Sezoensrally 2007

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Mark Verhoeven » za mei 19, 2007 12:14

Ik denk dat die met de evo niet sneller was geweest als dat hij nu met de wrc rijdt.

Weet je dat zeker? Een actuele EVO groep N is een donders snelle auto, die ook nog eens een keer veel makkelijker te rijden is. Met het vele onverhard en de relatief gladde weggetjes rondom Bocholt is dat toch wel handig. (zeker als je voor de eerste keer met een WRC rijdt) Maar ja, als je zo'n auto hebt, moet je hem ook niet in de schuur laten staan...
Mark Verhoeven

Berichtdoor Christophe » za mei 19, 2007 12:27

Op de derde & vierde proef rijdt hij al een betere tijd. :wink:
Laatst bijgewerkt door Christophe op za mei 19, 2007 12:29, in totaal 1 keer bewerkt.
Grtz Christophe 8)
Christophe

Berichtdoor TvD » za mei 19, 2007 12:29

Vergeet niet dat het voor hem ook de eerste keer is met deze auto in een wedstrijd, en dat hij 'm vooral ziet als test... een kapotte auto heeft'ie dus niets aan....
Kijk ook eens op www.rallyfotos.nl
TvD

Berichtdoor mastersevius » za mei 19, 2007 12:38

Mark Verhoeven schreef:
Ik denk dat die met de evo niet sneller was geweest als dat hij nu met de wrc rijdt.

Weet je dat zeker? Een actuele EVO groep N is een donders snelle auto, die ook nog eens een keer veel makkelijker te rijden is. Met het vele onverhard en de relatief gladde weggetjes rondom Bocholt is dat toch wel handig. (zeker als je voor de eerste keer met een WRC rijdt) Maar ja, als je zo'n auto hebt, moet je hem ook niet in de schuur laten staan...

Hij rijdt ongeveer dezelfe tijden Als Nelis verkooijen, dat doet die normaal ook dus vandaar dat ik zeg dat ik dacht dat die met een evo niet veel sneller geweest zou zijn. Verder ben ik natuurlijk geen rallyrijder, dus over rijeigenschappen van die auto's weet ik niets. Maar ik denk dat een goedafgestelde Subaru WRC nooit minder kan zijn als een evo groep n. (alhoewel wat jasper van de heuvel in het verleden heeft laten zien en tegenwoordig Hans weijs in Nederland maar dat licht natuurlijk aan de rijkwaliteiten van deze 2) Verder vind ik dat Van Iersel het nog niet eens zo verkeerd doet voor de eerste keer met zo'n WRC. Tzal in de toekomst vast nog wel harder gaan :D
mastersevius

Berichtdoor Mark Verhoeven » za mei 19, 2007 12:52

Maar ik denk dat een goedafgestelde Subaru WRC nooit minder kan zijn als een evo groep n.

Wat is minder? Het is theoretisch wel sneller, maar ook lastiger te rijden. Zijn de proeven glad en mis je ervaring, zou een groep N wel eens sneller kunnen zijn. Dat is wat ik wilde zeggen...

P.S. Techniek van 1999 tegen techniek van 2007, vergeet dat ook niet! Qua vermogen scheelt het aanzienlijk (zo'n 40 pk meer voor de Sub WRC schat ik), maar dat moet je wel kunnen uitbuiten. (en dat kan niet altijd als het glad is...)
Mark Verhoeven

Berichtdoor ExTaxi » za mei 19, 2007 19:14

ZO weer thuis! Was een mooi dagje rally. Lekker zonnetje, niet te warm en dankzij de regen van gisteren nog wat modder hier en daar.

Van Iersel ging inderdaad niet zo hard, moet nog erg wennen aan de auto zo leuk het. Beetje knullig schakelen bij de chicane.

Wie wel hard ging was Leemans, man wat heeft die man toch een capaciteiten in huis! Gruwerlijk hard!!! En wat te denken van Wout Hazeleger, ging ook als een kanon over de proeven. Cols is een klassa apart.......dat is duidelijk.

5 nederlanders bij de eerste 10! En een keurige 6e plek voor "d'n vrouw me ballen", Melissa Debackere.

Ik denk dat Michel Bergsteyn ook niet hoger had kunnen komen dan de 18e plek algemeen, slechts 2.10 achter Stefaan Prinzie met de veel snellere Citroën C2.
ExTaxi

Berichtdoor ZZR Fan » za mei 19, 2007 19:27

waar zal cols toe in staat zijn als hij bijv. in een BHV of ELE aan de start komt?
ZZR Fan

Berichtdoor John » za mei 19, 2007 19:38

Ook weer terug, veel bekende gezien en gezellig bijgepraat. Prima weer een mooie sport. Moet ook zegge dat je nu pas beseft hoe verwend we zijn in Nederland met de deelnemers. Vandaag ook een tiental snelle wagens en daarna gaat het niveau snel naar beneden. Cols en Loix gingen wel superhard op het onverhard. Hazeleger ook mooi, keiharde knallen uit de uitlaat. Ook genoten van de BMW compact die er rond reed met een geweldig geluid. Al met al weer een leuke dag gehad
John

Berichtdoor Mark Verhoeven » za mei 19, 2007 19:40

waar zal cols toe in staat zijn als hij bijv. in een BHV of ELE aan de start komt?

Die zal het best goed doen, maar ik denk dat hij alleen met geluk in de top 3 zou kunnen komen... Dit is niet negatief bedoeld, maar realiteit, gezien de auto waar die in rijdt. Als rijder kan hij zich wel meten met de top 3 in NL.
Mark Verhoeven

Berichtdoor John » za mei 19, 2007 19:42

van Westing nog uitgevallen??
John

Berichtdoor ExTaxi » za mei 19, 2007 20:10

John schreef:van Westing nog uitgevallen??

zo te zien wel ja....auto klonk ook niet lekker op KP9
ExTaxi

Berichtdoor Hein » za mei 19, 2007 20:36

TvD schreef:Vergeet niet dat het voor hem ook de eerste keer is met deze auto in een wedstrijd, en dat hij 'm vooral ziet als test... een kapotte auto heeft'ie dus niets aan....

En dat bedoelde ik dus, alleen in wat bedektere termen, vandaar de :wink: .

Omschakelen van een EVO 9 naar een WRC is volgens mij geen sinecure, en al helemaal niet in de Sezoens.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor V.D.G Rally team » za mei 19, 2007 20:53

Hein schreef:
TvD schreef:Vergeet niet dat het voor hem ook de eerste keer is met deze auto in een wedstrijd, en dat hij 'm vooral ziet als test... een kapotte auto heeft'ie dus niets aan....

En dat bedoelde ik dus, alleen in wat bedektere termen, vandaar de :wink: .

Omschakelen van een EVO 9 naar een WRC is volgens mij geen sinecure, en al helemaal niet in de Sezoens.

Hij zal toch ergens ervaring moeten opdoan met de auto.
We hebben de de hele dag staan te kijken. En het ging per proef beter.
Er zijn ook nederlanders [ v. gils ] die op de proef niet vooruit te branden zijn , en als ze de service inrijden dan rijden ze je omver en dan doen ze moeilijk i,v,m de service tijd om vervolgens de auto te wassen?????.
verder een goede wedstrijd van de nederlanders.
V.D.G Rally team

Berichtdoor rogerally » zo mei 20, 2007 10:52

ExTaxi schreef:
John schreef:van Westing nog uitgevallen??

zo te zien wel ja....auto klonk ook niet lekker op KP9

De motor liep op drie cilinders werd me verteld.
Het ging verder redelijk goed volgens mij en zover ik heb begrepen is er een pak ervaring bijgekomen met het rijden op onverhard.
Het was ook mooi om te zien dat Leemans tot de lekke band in een seconden gevecht zat met Snijers en dat hij hem echt wilde pakken.
Het is hem uiteindelijk natuurlijk wel gelukt maar ik ben er zeker van dat Leemans het liever op de proeven had uitgevochten.
rogerally

Berichtdoor pipo » zo mei 20, 2007 11:09

Roger
Leemans zonder lekke band op 30 sec tot we uitvielen dat was zeker voldoende denk ik ...
Maar inderdaad ging zeer vlot ..
pipo

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden