Exotic Green Rally 2007

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Frevo » vr jul 20, 2007 11:11

En wat jij blijkbaar vergeet is dat het publiek ook bepaalde eisen en wensen heeft. Zonder sponsor misschien geen rally, maar zonder publiek ook niet.

En van financiën weet ik wel wat af hoor.. das namelijk mijn werk. ;)

Verder... drammen? Ik geef alleen maar aan dat de hele discussie over prijzen niet echt geloofwaardig overkomt als je vervolgens gaat roepen dat je zoveel geld over hebt en dat je er vanalles bij wil gaan doen.
En dan geef ik een geweldige tip over een publieksproef dus helpen doe ik ook nog! :D
Afbeelding
www.autofotografie.nl
Trotse vader van Sebastiaan (05-08-2007) en Lauren (28-10-2009)
Frevo

Berichtdoor mantaboy » vr jul 20, 2007 11:14

Frevo schreef:En wat jij blijkbaar vergeet is dat het publiek ook bepaalde eisen en wensen heeft. Zonder sponsor misschien geen rally, maar zonder publiek ook niet.

En van financiën weet ik wel wat af hoor.. das namelijk mijn werk. ;)

Verder... drammen? Ik geef alleen maar aan dat de hele discussie over prijzen niet echt geloofwaardig overkomt als je vervolgens gaat roepen dat je zoveel geld over hebt en dat je er vanalles bij wil gaan doen.
Verder geef ik een geweldige tip over een publieksproef dus helpen doe ik ook nog! :D

Waarom snap je dan niet dat minder dan 10% reserve op je totale budget erg weinig is? Als je dan toch in de financiën zit.... :roll:

Zoveel is er dan helemaal niet over....
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor Mr.T » vr jul 20, 2007 11:14

Frevo schreef:En van financiën weet ik wel wat af hoor.. das namelijk mijn werk. ;)

Sorry, maar dat blijkt niet uit je posts hier, misschien tijd voor een andere werkrichting.
Женщины, которые иногда Я ненавижу их :(
Mr.T

Berichtdoor Frevo » vr jul 20, 2007 11:35

Okee, laat ik het dan anders zeggen:

Waarom kunnen er in heel nederland rally's worden georganiseerd met vrij toegankelijke proeven en een aantal betaalde publieksproeven (tegen redelijk tarief) en lukt dat niet bij de Exotic Green Rally?

En ik snap best dat je een reserve aan moet houden, ik zeg alleen dat het tegenover de bezoekers niet geloofwaardig overkomt als je gaat opscheppen hoeveel winst je hebt behaald. Daarbij vind ik 20k nog een knap bedrag voor een instantie die niet tot doel heeft om winst te maken. Zou menig amateurvoetbalclub jaloers op zijn.
Afbeelding
www.autofotografie.nl
Frevo

Berichtdoor Holkers » vr jul 20, 2007 12:04

Frevo schreef:Okee, laat ik het dan anders zeggen:

Waarom kunnen er in heel nederland rally's worden georganiseerd met vrij toegankelijke proeven en een aantal betaalde publieksproeven (tegen redelijk tarief) en lukt dat niet bij de Exotic Green Rally?

Omdat je beter 20.000 mensen die echte fans zijn en normaal gedrag vertonen kunt hebben die 35 euro betalen dan 100.000 mensen die 5 euro lappen en heel veel rotzooi schoppen...
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor mantaboy » vr jul 20, 2007 12:30

Arfman schreef:
mantaboy schreef:
Arfman schreef:Je hoort mij ook niet beweren dat ze AL het geld daarvoor moeten gebruiken ;)

Hhmmm nog geen 10% van het totale budget als reserve is nog steeds erg weinig... Ook dit zal je wel niet met me eens zijn, ik spreek slechts uit ervaring...

Ik weet wel degelijk waar ik over spreek, ik heb jarenlang in de organisatie gezeten van een groot game-event en ben gewend om met grote budgetten te werken.

Het _blijft_ gewoon vreemd dat het bij alle andere rally's wel kan en hier niet. En Mr. T., dan mag je dat wel drammen vinden en met kwade smiley's gaan gooien, zo zien mensen het nu eenmaal.

Mensen zien het eenmaal zo vanwege hun narrow vision. Gewend zijn met grote budgetten te werken doet niets af aan de reserve waarover ik spreek. Aangezien je verder niet op m'n stelling ingaat en zeker niet toegeeft dat minder dan 10% reserve echt te weinig is, heeft een verdere conversatie geen nut.

Bij deze.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor Frevo » vr jul 20, 2007 12:40

Holkers schreef:

Omdat je beter 20.000 mensen die echte fans zijn en normaal gedrag vertonen kunt hebben die 35 euro betalen dan 100.000 mensen die 5 euro lappen en heel veel rotzooi schoppen...

Dus je wilt de sport juist ontoegankelijker maken zodat alleen de echt fans nog overblijven? Dat gaat juist weer lijnrecht in tegen het organiseren van randgebeuren (iets waar diezelfde fans meestal niets om geven) om meer publiek te trekken.
Afbeelding
www.autofotografie.nl
Frevo

Berichtdoor nkroeze » vr jul 20, 2007 17:08

Peer schreef:Heeft iemand er ooit al eens bij stil gestaan hoeveel er in een rally geinvesteerd moet worden voor de eerste Euro binnenkomt.

Met binnenkomen bedoel je winst/verdienen? Hmm, dat zou een ander licht op het begrip "rally organiseren" werpen... Maar ik neem aan dat je het niet zo bedoeld.

mantaboy schreef:
Hhmmm nog geen 10% van het totale budget als reserve is nog steeds erg weinig... Ook dit zal je wel niet met me eens zijn, ik spreek slechts uit ervaring...

Zoals al eerder aangehaald, misschien moeten "ze" in/rond Etten Leur eens nadenken wat ze organiseren. Als het genoemde nog geen 10% van het budget is, ben ik eerlijk gezegd ENORM benieuwd waar alle andere 90+% voor dient.....

Het feit wat er nu in de krant gestaan heeft over het randgebeuren, versterkt bovenstaande gedachte alleen maar....
nkroeze

Berichtdoor Mr.T » vr jul 20, 2007 17:12

Volgens mij zullen we nooit uit deze discussie komen :cry: Misschien moeten we gewoon ook hiermee stoppen en afwacten hoe het e.e.a. zich verder ontwikkeld volgend jaar :!:

Zie het als bij bedrijfsvoering, een werknemer is het ook nooit met de directie eens en zal dit ook nooit worden :roll:
Mr.T

Berichtdoor nkroeze » vr jul 20, 2007 17:24

Mr.T schreef:Volgens mij zullen we nooit uit deze discussie komen :cry: Misschien moeten we gewoon ook hiermee stoppen en afwacten hoe het e.e.a. zich verder ontwikkeld volgend jaar :!:

Zie het als bij bedrijfsvoering, een werknemer is het ook nooit met de directie eens en zal dit ook nooit worden :roll:

Maar volgens mij gaat het hier meer om een "leverancier" / "klant" relatie......
nkroeze

Berichtdoor Mr.T » vr jul 20, 2007 17:30

nkroeze schreef:
Mr.T schreef:Volgens mij zullen we nooit uit deze discussie komen :cry: Misschien moeten we gewoon ook hiermee stoppen en afwacten hoe het e.e.a. zich verder ontwikkeld volgend jaar :!:

Maar volgens mij gaat het hier meer om een "leverancier" / "klant" relatie......

En wat zegt de leverancier dan "zie mijn leveringsvoorwaarden" en de klant "zie mijn inkoopvoorwaarden", sorry maar dat is m.i. de zelfde discussie :idea:
Mr.T

Berichtdoor leor888 » vr jul 20, 2007 17:47

Mr.T schreef:
nkroeze schreef:

En wat zegt de leverancier dan "zie mijn leveringsvoorwaarden" en de klant "zie mijn inkoopvoorwaarden", sorry maar dat is m.i. de zelfde discussie :idea:

En waar hebben we de laatste jaren doorgebracht?

In beide type relaties is er tegenwoordig sprake van lange termijn relaties en is er sprake van gezamenlijke belangen en een zgn "win/win-situatie"

Alleen als er iets mis is gegaan worden de messen geslepen en naar voorwaarden gewezen. Of in het geval van WG/WN actievoering.

Enals ik het zo uitleg is er dus sprake van "iets" dat is misgegaan daar in etten leur?

Geloof ik zelf trouwens niet want ik vond het een heel mooi evenement, maar het geeft wel aan dat het gooien met algemene dooddoeners niets helpt aan deze eindeloze discussie.

En in dit geval dus ook de discussie niet laten stoppen.

Is er overigens ook inzicht bij benadering hoeveel van het budget van ruim 2 ton door betalende toeschouwers is opgebracht?
En is daarna af te leiden wat financieel gezien dan het belangrijkste is voor deze rally?

En is er daarnaast ook bekend wat de sponsor nastreeft? Nieuwe klanten die uitzendkrachten afnemen (B2B en dus VIP's) of juist nieuwe uitzendkrachten die volgend jaar misschien wel een rondje in een dakar-car mogen meerijden?
leor888

Berichtdoor John » vr jul 20, 2007 18:23

Holkers schreef:

Wow 100.000 x 5 euro dat zou geweldig zijn. Kan je dat voor Almere regelen Maarten, hebben we tenminste ook geen sponsors nodig :wink: Of alle deelnemers gratis :D
John

Berichtdoor mmrizio » vr jul 20, 2007 19:24

Ik denk ook dat 20.000 Euro overschot inderdaad niet heel veel is, gezien het perfecte weer tijdens de rally. Dus ik kan me voorstellen dat dit voor een groot deel als reserve gebruikt wordt.

Al hoop ik dat ze de toegestoken hand van de andere organisaties accepteert en er ook een paar litertjes brandstof van koopt. Om op zoek te gaan naar mogelijkheden om onze sport laagdrempelig te houden.

Maurice
mmrizio

Vorige

Keer terug naar Wedstrijden