Golden Tulip Rally 2006

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: re

Berichtdoor Holkers » do okt 12, 2006 16:25

Armand schreef:Hé Hein, als het niet Mark maar je grote vriend Hans Weijs was geweest die zijn kans op het kampioenschap letterlijk en figuurlijk in rook op ziet gaan en daarom misschien wat ongelukkig uit zijn slof schiet. Het is geen pizza die aan staat te branden.

Tsk, tsk een redacteur van een site zou toch beter moeten weten... je kan ze nog wel eens nodig hebben die andere rijders...

Je moet het dus ook lezen met een cynisch ondertoontje. De Turbo gravende Mol had op dit forum enkele topics geopend met dat Mark arrogant is ten over publiek en officals en dat is de link erna.

Dat laatste zinnetje had overigens ook niet gehoeven. Ik persoonlijk neem meestal ook geen blad voor de mond. Deze mening reflecteerd niet naar de mening van het redactie team van rallysport.nl, zoals ook te lezen is in het statuut.

De meningen die op het forum van Rallysport.nl, columns of andere opiniërende bijdragen op Rallysport.nl staan, stemmen niet noodzakelijk overeen met de persoonlijke mening(en) van de redactieleden. Indien een lid van de redactie op het forum post, gebeurt dit volledig op persoonlijke titel. Zodra het een standpunt van Rallysport.nl als geheel betreft zal dit duidelijk aangegeven worden.

edit: statuut regels toegevoegd
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Armand » do okt 12, 2006 17:03

Ik lees zoals ik het lees en in mijn optiek was dat een regeltje wat niet had gehoeven. En statuten of niet. Het feit dat Hein vertegenwoordiger is van rallysport geeft hem ook de persoonlijke verantwoordelijk om dit soort "cynische" opmerkingen achterwege te laten en moet je je niet verschuilen achter de statuutjes. Gewoon even je normale verstand gebruiken.

En inderdaad is er kordaat opgetreden tegen enkele posts die over de kwestie gingen. Het is allemaal cynisch en allemaal grappig bedoelt, maar het is beschoten worden zonder dat je terug kan vuren. En dat is iets wat iedereen eens zou moeten beseffen die dit soort posts plaatst.

Spreek anders Mark eens aan en zeg dat je hem een arrogante lul vind, maar dat is een brug te ver voor de meesten denk ik.
Armand

Berichtdoor David Westenbrink » do okt 12, 2006 17:08

Armand schreef:Hé Hein, als het niet Mark maar je grote vriend Hans Weijs was geweest die zijn kans op het kampioenschap letterlijk en figuurlijk in rook op ziet gaan en daarom misschien wat ongelukkig uit zijn slof schiet. Het is geen pizza die aan staat te branden.

Tsk, tsk een redacteur van een site zou toch beter moeten weten... je kan ze nog wel eens nodig hebben die andere rijders...

En David, hoe zou jij reageren als je Kalos uit staat te fikken of daar een poging toe aan het ondernemen is. Blijf je dan zelf cool, calm en collected.
Nee toch...

Volgens mij begrijp je ons verkeerd. De :wink: staat erbij . Ik verwees naar een topic waarin iemand met de idiote stelling 'van eldik speelt met arrogantie' aan kwam zetten :) Natuurlijk wordt je dan gek :) Je had mij moeten meemaken toen ik in de sloot lag op kp10.
David Westenbrink

Berichtdoor Armand » do okt 12, 2006 17:17

Ik begrijp het wel, dit is ook een reactie van mij aan de hand van die post. Ik kon alleen de cynische ondertoon van Hein niet zo waarderen. Dit omdat ik dan in twijfel trekt of hij de sportieve alswel de materiele consequenties begrepen heeft. Vond het een onnodige ondertoon die ik las. Maar misschien moet ik ongesteld worden...
Armand

Berichtdoor Jan » do okt 12, 2006 18:20

David Westenbrink schreef:Je had mij moeten meemaken toen ik in de sloot lag op kp10.

De beker van het WK helm gooien al binnen? :D
Jan

Berichtdoor GeertN » do okt 12, 2006 19:18

Even terug komen op het neutraliseren van KP 1 bij de GT rally.
Doordat de chicane omver werd gereden door Erik, is de route niet meer conform het routeboek en hebben andere rijders voordeel van deze bredere doorgang. Daarom werd er gestopt met starten, maar omdat KP 1 een rondkoers is, en het dan even duurt voordat de proef is leeggereden, gaat er teveel tijd verloren om gezien het tijdschema opnieuw te starten.
GeertN

Berichtdoor StevenK » do okt 12, 2006 20:34

GeertN schreef:Even terug komen op het neutraliseren van KP 1 bij de GT rally.
Doordat de chicane omver werd gereden door Erik, is de route niet meer conform het routeboek en hebben andere rijders voordeel van deze bredere doorgang.

Persoonlijk vind ik dit een heel slecht argument. Als de eerste 20 deelnemers in de regen rijden en de rest droog, dan wordt een proef toch ook niet geneutraliseerd ? Straks worden proeven automatisch na 20 deelnemers geneutraliseerd omdat er een paar pallets omver gereden zijn.

Als je bij de chicane een bewogen gele vlag had gezet, had je dat voordeel volgens mij uitstekend kunnen compenseren: bij de start aan de deelnemers melden dat *verplicht* op dat punt van het gas af moet en klaar.

Het argument dat je daar misschien een paar seconden zou kunnen pakken had een rol kunnen spelen voor pak 'm beet de eerste 25, of bij dit startveld 50, deelnemers en speelde waarschijnlijk vooral voor de mensen die op dat moment op de proef zaten, maar voor de rest maakt het toch niet uit.

En aangezien je bij een neutrale proef dezelfde rijtijd krijgt als bij een reguliere proef, maakt het voor het tijdschema ook niets uit.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Hein » do okt 12, 2006 20:45

Armand schreef:Ik begrijp het wel, dit is ook een reactie van mij aan de hand van die post. Ik kon alleen de cynische ondertoon van Hein niet zo waarderen. Dit omdat ik dan in twijfel trekt of hij de sportieve alswel de materiele consequenties begrepen heeft. Vond het een onnodige ondertoon die ik las. Maar misschien moet ik ongesteld worden...

Fijn dat je het inmiddels begrijpt Armand. Misschien had de cynische ondertoon richting turbo de gravende mol er nog meer van af moeten druipen.

Dat spijt me dan oprecht want:
A. begrijp ik de sportieve consequenties donders en donders goed.
B. begrijp ik de materiele consequenties donders en donders goed.
C. kan ik erg slecht tegen mensen die iemand, die in het heetst van de strijd een beetje bars doet omdat hij een kampioenschap bijna letterlijk ziet verdampen, uitmaken voor arrogant.

En ja, ook ik heb de hele zaterdag geduimd dat Mark de strijd om de titel door kon trekken naar Hengelo. En dat uit journalistiek, menselijk en sportief oogpunt. Uitvallen is nooit leuk en als dan een kanon van een auto af dreigt te branden, dan staat niemand in voor wat hij zegt.

Ik hoop dat het je nu nog duidelijker is, en anders bel me maar een keer. Het was dus absoluut niet in derichting van Mark bedoelt
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor van eck » do okt 12, 2006 21:08

StevenK schreef:Als je bij de chicane een bewogen gele vlag had gezet, had je dat voordeel volgens mij uitstekend kunnen compenseren: bij de start aan de deelnemers melden dat *verplicht* op dat punt van het gas af moet en klaar.

laat me niet lachen, je weet zelf dat dat niet werkt. Eenmaal losgelaten
op een proef gaan de oogkleppen op en zien ze de vlag niet eens meer.
van eck

Berichtdoor Campos » do okt 12, 2006 21:19

stevens schreef:laat me niet lachen, je weet zelf dat dat niet werkt. Eenmaal losgelaten

Ook dat is niet waar! Een gele vlag zie je *altijd* en dan ben je ook *altijd* op je hoede. Je doet altijd rustiger aan en houdt er rekening mee dat je moet stoppen. Dat je dat van de buitenkant nauwelijks kan zien of iemand 90% of 100% aan komt rijden is een tweede..
Campos

Berichtdoor MarkL » do okt 12, 2006 21:19

stevens schreef:
StevenK schreef:Als je bij de chicane een bewogen gele vlag had gezet, had je dat voordeel volgens mij uitstekend kunnen compenseren: bij de start aan de deelnemers melden dat *verplicht* op dat punt van het gas af moet en klaar.

Oogkleppen? :? Dan moet je maar eens goed luisteren wat de meeste navi's zeggen als ze een bewogen geel zien.... ik ben het daar totaal niet met je eens.
MarkL

Berichtdoor Franky » do okt 12, 2006 21:19

stevens schreef:

Je hebt erg weinig vertrouwen in de rijders?
95% van de deelnemers had dat zonder morren prima uitgevoerd.
Afbeelding
Frank Cruts
Franky

Berichtdoor Berto » do okt 12, 2006 21:28

Bovendien rijdt je onbewust al minder hard, omdat je weet dat je van alles kunt verwachten en je misschien wel helemaal door de berm moet om te kunen passeren.
Dit kan eenvoudigweg niet als je 100% rijdt.

Als navi merk ik dat, ook al zeg ik (nog) niets, degene waar ik bij in de auto zit een "twijfelende"rijstijl krijgt. Dit verdwijnt pas weer nadat we hebben gezien wat er aan de hand is.
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto

Berichtdoor van eck » do okt 12, 2006 21:46

ok jullie zijn misschien uitzonderingen maat kom er eens staan met
die vlag in je hand dan weet je wat ik bedoel er zijn er helaas heel veel die zich er niets van aantrekken, ik heb zelfs meegmaakt dat een deelnemer die niet van het gas ging over de gecrashte auto heen vloog
het weiland in. Ik zeg het niet zomaar hoor ik doe dit spelletje ook al een poosje.
van eck

Berichtdoor Berto » do okt 12, 2006 21:51

Klopt Yvette, dat heb ik zien gebeuren. Het was een meneer M.M die over de auto van Muilwijk?? ging.

Vergeet niet dat hij toen nog jong en onbezonnen was.

De meeste rijders rijden toch wel enigzinds met verstand.

Maar je hebt gelijk: er zijn er bij die...
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden