BHV Expogroep Rally 2006

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Hein » vr jun 23, 2006 19:18

Amazone schreef:Hein, ik hoop dat je begrijpt dat ik niet teveel wil reageren op de keuzes die andere organisatoren maken.

Snap ik helemaal Wea. Op de een of andere wijze raakt de BHV bij mij toch een gevoelige snaar (was de eerste rally die ik live heb gezien in 1993 of 1994)

Amazone schreef:Ik hoop dat wij iig de toegang op de meeste proeven nog lang gratis kunnen houden.

Er wordt heus wel nagedacht over het betaalbaar houden van de rallysport. En er zijn ontwikkelingen genoeg gaande. Maar daarin keuzes maken is niet altijd makkelijk...

Dat hoop ik ook. Ik ga er vanuit dat er in Emmeloord genoeg capabele mensen rondlopen die dat kunnen gaan redden. Entree op een proef als Nagelerweg is niks mis mee hoor. Maar probeer het schappelijk te houden.

Amazone schreef:De deelnemerslijst zal vast wel in de loop van volgende week bekend zijn, en voor de kaarten kun je de rallykrant kopen voor 5 euro. :wink:

Daar heb ik mijn twijfels over. :?
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor briljant » vr jun 23, 2006 19:19

Mag Tsjoen ook bij de BHV de hele week "verkennen" net als in Hellendoorn
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor Fisherman » vr jun 23, 2006 19:25

Lejan schreef:krijgen dit jaar nu alle rijders geld toe , of alleen Tsjoen.

andere rally's kan het wel zonder dat hoge intree geld.

Misschien krijgt Tjoen wat geld en misschien een andere rijder ook nog wel. Nu kan iedereen hard gaan schreeuwen dat dat niet eerlijk is etc etc.
Maar misschien is Tjoen zo goed/gewild dat ze hem willen betalen (al weet ik niet of het werkelijk zo is dat ze hem betalen). Lijkt bijna net alsof hij een prof is ;). Wat heeft ie het toch goed voor elkaar ;).
Dat de rest amateur is met een "goedkope auto" of amateur is met een eigen bedrijf/grote sponsor en een "dure auto", dat is nu eenmaal zo. Zit ingebakken in een dure (/niet zo "populaire" sport) als rally rijden.

Andere rally's kunnen het idd af zonder entree. Misschien komt dat wel omdat ze daar effectiever om gaan met het geld, misschien komt het omdat ze geen geld betalen aan rijders, misschien komt het wel omdat ze minder proeven hebben, misschien komt het wel omdat ze betere sponsors hebben, misschien komt het wel door.... etc etc.
Van 1 ding ben ik wel 99% zeker. Bij de BHV zullen ze echt geen entree vragen om zichzelf te verrijken, maar ze zullen het doen omdat ze een mooie rally willen organiseren met een mooi deelnemersveld!
Ik kijk er iig weer naar uit, zeker na de geslaagde ELE rally van dit jaar.
Fisherman

Berichtdoor mmrizio » vr jun 23, 2006 19:38

Ook ik vind het jammer dat de organisatie geen andere mogelijkheid ziet dan weer aanzienlijk entree geld te vragen. Maar hopelijk grijpt de organisatie dit jaar wel de kans om voor dat geld het publiek ook als gasten te behandelen - naast uiteraard een indrukwekkend startveld.

Een entreekaartje dat je ook op zondag nog heel uit je broekzak kunt halen bijvoorbeeld, compleet met de tijden van alle proeven. En niet ook nog 5 Euro uit je zak klopt voor de plattegrond van de KP's.

Maurice

Ps.: Wel leuk om te zien dat ze VIP arrangementen aanbieden via de site!
mmrizio

Berichtdoor Lejan » vr jun 23, 2006 19:38

Amazone schreef:
Lejan schreef:krijgen dit jaar nu alle rijders geld toe , of alleen Tsjoen.

Ik neem aan dat dit een grapje is? :x

ik vind 30 euro geen grapje.

Ieper betaal je het zelfde maar daar mag je voor dat geld ook naar de shakedown.

15 euro is voor een BHV rally ook goed betaald.
Lejan

Berichtdoor Amazone » vr jun 23, 2006 19:58

@Hein:

Ook bij mij ligt de BHV heel gevoelig, het is voor mij toch één van de mooiste rally's van het jaar! 8)

Over die keuzes, we hebben het er wel een keer over...
En capabele mensen uit Emmeloord uit ons team? Zijn er maar 6 van de 16 uit de polder...

De acceptatiebrieven gaan eind volgende week de deur uit. Dan is er toch ook een deelnemerslijst? :wink:
Amazone

Berichtdoor StevenK » vr jun 23, 2006 20:06

briljant schreef:Mag Tsjoen ook bij de BHV de hele week "verkennen" net als in Hellendoorn

De Belgen noemen 't ook geen 'verkennen' maar 'trainen' :)
StevenK
Site Admin

Berichtdoor StevenK » vr jun 23, 2006 20:08

YellowLeonVT schreef:Maar ben ook wel benieuwd naar de reden... Iemand ?

De reden is toch al heel vaak gegeven ? Er zijn te weinig inkomsten om alle kosten te dekken.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor rogerally » vr jun 23, 2006 21:17

Net als Hein wilde ook ik eigenlijk niet reageren.
Maar even een vraagje als alle rally's in NL nu het idee opvatten om entree te gaan heffen voor alle KP's etc. dus net zoals de BHV nu het voortouw heeft genomen blijft dan ook een ieder weg?
Ik denk persoonlijk dat er misschien wel meer organisatoren bij zijn die graag entree willen heffen maar dat er misschien iets is dat hen op dit moment nog tegenhoud. Maar dit is slechts een persoonlijke mening.
Maar al met al denk ik toch dat iedereen, nou laat ik het anders zeggen bijna iedereen, commentaar heeft maar toch de beslissing neemt om richting Etten Leur te gaan.
Nogmaals ik wilde eigenlijk niet reageren maar dit lucht toch een beetje op en laten we het nu gewoon daadwerkelijk over de rally zelf hebben en niet wederom een discussie blijven voeren die ieder jaar begint zodra de BHV aan de beurt is.
rogerally

bhv 2006

Berichtdoor antoine.reekers » vr jun 23, 2006 21:48

he jongens als jullie alleen maar kunnen klagen over de entree ga lekker niet kijken en maak lekker de rallysport kapot en ga dan lekker naar de voetbal en betaal dan effe VET meer voor een entree kaartje waar je 90 min plezier van hebt

de rallysport kost voor de rijders en navigatoren ook een smak geld en dan heb ik het nog niet over sommige monteurs die er heeeeeel veel tijd en stiekem toch ook een ongeziene fin. bijdrage bij insteken .....

ben zelf zondags monteur maar ik steun graag de bhv door zaterdag lekker te gaan kijken en wel gewoon lekker betalen ipv. te zeuren over de toegangs prijzen
antoine.reekers

Berichtdoor Peer » vr jun 23, 2006 23:38

Heeft er ooit wel eens iemand aan gedacht dat alle grote Nederlandse rally's heel extensief PR bedrijven in het buitenland, hetgeen overigens door de personen uit eigen portemonee betaald wordt.

Zuiderzee en ELE focussen iets meer op Denemarken, Hellendoorn en BHV op Ierland, Euregio op Duitsland en BHV uiteraard ook op Belgie.
Na 20 jaar begint dat wat vruchten af te werpen, vergeet niet dat er in Belgie inmiddels redelijk wat toppers rondlopen die van de rally geproefd hebben en deze aanbevelen aan hun collega's waardoor deze wat eerder genegen zijn de rally in hun kalender op te nemen, ook al wordt de portemonee niet getrokken.
Ik noem zo maar even Gerard Magniette, Patrick Snijers, Paul Lietaer, Gaby Goudezeune, Dominique Bruyneel, Xavier Bouche, van Woensel en nog wat historische rallyrijders.
Laatst bijgewerkt door Peer op za jun 24, 2006 10:01, in totaal 1 keer bewerkt.
Peer

Berichtdoor JosWRX » vr jun 23, 2006 23:39

Zoefff schreef:Word official.. kost het je niks :D

Da's waar, maar daar staat tegenover dat je meestal aan 1 plek op 1 proef zit "vastgebonden". Niet dat het daarom minder leuk wordt (doe het altijd met veel plezier), maar als toeschouwer heb je toch wat meer bewegingsruimte.

Persoonlijk heb ik er trouwens geen enkele moeite mee om toegang te betalen om naar een rally te mogen kijken. Wel ben ik er een voorstander van om niet alleen passe-partouts, maar ook per-proef kaarten te verkopen.

Grt, Jos.
JosWRX

Re: betalen

Berichtdoor Andor Smits » vr jun 23, 2006 23:53

StevenK schreef:
Andor Smits schreef:Maar 30 euro vind ik gewoon schandalig.

Licht dat eens toe ? Wat is er nu precies schandalig aan dat je minder kwijt bent voor twee dagen vertier net zoveel kwijt bent als voor een CD ?

Mijn toelichting hierbij : Normaliter gaan wij met ons gezin ( inmiddels 4 volwassenen ) altijd naar een rally zowel in het binnenland als in het buitenland kijken ( voorheen zelf ook actief aan de rallysport deelgenomen )
Gebruikelijk is het dan dat ''Pa'' de kosten voor zijn rekening neemt.
4 x 30 euro is 120 euro + brandstof en een patatje , kom je toch al gauw uit op een 180 euro.
Dit vindt ik teveel voor een evenement wat op de openbare weg afspeelt.
Wellicht ben ik nog van de oude garde die altijd gratis naar de rally kon gaan kijken, en misschien wat moet gaan aanpassen, maar vroeger was toch ook alles gratis toegangkelijk.
Als bij ons in het dorp wielrennen is, dan wordt er ook geen entree geheven . Zelfs ook al zou er entree geheven worden als ik zeg dat ik bij iemand moet zijn die aan het parcour woont dan mag ik zelfs gratis doorlopen.
Al met al gaat de liefde voor de sport op deze manier voor mij voorbij, en ik denk voor vele.
Nogmaals, als er een kleine vergoeding gevraagd zou worden dan zou ik het nog overwegen, maar nu is het 30 euro, en volgend jaar 50. En daar heb ik geen zin meer in.

( p.s. dat cd'tje downloaden de kids wel van internet **gratis** )
Andor Smits

Re: bhv 2006

Berichtdoor Andor Smits » za jun 24, 2006 0:05

antoine.reekers schreef:he jongens als jullie alleen maar kunnen klagen over de entree ga lekker niet kijken en maak lekker de rallysport kapot en ga dan lekker naar de voetbal en betaal dan effe VET meer voor een entree kaartje waar je 90 min plezier van hebt

de rallysport kost voor de rijders en navigatoren ook een smak geld en dan heb ik het nog niet over sommige monteurs die er heeeeeel veel tijd en stiekem toch ook een ongeziene fin. bijdrage bij insteken .....

ben zelf zondags monteur maar ik steun graag de bhv door zaterdag lekker te gaan kijken en wel gewoon lekker betalen ipv. te zeuren over de toegangs prijzen

Ja, maar de deelnemers worden gesponsord hoe dan ook. ( Voor ons was het altijd; geen geld van de sponsor, dan maar niet rijden. En van voetbal hou ik niet !!! nu niet, en ook niet als het gratis is

Amen
Andor Smits

Re: betalen

Berichtdoor StevenK » za jun 24, 2006 6:56

Andor Smits schreef:( p.s. dat cd'tje downloaden de kids wel van internet **gratis** )

Je haalt je boodschappen zeker ook zonder te betalen ?
StevenK
Site Admin

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden