1e Circuit Short Rally 2011

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Testdag en rallysprint op Zandvoort

Poll eindigt op wo dec 15, 2010 21:18

Ja - Zowel test als rallysprint
109
77%
Ja - Alleen een testdag
3
2%
Ja - Alleen een rallysprint
18
13%
Nee - Er is geen behoefte aan een testdag en rallysprint
11
8%

Totaal aantal stemmen : 141

Berichtdoor rallystarter » za jan 29, 2011 20:45

ik geef niet graag bastiaan gelijk maar bij deze :wink:
iedereen heeft recht op een mening, zolang hij maar overeenkomt met die van mij.

Bekijk onze site op www.lms-rallyteam.nl
rallystarter

Berichtdoor briljant » za jan 29, 2011 20:54

dank je. :wink:
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor Mazzo » za jan 29, 2011 21:17

OK ik blijf thuis, die pannenkoek van Eurosport op de speaker ( Nelson Valkenburg).... Ben net hersteld van de irritatie van het IRC spektakel op eurosport met drama commentaar, krijg ik die ellende een hele dag op het circuit.

Bron: Bulletin no 1 (website circuit short rally)
Mazzo

Berichtdoor Roy S. » za jan 29, 2011 21:32

Sponsor schreef:Roy...is natuurlijk onzin om zo te reageren...Elke rijder weet dat ze niet zonder officials kunnen en visaversa.....

Maar weet ook elke rijder hoeveel VRIJE tijd erin een evenement gaat zitten ??? Hoeveel uren buiten de rally dag omgaan bij veel vrijwilligers ...
Dat was het punt wat ik wilde maken ;)

Sponsor schreef:Dat rijders zich laten afschrikken door het circuit is een punt....maar dat is nu wel ontzenuwd door de proeven te presenteren.Een industrieterrein proef is echt niet uitdagender dan een circuit....

Will ik denk dat het enige wat nu wordt aangetoond door vrijgeven van route dat het geen rondje circuit is en geloof me de uitdaging zit er echt in, vergeet niet dat in verleden oa tulpenrally en BP rally min 2 proeven op CPZ hadden...
Roy S.

Berichtdoor briljant » za jan 29, 2011 22:03

Roy weet je wel hoeveel rijders er zijn welke ook een evenement organiseren en ook official zijn??
Als je dat teveel moeite is kijk dan uit naar een andere hobby.
Maar dit werkt bij velen averechts.

(en ja ik weet waar je het over hebt)
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor Mazzo » za jan 29, 2011 22:25

briljant schreef:Roy weet je wel hoeveel rijders er zijn welke ook een evenement organiseren en ook official zijn??

Ik denk dat Roy toch iets genuanceerder moet gaan zijn, anders komen er echt niet meer dan 12 deelnemers.....
Mazzo

Berichtdoor Roy S. » za jan 29, 2011 22:26

Mazzo schreef:
briljant schreef:Roy weet je wel hoeveel rijders er zijn welke ook een evenement organiseren en ook official zijn??

Ik denk dat Roy toch iets genuanceerder moet gaan zijn, anders komen er echt niet meer dan 12 deelnemers.....

denk dat jij de boodschap ook niet goed gelezen hebt ;)
Roy S.

Berichtdoor RallyeRichard » za jan 29, 2011 23:11

Zo, kan het nu ook weer even wat positiever? Sjongejonge zeg....

Voor mij, als ingeschreven deelnemer, was het bij het bekend maken van het bijzonder reglement al gelijk duidelijk dat het geen gewoon rondje circuit was. 10% onverhard en geen service- of parkeergelegenheid op de Heiniken-(proost)paddock waren daarvoor genoeg aanwijzingen. Was alleen even bezorgd over lange rechte stukken in verband met langdurig op hoge toerentallen draaien, maar gelukkig komen er her en der chicanes die dit voorkomen. Ook zie ik een paar mooie handrembochten en opeenvolgingen van bochten waarbij je de ene moet opofferen voor de ander. Zie het als een proef(je) in een Vlaams heuvellandschap, maar dan op eigen bodem met een nette prijs en zonder bomen en ander straatmeubilair. Hoeveel leuker wil je het seizoen beginnen, ook al kom je alleen om te testen? Tja, of je moet Niederrhein veul uitdagender en/of cheaper vinden!?

Verder zal Zandvoort voor de officials waarschijnlijk een verademing worden op het gebied van crowdcontrol. Hekken rond de proeven, geen oversteekplaatsen... Heerlijk!

Ja, ik ben deelnemer ja en ik ben enthousiast ja. Zegt dat iets over mij, of over het event?
Inderdaad, allebei!
Grtz, Richard.
Servicemonteur
Afbeelding
en
Bas Koeten Racing
RallyeRichard

Berichtdoor rally for ever » zo jan 30, 2011 0:01

Pff wat een negativiteit hier allemaal!!
Ik denk dat hier relatief veel mensen omhangen die wel ( ongeveer ) kunnen inschatten hoeveel tijd er gaat zitten in de organisatie van zo'n evenement.
Het is idd erg jammer/balen dat het aantal deelnemers ( voorlopig ) tegenvalt, maar zou goed kunnen zijn dat er de nodige teams zijn die het geheel niet op tijd klaar hebben voor een vroegere start van het seizoen.

Zou het erg jammer vinden als het zo blijft, maar ga er zeker bij zijn!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
rally for ever

Berichtdoor MartijnB » zo jan 30, 2011 0:31

*mompelt iets over wederzijds respect....*

Zoals al gezegd denk ik dat een hoop teams de auto of nog uit elkaar moeten halen of hij ligt al uit elkaar.
En dus in zijn geheel niet klaar zijn voor dit evenement.
Bij ons is ie zelfs na de laatste rally in de hoek gezet en gaat ie pas over een week of 2 uit elkaar.
Onze 1e rally is dan ook pas Ede (mist vrouwlief slaagt) Anders Sulingen

Plus dat er ook wellicht een aantal zijn die een evenement als dit niet echt trekt. Overigens met alle respect voor de organisatie ( begrijp me niet verkeerd).
MartijnB

Berichtdoor Roy S. » zo jan 30, 2011 1:22

RallyeRichard schreef:Zo, kan het nu ook weer even wat positiever? Sjongejonge zeg....

Voor mij, als ingeschreven deelnemer, was het bij het bekend maken van het bijzonder reglement al gelijk duidelijk dat het geen gewoon rondje circuit was. 10% onverhard en geen service- of parkeergelegenheid op de Heiniken-(proost)paddock waren daarvoor genoeg aanwijzingen. Was alleen even bezorgd over lange rechte stukken in verband met langdurig op hoge toerentallen draaien, maar gelukkig komen er her en der chicanes die dit voorkomen. Ook zie ik een paar mooie handrembochten en opeenvolgingen van bochten waarbij je de ene moet opofferen voor de ander. Zie het als een proef(je) in een Vlaams heuvellandschap, maar dan op eigen bodem met een nette prijs en zonder bomen en ander straatmeubilair. Hoeveel leuker wil je het seizoen beginnen, ook al kom je alleen om te testen? Tja, of je moet Niederrhein veul uitdagender en/of cheaper vinden!?

Verder zal Zandvoort voor de officials waarschijnlijk een verademing worden op het gebied van crowdcontrol. Hekken rond de proeven, geen oversteekplaatsen... Heerlijk!

Ja, ik ben deelnemer ja en ik ben enthousiast ja. Zegt dat iets over mij, of over het event?
Inderdaad, allebei!

Positiever dan jou had ik het niet kunnen verworden en je moet niet zoveel inzoomen op die kaartjes dan zie je veels te veel ;)
Roy S.

Berichtdoor Sponsor » zo jan 30, 2011 11:16

MartijnB schreef:*mompelt iets over wederzijds respect....*

Zoals al gezegd denk ik dat een hoop teams de auto of nog uit elkaar moeten halen of hij ligt al uit elkaar.
En dus in zijn geheel niet klaar zijn voor dit evenement.
Bij ons is ie zelfs na de laatste rally in de hoek gezet en gaat ie pas over een week of 2 uit elkaar.
Onze 1e rally is dan ook pas Ede (mist vrouwlief slaagt) Anders Sulingen

Plus dat er ook wellicht een aantal zijn die een evenement als dit niet echt trekt. Overigens met alle respect voor de organisatie ( begrijp me niet verkeerd).

Een beetje team start gelijk na de laatste rally met het grote onderhoud van hun auto. Indien zo'n team geen grote schades heeft gereden in de laatste rally (november) en enkele aanpassingen wil toepassen is het met zo'n 6 weken wel bekeken. Dat een team niet klaar is na 3 maanden winteronderhoud dat heeft dan niets te maken met de datum van het eerste evenement.
Ik hoor hier ook vaak de klacht dat het HANS en helm aangeschaft moeten worden....ook dat was al een jaar bekend en had je rekening mee kunnen houden door een beetje geld aan de kant te leggen.

Inschrijfgeld voor het kampioenschap is i.d. een regelrechte misser. Echter hoeft niemand deel te nemen aan het kampioenschap als ze daar het budget niet voor hebben....is gelijk een signaal voor de knaf en organisaties.
Dat er alleen F2 auto's mogen deelnemen aan het short kampioenschap lijkt me ook geen goede ontwikkeling voor aantal deelnemers aan het evenement. Het had beter geweest dat er een apparte divisie gemaakt was voor de 4wd auto's.
Het gerommel met het kampioenschap is ook voor ons een grote frustatie en grote kans dat wij dit jaar voor het eerst dit jaar niet gaan inschrijven uit principe.....of we moeten overgehaald worden.

Mijn inziens: Dit evenement verdient een vol deelnemersveld...
http://www.hetgroenerallyteam.nl ......bezoek onze NIEUWE RALLYSITE...en geef je url door voor de LINK pagina
Sponsor

Berichtdoor kraats » zo jan 30, 2011 11:49

Sponsor schreef:
MartijnB schreef:*mompelt iets over wederzijds respect....*
Een beetje team start gelijk na de laatste rally met het grote onderhoud van hun auto.

Mijn inziens: Dit evenement verdient een vol deelnemersveld...

Als een team direct na de laatste rally of sprint begint met het winteronderhoud aan de auto, en je kunt rallyrijden betalen, is de auto na 2 maanden wel klaar voor het volgende seizoen. Het is alleen de vraag wat je met de sport wilt doen. Wil je alle wedstrijden rijden of wil je dat niet? Dit heeft dus niks met het winteronderhoud te maken.

En volgens mij verdient bijna iedere wedstrijd een vol deelnemersveld.
Ik ben van mening dat dit een soort wedstrijd is die een waardige vervanger kan worden van de vroeger gereden rallysprint op de Hurk. Dat het dit jaar nog niet helemaal van de grond komt qua deelnemersveld heeft alleen maar te maken dat teams er nog niet op ingesteld zijn. Maar ik hoop dat het goed gaat komen, en anders volgend jaar.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor briljant » zo jan 30, 2011 11:55

Wel goed quoten Teo.
je maakt het nu wel erg verwarrend.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor official No. 27768 » zo jan 30, 2011 11:58

Er zijn nog 2 weken om in te schrijven dus er zullen er nog wel wat bijkomen denk ik.
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden