BHV Expogroep Rally 2006

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Jaccoooo » za jun 24, 2006 8:02

Ik zal ook nog ffen een bijdrage leveren aan deze discussie,het gaat om mij om het principe dat een rally meestal +/-10 euro kost(publieksinfo)en in achtmaal 30 euro p.p.,als dan het inschrijf geld omlaag gaat,maar dat is blijkbaar ook niet het geval.

afgelopen jaren heb ik gewoon netjes betaald,en gevraagd wat ze zouden doen als ik niet betaalde,dan komt u er niet in meneer was het antwoord,op de vraag hoe 2 kinderen een volwassen kerel wilden tegenhouden hadden ze geen antwoord.
Jaccoooo

Berichtdoor loadmaster » za jun 24, 2006 8:09

nou en toen.....
loadmaster

Berichtdoor StevenK » za jun 24, 2006 8:17

Jaccoooo schreef:op de vraag hoe 2 kinderen een volwassen kerel wilden tegenhouden hadden ze geen antwoord.

Kijk dat is de instelling. Dat kan ik pas goed verkopen aan m'n potentiële sponsors: 'Wat voor publiek komt er ? Nou, het soort dat vrijwillige jongeren bedreigt om een paar tientjes.'

Want zelfs alleen al de vraag stellen leidt ertoe dat officials zich bedreigd voelen en dat we dus weer minder officials hebben. Als je dit soort vragen aan officials wil gaan stellen, probeer dat dan eerst eens bij de portier van een grote disco :)
StevenK
Site Admin

Berichtdoor loadmaster » za jun 24, 2006 8:20

StevenK schreef:
Jaccoooo schreef:op de vraag hoe 2 kinderen een volwassen kerel wilden tegenhouden hadden ze geen antwoord.

Kijk dat is de instelling. Dat kan ik pas goed verkopen aan m'n potentiële sponsors: 'Wat voor publiek komt er ? Nou, het soort dat vrijwillige jongeren bedreigt om een paar tientjes.'

Want zelfs alleen al de vraag stellen leidt ertoe dat officials zich bedreigd voelen en dat we dus weer minder officials hebben. Als je dit soort vragen aan officials wil gaan stellen, probeer dat dan eerst eens bij de portier van een grote disco :)

En dat werkt zeker Steven????
Dacht het niet.... en dat ook nog eens in het bijzijn van jonge kinderen, Goed voorbeeld!!
loadmaster

Berichtdoor StevenK » za jun 24, 2006 8:29

loadmaster schreef:
StevenK schreef:

En dat werkt zeker Steven????

Dat ligt eraan wat ermee wilt bereiken.
Dacht het niet.... en dat ook nog eens in het bijzijn van jonge kinderen, Goed voorbeeld!!

Daar heb je gelijk: dat bij die portier, dat kan 'ie beter zonder dat de kinderen erbij zijn vragen.

Maar de kern van mijn betoog blijft staan: het stellen van zo'n vraag kan er al toe leiden dat een official zich bedreigd voelt. En als dat gebeurt, leidt dat er onherroepelijk toe dat zo'n official overweegt ermee te stoppen !
StevenK
Site Admin

Berichtdoor mmrizio » za jun 24, 2006 10:29

StevenK schreef:

Zonder inhoudelijk hierop in te gaan: Ik mag hopen dat de organisatie de officials voor taken inzet waarvoor ze zijn opgeleid en ook voor gemotiveerd, zoals het bewaken van de veiligheid op de proef. En voor het randgebeuren andere vrijwilligers inzet.

Maurice
mmrizio

Berichtdoor StevenK » za jun 24, 2006 10:51

mmrizio schreef:Zonder inhoudelijk hierop in te gaan: Ik mag hopen dat de organisatie de officials voor taken inzet waarvoor ze zijn opgeleid en ook voor gemotiveerd, zoals het bewaken van de veiligheid op de proef. En voor het randgebeuren andere vrijwilligers inzet.

Maurice

Toen ik vorig jaar als official meehielp, heeft niemand ons überhaupt iets verteld over of en hoe we moesten controleren of mensen betaald hadden. Sterker nog: pas toen de eerste bezoeker kwam, kon ik zien hoe die polsbandjes er eigenlijk uit zagen...
StevenK
Site Admin

Re: betalen

Berichtdoor Andor Smits » za jun 24, 2006 11:15

StevenK schreef:
Andor Smits schreef:( p.s. dat cd'tje downloaden de kids wel van internet **gratis** )

Je haalt je boodschappen zeker ook zonder te betalen ?

Wordt ik nu gelijk als crimineel beschouwd als ik dergelijke opmerkingen plaats ? Volgens mij maakt half Nederland zich schuldig aan het illegaal downloaden van muziek e.d. ( maar dit gaat niet meer over rally, dus wat mij betreft einde discussie )
Andor Smits

Re: betalen

Berichtdoor StevenK » za jun 24, 2006 11:31

Andor Smits schreef:
StevenK schreef:
Andor Smits schreef:( p.s. dat cd'tje downloaden de kids wel van internet **gratis** )

Je haalt je boodschappen zeker ook zonder te betalen ?

Wordt ik nu gelijk als crimineel beschouwd als ik dergelijke opmerkingen plaats ? Volgens mij maakt half Nederland zich schuldig aan het illegaal downloaden van muziek e.d.

Kennelijk is voor jou het onderscheid tot tussen wel of niet crimineel gelegen in de vraag of veel of weinig mensen het gedrag vertonen. Jij haalt een voorbeeld van iets wat evenveel kost als toegang tot een rally onderuit door te zeggen dat je kinderen datgene (of althans een slap aftreksel in MP3 formaat) via Internet verkrijgen zonder te betalen. Wanneer ik diezelfde vergelijking doortrek naar een even zo goed verboden gedraging die maatschappelijk minder geaccepteerd is, hang jij daar zelf het label crimineel aan.
( maar dit gaat niet meer over rally, dus wat mij betreft einde discussie )

Volgens mij gaat de discussie nog steeds over het moeten betalen voor een rally; de dimensie die jij hebt toegevoegd is die waarin de discussie gevoerd wordt of het acceptabel is om bij een wedstrijd waar je moet betalen toch te kijken zonder te betalen.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Jaccoooo » za jun 24, 2006 12:20

met mijn opmerking probeerde ik duidelijk te maken dat je geen kinderen(tieners)op bepaalde plaatsen moet zetten,ook bij een andere rally heb ik wel eens meisje van een jaar of 14 als official gezien die geen idee had wat ze moest doen.
het is nooit mijn bedoeling geweest om een official te bedreigen,sterker nog, als een official bedreigt word of als het publiek niet luisteren wil ben ik de eerste die de official de helpende hand bied.
Jaccoooo

Berichtdoor StevenK » za jun 24, 2006 12:47

Jaccoooo schreef:met mijn opmerking probeerde ik duidelijk te maken dat je geen kinderen(tieners)op bepaalde plaatsen moet zetten,ook bij een andere rally heb ik wel eens meisje van een jaar of 14 als official gezien die geen idee had wat ze moest doen.

In dat geval heb ik je opmerking geheel verkeerd begrepen !
StevenK
Site Admin

Re: bhv 2006

Berichtdoor SylviaVisser » za jun 24, 2006 15:25

antoine.reekers schreef:he jongens als jullie alleen maar kunnen klagen over de entree ga lekker niet kijken en maak lekker de rallysport kapot en ga dan lekker naar de voetbal en betaal dan effe VET meer voor een entree kaartje waar je 90 min plezier van hebt

de rallysport kost voor de rijders en navigatoren ook een smak geld en dan heb ik het nog niet over sommige monteurs die er heeeeeel veel tijd en stiekem toch ook een ongeziene fin. bijdrage bij insteken .....

ben zelf zondags monteur maar ik steun graag de bhv door zaterdag lekker te gaan kijken en wel gewoon lekker betalen ipv. te zeuren over de toegangs prijzen

**ietwat late reactie, maar wat zou het fijn zijn als we die vergelijking eens met dat voetbal lieten voor wat het was: Anders.

De vergelijking zou met de rally evenementen onderling moeten zijn, we betalen en willen daar wat voor terug, betalen we meer, willen we meer terug. Heel simpel allemaal.
En wat voor de een veel geld is, is voor de ander minder, zo zal het altijd zijn.
Maar......... dat we dat hier mogen zeggen geld voor iedereen, probeer elkaar dan ook niet uit de schoenen te praten ajb.
En wees zeker niet roomser dan de Paus :wink:
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor John » za jun 24, 2006 19:46

John

Berichtdoor ExTaxi » za jun 24, 2006 20:18

John schreef:http://www.ypresrally.com/video/rally_vijver.wmv

de zwempartij van Scandola

auto lag dus gewoon op de bodem he! Is dat dan een total loss? Sowieso?
ExTaxi

Re: bhv 2006

Berichtdoor Andor Smits » za jun 24, 2006 20:19

SylviaBos schreef:
antoine.reekers schreef:he jongens als jullie alleen maar kunnen klagen over de entree ga lekker niet kijken en maak lekker de rallysport kapot en ga dan lekker naar de voetbal en betaal dan effe VET meer voor een entree kaartje waar je 90 min plezier van hebt

de rallysport kost voor de rijders en navigatoren ook een smak geld en dan heb ik het nog niet over sommige monteurs die er heeeeeel veel tijd en stiekem toch ook een ongeziene fin. bijdrage bij insteken .....

ben zelf zondags monteur maar ik steun graag de bhv door zaterdag lekker te gaan kijken en wel gewoon lekker betalen ipv. te zeuren over de toegangs prijzen

**ietwat late reactie, maar wat zou het fijn zijn als we die vergelijking eens met dat voetbal lieten voor wat het was: Anders.

De vergelijking zou met de rally evenementen onderling moeten zijn, we betalen en willen daar wat voor terug, betalen we meer, willen we meer terug. Heel simpel allemaal.
En wat voor de een veel geld is, is voor de ander minder, zo zal het altijd zijn.
Maar......... dat we dat hier mogen zeggen geld voor iedereen, probeer elkaar dan ook niet uit de schoenen te praten ajb.
En wees zeker niet roomser dan de Paus :wink:

Mooi geformuleerd Sylvia !!
Andor Smits

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden