Autosoft Vechtdal Rallyspint 2007

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor erikjan » za jun 16, 2007 23:30

vraag maar eens aan de rijder van de zwarte Manta (00), die kwam op KP2 een scooterrijdster tegen :shock:

vooral tweewielers zijn stronteigenwijs !
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
erikjan

Berichtdoor rally for ever » za jun 16, 2007 23:35

Was wederom een topdag, wat een mooi startveld, zeker voor een sprint.

Enkele toppers, naar mijn bescheiden mening;
Kleinjan, wow, eerste wedstrijd in Fabia en dan zo rijden, gaan we nog veel plezier van beleven
Nijhof in de 0 auto was ook een genot om naar te kijken.
Altena negende met Manta, ondanks veel dwarse aktie.
En Kevin Abring laat steeds weer zien een waardig opvolger als Talent First te zijn

Altena, van Haaren, Wolves, Meijer, Biesheuvel, vele BMWtjes en alle "dwarsliggers" die ik hier vergeten ben, DANK U, DANK U
rally for ever

Berichtdoor ExTaxi » za jun 16, 2007 23:48

Ik heb ook erg genoten daar in het Hardenbergse, ondanks dat het maar een paar proefjes waren. Ik denk dat vooral de laatste bocht op het onverhard op KP3 een van de top-bochten is in de nederlandse rally's.

Vooral op KP1 vond ik het allemaal erg erg mak gaan. Veel aftasten en op het onverhard ook rustig aan. Maaskant liet wel weer zien dat het ook hard kon en kwam haaks de bocht door, geweldig!

Leuke dag! Ga weer ff verder met de foto's!
ExTaxi

Berichtdoor leor888 » zo jun 17, 2007 0:26

Ton Van Spanje schreef:
leor888 schreef:
Ton Van Spanje schreef:
leor888 schreef:
<knip> :wink:

Is het ter voorkoming van dit soort acties niet een idee om (net als in Zweden) aan het begin en aan het eind van een parcours een informatiebord neer te zetten met daarop de tijdstippen dat de openbare weg afgesloten is en dan met verwijzing naar de vergunning van de gemeente?
<knip>

En wat als zo'n hork ergens halverwege de proef er op komt rijden?

Die borden staan er een aantal dagen van te voren al Ton, puur preventief. Zodat iedereen het van te voren weet / kan weten.

Of dergelijke types zich dan nog meer irriteren kan ook een uitwerking zijn. Maar kan het proberen waard zijn?

Roehoel

Jij hebt het over borden die aan het begin of aan het eind van het parcours staan. Dus aan de start of an de finish. Mijn vraag is hoe je het dan opde punten halverwege de proef (dus tussen start en finish) denkt op te lossen.

En wat heeft het voor zin dat die borden er al dagen staan als er iemand vanuit den vreemde langs komt? Dan is dat "een aantal dagen van te voren" van nul en gene waarde. Vraag maar eens aan Jan v.d. Marel.

Wil je een geval als vandaag voorkomen dan zul je de gehele proef compleet dicht moeten timmeren. Edit. En ook dan kun je het niet geheel voorkomen. Als er een heethoofd op het gas gaat staan, dan zal een official toch ook aan zijn eigen hachje denken en (begrijpelijk) opzij springen.

Oh ja, ik ging uit van het gedrag van een ander volk.
Ik was het nederlandse gedrag even vergeten.

Ton, die boer met die kar komt echt wel langs dat bord!
Ja, natuurlijk, Ton elk idee is in beginsel negatief uit te leggen, maar niets doen of niets proberen, dan weet je zeker dat het niet werkt.

En Ton, wat moeten we nu weer aan vd Marel vragen? Kun je het niet even uitleggen, gaat net zo snel.

Ton, nu even weer terug naar normale communicatie graag.
Ook jij komt vaak genoeg aan proeven bij rallys en ook jij ziet dan regelmatig mensen die er geen weet van hebben dat er een rally is. En op zich is dt ook logisch,als je je niet met de sport bezig houdt.
Maar als je als organisatie kunt verwijzen naar de borden (die in andere landen goed werken) met daarop je vergunning en het besluit tot tijdelijke onttrekking aan openbaar verkeer of hoe dat ook heet, denk ik dat het begrip snel toeneemt.

En ja, natuurlijk, als er zijwegen toegang hebben tot het parcours, plaats je daar ook een bord lijkt me.

Maar het idee was gestoeld op de Zweedse situatie en daar heb je minder zijwegen. (Als je hier verkeerd rijdt, keer dan maar om, want er is geen mogelijkheid om drie keer links of rechts af te gaan en op hetzelfde punt uit te komen.)
leor888

Re: Autosoft Vechtdal Rallyspint 2007

Berichtdoor whity » zo jun 17, 2007 8:40

briljant schreef:Eindelijk de vernieuwde website online.
http://www.vechtdalrally.nl

Binnen kort meer informatie over het evenement.

Waar kan ik de uitslagen vinden? staan alleen van 2005 en 2006.
whity

Berichtdoor mr_nice_guy73 » zo jun 17, 2007 8:41

Ik denk dat het eens tijd wordt dat het een RALLY moet gaan worden. De organisatie verdiend het in ieder geval en de ambities zijn er zeer zeker. Kijk alleen eens naar de mooie landproeven, daarbij vond ik de service ook heel erg goed verzorgt en ruim opgezet en het volk is dol enthausiast, om over de deelnemers nog maar te zwijgen :) Hulde aan de organisatie en aan team Wevers!!! 8)
mr_nice_guy73

Berichtdoor mr_nice_guy73 » zo jun 17, 2007 8:43

ExTaxi schreef:Ik heb ook erg genoten daar in het Hardenbergse, ondanks dat het maar een paar proefjes waren. Ik denk dat vooral de laatste bocht op het onverhard op KP3 een van de top-bochten is in de nederlandse rally's.

Vooral op KP1 vond ik het allemaal erg erg mak gaan. Veel aftasten en op het onverhard ook rustig aan. Maaskant liet wel weer zien dat het ook hard kon en kwam haaks de bocht door, geweldig!

Leuke dag! Ga weer ff verder met de foto's!

Niet alleen Maaskant liet wat zien, ik stond bij de haaks rechts verhard op op kp1 en zag de heer Kroeze even vreselijk dwars het onverhard afkomen :shock:
mr_nice_guy73

Berichtdoor TWENGELTJE » zo jun 17, 2007 8:51

whity schreef:

Dan kijk je toch even op rallytiming de verwijzing staat er onder
TWENGELTJE

Berichtdoor erikjan » zo jun 17, 2007 8:58

Jan vd Marel kwam in het verleden (1983, BAC, met de Talbot, uit m'n hoofd) een automobilist tegen op een proef...

da's een redelijke klapper geworden
erikjan

Berichtdoor whity » zo jun 17, 2007 9:08

TWENGELTJE schreef:
whity schreef:

Dan kijk je toch even op rallytiming de verwijzing staat er onder

Bedankt Engelbert.
whity

Berichtdoor Gijs G » zo jun 17, 2007 9:41

leor888 schreef:
cellie schreef:Staan we op kp 3 tekijken (haaks links)komt er vanuit uitremzone :!:
een nogal eigenwijs persoon :evil: met z'n 4x4 en paardetrailer
in tegengestelde richting de proef op :roll:
ik kan je verzekeren dat er een rijders flink geschrokken waren

Heb je er geen foto van? En ging hij inderdaad ook echt door? En ook nog ver dan?

Is het ter voorkoming van dit soort acties niet een idee om (net als in Zweden) aan het begin en aan het eind van een parcours een informatiebord neer te zetten met daarop de tijdstippen dat de openbare weg afgesloten is en dan met verwijzing naar de vergunning van de gemeente?
Want elke rally is er wel ergens een ondernemer of burger die geirriteerd is dat hij niet kan komen waar hij wil of moet zijn.
De vergunning is er toch al, dan kan zo'n extra informatie preventief werken misschien?

We zagen op proef Asten bij de ele, wel bij een weg een affiche hangen dat de weg op die dag, van zo laat tot zo laat afgesloten zou zijn,

Zo houdt je natuurlijk niet iedereen tegen, maar schelen kan het altijd, en heel veel werk is het niet/ kost het niet
Gijs G

Berichtdoor wimo » zo jun 17, 2007 10:01

Mooie compilatie Joost!

Maar wat zijn dat voor wezentjes in die "gifgroene jurkjes" :lol:
wimo

Berichtdoor Hein » zo jun 17, 2007 10:04

wimo schreef:Maar wat zijn dat voor wezentjes in die "gifgroene jurkjes" :lol:

Ik zeg niks...........Die witte hesjes zijn niet alles, maar wel veel beter dan deze voetbalshirts. :?
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor ExTaxi » zo jun 17, 2007 10:05

Ohh wat zonde, zie net de foto's van die gele C-Kadett in de puinpoeier
ExTaxi

Berichtdoor erikjan » zo jun 17, 2007 10:20

ExTaxi schreef:Ohh wat zonde, zie net de foto's van die gele C-Kadett in de puinpoeier

de gele liep trouwens ook niet zo lekker, klonk als 3 cilinders...
erikjan

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden