Oude Manta's en Ascona's - waar zijn ze gebleven ?

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor mantaray » zo dec 03, 2006 13:30

michel uit berg schreef:
Mr.T schreef:
henk 400rr schreef:Ik ben even wat aan het graven geweest en ik heb eigenlijk 2 conclusies die in m'n hoofd zitten die ik even voor wou leggen:

1: de JP-77-XH (ex-Schipper, -Nijhof, -Steyger) was ooit smal en geel en had geen 400 motor, is dit toevallig een voormalig Groep B i200?

2: De Biesheuvel manta 400 (ex-Lietaer) is dit de auto waar Herwig Nelissen noodlottig aan zijn einde is gekomen? die auto stond ooit bij Hoflijk.

(het kan zijn dat ik niet 100% ben met de namen)

De auto bij Biesheuvel is niet de auto waarmee Herwig Nelissen is verongelukt, van de betreffende auto is bij mij weten de techniek wel naar NL gekomen, Bergstein??? (niet zeker). De carrosserie is door de schrerder gegaan.

de auto van Herwig is indertijd niet naar hoflijk maar naar ons gekomen
Hier heeft ie een hele tijd gestaan totdat we hem aan marel verkocht hebben. was een van de allerlaatste en dus ook een ph 3

het eindverhaal van de auto van nelissen is dat de auto via van der marel is verkocht aan een particulier die heeft delen van de auto gebruikt om een nooit afgebouwde 400 kas geheel groep b op te bouwen daar wordt nu zo,n 10 jaar aan gewerkt afgelopen week bij die auto wezen kijken het hele verhaal is te lezen op mijn site www.manta400.nl
mantaray

Herwig Nelissen -Firmin Thierie

Berichtdoor thierie » vr jan 12, 2007 11:53

michel uit berg schreef:
Mr.T schreef:
henk 400rr schreef:Ik ben even wat aan het graven geweest en ik heb eigenlijk 2 conclusies die in m'n hoofd zitten die ik even voor wou leggen:

1: de JP-77-XH (ex-Schipper, -Nijhof, -Steyger) was ooit smal en geel en had geen 400 motor, is dit toevallig een voormalig Groep B i200?

2: De Biesheuvel manta 400 (ex-Lietaer) is dit de auto waar Herwig Nelissen noodlottig aan zijn einde is gekomen? die auto stond ooit bij Hoflijk.

De auto bij Biesheuvel is niet de auto waarmee Herwig Nelissen is verongelukt, van de betreffende auto is bij mij weten de techniek wel naar NL gekomen, Bergstein??? (niet zeker). De carrosserie is door de schrerder gegaan.

Hier heeft ie een hele tijd gestaan totdat we hem aan marel verkocht hebben. was een van de allerlaatste en dus ook een ph 3

Hallo allemaal,

Ik vond jullie berichtjes, en in het bijzonder die van Michel uit Berg, ivm Herwig Nelissen terug op dit forum toen ik informatie en vooral foto's zocht van het rally-team Nelissen-Thierie.

Herwigs co-piloot, Firmin Thierie (ondertussen ook al overleden in 2000), was namelijk mijn vader en ik ben al een tijdje op zoek naar foto's en informatie over onder meer de overwinning in de Himalaya Rally, deelnames aan rallies in België en Nederland... Ik weet dat mijn vader het steeds had over Man Bergsteyn die de wagen voorbereidde en vaak mee op avontuur ging. Ik heb zelfs Man een paar keer gezien als kleine jongen, maar herinner me dat allemaal nogal vaag.

Michel, ik leid af uit je naam en berichtjes dat Man Bergsteyn zeker geen onbekende is voor jou, en zou het zeer op prijs stellen als jij of om het even wie op dit forum, me kon helpen bij mijn zoektocht. Ik heb namelijk zelf bijna geen enkel souvenir in de vorm van foto's uit die periode omdat dat hele rally-gebeuren bij mij thuis niet echt op goedkeuring kon rekenen en er dus haast niet over gesproken werd.

Mijn vraag is dus of jij, of iemand anders op dit forum, me kan helpen bij mijn zoektocht.

Alvast hartelijk bedankt voor de interesse.

Met vriendelijke groeten,

Roel
thierie

Berichtdoor Mr.T » vr jan 12, 2007 14:55

Hoi Roel,

Welkom hier op het forum.

Ik heb foto's, eigenlijk dia's, van de auto zoals deze op een tunningshow in Belgie (Hasselt????) stond vlak voordat de auto naar de Himalaya rally vertrok. Ik zal eens kijken of ik deze dia's kan omzetten en digitaal naar je toe kan zenden.
Женщины, которые иногда Я ненавижу их :(
Mr.T

Berichtdoor Ton Van Spanje » vr jan 12, 2007 20:30

Roel,

Drie foto's heb ik hier in mijn album. Allen uit 1986. Twee maal tijdens de 12 Uren van Hellendoorn / Golden Tulip Rally en éénmaal tijdens de Grenslandrally. Ik zal ze uit het plakboek losmaken, scannen en aan je sturen. Als je mij via dit forum een persoonlijk bericht stuurt waarin je jouw mailadres geeft kan ik je de foto's sturen.

Note: Plaats je mailadres niet direct op het internet ivm eventuele spam.
Ton Van Spanje

Berichtdoor joostkusters » za jan 13, 2007 3:05

sorry om dit onderwerp even andersom te gooien, ik zoek een ascona 400, wie weet er een te staan.

groet joost

+441483.200945
+447884255157 ,mobiel
joostkusters

Berichtdoor henk 400rr » za jan 13, 2007 23:07

Rally- of straatversie? de meesten die bekend zijn staan altijd wel op deze site: http://www.opel400club.de/ anders wel op deze: http://www.rallycarsforsale.net/ hier staan ook enkelen, even 400 intikken in de zoekfunctie en dan komt het wel goed. Enkelen staan wel op de bekendere autosites als autoscout e.d.

In Nederland is nu 1 straatversie ascona 400 die te koop staat, maar die man is eerst aan het onderhandelen met een goede vriend van hem voordat deze verder doorverkocht wordt.
henk 400rr

Re: Herwig Nelissen -Firmin Thierie

Berichtdoor thierie » ma jan 15, 2007 8:33

thierie schreef:
michel uit berg schreef:
Mr.T schreef:

Hallo allemaal,

Ik vond jullie berichtjes, en in het bijzonder die van Michel uit Berg, ivm Herwig Nelissen terug op dit forum toen ik informatie en vooral foto's zocht van het rally-team Nelissen-Thierie.

Herwigs co-piloot, Firmin Thierie (ondertussen ook al overleden in 2000), was namelijk mijn vader en ik ben al een tijdje op zoek naar foto's en informatie over onder meer de overwinning in de Himalaya Rally, deelnames aan rallies in België en Nederland... Ik weet dat mijn vader het steeds had over Man Bergsteyn die de wagen voorbereidde en vaak mee op avontuur ging. Ik heb zelfs Man een paar keer gezien als kleine jongen, maar herinner me dat allemaal nogal vaag.

Michel, ik leid af uit je naam en berichtjes dat Man Bergsteyn zeker geen onbekende is voor jou, en zou het zeer op prijs stellen als jij of om het even wie op dit forum, me kon helpen bij mijn zoektocht. Ik heb namelijk zelf bijna geen enkel souvenir in de vorm van foto's uit die periode omdat dat hele rally-gebeuren bij mij thuis niet echt op goedkeuring kon rekenen en er dus haast niet over gesproken werd.

Mijn vraag is dus of jij, of iemand anders op dit forum, me kan helpen bij mijn zoektocht.

Alvast hartelijk bedankt voor de interesse.

Met vriendelijke groeten,

Roel

Goeiemorgen!

Ik wou jullie even allemaal bedanken voor de leuke, positieve reacties! Ik vind het geweldig om zoveel jaren later nog foto's en informatie over die periode te vinden en kijk er al naar uit om zelf een klein fotoalbum te kunnen maken! Het is een beetje raar dat er vooral over die overwinning in de Himalaya rally niets op Internet terug te vinden is... maar ja, het is dan ook al even geleden. Vriendelijke groeten aan jullie allemaal, Roel
thierie

Berichtdoor Ton Van Spanje » ma jan 15, 2007 20:10

Roel,

Bedankt voor het PBtje dat je mij stuurde met je mailadres. Ik heb net wat zoekwerk verricht in mijn archief met programmaboekjes , deelnemerslijsten en kaarten van de diverse rally's en haar proeven. Ik ben tot de ontdekking gekomen dat Herwig Nelissen de Rally van Hellendoorn in 1986 niet met jouw vader heeft gereden, maar met de Nederlander Fred van Doorn.

Wel heb ik een programmaboekje gevonden van de Grenslandrally 1986. Naast de foto die ik van Nelissen-Thierie tijdens deze rally heb, zal ik proberen ook dit boek voor je in te scannen. Daar staan in de deelnemerslijst dan ook de namen. Mocht ik nog meer vinden dan zal ik je dat ook mailen.
Ton Van Spanje

Berichtdoor johanschop » ma feb 26, 2007 12:08

Weet iemand misschien of deze manta ook op de rallypaden te vinden zal zijn in seizoen 2007?

http://photobase.visionmedia.be/main.php?g2_itemId=1636

gr johan
johanschop

Berichtdoor pipo » ma feb 26, 2007 12:13

Zondag 11 maart in Hanuit -reeds 173 deelnmers (van de 160 starters !!!)
Daar vind je alles Johan ...
pipo

Berichtdoor cellie » ma feb 26, 2007 12:17

johanschop schreef:Weet iemand misschien of deze manta ook op de rallypaden te vinden zal zijn in seizoen 2007?

http://photobase.visionmedia.be/main.php?g2_itemId=1636

gr johan

nee niet in nederland maar wel als alles lukt in oberhe
cellie

Berichtdoor henk 400rr » di feb 27, 2007 14:43

Wie rijd er hier (dan) in? trouwens, ik zie wel wat bekends boven op het voorraam staan.

En.... :oops: .... is er ook een kansje dat hij komt bij het 400 treffen in oktober? :wink:
henk 400rr

Berichtdoor henk 400rr » wo maart 28, 2007 8:18

joostkusters schreef:sorry om dit onderwerp even andersom te gooien, ik zoek een ascona 400, wie weet er een te staan.

groet joost

+441483.200945
+447884255157 ,mobiel

1 gekocht en nu alweer te koop? http://www.rallycarsforsale.net/clas/index.php?ct=wacy&md=details&id=21266
henk 400rr

Berichtdoor mantaray » wo mei 30, 2007 23:47

van de week een email uit portugal gehad de ascona 400( FG-50-TX ) die ooit door jan van der marel werd bestuurd blijkt nog steeds te bestaan die tot verassing omdat er door een aantal mensen werd beweerd dat deze auto zou zijn verongelukt
weet iemand de preciese historie in nederland ?? ik weet dat de auto door autosport centrum zoetermeer is opgebouwd ( kas kwam van safety devices in engeland) en tijdens aan aantal rally's in nederland is ingezet (welke?) daarna blijkt hij geexporteerd te zijn naar de azore heeft daar twee jaar deel genomen aan het potugees kampioens schap en daar jaren in een garage gestaan Afbeelding

Afbeelding let op de stikker op de voorruit!!! meer foto,s op mijn site www.manta400.nl
mantaray

Berichtdoor kasper » di jun 19, 2007 17:22

wie is dat dan die in enter een echte manta i400 aan het klaar maken is voor hellendoorn
kasper

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch