Hein schreef:leor888 schreef:Nou OK Hein, dan deze oude koe even boven water halen
Ik denk waar te nemen dat oa HWJR in snelle bochten iets meer meters maakt dan nodig zou kunnen zijn.
En ik geloof ook dat mijn ogen me aangeven dat Mark strakker door dergelijke bochten rijdt en daardoor effectiever het parcours aflegt.
Jij ziet iemand die te wijd gaat en dus teveel meters maakt. Ik zie iemand die het maximale uit zijn Groep N perst, zonder over de schreef te gaan. Groep N moet je vergelijken met groep N en niet met WRC. En dan ziet het plaatje er anders uit. Neemt niet weg dat ik het bijzonder knap en uiterst volwassen vindt dat Hans de WRC's redelijk bij kan houden.
leor888 schreef:Ik zeg dus helemaal niets over of hij wel of niet zwaar teleurgesteld is of wat dan ook. Ook niets over wel of niet technisch uitvallen. Niets, maar dan ook niets ten nadele van hem.
Genoteerd.
leor888 schreef:
OK, "hij komt er nog wel" kan denigrerend uitgelegd worden, maar ook dat is dan weer een mening en geen feit!
In Nederland is de uitdrukking" die komt er nog wel" in principe positief bedoeld. Je geeft daarmee aan dat iemand heel goed bezig is zich te verbeteren en dientengevolge succesvol zal worden.
(Sorry, maar uiteindelijk is ook deze uitleg een mening)
Zoals je het nu zegt klopt je opmerking, echter in de orignele opmerking gebruik je "waarschijnlijk". Dat impliceert dat jij er geen vertrouwen in hebt en dus komt het denigrerend over. Vandaar dat ik je daar op wijs.
leor888 schreef:Er wordt op dit forum regelmatig gevraagd aan mensen die een andere mening hebben om goed te lezen.
Ik hoop dat het hier ook gebeurt. Maar dat is dan weer aan de lezer!
Stop
Over het algemeen lees en interpreteer ik dingen goed. Dat is ook een onderdeel van mijn beroep.
Ik zie je echter nog steeds het wilde niet onderbouwen. Kan ook niet want dat is er niet.
Ik vind (ja mening) dat je vrij ver gaat met je tekstanalyse op een relatief snel internetforum. Je hebt gelijk dat een woord als waarschijnlijk eerder denigrerend uitgelegd KAN worden, maar als jij zeker weet dat hij er komt, is het voor jou jammer dat je er niet op kunt wedden bij een wedkantoor of zo. Het gaat over toekomst en daar is bijna niets zeker.
Maar nogmaals, het is een rallysport forum en wij forumdeelnemers hebben geen tekstanalyserend onderzoeksbureau of zo.
Neemt niet weg dat men ook op een rallysportforum best wat vaker echt mag lezen, maar zo diep tot op woordnivo analyseren gaat voor mijn gevoel een stap te ver.
En nu vraag je me om dan het woordje wild te onderbouwen, Daar ga ik dan nog even over nadenken.
Heb het gevoel dat er momenten aan te wijzen kunnen zijn, maar geef ook toe dat ik hem dit jaar te weinig heb gezien en dat ik dan eerder op vorig seizoen zal uitkomen.
Jij weet dat hij niet wild is en ik heb het beeld voor me dat hij het wel was.
Jouw ervaringen komen vanuit het team zelf (zijn het klanten van je of is het puur een lokale held?) dus jij hebt meer ervaringsmomenten, maar ik ga niet zeggen dat jij gelijk hebt. Want wild blijft een gevoel.
Ik denk dat ik het hier gewoon bij laat.
Punt
Nu nog even een off topic stukje tekst.
Ik ga vandaag zelf naar de Sandviken rally, de derde wedstrijd in het Zweeds kampioenschap.
Vandaar dat ik rond deze tijd hier al rondloop
Sandvik (winterbokaal) kon in het voorjaar niet doorgaan omdat er te weinig ijs lag. Dus nu hebben ze het zomerbokaal genoemd.
Helaas doen er maar 57 deelnemers mee (en maar 4 wrc's). Maar ben wel benieuwd wat het gaat brengen. Totaal afstand 236 km waarvan ruim 78 als SS.
Afgelopen dagen had het daar nog gesneeuwd, dus geen last van droge gravel. <edit> Dat viel dus tegen, genoeg stofhappen vandaag. Maar wel met veel zon, dus geen geklaag <edit> Het ligt iets van 20 mil boven Stockholm en daar is het landschap vermoed ik al weer wat grillig, dus qua proeven zal het zeker de moeite waard zijn.