Conrad Euregiorally 2006

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Niels2 » zo nov 05, 2006 23:06

kolkie schreef:
Campos schreef:Als dat de reden is, is het wel een erg discutabele neutralisatie. Je kunt altijd een tandje terug doen als het te donker is. Ook een rallyauto heeft groot licht, het is niet dat je niks ziet..
Eigen schuld dat je de gok hebt genomen om zonder lampenbar de laatste boucle in te gaan!

Da's geen verschilletje meer hoor. Ik zou zeggen zoek je favoriete rijweg op met veel bochten en bovenal: geen verlichting. Ga deze nu eens echt snel rijden met je normale auto. Of beter: doe ook maar niet, veel te gevaarlijk :shock: . Standaardverlichting van auto's is bij langena niet afdoende voor het betere doorrijdwerk in het donker (ik heb zelf zo eens een bocht bijna gemist in de buurt van Daarle, scheelde weinig of ik ging er hard af, indrukwekkend moment :shock: ). Heb sindsdien nog niet weer erg hard in het donker gereden (nou werd het ook zomer daarna, dat scheelde maar dat geld nu nog steeds).

*mental note: demonteerbare lampenbar voor dagelijks hok maken*

Pssssst Campos is 3-voudig 205 kampioen, en weet wel het 1 en ander van een potje autorijden.
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Niels2

Berichtdoor SeBass » zo nov 05, 2006 23:10

dennis.kampman schreef:Top: veiligheid boven alles.
En nog iets wat top is:
Info pakket kostte 5 euro voor 2 dagen. Bij de Hellendoorn rally kostte het 15 euro voor 1 dag, een beetje een geldwolferige bende zou ik zo zeggen...?

*zucht* het gaat weer over geld :?
Er is in Nederland veel verschil bij de rally's waar je wel of niet voor hoeft te betalen. Bij sommige koop je alleen een infopakket, bij de andere moet je betalen voor het service terrein, bij anderen betaal je ook voor de publieksproef en bij de ene zelfs voor alle proeven en het service terrein. Of je het wel of niet eens bent met deze kosten, zonder deze extra inkomsten kunnen de rally's soms niet draaien.
Bij de Euregio houden ze het infopakket goedkoop, maar dan zit er ook geen extra dingen bij (zoals tas, pet, stickers). Bij Hellendoorn zat er wel extra merchandise bij en ook een badge voor het service terrein (wat los 5 euro kost).
Ik vind het daarom ongepast om Hellendoorn een "geldwolferige bende" te noemen, alleen door de vergelijking van de prijs van het infopakket.
Als je wilt zeuren over kosten van de rally, doe dat in het aparte topic hierover, maar doe het niet hier.
Complexiteit in de Simpele Eenvoud
SeBass

Berichtdoor dennis.kampman » zo nov 05, 2006 23:12

OK we houden er over op.
dennis.kampman

Berichtdoor Biturbo » zo nov 05, 2006 23:18

Wat een gezever er allemaal weer tussen door.... :?

In ieder geval; TOP Conrad Euregio rally gehad!

Wat blijft de Diamantstraat toch een super proef! :D

Naast het Toyota geweld ook genoten van (de al veel genoemde) 205 en Golf :D Daar mogen er meer van komen!

Helaas ook veel gemist.. :cry: Geen (rijdende) 205 T16 of 6R4 gezien, geen 240 Turbo's....
Volgende keer beter....
Biturbo

Berichtdoor erikjan » zo nov 05, 2006 23:22

Biturbo schreef:Wat een gezever er allemaal weer tussen door.... :?

In ieder geval; TOP Conrad Euregio rally gehad!

Wat blijft de Diamantstraat toch een super proef! :D

Naast het Toyota geweld ook genoten van (de al veel genoemde) 205 en Golf :D Daar mogen er meer van komen!

Helaas ook veel gemist.. :cry: Geen (rijdende) 205 T16 of 6R4 gezien, geen 240 Turbo's....
Volgende keer beter....

De 205T16 ging al snel stuk tijdens de 1e doorkomst in de ochtend; de 6R4 heeft opgetreden als 0-rijder voor de sprinters :D

De 240 Turbo van TdJ heeft nog wel gereden op de Diamantstraat...
erikjan

Berichtdoor ExTaxi » zo nov 05, 2006 23:22

Inderdaad, laten we het over de leuke dingen hebben.

Bijvoorbeeld:

Wie zat er achter het stuur van de BMW van Borkent op KP1?

En wat ging die Golf van Kleinjan hard! 9e plek algemeen! Petje af!

Ook petje af voor Rene Kuipers, ff in een WRC stappen en dan vlak achter Jan de Winkel eindigen, keurig!

Of ehhh Muilwijk! Die dit keer eens op tijd aan het rijden was en minder bezig was met dwarsgaan volgens mij. Goeie eindklassering.
ExTaxi

Berichtdoor erikjan » zo nov 05, 2006 23:28

ExTaxi schreef:Inderdaad, laten we het over de leuke dingen hebben.

Bijvoorbeeld:

Wie zat er achter het stuur van de BMW van Borkent op KP1?

En wat ging die Golf van Kleinjan hard! 9e plek algemeen! Petje af!

Ook petje af voor Rene Kuipers, ff in een WRC stappen en dan vlak achter Jan de Winkel eindigen, keurig!

Of ehhh Muilwijk! Die dit keer eens op tijd aan het rijden was en minder bezig was met dwarsgaan volgens mij. Goeie eindklassering.

Dick,

jij stond in dezelfde bocht op de Diamantstraat als ik, en daar ging Muilwijk toch redelijk dwars :wink:

volgens mij hebben een aantal pers-hesjes angstige ogenblikken gehad vanmiddag bij het passeren van Ascona's (Meijers) en BMW's :wink:

wat ook wel lachten was: ik heb geen enkele BMW en Opel na een spin de achteruit zien gebruiken :D

ps. ik stond gelukkig veilig achter het hek
Laatst bijgewerkt door erikjan op zo nov 05, 2006 23:29, in totaal 1 keer bewerkt.
erikjan

Berichtdoor Super 1600 » zo nov 05, 2006 23:29

Ook erg knap!
- Marcel Piepers, die Civic maakt het menig Lancer moeilijk!
- Dirk Garvelink; weinig budget, slechte seizoensopening, toch kampioen!
Super 1600

Berichtdoor Ewoud » zo nov 05, 2006 23:31

Ik vraag me trouwens nog steeds af hoe het nou zit met mijn vorige vraag ;) Mag je als rijder als je in het parc fermé staat te wachten tot je naar de service mag, een "data-chip" aan 1 van je servicemensen geven zodat die er meteen met zijn laptop mee aan de slag kan?
Ewoud

mooie dag met geen regen,

Berichtdoor W.v.Westerneng » zo nov 05, 2006 23:33

hiep hoi mooi te zien dat er ook nog mensen zijn die een top dag gehad hebben. :D
mooi he die harry kleinjan in de top 10 en wolves was ook super.
de rest ook natuurlijk!!! maar begin eindelijk berichtjes te zien die positief zijn.
ik dacht al was het nou echt zo slecht???
ik vond het een mooie rally dag.
en bang bang was er genoeg.
iedereen werkse morgen [en uh erik w heeft een dagje vrij]
grtjessssss w
W.v.Westerneng

Berichtdoor ExTaxi » ma nov 06, 2006 0:08

Super 1600 schreef:- Marcel Piepers, die Civic maakt het menig Lancer moeilijk!

ja hij stak Steven ook even binnendoor voorbij! Netjes hoor!
ExTaxi

Berichtdoor erikjan » ma nov 06, 2006 0:14

ik ben benieuwd wat Steven zelf van deze proef vond :wink:
erikjan

Berichtdoor sebas » ma nov 06, 2006 0:18

Zo net terug uit Hengelo...het was een fantastisch weekend ik ben zaterdagavond gaan kijken op de proef bij Rutbeek op het eerste stuk onverhard en daar moesten wij nog 5 kalossen uitgraven :) En vandaag zelf deelgenomen aan de sprint en dat was ook geweldig!

Rutger-Jan Bedankt!!
sebas

Berichtdoor Gsi-turbo » ma nov 06, 2006 0:29

Prachtig weekend gehad,

Dirk Garvelink N4 kampioen, ik ben er erg blij mee, want ik heb begin van het seizoen wat werk er aan gehad, en dat werpt nu zijn vruchten af.
Verder een klein beetje vertraging in de wedstrijd, maar dat mag de pret niet drukken.

Ik zag wel een manneke lopen die mensen probeerde te charteren voor brandstof te kopen waar ik juist onder de evo's vanaf ben gestapt vanwege het hoge "kankerverwekkende" gehalte !! Staat notabene zelfs aangegeven op hun te promoten product "may cause CANCER !"
Sorry, maar dat viel mij persoonlijk even in verkeerde aarde !

Verder na de koude voeten een leuk weekend om op terug te kijken :D

Groetjes,

Dennis
Gsi-turbo

Berichtdoor SeBass » ma nov 06, 2006 0:35

Ewoud schreef:Ik vraag me trouwens nog steeds af hoe het nou zit met mijn vorige vraag ;) Mag je als rijder als je in het parc fermé staat te wachten tot je naar de service mag, een "data-chip" aan 1 van je servicemensen geven zodat die er meteen met zijn laptop mee aan de slag kan?

Denk dat het niet mag. Het SRR is daar niet duidelijk over, maar het CSI wel:
No operation, checking, tuning or repair is allowed unless authorised by the same officials.

Het is alleen de vraag hoe je "operation" dan de vertaald.
Verder wordt er niks vermeld over het meenemen van onderdelen van de auto. Iets los schroeven/maken is namelijk iets anders dan reparen (of je repareert iets door het los te schroeven).

Verder is er nog een grijs gebied tussen het SRR en de General Prescriptions (GP). In de GP is namelijk het open van de motorkap verboden, in het SRR is dit nog niet vertaald (ik weet natuurlijk niet of je de "data-chip" onder de motorkap moet weghalen)
Laatst bijgewerkt door SeBass op ma nov 06, 2006 7:24, in totaal 2 keer bewerkt.
Complexiteit in de Simpele Eenvoud
SeBass

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden