Theo, als je mijn mening bedoelt:
Ik bekijk de situatie van beide kanten, zowel het belang van de rallysport in het algemeen als ook vanuit organisatorische kant. Ik vind het goed nieuws dat de Hellendoorn rally door kan gaan, absoluut!
Wat ik dan echter niet kan rijmen is dat er vaak "uitzonderingen" worden gemaakt. Dan vraag ik me af waarom we nog regels hebben. Regels waar anderen wel aan moeten voldoen. Soms lijkt het wel of de kapitaal krachtige boven de regels staan. Dat stoord me soms. Waarom de 1 wel en de ander niet?
Een argument zou zijn dat er mensen betrokken zijn bij de organisatie die al jaren wedstrijdleider zijn geweest en dus veel ervaring hebben. Is dat een steekhoudend argument om een licentie te krijgen voor gelijk een rally meetellend voor het kampioenschap? Dan geld dat ook zeker voor Barneveld of Almere. Of heeft de familie Smeets en SAS niet veel ervaring in de rallysport en organisatie van een rally? Met zulke opmerkingen geef je mij ernstig het gevoel dat je jezelf beter vind dan de rest. In mijn ogen doe je dan de andere organisaties ernstig tekort door zulke opmerkingen te plaatsen.
Daarbij word hier de mededeling gedaan dat er al een licentie verstrekt is voor de nieuwe stichting. Tja, er is een soort van toezegging. Waar is de officiele bevestiging?
Verder niets dan lof voor de nieuwe stichting! Hoop ook dat ze het allemaal goed voor elkaar krijgen en ja, ik zal er zeker zijn om te helpen als official!
Voor wat betreft het navigeren van JP Balkenende, dat was goed in het belang van zowel de rallysport als JP zelf. Mes heeft dus aan 2 kanten gesneden. Dat is efficient werken!