Ypres rally 2007

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor TWENGELTJE » ma jun 25, 2007 16:44

SylviaBos schreef:Raar om dan nu te lezen dat ze opeens de auto compleet in de sloot geduwd hebben

Snap dat je dat raar vind, vind ik ook, maar nog bizarrer is dat je er langs moet zoals ie er stond :shock: . Geloof me, dat was echt schrikken.
En die proef was al heftig voor de laatste deelnemers...overal en zelfs in één bocht 6 wagens langs de kant.

Ik kan mij dus voorstellen dat jij ook liever het vlagsysteem uit nederland ( en andere belgische rallies ) had gehad dan was het veel duidelijker geweest
TWENGELTJE

Berichtdoor SylviaVisser » ma jun 25, 2007 16:55

TWENGELTJE schreef:
SylviaBos schreef:Raar om dan nu te lezen dat ze opeens de auto compleet in de sloot geduwd hebben

Snap dat je dat raar vind, vind ik ook, maar nog bizarrer is dat je er langs moet zoals ie er stond :shock: . Geloof me, dat was echt schrikken.
En die proef was al heftig voor de laatste deelnemers...overal en zelfs in één bocht 6 wagens langs de kant.

Ik kan mij dus voorstellen dat jij ook liever het vlagsysteem uit nederland ( en andere belgische rallies ) had gehad dan was het veel duidelijker geweest

Ja. Zeker op die KP.
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor Mark Verhoeven » ma jun 25, 2007 16:55

Misschien nieuw te introduceren: een gele vlag met een nummer erbij, wat het aantal auto's aangeeft wat er langs (of op...) de weg ligt. Kon in Ieper geen kwaad, als ik de verhalen zo lees en hoor... :wink:
Mark Verhoeven

Berichtdoor SylviaVisser » ma jun 25, 2007 17:00

Dat nummer kregen we bij de start al... ook dat het op 8 km was. Als bij toeval had ik tidjens de verkenning zowel situatie nummer als post nummer in de notes gezet.
We wisten wat ons te wachten stond, maar dat zelfs een 30 km p/u daar nog bijna te hard ging :shock: ....
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor JvnEkln » ma jun 25, 2007 17:42

Allen,

het klopt in Ieper is dit een EK-rally en daar gebruikt men geen gelevlag
op iedere post, dat is nu eenmaal zo geregeld door de FIA.
Als er dan iets gebeurd kun je zelf creatief genoeg zijn om de rijders te waarschuwen voor eventueel gevaar.

wat betreft het weekend ik heb bijzonder genoten als official en zal zeer
zeker volgend jaar ook weer van de partij zijn.

groeten

ARCmember
JvnEkln

Berichtdoor TWENGELTJE » ma jun 25, 2007 17:50

JvnEkln schreef:
het klopt in Ieper is dit een EK-rally en daar gebruikt men geen gelevlag
op iedere post, dat is nu eenmaal zo geregeld door de FIA.

Tenzij je van elke post een radiopost maakt want dan mag het wel
Alleen de gele vlag heeft bij de FIA meer inhoud dan bij ons in NL, als je er mee zwaait is gelijk de proef geneutraliseerd
TWENGELTJE

Berichtdoor JvnEkln » ma jun 25, 2007 17:52

de wedstrijd leiding bepaald wanneer de gele vlag wordt gehanteerd.
Dus niet een KP-verantwoordelijke of een official.
JvnEkln

Berichtdoor TWENGELTJE » ma jun 25, 2007 17:54

Dat bedoel ik met ``meer inhoud``
TWENGELTJE

Berichtdoor JvnEkln » ma jun 25, 2007 17:56

Tsja je hebt gelijk, maar veranderen kunnen we het toch niet.
Dus we moeten er met leren leven, en een beetje creatief zijn.
Maar dat zijn we allemaal anders waren we geen official.
JvnEkln

Berichtdoor mantaboy » ma jun 25, 2007 21:43

JvnEkln schreef:de wedstrijd leiding bepaald wanneer de gele vlag wordt gehanteerd.
Dus niet een KP-verantwoordelijke of een official.

Dat was dus de reden van annulatie... :cry: :cry:

Nou ja, je kan niet alles hebben! Zaterdag was in ieder geval leuk kijken! Maar volgend jaar zal ik overslaan, helaas.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor kraats » ma jun 25, 2007 21:48

Zo, na even te zijn bijgekomen van het geweldige weekeinde zal ik dan ook maar even mijn verhaal hier neer vrotten.
Eerst moet me even van het hart dat er nog 2 Nederlanders zijn gefinished:
Bergstijn is 9de!!! algemeen geworden bij de historics en De Daf als 22ste, dacht ik.
Geweldig weekeinde gehad als gast monteur bij de Amigo's!
We hebben dan wel meer gelachen dan gesleuteld maar het ging allemaal nog niet vanzelf. Rens had grote problemen met de remmen die veel service tijd opsnoepten. De jarratels van de daf sleten Rechts meer dan Links :lol: en moesten ook een keer extra bijgesteld worden. Ik heb er heel arsenaal aan woorden boeken in het Helmonds bij geleerd, zoals de lekkernij met een Q. :lol: Ik vraag me wel af of de historics op de proef wel harder rijden dan op de service, bijna beangstigend met al dat publiek.
Het heeft even geduurt maar ik ben er dit weekeinde weer achter waarom ik service monteur was geworden. Ronduit een superweekeinde gehad.
Bedankt Amigo's en fans!!!!

Zo wandelend over de service zie je toch wel de echte rallyauto's. In Boezinge gaat het ergens over, als ik zo op de grote markt in Ieper kijk gaat het maar om een paar teams. Dat is in Boezinge wel anders. Daar gaat het nog als vanouds, zoals het hoort. In Ieper kun je gewoon heel duidelijk zien dat het allemaal hard achteruit is gegaan als je het vergelijkt met 10 jaar geleden. De sfeer van 10 jaar geleden is er niet meer, althans zo voelt het bij mij. Deels licht dat aan de manier van organiseren want een service op de grote markt is toch helemaal niks?
Als je de stad in komt moet je de rally kunnen opsnuiven zoals dat vroeger was, maar dat is eigenlijk iets dat ik nog het meeste mis. :cry:
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor Olde Meule » ma jun 25, 2007 22:38

cvgn schreef: Aflinten kunnen ze wel goed, denk dat ik op mijn post van vrijdag en zaterdag een totaal van 2 km lint heb opgeruimd.

Aflinten hoor ik je dat goed zeggen?!

Nou ik zal je een mooi voorbeeld aanhalen, de Politie auto komt aangereden tezamen met de burgemeester! Hij verteld ons dat we met de bus in de verbod'szone geparkeerd staan terwijl we bij de start nadrukkelijk te horen hebben gekregen als je een radiopost bent de auto met dubbel lint rondom de auto af moet linten.
Wat betekent dan het verkeersbord wit in het midden met de rode rand?! (en nu even geen bord melk!) juist deze met het schrikhek moest achter het lint gezet worden en daarna de bus, aldus de burgemeester!

Uitremzone's hoeveel dwarslint ze wel niet gebruiken, wat maakt het voor het overstekende publiek nog lastiger dan al dat lint (8, 9 keer om een overstapje te doen) wat nergens voor dient, hier in nederland gebruikt men geen begelijders-lint voor de rijders. En ook waar het verboden is binnen de zone's hoefd geen bord te staan verboden voor publiek (onzin!) en in de binnen bocht van publiekzone's hoeft geen lint langs het prikkeldraad! Zo verspeel je juist lint. pak dan gewoon het 10 meter punt wat verboden is voor publiek, zet die zone af en klaar ben je, het publiek weet wel dat ze achter het lint moeten staan (het is toch publiek's lint geen rijder's lint toch!?) Ach ja "Belgische gewoontes" daar komen ze nooit vanaf!
Olde Meule

Berichtdoor Jan » ma jun 25, 2007 22:45

Misschien denken ze daar nog dat het 'aflintlint' sterker is dan een rallyauto :mrgreen:
Jan

Berichtdoor mantaboy » ma jun 25, 2007 22:45

Dat denken er meer... :wink: :oops: :oops:
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor Mark Verhoeven » di jun 26, 2007 0:08

Jan schreef:Misschien denken ze daar nog dat het 'aflintlint' sterker is dan een rallyauto :mrgreen:

Maareh, de rallyauto's mogen toch niet achter het lint komen? :roll: :wink:
Mark Verhoeven

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden