WRC - Rally Sweden 2011

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Kan leuk worden

Berichtdoor antoine » ma feb 14, 2011 12:07

Starkoo schreef:
Is gewoon netjes toch, Dennis gaat nog wel wk punten halen!

Hij heeft al punten gehaald :wink:
Afbeelding
antoine

Berichtdoor mantaboy » ma feb 14, 2011 13:06

@Trudie:

Houd er rekening mee dat Loeb op de eerste dag de boel aan het schoonvegen was waar de auto's na hem 5 seconden per auto sneller reden. Ik heb Loeb op weinig fouten kunnen betrappen behalve dan 2 lekke banden die je hem niet helemaal aan kan rekenen. Wacht maar nu de volgende rally's komen. Wel heb ik Petter nog nooit zo makkelijk hard zien gaan in een auto. :wink:
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Re: Kan leuk worden

Berichtdoor RobinV-Rally » ma feb 14, 2011 13:25

antoine schreef:
Starkoo schreef:
Is gewoon netjes toch, Dennis gaat nog wel wk punten halen!

Hij heeft al punten gehaald :wink:

Nee, FERM World Rally Team heeft 4 punten gehaald. Dennis is buiten de top 10 gefinished en heeft dus 0 punten behaald.
RobinV-Rally
Rallynieuws uit binnen en buitenland
www.robinv-web.nl
RobinV-Rally

Berichtdoor Tonny Hoppen » ma feb 14, 2011 15:17

we hebben het pas voor elkaar als hans weis jr,en kevin abbring mee zouden rijden in het wrc
Trudie schreef:Ik vond het een heerlijke rally en de nieuwe wrc wagens zijn erg gaaf vind ik persoonlijk.
en natuurlijk is het geweld van de vorige wrc wagens super gaaf maar dit is weer iets nieuws en je ziet dat de rijders in de wagens meer hun best moeten doen om alles goed de bocht om te laten gaan.
ik vind loeb een top rijder maar, je ziet nu toch dat hij met de c4 wrc een auto had die voor hem gemaakt was en nu er een ds3 wrc is gemaakt waar meerdere mensen in moeten rijden is het toch effe allemaal net iets anders en moet hij er ook voor vechten.
ik vind het een goede stap en nu nog een paar andere merken er bij en we hebben weer een heerlijk wrc kampioenschap.
Ik heb erg genoten en nu nog peterJR van merksteijn in een ds3 wrc en we he
bben het goed voor elkaar als nederlanders.
Tonny Hoppen

Berichtdoor Der Jaffe » ma feb 14, 2011 15:42

Is er ook een foto topic voor WRC Sweden?

(of mag ik ze hier posten?)
Laatst bijgewerkt door Der Jaffe op ma feb 14, 2011 16:19, in totaal 2 keer bewerkt.
Der Jaffe

Berichtdoor Sundanceranch » ma feb 14, 2011 15:44

Kan iemand mij uitleggen waarom hij niet aangeduwd mag worden door buitenstaanders en als hij in een greppel rijd wel eruit geduwd mag worden of als hij op zijn kant ligt recht gezet??

En ik vind het wel collegialiteit als men zo elkaar kan helpen.

Ik ben redelijk nieuw maar vind het wel geweldig om het te gaan volgen.
Groeten Dimitry
Sundanceranch

Berichtdoor uw official op stap » ma feb 14, 2011 15:52

Sundanceranch schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom hij niet aangeduwd mag worden door buitenstaanders en als hij in een greppel rijd wel eruit geduwd mag worden of als hij op zijn kant ligt recht gezet??

En ik vind het wel collegialiteit als men zo elkaar kan helpen.

Ik ben redelijk nieuw maar vind het wel geweldig om het te gaan volgen.
Groeten Dimitry

Dit gebeurde in een controlegebied, vlak voor de start. Normaal gesproken mag je daar absoluut niks aan je auto doen, hooguit hem zelf weg duwen, maar omdat hij de weg blokkeerde voor de andere deelnemers mocht hij wel hulp krijgen.
Officieel gezien mag je helemaal geen hulp van buitenaf krijgen. Moet je alles wat je onderweg krijgt, op kunnen lossen met de spullen en personen die je aan boord van de auto hebt.
uw official op stap

Berichtdoor Sundanceranch » ma feb 14, 2011 15:53

Ok bedankt Rinus

Groeten Dimitry
Sundanceranch

Berichtdoor ferry bakker » ma feb 14, 2011 16:08

Sundanceranch schreef:Ok bedankt Rinus

Groeten Dimitry

Kijk en in Nederland is het zo dat de rijder zelf de auto moet duwen en de navigator toe kijkt, want ik mag geen zwarte handen krijgen ivb met dat de witte vellen waar ik van af lees wit moeten blijven.
daarom hebben de rijders waar ik mee rijdt Henk vd Kamp en Adri Moree kracht training ze duwen voor 2, vaak blijf ik ook gewoon zitten :wink:

maar ik zit nog op mijn geboorte gewicht, 57 kilo zo als de meeste weten :oops:
ferry bakker

Berichtdoor ijsbeer » ma feb 14, 2011 16:16

Je bedoeld zeker 157 Ferry ;)
ijsbeer

Berichtdoor ferry bakker » ma feb 14, 2011 16:21

Dat is niet leuk, de laatste keer dat ik op de weegschaal stond, zag ik zelf 57 kilo staan :wink:
ferry bakker

Berichtdoor uw official op stap » ma feb 14, 2011 16:25

Sundanceranch schreef:Ok bedankt Rinus

Groeten Dimitry

Je hebt een controlegebied in de buurt van een TijdControle.
Als een rijder bij een klassementsproef aan komt rijden, moet hij zich eerst op tijd melden bij een TC.
Daar staat een van te voren vastgestelde tijd voor. Dit kan bijvoorbeeld 12.01u zijn. De rijder(navigator) geeft precies in die minuut zijn tijdkaart af aan de TC. Daar wordt hij doorgestuurd naar de Start van de proef.
Het controlegebied loopt hier vanaf het rode bord TC tot aan vlak na de Start, waar een bord staat : Einde Controlegebied.
Dan rijden ze de proef, waar ze uieindelijk bij de Flying Finish komen. Daar wordt hun tijd geregistreerd die ze over de proef gedaan hebben.
Die krijgen ze vervolgens bij de Stopfinish.
Ook hier is een controlegebied. Je ziet vlak na de Stop de borden einde controlegebied.
Maar ook bijvoorbeeld op het podium is een Tijdcontrole. En ook onderweg kunnen routecontroles zijn.
Daar geldt overal dat het een controlegebied is, waar niets aan de auto gedaan mag worden, tenzij dat de deelnemer de doorgang blokkeert.

Dan heb je ook nog een hergroepering, de Regroup. Daar mogen officieel alleen de rijder en de navigator bij de auto komen.
Groot was dan ook mijn verbazing toen ik vorig jaar in Namen zag dat de voorruit van Pieter Tsjoen werd vervangen in de hergroepering.
Maar dat schijnt dus ook een uitzondering te zijn. Dat is een reparatie die gezien wordt als een reparatie die noodzakelijk is vanwege de verkeersveiligheid. Dan schijnt dat dus te mogen.
Als iemand mij dat precies kan vertellen, dan heel graag.
uw official op stap

Berichtdoor uw official op stap » ma feb 14, 2011 16:27

ferry bakker schreef:Dat is niet leuk, de laatste keer dat ik op de weegschaal stond, zag ik zelf 57 kilo staan :wink:

Dat heb ik ook gezien, die 57 kilo. maar toen moest mijn tweede been er ook nog op.
uw official op stap

Berichtdoor ferry bakker » ma feb 14, 2011 16:30

uw official op stap schreef:
ferry bakker schreef:Dat is niet leuk, de laatste keer dat ik op de weegschaal stond, zag ik zelf 57 kilo staan :wink:

Dat heb ik ook gezien, die 57 kilo. maar toen moest mijn tweede been er ook nog op.

Ja zie je nou wel, dus het klopt mijn derde been weegt max een halve kilo, maar dat jij daar bij stond Rinus ,,,,, :roll:
ferry bakker

Berichtdoor uw official op stap » ma feb 14, 2011 16:32

ferry bakker schreef:
uw official op stap schreef:

Ja zie je nou wel, dus het klopt mijn derde been weegt max een halve kilo, maar dat jij daar bij stond Rinus ,,,,, :roll:

Hier past een gepast zwijgen????
uw official op stap

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden