wopper schreef:Als je naar een WK rally gaat dan is betalen heel wat anders,daar krijg je dan ook waar voor je geld
Maar als je naar een gewone rally gaat zoals hier in Nederland of België en je moet er dan ook nog entree voor betalen gaan.
Sorry nee dat zie ik dus echt niet zitten.
En als je publiek naar bepaalde plaatsen wilt hebben dat wekt dus ook niet,ze gaan toch waar ze zelf willen en dan gaan ze juist pas alles vernielen.
Maar als ik betaal voor een proef, en dan vervolgens met honderden mensen op een kleine ruimte naar een rally moet kijken waardoor ik niets zie... dan heb ik het redelijk gehad met de rallysport.
Een van de geneugten van het rally kijken is het zelf kiezen van de plek waar je staat, redelijk dicht bij de actie. Met redelijke veiligheidseisen heb ik geen moeite. 1 of 2 besloten proeven (ELE) kan ik ook mee leven. Maar alleen staan in publieksplekken lijkt me niets.
Vorig jaar (of 2 jaar geleden al) heeft men dat bij de WRC Duitsland ingevoerd - zo werd van tevoren gemeld. In de praktijk heb ik er niet veel van gemerkt, behalve een klein aanvarinkje met een Duitse veiligheidsmeneer (geen official!) op Baumholder.
Om op het filmpje terug te komen: Het verbaast me dat na een jump de weg niet breder afgezet wordt, bv Almere. Ik heb al teveel beelden gezien van crashende auto's na jumps.
Maurice