Hellendoornrally 2007

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Hans Poortman » do maart 29, 2007 8:06

(bron: Tubantia -Jan kees van der Paauw)

Hellendoorn Rally uit as herrezen

Een nieuwe stichting mag de Hellendoorn Rally organiseren.

NIEUW-HEETEN Een nieuwe stichting heeft van de autosportfederatie KNAF een licentie gekregen om de Hellendoorn Rally te organiseren. Daarmee is de 26e editie, die al het predikaat ‘afgelast’ had, toch overeind gebleven.
Het wordt weer een ouderwetse tweedaagse op 14 en 15 september, met vier klassementsproeven op vrijdagavond en twaalf op zaterdag. De rally telt niet meer mee voor het EK, desondanks mag de klassieker rekenen op de inschrijving van buitenlandse equipes.
De nieuwe stichting, waarvan nog deze week de akte passeert, presenteerde zich gisteravond in Nieuw-Heeten. In de Sallandshoeve, de locatie waar vier weken in het diepste geheim gewerkt werd aan eerherstel van de klassieker, presenteerde voorzitter Arno Bakker zijn bestuur en ontvouwde de plannen. Die zijn erop gericht de rally terug te brengen naar Hellendoorn, volgens traditie naar manege ‘t Oale Spoor (start/finish en parc fermée) terwijl de organisatie terugkeert in ‘t Noaberhuus. ‘t Lochter wordt als serviceterrein verlaten, De Mors in Rijssen wordt als betere locatie beschouwd.
De nieuwe stichting is tot stand gekomen na het nodige lobbywerk van Erik Braunius, ondernemer en rallyadept. „Toen bekend werd dat de rally niet zou doorgaan, ben ik heel boos geworden. Ik bleek niet de enige. Ik ben in de telefoon geklommen en gaan bellen, onder het motto, iedereen is boos, maar iedereen berust. Geen Hellendoorn Rally, dat kon niet, vond ik. Een jaar overslaan betekent geringe kansen om in 2008 nog een vergunning te krijgen.”
Door tussenkomst van ex-wedstrijdleider Herman Olthof kreeg Braunius zijn actiekaravaan in beweging. Drievoudig winnaar Erwin Docter haakte aan, evenals oud-wethouder Arno Bakker. Met als blauwdruk de stichtingsakte van SRON, die door de KNAF de deur was gewezen, werd een reddingsplan gepresenteerd bij de autosportfederatie. Dat bleek wel goed voor groen licht.
Bakker: „De KNAF heeft vertrouwen in onze stichting uitgesproken. Afgelopen vrijdag kregen we een mondelinge toezegging.”
Het nieuwe stichtingsbestuur, dat de KNAF wel serieus nam, als vertrouwenwekkend bestaande bestuur bestaat naast Bakker en Docter uit Fons Wolfkamp, Willem Schoonderwoerd, Marcel Hazewinkel en Roy Koelen. Een uitvoerend comite zal de rally zelf vorm geven. Daarbij wordt kader van de marshalclub MCRI ingezet. Werdstrijdleider wordt Aart de Wild, die vorig jaar in Hellendoorn die rol voor de eerste maal had.
Opzet is een wedstrijdschema met vrijwel gelijke klassementsproeven als de afgelopen jaren. Daarvan worden er twaalf op zaterdag gereden. Er is plaats voor 130 equipes. Omdat de voorbereiding in grote haast plaatshad, moeten de aanvragen voor de vergunningen nog de deur uit en is ook de begroting nog niet sluitend.
Hans Poortman

Berichtdoor kraats » do maart 29, 2007 20:08

Hans Poortman schreef:(bron: Tubantia -Jan kees van der Paauw)

Hellendoorn Rally uit as herrezen

Een nieuwe stichting mag de Hellendoorn Rally organiseren.

NIEUW-HEETEN Een nieuwe stichting heeft van de autosportfederatie KNAF een licentie gekregen om de Hellendoorn Rally te organiseren. Daarmee is de 26e editie, die al het predikaat ‘afgelast’ had, toch overeind gebleven.
Het wordt weer een ouderwetse tweedaagse op 14 en 15 september, met vier klassementsproeven op vrijdagavond en twaalf op zaterdag. De rally telt niet meer mee voor het EK, desondanks mag de klassieker rekenen op de inschrijving van buitenlandse equipes.
De nieuwe stichting, waarvan nog deze week de akte passeert, presenteerde zich gisteravond in Nieuw-Heeten. In de Sallandshoeve, de locatie waar vier weken in het diepste geheim gewerkt werd aan eerherstel van de klassieker, presenteerde voorzitter Arno Bakker zijn bestuur en ontvouwde de plannen. Die zijn erop gericht de rally terug te brengen naar Hellendoorn, volgens traditie naar manege ‘t Oale Spoor (start/finish en parc fermée) terwijl de organisatie terugkeert in ‘t Noaberhuus. ‘t Lochter wordt als serviceterrein verlaten, De Mors in Rijssen wordt als betere locatie beschouwd.
De nieuwe stichting is tot stand gekomen na het nodige lobbywerk van Erik Braunius, ondernemer en rallyadept. „Toen bekend werd dat de rally niet zou doorgaan, ben ik heel boos geworden. Ik bleek niet de enige. Ik ben in de telefoon geklommen en gaan bellen, onder het motto, iedereen is boos, maar iedereen berust. Geen Hellendoorn Rally, dat kon niet, vond ik. Een jaar overslaan betekent geringe kansen om in 2008 nog een vergunning te krijgen.”
Door tussenkomst van ex-wedstrijdleider Herman Olthof kreeg Braunius zijn actiekaravaan in beweging. Drievoudig winnaar Erwin Docter haakte aan, evenals oud-wethouder Arno Bakker. Met als blauwdruk de stichtingsakte van SRON, die door de KNAF de deur was gewezen, werd een reddingsplan gepresenteerd bij de autosportfederatie. Dat bleek wel goed voor groen licht.
Bakker: „De KNAF heeft vertrouwen in onze stichting uitgesproken. Afgelopen vrijdag kregen we een mondelinge toezegging.”
Het nieuwe stichtingsbestuur, dat de KNAF wel serieus nam, als vertrouwenwekkend bestaande bestuur bestaat naast Bakker en Docter uit Fons Wolfkamp, Willem Schoonderwoerd, Marcel Hazewinkel en Roy Koelen. Een uitvoerend comite zal de rally zelf vorm geven. Daarbij wordt kader van de marshalclub MCRI ingezet. Werdstrijdleider wordt Aart de Wild, die vorig jaar in Hellendoorn die rol voor de eerste maal had.
Opzet is een wedstrijdschema met vrijwel gelijke klassementsproeven als de afgelopen jaren. Daarvan worden er twaalf op zaterdag gereden. Er is plaats voor 130 equipes. Omdat de voorbereiding in grote haast plaatshad, moeten de aanvragen voor de vergunningen nog de deur uit en is ook de begroting nog niet sluitend.

Ik ben blij, al kan ik er deels niet bij zijn.....
Dat stichtingbestuur lijkt me een stevig fundament waarop je verder kunt bouwen..... Geweldig, en heel veel succes met dit prachtige initiatief!!
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor guy woodcock » do maart 29, 2007 20:56

Help me out here please people does this mean hellendoorn rally is maybe back on for 14th/15th sept ,as i need to book a holiday and had thought of going then but if rally back on then will have to come to hellendoorn :)
guy woodcock

Berichtdoor StevenK » do maart 29, 2007 21:06

guy woodcock schreef:Help me out here please people does this mean hellendoorn rally is maybe back on for 14th/15th sept ,as i need to book a holiday and had thought of going then but if rally back on then will have to come to hellendoorn :)

Not 'maybe' but 'definitely' ! Since the night stages on the Luttenbergring will also be back, bear in mind there might be some recce on thursday.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Berto » do maart 29, 2007 21:06

Guy,

This means you can drive the Hellendoorn Rally.
Two day's, 4 stages on vryday and 12 on saturday.

Berto

edit: Steven je was me net voor. :oops:
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto

Berichtdoor Berto » ma apr 02, 2007 22:23

Vandaag een mooi stuk in de Tubantia van Arno Bakker (ex-wethouder sport).
Rallyworld heeft Arno een interview afgenomen. Ik hoop dat dit spoedig te zien zal zijn op hun site.

Ze zijn er mega druk mee de Rally van de grond te krijgen.
Ik heb er alle vertrouwen in dat het lukt. Er zit een goeie ploeg mensen achter.

Hulde!
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto

Berichtdoor Berto » wo apr 04, 2007 12:04

Quote: ...........Voorlopig zal de Rally onder de naam Hellendoorn rally starten, hoewel dat ook nog niet zeker is want het wachten is op een grote sponsor. Afgelopen week zijn de akten via internet de notaris gepasseerd, dus alles is nu officieel..........

Bron: sportwebhellendoorn.nl
Berto

Berichtdoor gertveurink » za apr 07, 2007 19:00

wie weet of de Hellendoorn Rally al de NK status heeft gekregen van de KNAF???

Gert Veurink
gertveurink

Berichtdoor GeertN » za apr 07, 2007 19:35

Er is een nieuwe website van ons in de lucht.
www.hellendoornrally.eu :D
GeertN

Berichtdoor TWENGELTJE » za apr 07, 2007 19:56

GeertN schreef:Er is een nieuwe website van ons in de lucht.

Ziet er kleurrijk uit maar staat nog weinig nieuws op, maar het begin is er
TWENGELTJE

Berichtdoor Niels van de Poll » za apr 07, 2007 20:03

Strakke site hoor! :D
Niels van de Poll

Berichtdoor Trudie » za apr 07, 2007 20:12

mijn complimenten
ziet er goed uit.en gaaf dat het door gaat.
door deze rally ben ik besmet geraakt met het prettige rallyvirus.
en ik ga er dan dit jaar voor de 20 keer heen.
Trudie

Berichtdoor Chiel » za apr 07, 2007 22:34

Hele mooie site! 8)
Chiel

Berichtdoor erikjan » za apr 07, 2007 22:58

Chiel schreef:

Hele mooie site! 8)

het begin is er in ieder geval !
erikjan

Berichtdoor Bandwerk » zo apr 08, 2007 9:35

erikjan schreef:
Chiel schreef:

Hele mooie site! 8)

het begin is er in ieder geval !

Inderdaad, dit is het begin. We zijn nog volop aan het brainstormen wat er nog meer op de site geplaatst kan worden. Uiteraard komt er een foto-archief en komen de sponsoren nog online. Hou de website in de gaten zal ik zeggen! :P
Bandwerk

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden