TankSrally 2007

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor ZZR Fan » za jan 20, 2007 12:45

Mitsufan schreef:Is dit jaar het servicepark wel op de deel, want ik had gehoord dat ze heel Emmeloord centrum aant verbouwen zijn. Ik weet niet of de deel hier ook mee word bedoeld,omdat ik nog niet in Emmeloord woon, ik woon nu nog in zeeland, morgen ga ik naar Emmeloord verhuizen.

Van mij mogen ze alles wel naar kampen doen. daar wordt toch het merendeel van de proeven zowat gereden. maar emmeloord zal wel voor de sponsorbelangen zijn :lol:

wat hopelijk dit jaar wel beter is, is de tijd tussen de boucles bij kampen (als die er weer zijn :P) was vorig jaar machtig lang wachten, omdat ze voor de service weer terug moesten naar emmeloord. paar jaar geleden was dat beter met een hergroepering in kampen en dan weer. was meer dan de helft van de pauze korter.
ZZR Fan

Berichtdoor Amazone » za jan 20, 2007 22:57

cvgn schreef:Voor degene die in Emmeloord willen overnachten: camping het Bospad is nog niet geopend tijdens de Tank S rally wegens verbouwingswerkzaamheden. Had hier geboekt maar kreeg mailtje terug dat het niet geopend was.

groeten uit Roosendaal.
Carine van Gastel

Owww, daarvan was ik nog niet op de hoogte! Balen zeg, was zo mooi in de buurt...

Ik zou dan uitwijken naar:
Camping Craneburcht bij Kuinre: http://www.craneburcht.nl/
of Camping de Voorst Kraggenburg: http://www.vdbrecreatie.nl/devoorst/index.htm

Maar ja, wel allebei 10 km van Emmeloord... :?
Amazone

Berichtdoor Amazone » za jan 20, 2007 23:15

*Gruppenstart:
Tsja, ik denk dat het een spectaculair begin van het seizoen zal zijn.
De deelnemers die ooit zo gereden hebben vinden het fantastisch en het is super om te zien. Ik heb vanmorgen de proevenchef gesproken en die glunderde al van oor tot oor, kan niet wachten om te moeten starten! :lol:
*Serviceterrein:
De komende jaren is het serviceterrein nog gewoon op de Deel. Pas in 2009 gaan ze verbouwen, en dan is het nog maar de vraag wanneer ze beginnen. Tis nu mooi in het centrum, maar errug krap...
*Kampen:
Jaaa, was mooi toen, hé? De gemeente had een complete kermis georganiseerd tijdens de hergroepering haha!
Praktisch gezien is het niet meer mogelijk: we hebben nu meer proeven in Kampen, en er moet tussendoor geserviced worden...
Wij blijven in Emmeloord, dat is onze thuisbasis. Maar Kampen is zeker mooi! :wink:
Laatst bijgewerkt door Amazone op za jan 20, 2007 23:47, in totaal 1 keer bewerkt.
Amazone

Berichtdoor Holkers » za jan 20, 2007 23:21

Hoelang duurt het voordat een auto die stilstaat, optrekt en 40 meter gereden heeft?
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Amazone » za jan 20, 2007 23:48

Holkers schreef:Hoelang duurt het voordat een auto die stilstaat, optrekt en 40 meter gereden heeft?

Hoezo?
Amazone

Berichtdoor Holkers » za jan 20, 2007 23:53

Amazone schreef:
Holkers schreef:Hoelang duurt het voordat een auto die stilstaat, optrekt en 40 meter gereden heeft?

Hoezo?

Beetje muggenziften, maar dat kun je beter voor de tijd doen.

Stel dat een equipe als 5de in de rij start. Deze staat dus om en nabij 40 meter achter de startstreep. De auto moet dus 40 meter 'extra' rijden. Als er aan het einde van de rally een stand komt waarbij (in een klasse) de nummer 1 en de nummer 2 slechts enkele secondes schelen en het is ook zo dat de nummer 2 2x als 5de weg is gereden en de nummer 1 2x als 1ste, dan maak je een verschil die buiten de wedstrijd gemaakt wordt.

Het rijden van de auto door de start-sensor is na mij weten geen absolute waarde (anders zou het afslaan van een auto geen verschil uitmaken) maar meer een indicatie dat er een auto de proef op is en dat deze auto niet een valse start gemaakt heeft.

Ik weet ook dat het een enorm kleine kans is, maar als er een 'gruppe-start' ingevoerd wordt, zal daar toch naar gekeken moeten worden.

Just my 2 cents.

edit: bedacht me dat de 5de equipe een hogere snelheid heeft voor bocht 1 en dat deze snelheid het weer gelijk trok, maar dat is niet correct gezien de optreksnelheid van de auto's (in een klasse) gelijk zijn (theoretisch) waardoor de 'langzamere' snelheid van de 1ste auto wordt gecompenseerd door het latere tijdstip van remmen... (jezus, is het al zo laat...)
Holkers

Berichtdoor Amazone » zo jan 21, 2007 0:06

Holkers schreef: (jezus, is het al zo laat...)

Ja, precies, maar ik doe nog even een kleine poging:

Je maakt 2 rijen naast elkaar. De rijen starten om en om.
Iedere deelnemer krijgt dus 20 sec. om zich op te stellen, en wordt daarna weggestart...

Komt allemaal goed...welterusten! :wink:
Amazone

Berichtdoor Rinse » zo jan 21, 2007 1:29

We zullen zien wat het word. Ik ga de rally rijden, dus ik ben erg benieuwd!
Rinse

Berichtdoor Holkers » zo jan 21, 2007 10:42

Amazone schreef:
Holkers schreef: (jezus, is het al zo laat...)

Ja, precies, maar ik doe nog even een kleine poging:

Je maakt 2 rijen naast elkaar. De rijen starten om en om.
Iedere deelnemer krijgt dus 20 sec. om zich op te stellen, en wordt daarna weggestart...

Komt allemaal goed...welterusten! :wink:

Oke, dat wilde ik even weten. dank !
Holkers

Berichtdoor rallydre » zo jan 21, 2007 12:40

In het DRS werd er ook zo gestart tijdens de vrijdagavond showproeven. Leuke is dat direct verschillen kunt zien omdat alles zo kort op elkaar zit.

Grt

Dré
rallydre

Berichtdoor nkroeze » zo jan 21, 2007 12:57

Maarten, waarom alles zo negatief benaderen?

Dit concept wordt al vaker toegepast in andere landen (en ook in NL al eerder).

Volgens mij is dit voor iedereen veel leuker! De rijders zijn gedisciplineerd genoeg om even aan de kant te gaan als iemand echt sneller is, dat kost nagenoeg geen tijd. Je kunt je mooi aan iemand anders (of 4 anderen :)) optrekken (veel rijders zien dit als voorbeeld, naar iemand toe rijden) en het publiek heeft heel veel spectacel meer!
nkroeze

Berichtdoor Holkers » zo jan 21, 2007 13:32

nkroeze schreef:Maarten, waarom alles zo negatief benaderen?

Sorry, aard van het beestje. In het onderzoek is het beste experiment 1 met alle controles. Daardoor moet je soms wat dieper doordenken (muggeziften) om alle variabelen of punten van aandacht weg te halen.
Holkers

Berichtdoor sleepy hunter » zo jan 21, 2007 15:09

AMAZONE vertel maak me gek waar gaan we nog meer heen? We hebben dus meer proeven om en rond Kampen? Waar nog meer, vertel vertel.Service in KAMPEN ? Gaan we ook weer naar het Noorden ?

ik ben niet nieuwsgierig maar ik weet graag veel.Kan ik ook veel vergeten.

sander
sleepy hunter

Berichtdoor ZZR Fan » zo jan 21, 2007 15:28

sleepy hunter schreef:AMAZONE vertel maak me gek waar gaan we nog meer heen? We hebben dus meer proeven om en rond Kampen? Waar nog meer, vertel vertel.Service in KAMPEN ? Gaan we ook weer naar het Noorden ?

ik ben niet nieuwsgierig maar ik weet graag veel.Kan ik ook veel vergeten.

sander

*Kampen:
Jaaa, was mooi toen, hé? De gemeente had een complete kermis georganiseerd tijdens de hergroepering haha!
Praktisch gezien is het niet meer mogelijk: we hebben nu meer proeven in Kampen, en er moet tussendoor geserviced worden...
Wij blijven in Emmeloord, dat is onze thuisbasis. Maar Kampen is zeker mooi! :wink:

Bovenstaande is van Wea
ZZR Fan

Berichtdoor Amazone » zo jan 21, 2007 16:45

Dit is er ook eentje van mij:

Amazone schreef:Eerst vergunningen rond, dan updaten we de site. Zodra er nieuws is horen jullie het echt!

Er is ons toegezegd dat de vergunningen deze maand afgegeven worden...
Nog even geduld aub! :wink:
Amazone

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden