Conrad Euregio Rally

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Holkers » zo nov 04, 2007 10:40

Zo, ik zit nog thuis. Had vandaag de 1ste proef nog willen pakken maar dat pakte anders uit dan gedacht. Ik ben blij dat er verdiend gevochten is voor het leven van Raymond Lloyd en dat hij in leven is. Laten we met ons allen hopen dat het goed gaat komen voor deze engelsman.

Stond samen met Jan op KP1 bij de eerste hairpin (voordat ze het viaduct over gaan van de snelweg). Mooie doorkomsten gezien, ook wat minderen vanwege de losse steentjes daar maar dat ging toch altijd goed. Ook Haverkate gezien die op de bank/boom knalde. Hij kwam in mijn ogen 'gewoon' aanrijden (niet harde dan de rest) maar blokkeerde tot wel 4 keer toe de remmen (rem, blokkeer, los, rem blokkeer... etc.). Ja, we mogen blij zijn dat daar een boom stond, hoe klein dan ook. Uiteraard jammer voor Haverkate, maar de schade viel volgens mij redelijk mee. De navigator was nog even boos vanwege de reden die Jan al aangaf, heat of the moment denk ik ;)

De officials die daar stonden deden in mijn ogen goed werk. Er stond veel publiek en die hadden ze redelijk onder controle direct na de crash van Haverkate. Maar doordat de proef stil gelegd werd om de auto te bergen kwam al het publiek (100+ mensen) bij de auto staan. Met een man of 3 heb je dan niets meer te vertellen. Met wat hulp van een andere post hebben ze binnen een minuut het publiek weer terug gezet en zelfs het veiligheidplan verder aangepast zodat de mensen achter het schrikdraad stonden ipv ervoor. Ik zeg, hulde voor dit team.

Over het ongeval verder terug. Ik wil daar geen woorden over vuil maken. Hoe het gebeurt is moet onderzoek uitwijzen, speculatie daarover is zinloos en smakeloos. De official die bij ons stond, heeft wel wat aan ons verteld dat er wat gebeurd was en dat het waarschijnlijk ernstig was, maar meer ook niet. We hebben een klein clubje aan pers en dan gaat de informatie heel snel, dus wij (als pers) wisten de grote lijnen al vrij snel.

Hopelijk hebben ze vandaag een rustige rally zonder veel problemen en nogmaals, laten we met ons allen hopen dat het met Raymond goed komt.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Stranger » zo nov 04, 2007 10:41

EVOX schreef:Ik heb zelf gisteren op kp.2 post 5 gestaan, en het is behoorlijk vervelend dat sommige collega officials de mob. als een soort "babbelbox"gebruiken.
Het zorgde op KP5 in ieder geval voor een wat positievere sfeer tijdens het lange wachten op wat er zou gaan gebeuren.

De combinatie van het zuidelijke accent en de opmerkingen die deze persoon maakte zorgden geregeld voor gelach. (vraag me af of deze marshall gesponsord werd door Hilti Nederland :) )
Stranger

Berichtdoor Peer » zo nov 04, 2007 10:57

Holkers schreef:We hebben een klein clubje aan pers en dan gaat de informatie heel snel, dus wij (als pers) wisten de grote lijnen al vrij snel.

Dat is nu precies het probleem, je weet de grote lijnen en de mensen onder "jullie" die voor een krant werken en een deadline moeten halen vullen bij gebrek aan beter de rest dan zelf wel in.
Het is een oud maar ook in deze is de aanval de beste verdediging, breng als organisatie zo snel mogelijk het verhaal naar buiten. Dan hoeft niemand iets te verzinnen en kan je ook niet beschuldigd worden van het proberen in de doofpot te stoppen (alsof dat anno 2007 nog mogelijk is).
Peer

Berichtdoor EVO VIII » zo nov 04, 2007 11:02

Is merksteyn Jr uit de wedstrijd???
EVO VIII

Berichtdoor ChrisZW » zo nov 04, 2007 11:05

EVO VIII schreef:Is merksteyn Jr uit de wedstrijd???

nee

Algemeen klassement van KP 7
Pos Snr Equipe Straf Totaal KP's Auto
1 1 Peter van Merksteijn (NL) / Erwin Berkhof (NL) (M/M) 08:52 Ford Focus RS WRC 06 (A8)
2 6 Harry Kleinjan (NL) / Annemieke Hulzebos (NL) (M/V) + 0:01 Skoda Fabia WRC (A8)
3 4 Jan de Winkel (NL) / Radboud van Hoek (NL) (M/M) + 0:04 Subaru WRC S12 (A8)
4 5 Rene Kuipers (NL) / Erwin Mombaerts (B) (M/M) + 0:07 Subaru Impreza WRC S12 (A8)
5 2 Erik Wevers (NL) / Jalmar van Weeren (NL) (M/M) + 0:12 Toyota Corolla WRC (A8)
6 8 David Mann (GB) / Alun Cook (GB) (M/M) + 0:26 Subaru Impreza WRC 99 (A8)
7 15 Peter van Merksteijn jr. (NL) / Eddy Chevaillier (B) (M/M) + 0:27 Mitsubishi EVO 9 (N4)
ChrisZW

Berichtdoor Paperclip » zo nov 04, 2007 11:06

Héhé...... Nu hoor ik op internetradio van Radio Oost eindelijk een bevestiging dat de boel gewoon van start is gegaan.
Ik zal er verder maar niet te veel woorden over vuil maken maar ik ben er niet blij mee dat het zo lang moet duren voordat er uberhaupt iets bekend is voor de 'buitenwereld'.

Ik stap de auto in en met een beetje mazzel ben ik dan om kwart voor een daar op de proeven, kan ik misschien iets van het slot zien..... :roll:
Paperclip

Berichtdoor EVO VIII » zo nov 04, 2007 11:07

Ok, Gr.N nog niet beslist dus.
EVO VIII

Berichtdoor Holkers » zo nov 04, 2007 11:08

Peer schreef:
Holkers schreef:We hebben een klein clubje aan pers en dan gaat de informatie heel snel, dus wij (als pers) wisten de grote lijnen al vrij snel.

Dat is nu precies het probleem, je weet de grote lijnen en de mensen onder "jullie" die voor een krant werken en een deadline moeten halen vullen bij gebrek aan beter de rest dan zelf wel in.
Het is een oud maar ook in deze is de aanval de beste verdediging, breng als organisatie zo snel mogelijk het verhaal naar buiten. Dan hoeft niemand iets te verzinnen en kan je ook niet beschuldigd worden van het proberen in de doofpot te stoppen (alsof dat anno 2007 nog mogelijk is).

Wij hebben om 8 uur (rond die tijd) een persconferentie gehad met mensen van de KNAF en de persdienst van de Euregio. Daarvoor zaten ze vol in vergadering met lijntjes naar buiten (ziekenhuis) voor zoveel mogelijk informatie en om deze te bevestigen. Na die bijeenkomst hebben we zo snel mogelijk het 1ste bericht op deze site gezet zodat iedereen die hier zou kijken de informatie zou hebben (die bevestigd was).

Vergeet niet dat het voor de persdienst niet veel anders is dan voor de buitenwereld qua informatie. Ik heb ook de wildste verhalen gehoord maar allemaal onbevestigd. Dat de kranten (michiel is zelf van de Tubantia, de rest van de kranten zit niet in onze fotografen-kliek) een deadline hebben voor het drukken enzo, kan verkeerde informatie opleveren. Maar dat is niets vreemds (aardbevingen/rampen etc.)

Ik denk dat de organisatie goed gedaan heeft aan het feit dat ze eerst zoveel mogelijk JUISTE (om het even te high-liten) informatie in te garen en dan pas naar buiten komen met deze informatie. Dat het op hun eigen site stil is... niet handig. Maar doofpot...
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor witje71 » zo nov 04, 2007 12:49

Rene Kuipers lijkt zijn draai goed gevonden te hebben met deze auto. Vind het toch wel knap van Erik Wevers dat hij met relatieve oude auto zo dicht bij blijft bij de snellere sub.
witje71

Berichtdoor Aart » zo nov 04, 2007 13:33

Ondergetekende verzoekt hem/haar overeenkomstig de op de achterzijde van dit formulier vermelde gegevens een official licentie
te verstrekken. Hij/zij verplicht zich door ondertekening van dit formulier bekend te zijn met en zich te onderwerpen aan de bepalingen
van de Code Sportif International van de FIA en de reglementen van de KNAF. Hij/zij verplicht zich door ondertekening
van dit formulier, indien hij/zij in functie als official bij auto- / kartsportevenementen aanwezig is, van eventuele waarnemingen,
van feiten die hem/haar ter kennis komen, dan wel gebracht worden, van ontvangen berichten of dergelijke, geen mededelingen
aan derden te doen zonder toestemming van:
a. De voorzitter van het college van Sportcommissarissen van het betrokken evenement.
b. De voorzitter van de organisatie, indien er geen Sportcommissarissen aanwezig zijn.

Deze tekst staat op je licentie aanvraagformulier.
Teken je dus elk jaar weer opnieuw.
Aart

Berichtdoor Ewoud » zo nov 04, 2007 13:37

zie net nr 98 langskomen, flink beschadigd. stephanie v merksteijn ook uitgevallen, geen idee waarom.
Ewoud

Berichtdoor gert vlieger » zo nov 04, 2007 13:54

gisteren naar proef 1 wezen kijken[over viadukt hairpin rechts].
let op geen direkt kritiek naar officials want dat is wel erg makkelijk.
wij vroegen ons gisteren wel af,waarom er aan de buitenkant van de bocht niet veel ruimer afgelint was.
bij het uitkomen van de bocht,mocht er al snel publiek staan.
later is het lint wel wat naar achteren gegaan,maar wijzelf vonden het best wel link.
we gaan zelf ongeveer 20 jaar naar rally[binnen en buitenland]
en hebben dus al heel wat bochten gezien.
zelf je gezonde verstand gebruiken is ook belangrijk en niet alleen de linten bepalen alles.
gert vlieger

Berichtdoor Mitsufan » zo nov 04, 2007 14:06

Hebben er ook nog mensen indrukken over de proeven en/of de rijders waar ze zijn geweest. Want dat zie ik nog niet veel voorbij komen, terwijl ik daar wel benieuwd naar ben.
Mitsufan

Berichtdoor mastersevius » zo nov 04, 2007 14:15

opmerkelijke tijd van Frans Bremmer op Kp8 een elfde tijd. Hij zal die kp wel goed kennen :D
mastersevius

Berichtdoor rallyfan323 » zo nov 04, 2007 14:29

Stranger schreef:
EVOX schreef:Ik heb zelf gisteren op kp.2 post 5 gestaan, en het is behoorlijk vervelend dat sommige collega officials de mob. als een soort "babbelbox"gebruiken.
Het zorgde op KP5 in ieder geval voor een wat positievere sfeer tijdens het lange wachten op wat er zou gaan gebeuren.

De combinatie van het zuidelijke accent en de opmerkingen die deze persoon maakte zorgden geregeld voor gelach. (vraag me af of deze marshall gesponsord werd door Hilti Nederland :) )

nee hij kreeg zijn boortje 10 niet gevonden :lol: :lol: :lol:
rallyfan323

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden