Conrad Euregiorally 2006

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Franky » ma nov 06, 2006 0:57

erikjan schreef:
Biturbo schreef:Geen (rijdende) 205 T16 of 6R4 gezien,

De 205T16 ging al snel stuk tijdens de 1e doorkomst in de ochtend; [quote]

De 205T16 evo2 stond vanaf zaterdag middag midden tussen de 205jes in.
Op zondag zou die pas rijden. De navi zou eerst een rondje rijden en ik ben mee geweest.
Helaas na 2 rondes viel de oliedruk plotseling weg. Hij is voorzien van een drysump systeem wat inhoud dat je dezelfde druk blijft houden van max tot 0 nivo olie in welke stand het blok ook hangt. De olie was er ergens (waarschijnlijk via een eruitgedrukte keerring) weggelopen en we hebben meteen de auto laten uitlopen en aan de kant gezet.

Deze auto is in de Olympia rally in de VS voor het laatst aan de start geweest. tevens de laatste wedstrijd dat er een groep B aan de start heeft gestaan in een wedstrijd. Deze heeft ie toen gewonnen. Voor de knapperds onder ons die weten dat dat volgende week precies 20 jaar geleden is en daarom heeft ie een speciaal optreden in de RAC rally en moet daar weer rijden. We wilden geen enkel risico nemen en hij is de aanhanger weer ingegaan. Misschien volgend jaar meer geluk.
Afbeelding
Frank Cruts
Franky

Berichtdoor StevenK » ma nov 06, 2006 8:19

erikjan schreef:ik ben benieuwd wat Steven zelf van deze proef vond :wink:

Ik heb heel veel lol gehad, maar ook heel veel foutjes gemaakt. En de laatste drie proeven reed ik met een achterdiff dat er los onder lag, dat maakte het iets minder prettig.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor J.P.B racing » ma nov 06, 2006 8:28

Jan schreef:
dennis.kampman schreef:Top: veiligheid boven alles.
En nog iets wat top is:
Info pakket kostte 5 euro voor 2 dagen. Bij de Hellendoorn rally kostte het 15 euro voor 1 dag, een beetje een geldwolferige bende zou ik zo zeggen...?

Die conclusie die jij hier trekt is wel heeeeeeeeeeeeel kortzichtig...

Ga eerst even nadenken voordat je nog eens zo'n post maakt alsjeblieft :roll:

Maar hij heeft daar wel gelijk in. En er was de hele dag wat te beleven op de diamantstraat en het deelnemersveld was ook niet misselijk zelfs meer dan in Hellendoorn. Serviceterrein ook gratis dus wou dat er mensen eens niet tegen hun beter weten in stonden te lullen en het eens toegeven dat GTR enorm duur is :evil:
J.P.B racing

Berichtdoor J.P.B racing » ma nov 06, 2006 8:34

StevenK schreef:
erikjan schreef:ik ben benieuwd wat Steven zelf van deze proef vond :wink:

Ik heb heel veel lol gehad, maar ook heel veel foutjes gemaakt. En de laatste drie proeven reed ik met een achterdiff dat er los onder lag, dat maakte het iets minder prettig.

Ik heb je eens goed in de gaten gehouden Steven en ik moet zeggen dat je ook echt wel als de brandweer ging op de diamantstraat. Die foutjes heb ik niet gezien van waar ik stond er viel me wel 1 ding erg op en dat is dat je enorm hard en lang in de remmen ging bij de chicane (watertonnen) Terwijl de meeste er heel vloeiend en hard doorheen gingen. Je voorwielen en achterwielen blokkeerde zelfs een aantal keer. Kon je het wel goed zien met die zonnebril op? :wink:
J.P.B racing

Berichtdoor StevenK » ma nov 06, 2006 8:40

J.P.B racing schreef:Ik heb je eens goed in de gaten gehouden Steven en ik moet zeggen dat je ook echt wel als de brandweer ging op de diamantstraat.

Was juist één van de proeven waar ik helemaal niet tevreden over was
Die foutjes heb ik niet gezien van waar ik stond er viel me wel 1 ding erg op en dat is dat je enorm hard en lang in de remmen ging bij de chicane

Eén van de problemen die ik (overigens de hele wedstrijd) had, was dat ik helemaal geen gevoel in m'n remmen had. En heel erg goed remmen deden ze eigenlijk ook niet.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor LeonM » ma nov 06, 2006 9:16

SeBass schreef:
dennis.kampman schreef:Waarom is kp 5 ( sprint) trouwens geneutraliseerd?

Zover ik weet: door een ongeval op de proef tijdens de rally was start van sprint zo vertraagd dat de sprinters in het schemer/donker moesten rijden. De eerste sprinters hadden geen rekening gehouden met deze vertraging en stonden dus zonder extra licht aan de start (ze gingen er vanuit dat ze in de het licht gingen rijden). Uit veiligheid oogpunt is toen besloten om ook voor de sprinters de proef te neutraliseren (als je het schone spoor niet goed meer kunt zien en er naast komt in het smerig spoor, glij je zo naast de baan/in-de-sloot/tegen-een-boom)
Dit kregen wij mee toen we bij de start stonden te kijken. Of er nog andere dingen mee hebben gespeeld, kan ik niet zeggen.

Dat zal toch wel niet de werkelijke reden zijn, en als het zo is, gaat het met de rallysport toch wel heel de verkeerde kant op. Goeiendag zeg, een KP aflassen omdat het donker is. Dit durf ik niemand te vertellen, zonder me te schamen voor mijn sport!
Het gaat steeds verder, vorig jaar werd er ergens niet gestart omdat het regende, nu omdat het donker is, en de autos niet aangepast zijn aan de situatie.
Nogmaals; rallyrijden is ook strijden tegen de elementen -dus ook tegen regen, sneeuw, ijzel, duisternis, modder op de weg en nog veel meer !!
Amen .
LeonM

Berichtdoor StevenK » ma nov 06, 2006 9:18

LeonM schreef:
SeBass schreef:

Zover ik weet: door een ongeval op de proef tijdens de rally was start van sprint zo vertraagd dat de sprinters in het schemer/donker moesten rijden. De eerste sprinters hadden geen rekening gehouden met deze vertraging en stonden dus zonder extra licht aan de start (ze gingen er vanuit dat ze in de het licht gingen rijden). Uit veiligheid oogpunt is toen besloten om ook voor de sprinters de proef te neutraliseren (als je het schone spoor niet goed meer kunt zien en er naast komt in het smerig spoor, glij je zo naast de baan/in-de-sloot/tegen-een-boom)
Dit kregen wij mee toen we bij de start stonden te kijken. Of er nog andere dingen mee hebben gespeeld, kan ik niet zeggen.

Dat zal toch wel niet de werkelijke reden zijn, en als het zo is, gaat het met de rallysport toch wel heel de verkeerde kant op. Goeiendag zeg, een KP aflassen omdat het donker is. Dit durf ik niemand te vertellen, zonder me te schamen voor mijn sport!
Het gaat steeds verder, vorig jaar werd er ergens niet gestart omdat het regende, nu omdat het donker is, en de autos niet aangepast zijn aan de situatie.
Nogmaals; rallyrijden is ook strijden tegen de elementen -dus ook tegen regen, sneeuw, ijzel, duisternis, modder op de weg en nog veel meer !!
Amen .

Ik heb zaterdag ook een proef in het donker gereden, zonder lampen. Ook dat is toch rallysport ?
StevenK
Site Admin

Berichtdoor borkentio » ma nov 06, 2006 9:31

ExTaxi schreef:Inderdaad, laten we het over de leuke dingen hebben.

Bijvoorbeeld:

Wie zat er achter het stuur van de BMW van Borkent op KP1?

En wat ging die Golf van Kleinjan hard! 9e plek algemeen! Petje af!

Ook petje af voor Rene Kuipers, ff in een WRC stappen en dan vlak achter Jan de Winkel eindigen, keurig!

Of ehhh Muilwijk! Die dit keer eens op tijd aan het rijden was en minder bezig was met dwarsgaan volgens mij. Goeie eindklassering.

Daar zat de driftmeister (zoals hij bekend staat in bepaalde kringen). Zijn echte naam blijft geheim. Moet ik vaker vragen?
borkentio

Berichtdoor Campos » ma nov 06, 2006 9:53

StevenK schreef:
LeonM schreef:Dat zal toch wel niet de werkelijke reden zijn, en als het zo is, gaat het met de rallysport toch wel heel de verkeerde kant op. Goeiendag zeg, een KP aflassen omdat het donker is. Dit durf ik niemand te vertellen, zonder me te schamen voor mijn sport!
Amen .

Ik heb zaterdag ook een proef in het donker gereden, zonder lampen. Ook dat is toch rallysport ?

Dat viel ons ook al op Steven, gegokt en verloren? Het was toen al goed donker toen je voorbij kwam.

Maar ik ben blij dat ik niet de enige ben die het een belachelijk reden van neutralisatie vindt :) Naar wat ik gehoord heb, hebben een aantal zgn. toprijders gevraagd om neutralisatie! Het moet toch niet gekker worden..
Campos

Berichtdoor LeonM » ma nov 06, 2006 10:05

StevenK schreef:
LeonM schreef:
SeBass schreef:

Amen .

Heb jij effe geluk gehad dat die KP niet geneutraliseerd was omdat het donker was :roll: :wink:
LeonM

Berichtdoor Niels2 » ma nov 06, 2006 10:06

J.P.B racing schreef:
Jan schreef:
dennis.kampman schreef:Top: veiligheid boven alles.
En nog iets wat top is:
Info pakket kostte 5 euro voor 2 dagen. Bij de Hellendoorn rally kostte het 15 euro voor 1 dag, een beetje een geldwolferige bende zou ik zo zeggen...?

Die conclusie die jij hier trekt is wel heeeeeeeeeeeeel kortzichtig...

Ga eerst even nadenken voordat je nog eens zo'n post maakt alsjeblieft :roll:

Maar hij heeft daar wel gelijk in. En er was de hele dag wat te beleven op de diamantstraat en het deelnemersveld was ook niet misselijk zelfs meer dan in Hellendoorn. Serviceterrein ook gratis dus wou dat er mensen eens niet tegen hun beter weten in stonden te lullen en het eens toegeven dat GTR enorm duur is :evil:

Als de GTR al enorm duur is, wat is de BHV dan wel niet? Wat een gelul. GTR heeft een mooie prijs, en Euregio is gewoon enorm goedkoop. Maar nee dat is van de positieve kant ergens tegenaan kijken, en daar ben jij vrij slecht in.
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Niels2

Berichtdoor StevenK » ma nov 06, 2006 10:15

LeonM schreef:
StevenK schreef:
LeonM schreef:
SeBass schreef:

Amen .

Heb jij effe geluk gehad dat die KP niet geneutraliseerd was omdat het donker was :roll: :wink:

Zeker; ik was natuurlijk al dolgelukkig dat ik ruim een half uur voor de start van die proef had mogen wachten..
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Campos » ma nov 06, 2006 10:20

StevenK schreef:Zeker; ik was natuurlijk al dolgelukkig dat ik ruim een half uur voor de start van die proef had mogen wachten..

Groeide er geen lampenbar aan de slootkant voor de TC?
Campos

Berichtdoor StevenK » ma nov 06, 2006 10:22

Campos schreef:
StevenK schreef:Zeker; ik was natuurlijk al dolgelukkig dat ik ruim een half uur voor de start van die proef had mogen wachten..

Hij hoefde niet eens te groeien, het was zelfs toegestaan.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor erikjan » ma nov 06, 2006 10:25

StevenK schreef:
Campos schreef:

Hij hoefde niet eens te groeien, het was zelfs toegestaan.

in de Corolla van Wevers - Balkenende werd zaterdagmiddag keurig een lampenkap in de kofferbak gemonteerd.
erikjan

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden