Kwaliteit Nederlandse rallycoureurs?

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Kwaliteit Nederlandse rallycoureurs?

Berichtdoor mr_nice_guy73 » do jul 06, 2006 9:54

Ik heb deze topic gemaakt omdat het mij wel leuk lijkt om eens de meningen te horen over onze nederlandse coureurs. Ik heb zelf een mening over bepaalde coureurs die in mijn ogen veel hoger kunnen rijden (moet ook wel kunnen natuurlijk) maar zo zijn er ook een aantal dat naar mijn mening altijd save rijden. Bijvoorbeeld Nelis Verkooyen rijd heel betrouwbaar maar nooit op de limiet naar mijn mening. Hij zal nooit eens de grens opzoeken na wat ik van hem heb gezien de afgelopen 2 jaar. Daarintegen heb ik echte bewondering voor Frank en Silvia (bos). Ik heb net de filmpjes bekeken van de ele en stond echt te kijken hoe hard hun over de onverhard stukken knallen :shock: echt super om te zien. Ik hoop dat er nu eens leuk over dit onderwerp gepraat kan worden zonder dat er gelijk weer mensen denken dat ze aangevallen worden ben gewoon erg benieuwd hoe men over wie denkt :wink:
mr_nice_guy73

Berichtdoor StevenK » do jul 06, 2006 10:04

Ik denk dat de meeste coureurs zo hard rijden als hun budget toelaat.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Werner » do jul 06, 2006 10:46

De besten in NL zijn naar mijn mening de Winkel (snel en professioneel), Bijvelds (supersnel) en van den Heuvel (snel en erg spectaculair). Daarom is het erg jammer dat zij elk in een andere klasse rijden. Ook goed vind ik van Eldik, Smits en Weijs jr. Die laatste gaat nog wer komen als alles een beetje mee zit.
Werner

Berichtdoor Christophe » do jul 06, 2006 11:19

Ja Bijvelds is zeker dé toprijder uit Nederland voor mij. Van De Heuvel moet niet veel onderdoen en zijn rijstijl is gewoonweg magnifiek. De Winkel .. ja die behoort ook zeker tot de top van Nederland maar kan voor mij niet tippen aan die twee Mitsubishirijders. Van Eldik is ook niet slecht maar als hij echt super is dan moet hij dat maar eens bewijzen door Tsjoen te bekampen in de BHV.
Weijs Junior is zonder twijfel hét grootste talent van Nederland die nog ver kan geraken. Ik hoop dan ook dat hij in het buitenland ervaring zal gaan opdoen en zeker ook op onverhard gaat gaan rijden.
Christophe

Berichtdoor johanschop » do jul 06, 2006 11:23

misschien zijn er nog wel meer talenten in nederland, maar die niet een kans krijgen om met goed materiaal te rijden.

Uiteraard is er de knaf talent first, maar die missen de iets oudere rijder.

Wellicht kan hiervoor een oplossing worden gevonden?
johanschop

Berichtdoor Christophe » do jul 06, 2006 11:26

Corne schreef:Het is niet helemaal eerlijk om De Winkel met Heuvel/Bijvelds te gaan vergelijken, denk ik :roll:

Ik baseer me een beetje op hun buitenlandse optredens ...
Christophe

Berichtdoor StevenK » do jul 06, 2006 11:28

johanschop schreef:Wellicht kan hiervoor een oplossing worden gevonden?

Die oplossing is er: geld zoeken.

Het klinkt kinderachtig, maar ook of iemand geld bij elkaar kan krijgen bepaalt of iemand een goede rallyrijder is. Iemand die heel goed kan sturen, maar daar anderen niet van kan overtuigen is kennelijk niet zo goed...
StevenK
Site Admin

Berichtdoor JeBo » do jul 06, 2006 12:19

Geld is zeer belangrijk. Geld om goede evenementen te organiseren en een internationaal deelnemersveld te krijgen en geld om goed materiaal en reparaties te kunnen betalen. De Nederlandse coureurs die wel de middelen hebben zoeken de concurrentie op, vandaar dat Eric W. nu meer internationaal rijdt, wat Peter B. ook geregeld doet. Met meer concurrentie en betere budgetten komt het talent vanzelf bovendrijven.
JeBo

Berichtdoor JeBo » do jul 06, 2006 12:27

Oh, en ff een reactie op de vraag van Mr. Nice Guy: goed onderwerp!
Ik denk dat je gelijk hebt dat een aantal coureurs rijden op "heel-houden". Het ontbreken van voldoende budget lijkt me daar een van de belangrijkste problemen van. Of Nelis K. dat ook doet durf ik alleen niet zo te zeggen. Het lijkt soms alsof het Nelis aan motivatie ontbreekt, maar kan me dat haast niet voorstellen.
JeBo

Berichtdoor Werner » do jul 06, 2006 12:27

In dat kader zou het mischien toch een goed idee zijn om weer een buitenlandse rally in het NK op te nemen. Maar dan zal je mischien wel een Nederlandse moeten schrappen, omdat je anders wel een heel volle kalender krijgt.
Werner

Berichtdoor JeBo » do jul 06, 2006 12:29

De Golden Tulip geldt toch internationaal mee? Misschien moeten we er 2 hebben, of de Super1600's naar NL krijgen?!
JeBo

Berichtdoor pipo » do jul 06, 2006 12:38

Ik denk en uit ervaring kan ik u zeggen elke nederlander die enkele belgische evenementen rijd een stap voorwaarts kan doen in zijn loopbaan !
pipo

Berichtdoor Wolter » do jul 06, 2006 12:38

StevenK schreef:
johanschop schreef:Wellicht kan hiervoor een oplossing worden gevonden?

Die oplossing is er: geld zoeken.

Het klinkt kinderachtig, maar ook of iemand geld bij elkaar kan krijgen bepaalt of iemand een goede rallyrijder is. Iemand die heel goed kan sturen, maar daar anderen niet van kan overtuigen is kennelijk niet zo goed...

Was ook niet voor niets een belangrijk onderdeel bij de KTF selectiedag.
En dan doel ik op het omgaan met media. Professionele antwoorden geven en een goed verhaal hebben waarom je hard kan rijden liggen mijns inziens in dezelfde lijn als het overtuigen van (potentiele) sponsoren.
Wolter

re

Berichtdoor MartijnB » do jul 06, 2006 12:54

StevenK schreef:Ik denk dat de meeste coureurs zo hard rijden als hun budget toelaat.

helemaal mee eens de namen die her en der genoemd worden zijn ook de rijders die onnoemdelijke hoge budgetten hebben

er zijn zeer zeker low budget rijders die met geld een heel eind gaan komen
ik denk bijvoorbeeld aan

Eddy Borgers
Martijn te Kampe

rallysport is eigenlijk ook een grote poppenkast heb je niet een enorm budget kom je ook nergens
MartijnB

Berichtdoor JeBo » do jul 06, 2006 13:09

Ben het geheel met Pipo eens. De concurrentie is in België (en Duitsland, Frankrijk, Italië...) veel groter dan in NL. Ik baal er toch wel enigszins van wanneer Dieter Depping, Mathias Kahle of Pieter Tsjoen ff naar Nederland komen om de Golden Tulip te winnen...
JeBo

Volgende

Keer terug naar Wedstrijden