Holkers schreef:Ah, ik vroeg me al af wanneer het 'rijden in belgie is veel leuker/voordeliger/uitdagender/wat dan ook' voorbij zou komen. Eigenlijk had ik de hoop dat het eens achterwege gehouden zou worden, gewoon voor een keertje... Ergo, kappen gaarne
Tja, maar jij doet vrijwel altijd negatief over Nederlanders die buitenlandse rally's rijden die niet tot het WRC behoren en tegenover Nederlanders die niet zo veel in Nederland rijden, maar meer in het buitenland rijden. Wees blij dat er Nederlanders zijn die in het buitenland rijden, daar veel plezier hebben en soms ook nog eens goede resultaten behalen. Bovendien bepalen de teams nog altijd zelf waar ze rijden en dat is maar goed ook.
Ik begrijp en respecteer MartijnB en redwitch100 hun reacties heel goed. Er is meer concurrentie in België en Duitsland en de rallywegen zijn er echt wel uitdagender dan in Nederland, dat is nu eenmaal zo. Belgen en Duitsers zijn tevreden met gelijk welke rallywagen er langs komt en hebben ook respect voor de amateurs, terwijl dat in Nederland niet altijd zo is.
Vooral in België zie je ook meer fotografen en is de rallysport zowiezo veel populairder dan in Nederland, zodat het Nederlandse amateurteam meer foto's van hun team op internet zal vinden of gemaild krijgen als ze in België rijden dan als ze in Nederland rijden. In België voelen de Nederlanders en andere buitenlandse rijders zich meestal welkom, terwijl dat in Nederlandse rally's lang niet overal het geval (meer) is.
Sorry voor deze off topic.