Wie in Wat in 2008 SPECULATIE topic

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Gijs G » wo feb 13, 2008 11:51

dank dat Peter B nog altijd HET talent in nederland is,

Ik denk echt dat hij in bv een 2005 Fabia, V Eldik, Merksteyn, Wevers, met s12's en focussen kan verslaan,

maar ja ,ben bang dat we dat nooit zullen gaan zien
Gijs G

Berichtdoor Mitsufan » wo feb 13, 2008 13:53

Gijs G schreef:dank dat Peter B nog altijd HET talent in nederland is,

Ik denk echt dat hij in bv een 2005 Fabia, V Eldik, Merksteyn, Wevers, met s12's en focussen kan verslaan,

Ik ben het absoluut met je eens. Veel mensen zien Mark van eldik nou als de beste rijder met het meeste talent, tegenwoordig gaat het meer om de kwaliteiten van de auto, dan de rijder. Ik wil absoluut niet zeggen dat Mark van Eldik een slechte rijder is, integendeel, maar zonder een Subaru WRC 12> is Mark van Eldik absoluut niet de snelste rijder. Kijk maar naar 2006 toen die met een Evo groep N naar de Vechtdal rallysprint ging. Henk Vossen (ook groep N) en vd Marel (groep A) waren op alle proeven meer dan 5 seconden sneller....
Ik denk dat Peter Bijvelds zelfs met een Corolla of een Fabia nog mee kan doen aan de overwinning.. Zeker met een Fabia.

http://www.rallytiming.nl/kpresultaten.php?w=4&f=algemeen&r=recon_2006
Mitsufan

Berichtdoor Manfred_D » wo feb 13, 2008 19:49

Dan is er 1 ding dat ik niet begrijp, waarom rijd hij dan niet? Tuurlijk weet ik ook wel dat hij enorm druk is met Landwind, en dat hij kiest voor zijn carriere maar kom op mensen als hij dan zo'n talent is zoals door velen beweert wordt dan rijd hij in iedergeval een aantal wedstrijden per jaar. Je kunt mij niet wijs maken dat je 365 dagen 24 uur per dag met die Landwind bezig bent. Ik vind het persoonlijk een zeer sterke en slimme coureur maar heb een aantal andere coureurs hoger zitten. En dan zijn navi Bas, ook die zie je niet een aantal wedstrijden navigeren. Ik hoop zelf ook dat hij dit jaar weer mee rijd voor het kampioenschap maar ik heb zo mijn twijfels heelaas
Manfred_D

Berichtdoor Gijs G » wo feb 13, 2008 19:57

who the fuck is bas???

ik persoonlijk denk dat Peter er naast het druk hebben ook niet meer zo'n heel erge zin heeft, zeker ook omdat er echt zo'n bergen geld in moeten wil je een beetje mee komen, en voor een paar rally's zoveel moet investeren
Gijs G

Berichtdoor Armand » wo feb 13, 2008 20:00

Kijk maar naar 2006 toen die met een Evo groep N naar de Vechtdal rallysprint ging. Henk Vossen (ook groep N) en vd Marel (groep A) waren op alle proeven meer dan 5 seconden sneller....

Ik heb Mark ook wel eens met een groep N menig gerespecteerde group A rijder, waaronder van de Marel en Wevers op achterstand zien rijden. Maar belangrijker nog: wat doet het er toe. De man rijd in een WRC en is er vorig jaar kampioen mee geworden. En er reden toch genoeg WRC's mee zou ik zeggen. Live with it. En als de concurrentie dit jaar de zaakjes ook op orde heeft wordt het alleen maar mooier, voor het team ,voor de toeschouwers, voor de sport en ja, ook voor Mark.
Armand

Berichtdoor rally for ever » wo feb 13, 2008 20:21

Manfred_D schreef:Dan is er 1 ding dat ik niet begrijp, waarom rijd hij dan niet? Tuurlijk weet ik ook wel dat hij enorm druk is met Landwind, en dat hij kiest voor zijn carriere maar kom op mensen als hij dan zo'n talent is zoals door velen beweert wordt dan rijd hij in iedergeval een aantal wedstrijden per jaar. Je kunt mij niet wijs maken dat je 365 dagen 24 uur per dag met die Landwind bezig bent. Ik vind het persoonlijk een zeer sterke en slimme coureur maar heb een aantal andere coureurs hoger zitten. En dan zijn navi Bas, ook die zie je niet een aantal wedstrijden navigeren. Ik hoop zelf ook dat hij dit jaar weer mee rijd voor het kampioenschap maar ik heb zo mijn twijfels heelaas

Ik snap je verhaal niet helemaal Manfred; Dus het feit dat hij wel of niet rijdt bepaald hoeveel talent hij heeft? :? :?: :roll: Ik denk dat hij bewezen heeft dat hij een beetje kan sturen. Ondertussen hebben zich nog een paar talenten aangediend ( nee ik doel niet op MvE :wink: ), hoe PB zijn talent zich verhoudt tot het talent van deze personen kun je alleen beoordelen als ze in vergelijkbaar materiaal onder gelijke omstandigheden etc etc.... Ik ben dan ook bang dat we dit nooit zullen weten Afbeelding

Let wel, ik denk dat hier wel erg negatief gedaan wordt over de rijkwaliteiten van MvE. Ik ken genoeg rijders die in de C4 van Loeb nog geen kampioen zouden worden. :roll:
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
rally for ever

Berichtdoor Bartrallyfan » wo feb 13, 2008 20:44

Gijs G schreef:dank dat Peter B nog altijd HET talent in nederland is,

ik ben het weer eens met je eens Gijs, ik ben ook bang dat we hem nooit mer zien rijden in een goede auto, erg jammer!
Laatst bijgewerkt door Bartrallyfan op wo feb 13, 2008 20:45, in totaal 1 keer bewerkt.
Bartrallyfan

Berichtdoor Mark Verhoeven » wo feb 13, 2008 20:44

Ik snap niet wat het nut is van dergelijke discussies... PB is een snelle rijder, dat is bekend. Hoe snel die is in een WRC auto in vergelijk met de rest van het veld is pas duidelijk als hij gaat rijden met zo'n ding! Als hij dit niet doet, om welke reden dan ook, dan is dat toch prima? (vind ik dan) Hij zal er wel gegronde redenen voor hebben. (voor zichzelf) :wink:

Persoonlijk denk ik dat het zeker niet makkelijk voor hem zal worden, zeker niet in het eerste seizoen! Er wordt gewoon erg hard gereden op het moment en het duurt zeker een paar rally's voordat er weer wedstrijdritme in zit... En met een "oudere" WRC auto? Vergeet het maar...
Mark Verhoeven

Berichtdoor ChrisZW » wo feb 13, 2008 21:03

Mark Verhoeven schreef:Ik snap niet wat het nut is van dergelijke discussies... PB is een snelle rijder, dat is bekend. Hoe snel die is in een WRC auto in vergelijk met de rest van het veld is pas duidelijk als hij gaat rijden met zo'n ding! Als hij dit niet doet, om welke reden dan ook, dan is dat toch prima? (vind ik dan) Hij zal er wel gegronde redenen voor hebben. (voor zichzelf) :wink:

Persoonlijk denk ik dat het zeker niet makkelijk voor hem zal worden, zeker niet in het eerste seizoen! Er wordt gewoon erg hard gereden op het moment en het duurt zeker een paar rally's voordat er weer wedstrijdritme in zit... En met een "oudere" WRC auto? Vergeet het maar...

Ik sluit me hier volledig bij aan. En daarbij telt trouwens ook alleen maar de hoeveelheid punten die je scoort in het jaar, degene met de meeste punten wint, ongeacht de auto.

sim-pel
ChrisZW

Berichtdoor mantaboy » wo feb 13, 2008 22:18

Mark Verhoeven schreef:Ik snap niet wat het nut is van dergelijke discussies... PB is een snelle rijder, dat is bekend. Hoe snel die is in een WRC auto in vergelijk met de rest van het veld is pas duidelijk als hij gaat rijden met zo'n ding! Als hij dit niet doet, om welke reden dan ook, dan is dat toch prima? (vind ik dan) Hij zal er wel gegronde redenen voor hebben. (voor zichzelf) :wink:

Vergeet niet dat PB een stuk jonger dan jou is. Je vergelijkt hem nu met jou, dat jij een paar rally's nodig hebt om weer ritme op te doen... :roll: :roll: :wink: :wink: :lol: :lol:
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor Armand » wo feb 13, 2008 22:25

Ik snap niet wat het nut is van dergelijke discussies...

Amen....
Armand

Berichtdoor sebas » wo feb 13, 2008 22:40

mantaboy schreef:

Vergeet niet dat PB een stuk jonger dan jou is. Je vergelijkt hem nu met jou, dat jij een paar rally's nodig hebt om weer ritme op te doen... :roll: :roll: :wink: :wink: :lol: :lol:

Ik vind dat Mark er anders altijd goed gang in heeft zitten..... 8)
sebas

Berichtdoor Jaap Sinke » wo feb 13, 2008 23:28

Toen iedereen nog Gr. N reed had PB al een soort WRC.
In ieder geval het vermogen dat in de buurt kwam van een WRC.
En hij ging daar vervolgens ook erg hard mee.
Dan moet je toch aardig het stuur vast kunnen houden.

Maar goed. Gevalletje oude koeien zou ik zeggen.

Over oude koeien gesproken. Toyota was ook ooit heel erg snel.
Ook die zagen we vervolgens een paar jaar niet meer.

Zo gaan die dingen nou eenmaal...
Jaap Sinke

Berichtdoor romar » di feb 19, 2008 23:35

Hoor hier in de buurt dat Jan de winkel gewoon weer met de clio zou starten dit jaar!?
Weet iemand al meer?
romar

Berichtdoor Achtrs » di feb 19, 2008 23:39

De clio was toch al verkocht? Terminste eind vorigjaar was dat niet 1 van de opties kan zijn dat het toch de clio R3 wordt......
Afbeelding
Achtrs

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl