Conrad Euregiorally 2006

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor dennis.kampman » zo nov 05, 2006 22:15

Mijn respect gaat naar:
- Edwin Wolves C-kadett.
- Harry Kleinjan Golf.
- Andy Baker 205.
Wat hebben deze rijders super prestaties geleverd en mooie rally laten zien.
dennis.kampman

gewoon te gek,

Berichtdoor W.v.Westerneng » zo nov 05, 2006 22:24

top zo als deze jongens er over gingen!!
edwin wolves kadett c
harry kleinjan golf
en uk andy baker 205.
inderdaad gewoon super zo als deze jongens er over gingen!!!
dwars met kracht en power.
grt wim
W.v.Westerneng

Berichtdoor SeBass » zo nov 05, 2006 22:24

YellowLeonVT schreef:Dan weet jij ook wel wat er aan de hand was met Boers na KP2 toen ie aan het sleutelen was op de oprit van de A35 ? We dachten dat ie er uitlag maar hij kwam toch weer lang op KP3.. Probleem dus niet zo groot ?

Ik heb hier niks over gehoord en heb daarom geen flauw idee waar aan gesleuteld is. Het enige wat ik kan bedenken, is dat er olie bij is gegooid. Wat er verder allemaal technisch is gebeurd met de auto weet ik niet. Ik weet alleen van het ALS, omdat ik/we het hoorde en na hebben gevraagd.
Complexiteit in de Simpele Eenvoud
SeBass

Berichtdoor staphorstrallying » zo nov 05, 2006 22:26

wij zijn uiteindelijk ook gefinished met de golf! we hebben heel veel probelemen met de versnellingsbak en koppeling gehad. We hebben Kp 1 gereden zonder die problemen. maar Maurice heeft daar een paar fouten gemaakt. Kp2 begonnen de problemen, we hadden geen 1e versnelling meer. en Kp3 hebben we gereden met alarm lichten aan en we hadden toen dus ook geen 1e versnelling en hij wou heel slecht in de andere versnellingen. Rond een uur of half 7 waren we weer op de service. Heel veel mensen hielpen. Monteurs van andere teams. Heel erg bedankt daarvoor trouwens! Maar we hebben het niet gered binnen de tijd. Dus daarna hebben we gezorgt dat we weer mochten starten in de sprint. We kregen nummer 190. De monteurs hebben de auto gisteravond van de service gehaald en naar de garage gebracht. Daar hebben ze tot een uur of 1 zitten te sleutelen. Vanmorgen om een uur of half 9 zijn ze weer begonnen met sleutelen tot half 12. Hij koppelde en ontkoppelde weer redelijk en hij ging ook weer in de versnelling. Maar het werkte allemaal nog lang niet optimaal. Maar we zijn toch begonnen. Kp 1 steeds in de 2e of 3e versnelling gereden en toen KP 2. Daar hebben we een paar keer stil gestaan omdat hij niet meer in de versnelling wou. toen naar KP 3 daar wou hij voor de start niet meer in de versnelling. Toen dachten we dat het echt over was. Maar Maurice toch weer proberen en ja hoor. Hij kreeg hem in de 2e versnelling. De hele Kp in de 2e versnelling gereden. Toen service. Daarna de Kp4 ook bijna helemaal in de 2e versnelling gereden en Kp5 geneutraliseerd. Dus met alle problemen toch gefinished Maar wel als laatste in de sprint :wink: :)
staphorstrallying

Berichtdoor dennis.kampman » zo nov 05, 2006 22:29

Waarom is kp 5 ( sprint) trouwens geneutraliseerd?
dennis.kampman

Berichtdoor dennis.kampman » zo nov 05, 2006 22:31

Wat was het verschil tussen jullie golf en die van Kleinjan. Is dat de mate van opvoeren jullie zaten in H12 en kleinjan in YR14.
dennis.kampman

Berichtdoor staphorstrallying » zo nov 05, 2006 22:34

dennis.kampman schreef:Waarom is kp 5 ( sprint) trouwens geneutraliseerd?

Was op die kp niet een astra tegen een boom gereden? Dat hoorde ik teminste
staphorstrallying

Berichtdoor staphorstrallying » zo nov 05, 2006 22:36

dennis.kampman schreef:Wat was het verschil tussen jullie golf en die van Kleinjan. Is dat de mate van opvoeren jullie zaten in H12 en kleinjan in YR14.

Dat heeft met de homologatie te maken dat Kleinjan in de YR zit en wij in de H11. Maar wat is die golf van Kleinjan verschrikkelijk snel zeg :shock:
staphorstrallying

Berichtdoor Niels2 » zo nov 05, 2006 22:44

staphorstrallying schreef:

Was op die kp niet een astra tegen een boom gereden? Dat hoorde ik teminste

Foederer was er af gegaan, navi naar het ziekenhuis (niet ernstig volgens mij, tenminste zo zag het er uit). Daardoor lag de proef stil, en liep deze te ver uit.
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Niels2

Berichtdoor SeBass » zo nov 05, 2006 22:46

Zover ik weet: door een ongeval op de proef tijdens de rally was start van sprint zo vertraagd dat de sprinters in het schemer/donker moesten rijden. De eerste sprinters hadden geen rekening gehouden met deze vertraging en stonden dus zonder extra licht aan de start (ze gingen er vanuit dat ze in de het licht gingen rijden). Uit veiligheid oogpunt is toen besloten om ook voor de sprinters de proef te neutraliseren (als je het schone spoor niet goed meer kunt zien en er naast komt in het smerig spoor, glij je zo naast de baan/in-de-sloot/tegen-een-boom)
Dit kregen wij mee toen we bij de start stonden te kijken. Of er nog andere dingen mee hebben gespeeld, kan ik niet zeggen.
Complexiteit in de Simpele Eenvoud
SeBass

Berichtdoor Campos » zo nov 05, 2006 22:51

Als dat de reden is, is het wel een erg discutabele neutralisatie. Je kunt altijd een tandje terug doen als het te donker is. Ook een rallyauto heeft groot licht, het is niet dat je niks ziet..
Eigen schuld dat je de gok hebt genomen om zonder lampenbar de laatste boucle in te gaan!
Campos

Berichtdoor dennis.kampman » zo nov 05, 2006 22:52

Top: veiligheid boven alles.
En nog iets wat top is:
Info pakket kostte 5 euro voor 2 dagen. Bij de Hellendoorn rally kostte het 15 euro voor 1 dag, een beetje een geldwolferige bende zou ik zo zeggen...?
dennis.kampman

Berichtdoor Jan » zo nov 05, 2006 22:59

dennis.kampman schreef:Top: veiligheid boven alles.
En nog iets wat top is:
Info pakket kostte 5 euro voor 2 dagen. Bij de Hellendoorn rally kostte het 15 euro voor 1 dag, een beetje een geldwolferige bende zou ik zo zeggen...?

Die conclusie die jij hier trekt is wel heeeeeeeeeeeeel kortzichtig...

Ga eerst even nadenken voordat je nog eens zo'n post maakt alsjeblieft :roll:
Jan

Berichtdoor kolkie » zo nov 05, 2006 23:03

Campos schreef:Als dat de reden is, is het wel een erg discutabele neutralisatie. Je kunt altijd een tandje terug doen als het te donker is. Ook een rallyauto heeft groot licht, het is niet dat je niks ziet..
Eigen schuld dat je de gok hebt genomen om zonder lampenbar de laatste boucle in te gaan!

Da's geen verschilletje meer hoor. Ik zou zeggen zoek je favoriete rijweg op met veel bochten en bovenal: geen verlichting. Ga deze nu eens echt snel rijden met je normale auto. Of beter: doe ook maar niet, veel te gevaarlijk :shock: . Standaardverlichting van auto's is bij langena niet afdoende voor het betere doorrijdwerk in het donker (ik heb zelf zo eens een bocht bijna gemist in de buurt van Daarle, scheelde weinig of ik ging er hard af, indrukwekkend moment :shock: ). Heb sindsdien nog niet weer erg hard in het donker gereden (nou werd het ook zomer daarna, dat scheelde maar dat geld nu nog steeds).

*mental note: demonteerbare lampenbar voor dagelijks hok maken*
kolkie

Berichtdoor dennis.kampman » zo nov 05, 2006 23:06

Dat is geen conclusie, dat is mijn mening. Het is niet bedoeld om iemand voor het hoofd te stoten hoor. :oops:
dennis.kampman

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden