Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.Rinse schreef:Er word zeker bedoeld voor de mensen die via internet ingeschreven hebben? Ik heb ook via internet ingeschreven voor de sprint ivm de tijdsdruk op dat moment, maar ik heb ook schriftelijk geen vrijwaring ondertekend.
Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.SylviaBos schreef:Waar ie staat maakt helemaal niets uit, de vrijwaring behoort aan de tafel getekend te worden onder een controlerend oog.
Ook voor eventuele bulletins wordt getekend.
Ik had ze dan ook verwacht aan het start podium.....
8.6 De inschrijver en de beide leden van de equipe dienen vóór de start een formulier te ondertekenen
ter vrijwaring van de organisator en de KNAF van aansprakelijkheid voor veroorzaakte schade.
Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.SylviaBos schreef:Joh, Steven give me a breake...nu ff niet over waar het had gemoeten, plaats delict is Hengelo
Gaat erom dat er door ons en schijnbaar anderen helemaal nergens is getekend......wat ik wil is dat er voor eens en altijd een einde komt aan de rommeligheid van dit sprint evenement.
StevenK schreef:SylviaBos schreef:Joh, Steven give me a breake...nu ff niet over waar het had gemoeten, plaats delict is Hengelo
Gaat erom dat er door ons en schijnbaar anderen helemaal nergens is getekend......wat ik wil is dat er voor eens en altijd een einde komt aan de rommeligheid van dit sprint evenement.
Waar het om moet gaan, is of er een geldige vrijwaring is. En dat kan, hoewel het niet verstandig is, zonder handtekening.
Persoonlijk vind ik het veel verstandiger om de vrijwaring, liefst één die ook nog inhoudelijk enige zin heeft, apart te laten ondertekenen, niet via een lijst, maar voor elke deelnemer een eigen exemplaar.
Ik zeg 'enige zin' omdat het niemand z'n aansprakelijkheid volledig uit kan sluiten.
En zoals ik hierboven al aangaf: ook bij de rallyrijders zijn er die er niet voor getekend hebben.
Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.StevenK schreef:8.6 De inschrijver en de beide leden van de equipe dienen vóór de start een formulier te ondertekenen
ter vrijwaring van de organisator en de KNAF van aansprakelijkheid voor veroorzaakte schade.
Dus een handtekening is kennelijk vereist, niet voor wat betreft de geldigheid van de vrijwaring, als wel als voorwaarde voor toelating van de deelnemers; als die handtekening onder het inschrijfformulier staat, is dat voldoende, dan hoeft er niet nog eens apart een vrijwaring getekend te worden.
6.6 Vrijwaringsclausule
Door ondertekening van het inschrijfformulier verklaren de inschrijver en beide leden van de equipe bekend te zijn en akkoord te gaan met de volgende vrijwaringsclausule (zie ook AMR art. 8 ):
"Ik ben mij bewust van het feit dat mijn deelneming aan deze wedstrijd, inclusief het verkennen, voor mijzelf en derden risico's inhoudt en schade kan veroorzaken, immateriële schade en gevolgschade daaronder begrepen. Ik neem deze risico's uitdrukkelijk voor mijn rekening.
Ik aanvaard dat de KNAF, de leden van het BSR, de organisator en haar bestuursleden, sponsors, officials en andere medewerkers aan dit evenement geen enkele aansprakelijkheid dragen voor schade die ik in
verband met mijn deelneming aan deze wedstrijd lijd of door mijn toedoen of nalaten aan derden toebreng, tenzij die schade is te wijten aan opzet of grove schuld van de KNAF of de organisator zelf. Ik verklaar hierbij, zowel voor mijzelf als voor mijn servicemonteurs en andere personen voor wie ik op grond van SRR art. 12.4 verantwoordelijk ben, de bovengenoemde personen en instanties op geen enkele wijze aansprakelijk te zullen stellen voor welke door mij in verband met mijn deelneming aan deze wedstrijd
geleden of veroorzaakte schade dan ook en bovengenoemde personen en instanties te vrijwaren tegen alle aanspraken terzake van die schade door derden."
De inschrijver en beide leden van de equipe zijn bovendien verplicht vóór de start van het evenement een formulier te ondertekenen met bovenstaande tekst. Indien deze vrijwaringsclausule niet door of namens de inschrijver (zie art. 5.1.1/1.a) en door beide leden van de equipe is ondertekend, wordt de equipe niet toegelaten tot de start.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten