Stond samen met Jan op KP1 bij de eerste hairpin (voordat ze het viaduct over gaan van de snelweg). Mooie doorkomsten gezien, ook wat minderen vanwege de losse steentjes daar maar dat ging toch altijd goed. Ook Haverkate gezien die op de bank/boom knalde. Hij kwam in mijn ogen 'gewoon' aanrijden (niet harde dan de rest) maar blokkeerde tot wel 4 keer toe de remmen (rem, blokkeer, los, rem blokkeer... etc.). Ja, we mogen blij zijn dat daar een boom stond, hoe klein dan ook. Uiteraard jammer voor Haverkate, maar de schade viel volgens mij redelijk mee. De navigator was nog even boos vanwege de reden die Jan al aangaf, heat of the moment denk ik
De officials die daar stonden deden in mijn ogen goed werk. Er stond veel publiek en die hadden ze redelijk onder controle direct na de crash van Haverkate. Maar doordat de proef stil gelegd werd om de auto te bergen kwam al het publiek (100+ mensen) bij de auto staan. Met een man of 3 heb je dan niets meer te vertellen. Met wat hulp van een andere post hebben ze binnen een minuut het publiek weer terug gezet en zelfs het veiligheidplan verder aangepast zodat de mensen achter het schrikdraad stonden ipv ervoor. Ik zeg, hulde voor dit team.
Over het ongeval verder terug. Ik wil daar geen woorden over vuil maken. Hoe het gebeurt is moet onderzoek uitwijzen, speculatie daarover is zinloos en smakeloos. De official die bij ons stond, heeft wel wat aan ons verteld dat er wat gebeurd was en dat het waarschijnlijk ernstig was, maar meer ook niet. We hebben een klein clubje aan pers en dan gaat de informatie heel snel, dus wij (als pers) wisten de grote lijnen al vrij snel.
Hopelijk hebben ze vandaag een rustige rally zonder veel problemen en nogmaals, laten we met ons allen hopen dat het met Raymond goed komt.