Veiligheid in de rallysport?

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

brand vrije pakken!!

Berichtdoor W.v.Westerneng » do okt 12, 2006 21:24

hallo bart,
sorry maar ben het zekers niet met je eens!! :oops:
kijk hier op zaterdag ging de 5 min auto op gepaste snelheid [dus okee geen brand vrije pakken].
maar de 02 mitsi ging op volle snelheid over de proefen en dan kan het een o2 rijder zijn maar het slaat nergens op!!!!
ook hij kan een fout begaan!!
navi moet dan zekers een brand vrij pak aan hebben!!!
je kun me nog meer vertellen maar daar trap ik echt niet in!!! :evil: :evil:
en uh? zijn we de g.t.r al uit het geheugen kwijt :?: :?:
nee sorry rallysport is een brandvrij pak en zekers als je op snelheid rijd!!
met vr grt wim
W.v.Westerneng

Berichtdoor nkroeze » do okt 12, 2006 21:29

Als X auto moet je je inderdaad gedragen, maar toch vind ik dat je hier ZEKER de kleding aan moet! Je zit immers ook in de wedstrijdauto en je rijdt er ook enigszins naar!

Dit jaar heb ik in Almere X gereden, dat was super geregeld! Alle mensen die ernaast kwamen hadden ook netjes een pak aan en een goede helm op! Niets dan lof daar voor! (Waren wel onze eigen spullen, maar dan nog!)
nkroeze

Berichtdoor Berto » do okt 12, 2006 21:33

Nogmaals, tot de 0 auto behoort er niemand op snelheid te rijden vanwege eerder genoemde redenen.

Doen ze dat toch, dan moet de organisatie op de hoogte worden gebracht en dan kan deze de betreffende rijder erop aanspreken.

Dit heeft absoluut niets met een op maximum attack rijdende equipe in de GTR te maken.

Wat dat betreft weet ik na 19 jaar aktief in de rallysport wel hoe het een beetje hoort. (denk ik)

Kortom, ik blijf bij mijn standpunt.
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto

Berichtdoor geke » do okt 12, 2006 21:33

Ik mocht dit jaar als bijrijder in de X2 mee (Gewonnen bij Rallyreport) tijdens de ELE rally, nou ik kan je een ding zeggen, dat ik niet had gedacht dat dit nog zo hard ging!Terwijl ik toch niet vies ben van snelheid, doe zelf aan autocross. En ook wij hadden een brandwerende overall aan en zo'n mutsje (weet ik hoe dat heet).

Is toch een stukje veiligheid, er kan altijd wat gebeuren zowel in de rally als op de openbare weg, mijn mening is dan ook probeer dan in ieder geval zoveel mogelijk aan veiligheidsvoorschriften te voldoen!!
Laatst bijgewerkt door geke op do okt 12, 2006 21:40, in totaal 1 keer bewerkt.
geke

Berichtdoor Berto » do okt 12, 2006 21:37

Waarom zou de 0 anders licht en geluidssignaal voeren?

Kun je dan beter op de 000 of nog eerder monteren.

De 0 is voor iedereen het sein dat er echt hard gereden gaat worden.
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto

snap ik!!

Berichtdoor W.v.Westerneng » do okt 12, 2006 21:44

ja bart sorry maar ik ben ook niet van gisteren!!
de nul 2 ging op volle snelheid en wat je ook zegt het was zo meerdere proefen gezien!!!
ik noem geen naam /auto of zo maar het was echt zo.
en kijk dat jij dat anders ziet , ja daar kan ik ook niets aan doen.
los van de g.t.r bedoel ik rij rally met een pak aan en anders niet!!!!
by the way gert v/d heuvel draagt toch ook zijn pak??
GOED IK STOP MET DEZE DISC
een ieder veel lol met de rally sport en op naar de volgende wedstrijd.
ik stop ermee op het forum.
wil gewoon mooie rallysport en verder zeg ik het zal wel!!
met vr grt wim
W.v.Westerneng

Berichtdoor Turbo de gravende mol » do okt 12, 2006 22:43

En wat dat blus systeem betreft vergeten veel rijders nog wel eens dat ze er zelf ook een aan boord hebben

Zou het niet eens verplicht moeten worden!?[/quote]
Turbo de gravende mol

Berichtdoor loadmaster » vr okt 13, 2006 7:55

Volgens mij is het allemaal niet zo moeilijk qua veiligheid. De Organisatie van een rally maakt een veiligheidsplan die de KNAF weer goedkeurd. De rijders VERKENNEN de KP's (de meeste dan) als navigator hou je rekening met andere weg/weeromstandigheden, lijkt mij toch logisch. Maar goed er zijn mensen die daar anders overdenken. Dan heb je nog de rijder, hoe hard kan je over een KP met jouw rallyauto maar ook niet tevergeten de menselijke factor hoe hard durf je over de KP's. Vraag ik mij af waar houd de veiligheid op als je als organisator er alles aan hebt gedaan de mannen van de technische keuring goed hun werk hebben gedaan. Als je als team in de auto beslissingen neemt over hoe hard je rijdt waar het wel of niet kan, wat kan de organisatie dan doen, om elke 50m chicanes plaatsen........ :!:
BORN2XLR8

8)
loadmaster

Berichtdoor Corsa Kitcar » vr okt 13, 2006 8:57

gisissi schreef:
In de rally is het nog steeds de boom aan de zijkant van de wagen die de grootste "schade" veroorzaakt

Als dat wetenschappelijk zou zijn onderbouwd, hoe kan het dan in vredesnaam zo zijn dat er nog steeds rallyauto's rondrijden met een minimale kooi op dat punt? Ik begrijp best dat niet iedereen het budget heeft om een kooi te laten lassen met achtvoudige kruisen op de meest kwestbare plekken maar wat als het in dit geval je leven kan redden?

Ten eerste stelt FIA/KNAF eisen aan een kooi, ken bij ons in de rallycross auto's waar ik van zn lang zal ze leven niet in zo kruipen, maar zit FIA certificaat op dus is het oke. Ten tweede kan je ook teveel aan kooi hebben, klinkt raar, maar is wel waarheid: De auto moet bij een heftige impact in kunnen deuken om de krachten te verminderen. Een voorbeeld hiervan is de gruwelijk chrash van Corstanje op Valkenswaard, ging met dik 130 per uur lateraal de beton in op de bestuurderskant, heeft maanden last gehad van spieren etc, maar was zijn kooi steviger gemaakt had hij het niet na verteld. We spreken elkaar vaak en hij is ervan overtuigd dat de kreukelzone zn leven heeft gered.

http://www.mmracingteam.nl/html/crashsaxofilm.html

http://www.mmracingteam.nl/assets/image ... saxo71.jpg
Corsa Kitcar

Berichtdoor loadmaster » vr okt 13, 2006 15:51

Corsa Kitcar schreef:
gisissi schreef:
In de rally is het nog steeds de boom aan de zijkant van de wagen die de grootste "schade" veroorzaakt

Als dat wetenschappelijk zou zijn onderbouwd, hoe kan het dan in vredesnaam zo zijn dat er nog steeds rallyauto's rondrijden met een minimale kooi op dat punt? Ik begrijp best dat niet iedereen het budget heeft om een kooi te laten lassen met achtvoudige kruisen op de meest kwestbare plekken maar wat als het in dit geval je leven kan redden?

Ten eerste stelt FIA/KNAF eisen aan een kooi, ken bij ons in de rallycross auto's waar ik van zn lang zal ze leven niet in zo kruipen, maar zit FIA certificaat op dus is het oke. Ten tweede kan je ook teveel aan kooi hebben, klinkt raar, maar is wel waarheid: De auto moet bij een heftige impact in kunnen deuken om de krachten te verminderen. Een voorbeeld hiervan is de gruwelijk chrash van Corstanje op Valkenswaard, ging met dik 130 per uur lateraal de beton in op de bestuurderskant, heeft maanden last gehad van spieren etc, maar was zijn kooi steviger gemaakt had hij het niet na verteld. We spreken elkaar vaak en hij is ervan overtuigd dat de kreukelzone zn leven heeft gered.

http://www.mmracingteam.nl/html/crashsaxofilm.html

http://www.mmracingteam.nl/assets/image ... saxo71.jpg

Niet te vergeten de crash van solberg en mills in de WRC Deutschland 2004......als daar geen rolkooi in had gezeten.....
BORN2XLR8

8)
loadmaster

Vorige

Keer terug naar Wedstrijden