ChrisZW schreef:kraats schreef:ChrisZW schreef:YellowLeonVT schreef:Prachtig dit ! Het gaat goed in nederland met de rallysport. Vergelijk het hier eens met omliggende landen en je kan er als "fan" alleen maar vrolijk van worden. Heb nog niet echt een idee hoe de Skoda WRC05 zich verhoudt tot de Sub WRC van van Eldik en de EVO WRC van vd Heuvel maar dat dit aanwinsten zijn voor de nederlandse rallysport kan, volgens mij, niemand ontkennen. kww

precies, zo is het

Zelfs in Frankrijk waar toch redelijk veel wrc's rijden in het asfalt kampioenschap, zijn er niet zoveel als hier. Nu maar hopen dat iemand anders in Nederland die corolla's gaat overnemen, anders zitten we kwantitatief nog steeds op hetzelfde niveau. Maargoed zekers goed nieuws!
En Jan B. nog bedankt

Nou, neem maar gerust aan dat een Fabia van 2005 sneller is of zal worden dan een de bijna uitgehomologeerde toyota van 98...... Dus van eenzelfde niveau zal geen sprake zijn. Hooguit kan het minder betrouwbaar zijn in het begin maar zelfs dat valt wel mee, denk ik.
Ik denk dat dit inderdaad goed is voor de rallysport in NL, en misschien daarbuiten.
Ik zeg toch kwantitatief en niet kwalitatief. Aantallen wrc's dus.
Sorry, niet goed gelezen!
Als je het zo ziet is het alleen maar belangrijk voor Wevers dat ie zakelijk vooruit kan. Dat is eind 2008 voor de Toyota afgelopen en heeft ie nu een nieuwe zakelijke uitdaging. Het rijden van rally's is voor hem misschien, buiten een beetje fun, pure marketing. En dat ie voorin mee kan gaan doen, lijkt me logisch.
En aangezien de toyota's nog niet weg zijn is het helemaal niet zeker dat de kwantiteit hetzelfde blijft. Misschien ga jij ervan uit dat de toyota's niet meer in rally's te zien zullen zijn? Ik denk dat we nog wel toyota's blijven zien in NL, de komende jaren.