47st Paradigit-ELE rally 27-28 Mei 2011

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor staphorstrallying » wo mei 11, 2011 17:45

Wij rijden LOW budget en voor de fun.. Tijdens de ELE rally :D Het is zeker mogelijk om in Nederland ook low budget te rijden.. Alleen dan moet je misschien ook een low budget auto rijden.. Zoals wij doen.. Met ons betrouwbare kadettje.. :wink:
staphorstrallying

Berichtdoor MartijnB » wo mei 11, 2011 17:50

Renaldo,

Ja wellicht wel ja.
Enkel was het niet geheel een opsomming van mijn persoonlijke redenen.
Die liggen meer in de trand van meer plezier en meer uitdaging en je welkom voelen.
Dat een evo meer kost aan running kosts dan een Kadet hoef je mij ook niet te vertellen dat weet ik ook wel na de jaren 205cup die ik ooit gereden heb.
MartijnB

Berichtdoor Holkers » wo mei 11, 2011 18:01

Ah, ik vroeg me al af wanneer het 'rijden in belgie is veel leuker/voordeliger/uitdagender/wat dan ook' voorbij zou komen. Eigenlijk had ik de hoop dat het eens achterwege gehouden zou worden, gewoon voor een keertje... Ergo, kappen gaarne
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor RobertGTT » wo mei 11, 2011 18:09

Ik wist helemaal niet dat IMEX bezig was met een C4 WRC..

Bron Twitter:
#elerally imexracing heeft voor de ELE rally de keuze laten vallen op de vertrouwde subaru wrc S14 ipv een citroen C4 wrc
Afbeelding
RobertGTT

Berichtdoor Sjeik1981 » wo mei 11, 2011 18:23

Dat is/was toch wel wat geweest, kunnen we misschien in Hellendoorn dan 2 C4`s aan de start verwachten? Tenslotte is Bernhard ermee bezig en zal me niets verbazen als zowel Bernhard alswel Jeroen samen zaken gaan doen. Tenslotte sta je samen sterker, hopelijk gaan ze dan testen in Amsterdam. Krijgen ze daar weer een debuut.
Sjeik1981

Berichtdoor Paperclip » wo mei 11, 2011 18:23

Over een C4 had ik ook nog niet gelezen nee, wel dat ze van plan waren om heel groots uit te gaan pakken voor de ELE. Nu is het voor ze te hopen dat ze alsnog groots uit kunnen pakken. ;)
Paperclip

Berichtdoor Wim » wo mei 11, 2011 19:44

Holkers schreef:Ah, ik vroeg me al af wanneer het 'rijden in belgie is veel leuker/voordeliger/uitdagender/wat dan ook' voorbij zou komen. Eigenlijk had ik de hoop dat het eens achterwege gehouden zou worden, gewoon voor een keertje... Ergo, kappen gaarne

Tja, maar jij doet vrijwel altijd negatief over Nederlanders die buitenlandse rally's rijden die niet tot het WRC behoren en tegenover Nederlanders die niet zo veel in Nederland rijden, maar meer in het buitenland rijden. Wees blij dat er Nederlanders zijn die in het buitenland rijden, daar veel plezier hebben en soms ook nog eens goede resultaten behalen. Bovendien bepalen de teams nog altijd zelf waar ze rijden en dat is maar goed ook.

Ik begrijp en respecteer MartijnB en redwitch100 hun reacties heel goed. Er is meer concurrentie in België en Duitsland en de rallywegen zijn er echt wel uitdagender dan in Nederland, dat is nu eenmaal zo. Belgen en Duitsers zijn tevreden met gelijk welke rallywagen er langs komt en hebben ook respect voor de amateurs, terwijl dat in Nederland niet altijd zo is.

Vooral in België zie je ook meer fotografen en is de rallysport zowiezo veel populairder dan in Nederland, zodat het Nederlandse amateurteam meer foto's van hun team op internet zal vinden of gemaild krijgen als ze in België rijden dan als ze in Nederland rijden. In België voelen de Nederlanders en andere buitenlandse rijders zich meestal welkom, terwijl dat in Nederlandse rally's lang niet overal het geval (meer) is.

Sorry voor deze off topic.
Laatst bijgewerkt door Wim op wo mei 11, 2011 19:51, in totaal 1 keer bewerkt.
Wim

Berichtdoor Holkers » wo mei 11, 2011 19:51

Wim, hoe kom je aan die wijsheid over mij? Kun je daar voorbeelden van geven?

Ik geef alleen aan dat mensen (Martijn) niet elk topic over een Nederlandse rally zouden moeten gebruiken om hun eigen rallyinvulling aan te prijzen door de Nederlandse rally's en organisatoren onderuit te halen. 58 deelnemers denken blijkbaar anders over hoe ze hun rallyjaar moeten indelen, praat daarover ipv dat je België elke keer mooier vind.
Holkers

Berichtdoor lange6 » wo mei 11, 2011 19:59

en dan is martijn ook nog eens voorzitter van de 205cup,

van mij mogen mensen van het bestuur zich vaker bij onze wedstrijden laten zien ipv tijdens hetzelfde weekend in belgie te gaan rijden :? ,
www.facebook.com/stevensrallysport
www.twitter.com/StevensRally
lange6

Berichtdoor Wim » wo mei 11, 2011 20:02

Holkers: Voorbeelden kan ik niet echt geven nee, maar het is wel een feit dat het overgrote deel van je posts gaan over het WK Rally en dat je zelden iets post over een rally in België of een rally buiten Nederland die geen WK Rally is. :wink:

En met alle respect: de ELE Rally had de laatste jaren elke keer veel meer dan 58 deelnemers. De Nederlandse rally zit echt wel in een behoorlijke dip, ik denk niet dat je dit kan ontkennen. De namen van de titelkandidaten voor de algemene titel dit jaar zijn ook niet de meest bekende namen en de snelste rijders (met uitzondering van Jeroen Swaanen), net zoals er ook heel wat Groep N kandidaten en, met alle respect, kleine amateurteams uit het recente verleden niet bij zijn.
Wim

Berichtdoor antoine » wo mei 11, 2011 20:05

Ik mis nog een aantal namen op de inschrijflijst die ik wel verwacht. Al zal er 1 nog twijfelachtig zijn. (rijder heeft iets te maken met iemand van de organisatie) :)
Afbeelding
antoine

Berichtdoor Holkers » wo mei 11, 2011 20:07

Met alle respect voor de Belgen onder ons, maar als ik me bezig moet gaan houden met die 40+ rally's per jaar dan hou ik geen tijd voor werken over. Daarbij gaat mijn interesse er ook niet naar uit, sorry als je dat als Belg gevoelig vind... Maar ik schuil me in een grote groep mensen, dus ik schaam me er niet voor ;)
Holkers

Berichtdoor Wim » wo mei 11, 2011 20:10

Je interesse gaat dus ook niet uit naar een Belgische rally die meetelt voor het Nederlands kampioenschap, zoals de TAC Rally en de Rallye de Wallonie dit jaar? Ik begrijp absoluut dat je weinig tijd hebt, maar als rallyliefhebber kan ik me moeilijk voorstellen dat je dan voor deze twee rally's geen interesse hebt.
Wim

Berichtdoor Holkers » wo mei 11, 2011 20:16

Verwissel 'desinteresse' niet met 'verminderde interesse'. Ik ben een paar jaar geleden gestopt met actief rally's bekijken en je gaat het goed lezen, het bevalt prima. Af en toe een rally vind ik voldoende. Ook Belgische overigens. Ik heb 1 belgische rally gezien en daarmee ben ik geen expert en daardoor ben ik geen actieve poster. Kan wel mee proberen te doen, maar zo ben ik niet. Ik lees wel alles... Beroepsgevaar...
Holkers

Berichtdoor Wim » wo mei 11, 2011 20:20

Oké, ik ga ook niet vaak naar rally's en ben ook helemaal geen expert, zeker niet over de Waalse rijders en teams. Het enige verschil is dat ik wel voldoende vrije tijd heb om de meeste rally's te volgen.

Nu kunnen we terug ontopic. :wink:
Wim

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden