Rallysport in Nederland sterft uit

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor briljant » ma mei 08, 2006 18:04

kolkie schreef:Vorig jaar heb ik even een paar maandjes iets minder oplettend het rallywereldje in de gaten gehouden en tot mijn stomme verbazing hoorde ik 2 weken na afloop van de reconsales rallysprint in Hardenberg dat ie geweest was.

Let op zaterdag 27 mei is de Reconsales Rallysprint weer in Hardenberg :wink:
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor kolkie » ma mei 08, 2006 18:47

No shit :P .

En van dat marshallen... thanks but no thanks. Ik wil niet egoistisch overkomen (!) maar dat is dus echt NIKS voor mij. Men zegt ook altijd dat het voor hun een hobby is en ik snap ook helemaal dat de rallysport niet zonder kan maar marshallen zou voor mij het plezier in rallykijken aanzienlijk af doen nemen. Ik ben ZEER gesteld op mijn vrijheid bij het kijken en vind het een soort sport om de mooiste plekjes te vinden etc. etc.. Sluit niet uit dat ik het nooit ga doen maar ik wil eerst kijken of ik niet eerst zelf aan de andere kant van het lint kan komen (in een rallyauto dus :wink: ).
kolkie

Berichtdoor TWENGELTJE » ma mei 08, 2006 20:57

Maar als official krijg je ook elk jaar een autosportjaarboek waar o.a alle agenda`s van alle autosportevenementen in nederland en internationaal in staat
Tevens kun je je dan ook in de technische aspecten verdiepen als je wil
TWENGELTJE

Berichtdoor briljant » ma mei 08, 2006 21:23

TWENGELTJE schreef:Maar als official krijg je ook elk jaar een autosportjaarboek waar o.a alle agenda`s van alle autosportevenementen in nederland en internationaal in staat
Tevens kun je je dan ook in de technische aspecten verdiepen als je wil
En Engelbert heeft altijd wel een plek over voor extra officials
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor Ferry-w » ma mei 08, 2006 22:01

:shock: :? :?:
Ferry-w

Berichtdoor TWENGELTJE » ma mei 08, 2006 22:36

zeker weten alle hulp is welkom
Maar jij zelf ook wel bastiaan
TWENGELTJE

Berichtdoor official No. 27768 » di mei 09, 2006 9:44

TWENGELTJE schreef:zeker weten alle hulp is welkom
Maar jij zelf ook wel bastiaan

en hoe meer officials hoe gezelliger het voor en na de proeven wordt. Avondjes in hotels zijn trouwens altijd leuk \.

Ik denk trouwens niet dat de rallysport uitsterft. Er zijn steeds meer auto's in rally & sprint en zolang je goed de media gebruikt is er ook veel publiek en sponsoring haalbaar denk ik.
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

Berichtdoor wopper » za jul 29, 2006 23:29

Waarom hier in Nederland allemaal die problemen en in Duitsland niet!!!
Vandaag waren we met 3 man sterk naar de Eifelrally weze kijken en we hebben onze ogen weer eens hellemaal uitgekeken.....
* Men komt aan in Daun en je wordt al eens vriendelijk ontvangen en ze zeggen je gelijk waar je kan parkeren...
*Men kan op het terein ff rondkijken tussen de auto's door en niemand begint gelijk te schelden van hoe of wat.....
* Ben een entree kaart-programa boekjeen wat stickers weze kopen en was € 11,- kwijt en dacht is dat alles....
* Op de eerste proef aangekomen wordt je netjes naar een parkeerplaats gelijdt,koste noppe....??
* Op naar de proef....officials waar waren ze ergens heb er maar hier en daar eentje gezien en alles liep op rolletjes...??
* Rommel zag je nergens je ging staan waar het veilig was en geen gezeur....
* We hebben auto's gezien met Nederlands kenteken die je bij ons nooit ziet,waarom zie je ze bij ons niet meer.........??
* Dan de rest van het startersveld nou nou die zie je in Nederland dus niet zulke auto's...
* En dat voor €5,-,hoe kan dat dat het daar wel kan en hier niet...
* Ligt dat niet aan ons eigen land en de organisatie van onze rally's??
* Volgens mij wel.....
* Conclusie....meer rally's in België en Duisland kijken gaan en geen gezeur aan ons hoofd alleen maar Plezier hebben met kijken.

Gr.Wopper 8)
wopper

Berichtdoor Timpreza » zo jul 30, 2006 3:01

wopper schreef:Waarom hier in Nederland allemaal die problemen en in Duitsland niet!!!
Vandaag waren we met 3 man sterk naar de Eifelrally weze kijken en we hebben onze ogen weer eens hellemaal uitgekeken.....
* Men komt aan in Daun en je wordt al eens vriendelijk ontvangen en ze zeggen je gelijk waar je kan parkeren...
*Men kan op het terein ff rondkijken tussen de auto's door en niemand begint gelijk te schelden van hoe of wat.....
* Ben een entree kaart-programa boekjeen wat stickers weze kopen en was € 11,- kwijt en dacht is dat alles....
* Op de eerste proef aangekomen wordt je netjes naar een parkeerplaats gelijdt,koste noppe....??
* Op naar de proef....officials waar waren ze ergens heb er maar hier en daar eentje gezien en alles liep op rolletjes...??
* We hebben auto's gezien met Nederlands kenteken die je bij ons nooit ziet,waarom zie je ze bij ons niet meer.........??
* Dan de rest van het startersveld nou nou die zie je in Nederland dus niet zulke auto's...
* Volgens mij wel.....
* Conclusie....meer rally's in België en Duisland kijken gaan en geen gezeur aan ons hoofd alleen maar Plezier hebben met kijken.

Gr.Wopper 8)

Dat bedoel ik 8)
Wanna play, catch me first..
Timpreza

Berichtdoor Harry37 » zo jul 30, 2006 3:05

wopper schreef:Waarom hier in Nederland allemaal die problemen en in Duitsland niet!!!
* Volgens mij wel.....

Gr.Wopper 8)

kijk dat zij nou eens uitspraken.................. helemaal mee eens. :wink: :wink:

Harry
Harry37

Berichtdoor Peer » zo jul 30, 2006 4:10

Tuurlijk,

Lijkt er op dat Duitsland extreem gedisciplineerd publiek heeft waardoor men geen officials nodig heeft.
Als alle Nederlanders voortaan in Duitsland gaan kijken dan is dat voordeel in ieder geval weg.
Die auto's waar je op doelt, ik zie het niet of je moet die ene Porsche bedoelen. Waarschijnlijk doel je echter op Reinhard Klein's rallyshow die een zeer beperkt programma afwerkt en wellicht spectaculair rondrijdt maar niet op 100%.

In Duitsland en Belgie zijn er de afgelopen jaren alleen maar evenementen verdwenen terwijl er in Nederland bijkomen. In Nederland zijn er grotere deelnemersvelden dan in Duitsland en meer WRC's dan in Duitsland en Belgie.

We zijn Nederlanders dus we moeten altijd wat te kankeren hebben, maar vergeleken met de landen die je hier aanhaalt gaat het in Nederland echt zo slecht nog niet.
Peer

Berichtdoor pipo » zo jul 30, 2006 7:13

In Belgie evenementen verdwenen !!!
Beste hier moet men sommige evenementen gewoon weigeren , wat bk betreft zijn er sommige verdwenen ...
pipo

Berichtdoor pipo » zo jul 30, 2006 7:13

Wij kunnen hier wekelijks rijden ,soms op meerdere plaatsen !
pipo

Berichtdoor StevenK » zo jul 30, 2006 7:31

pipo schreef:Wij kunnen hier wekelijks rijden ,soms op meerdere plaatsen !

Peter had misschien moeten schrijven 'in België zijn nationale evenementen verdwenen'.

En hoe dan ook, de startvelden zoals die er dit jaar in Nederland staan, hebben we de afgelopen vijf jaar zeker niet gehad !
StevenK
Site Admin

Berichtdoor loadmaster » zo jul 30, 2006 8:30

Ik vind dat de kwaliteit van de nederlandse rally sport weer in de lift zit. voor eenieder is er wel een leuke klasse van de WRC's tot aan de Coltjes. In elke klasse zit strijd en daar gaat het om. :wink:
BORN2XLR8

8)
loadmaster

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden