kraats schreef:Olde Meule schreef:henk schreef:ik vind dat je als official alles moet kunnen overzien....en dat gaat niet tussen het publiek achter het lint.
Waarom niet?!
 
De ene situatie zal er meer om vragen dan de andere.
 
Klopt! Heb al allerlei soorten posten meegemaakt, en het maakt echt verschil hoe de situatie ter plekke is. De ene keer ga je voor overzicht, de andere keer voor meer publieksaandacht. In de Tank S bijv. waren beide te combineren, omdat de post bij het oprijden van een dijk lag en het daar vrij rechtuit ging (voor de kenners, bij het gemaal op de Vollenhover dijk). Daar kon je vlak tegen het lint staan (inderdaad, NET NIET erachter, dat geeft je toch iets meer bewegingsruimte) en toch een compleet overzicht hebben. Dat communiceert ook weer wat makkelijker met het publiek.. Er zijn echter ook heel andere plekken inderdaad..
henk schreef:En als je het veiligheidsplan vergelijkt met de behoefte van aflinten voor de veiligheid zit daar een groot verschil in
De ene keer wat meer dan de andere, maar er zit zeker een kern van waarheid in. Er wordt veel met standaard maten gewerkt, en dat wil nog wel een strijdig zijn met de situatie ter plekke. Zo kun je eigenlijk vrij standaard de remzak een stuk verlengen als er een lang recht stuk aan voorafgaat. De vrij standaard gebruikte 50m is dan vaak aan de krappe kant. 
Zo zijn er ook plekken die qua aflinten netjes zijn voorzien in het veiligheidsplan, maar die je bij het bekijken van de situatie ter plekke toch anders invult. Met enige regelmaat kom je punten tegen waar je eigenlijk liever helemaal geen publiek ziet. In dergelijke extreme gevallen wordt dat stuk gewoon dichtgelint en een publieksverbodbord geplaatst.
Wat dat betreft is het veiligheidsplan dus geen wet van Meden en Perzen maar meer te hanteren als (minimum-)richtlijn.
henk schreef:Die wijzigen dat gewoon ten koste van het mooie plaatsje voor het publiek. Dat was overigens echt net op tijd.....
Da's vaak zo, ja. Murphy en zo..