En dan maar denken dat we veilig staan.....

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo jun 04, 2006 19:55

Okee heren, bedankt (maar niet heus)

Ik open een topic om met een filmpje te laten zien:

Dat het toch wel eens op zijn plaats kan zijn om beter naar officials te luisteren. Dat sommige officials, ik herhaal: s o m m i g e, niet altijd de meest logische plek aangeven dat is een feit. Maar waar ik vooral niet aan voorbij wil gaan is het feit dat er goede zijn. Officials die weten waar het spelletje over gaat, officials die de tact en de sociale vaardigheden hebben om mensen te overtuigen dat ze beter NIET op DAT plekje kunnen gaan staan, maar WEL op DAT plekje. En ook wilde ik met dit topic aangeven dat we ook zelf na moeten denken over waar we gaan staan. Als ik sommige commentaren lees van mensen (niet in dit topic, maar in het algemeen), dan weten we het toch allemaal zo goed? Dan moeten we toch ook weten dat een auto rare bewegingen kan maken als het eens fout gaat? Dat wilde ik met deze film duidelijk maken!!!

En wat gebeurt er? De reacties gaan in no-time weer over wat de toegang voor een rally kost. Daar hebben we het in dit topic niet over. We moeten het hier over veiligheid hebben.
Laatst bijgewerkt door Ton Van Spanje op ma jun 05, 2006 0:37, in totaal 1 keer bewerkt.
Ton Van Spanje

Berichtdoor StevenK » zo jun 04, 2006 20:42

Joost schreef:Maar hoe bedoel je dat precies over de sponsoren die meer uit het spel kunnen halen op tv?

Op TV/Internet kun je als sponsor veel meer sturen hoe, waar, wanneer en vooral voor wie *jouw* naam zichtbaar is, dan tijdens een wedstrijd.

Met de Clio had ik een lokale dealer als sponsor; voor hem was het veel interessanter om één van mijn DVD's in de showroom af te spelen dan om zijn klanten tot aan hun enkels in de drek naar die auto te laten kijken,

In de drek verkoop je namelijk alleen maar laarzen, geen auto's, maar in de ambiance van een snelle clio kiezen mensen dan soms misschien toch wel voor een snellere, sportievere variant.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor loadmaster » zo jun 04, 2006 22:04

Een veiligheidsplan wordt niet door officials gemaakt maar door de veiligheidscoordinator van de rally die weer wordt gecontroleerd door de KNAF.
Rallysport is een technische sport. Als we weten wat er gaat gebeuren dan kunnen we voor een stuiver de wereld rond.
Ik bedoel, je weet NOOIT wat een auto gaat doen, bocht in of bocht uit, jump of een "onschuldige" rechtdoor situatie.
Dan kan ik je dit zeggen, dan sta je nergens veilig.
Probeer eens te luisteren naar officials, en ze niet altijd uit de tent te lokken om door irritant aan die lintjes te lopen trekken, friemelen of wat dan ook.
Als we allemaal samen werken dan hebben toch altijd mooie rallies.
loadmaster

Berichtdoor wopper » zo jun 04, 2006 23:20

ceesford schreef:Stelling :idea: : Misschien moeten wij in Nederland overgaan tot het kopen van toegangskaarten voor één of meerdere proeven...

Nee als het zover moet komen dan gaat de rallysport hellemaal KAPOT.
Als iedereen zich gedraagt en meewerkt dan komt alles best wel goed.
Maar van de 10 mensen wat er staan te kijken......hoeveel van die 10 komen er echt als liefhebber kijken????

Gr.Wopper :wink:
wopper

Berichtdoor GeertN » ma jun 05, 2006 7:53

Goed gezegd Matti. En zo is het. :D
GeertN

Berichtdoor StevenK » ma jun 05, 2006 8:39

wopper schreef:
ceesford schreef:Stelling :idea: : Misschien moeten wij in Nederland overgaan tot het kopen van toegangskaarten voor één of meerdere proeven...

Nee als het zover moet komen dan gaat de rallysport hellemaal KAPOT.

Wat gaat er dan kapot ? In ieder geval niet meer de weilanden en tuinen waar het publiek in staat te trappen...
StevenK
Site Admin

Berichtdoor GeertN » ma jun 05, 2006 8:47

Als organisatie is het niet te doen om alle toegangswegen naar de klassementsproeven zo af te sluiten dat je toegangsprijzen kunt heffen.
Je bent dan enorm veel mensen nodig om alles goed af te sluiten. De kosten wegen dan niet op tegen de baten. De enige manier van het publiek om de organisatie financieel te steunen, is een infopakket kopen.
Ook bewust schade aanbrengen aan een ander zijn eigendom is voor ons als organisatie een grote kostenpost. Ik doel daarbij op gras of andere gewassen, maar ook op omheining of andere dingen die langs de proeven staan.
GeertN

Berichtdoor wopper » ma jun 05, 2006 8:57

En beetje iemand met VERSTAND trapt bij een boer dus echt niks kapot,van gewassen dan....
En als je in een weiland staat zal een boer daar handig niet zo boos over zijn,maar in de meesta gevallen is de poort van een weiland open maar als de toeschouwers te LUI zijn om 20 meter om te lopen dat is dan erg.
Want als je op de prikeldraad gaat staan en dan naar binnen gaat dan is de boer echt niet blij en je kunt nog altijdt over de prikeldraar klimmen zonder erop hoeven te staan.
Maja als je van het platteland komt dan begrijp je dat wel maar de echte stads mens en niet rally liefhebbes snapt dat meestal niet.En als je er dan wat van z als toeschouwer(het officialbloed krupt dan toch weer waar het niet gaan mag) krijg je ook nog een GROTE bek.....
Zo is uit ervaring gebleken... :?
wopper

Berichtdoor StevenK » ma jun 05, 2006 9:45

GeertN schreef:Als organisatie is het niet te doen om alle toegangswegen naar de klassementsproeven zo af te sluiten dat je toegangsprijzen kunt heffen.

Je moet een proef ook niet zo af willen sluiten dat je toegang kunt heffen, je moet 'm zo af willen sluiten dat 'ie, afgezien van de eventuele publiekspunten, onbereikbaar is.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor GeertN » ma jun 05, 2006 12:07

Steven, als jij even voor een "blik" vol mensen zorgt, dan doen we het jou manier. Ik geloof best dat je (goed) kan rally rijden, maar van het organiseren van een rally heb je niet veel kaas gegeten. Ik zou zeggen, kom eens bij ons in de organisatie kijken, zodat je zelf kunt zien dat niet alles zo makkelijk lijkt te organiseren als jij altijd doet geloven.
GeertN

Berichtdoor StevenK » ma jun 05, 2006 12:20

GeertN schreef:Steven, als jij even voor een "blik" vol mensen zorgt, dan doen we het jou manier. Ik geloof best dat je (goed) kan rally rijden, maar van het organiseren van een rally heb je niet veel kaas gegeten. Ik zou zeggen, kom eens bij ons in de organisatie kijken, zodat je zelf kunt zien dat niet alles zo makkelijk lijkt te organiseren als jij altijd doet geloven.

Ik zeg helemaal niet dat het makkelijk is !

Ik geef alleen aan dat *als* je bezig bent met een structuur waar je mensen wilt laten betalen voor de toegang tot een proef, dat je dan niet moet willen dat het betalende publiek toegang heeft tot de hele proef, maar dat in dat geval makkelijker is te werken met een structuur waarbij alleen de publiekspunten toegankelijk zijn.

En voor je andere opmerking: zodra ik klaar ben met mijn studie wil ik graag, wanneer dat op prijs wordt gesteld, meehelpen.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor wopper » ma jun 05, 2006 12:43

Als je naar een WK rally gaat dan is betalen heel wat anders,daar krijg je dan ook waar voor je geld :wink:
Maar als je naar een gewone rally gaat zoals hier in Nederland of België en je moet er dan ook nog entree voor betalen gaan.
Sorry nee dat zie ik dus echt niet zitten.
En als je publiek naar bepaalde plaatsen wilt hebben dat wekt dus ook niet,ze gaan toch waar ze zelf willen en dan gaan ze juist pas alles vernielen.

Gr.Wopper :wink:
wopper

Berichtdoor StevenK » ma jun 05, 2006 12:48

wopper schreef:Als je naar een WK rally gaat dan is betalen heel wat anders,daar krijg je dan ook waar voor je geld :wink:
Maar als je naar een gewone rally gaat zoals hier in Nederland of België en je moet er dan ook nog entree voor betalen gaan.
Sorry nee dat zie ik dus echt niet zitten.

En voor die mensen hebben we dan de verslaggeving via Internet/TV of het leven als official.
En als je publiek naar bepaalde plaatsen wilt hebben dat wekt dus ook niet,ze gaan toch waar ze zelf willen en dan gaan ze juist pas alles vernielen.

Probeer eens in Ypres in een verboden zone te gaan staan ?
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Martijn_Braat » ma jun 05, 2006 13:04

uit eigen ervaring kan ik vertellen dat er dan heel intimiderend een helicopter een meter of vijf boven je komt hangen waar ook nog eens een mannetje uithangt die heel hard door een luidspreker schreeuwt.
Martijn_Braat

Berichtdoor kraats » ma jun 05, 2006 13:28

StevenK schreef:
GeertN schreef:Als organisatie is het niet te doen om alle toegangswegen naar de klassementsproeven zo af te sluiten dat je toegangsprijzen kunt heffen.

Je moet een proef ook niet zo af willen sluiten dat je toegang kunt heffen, je moet 'm zo af willen sluiten dat 'ie, afgezien van de eventuele publiekspunten, onbereikbaar is.

Wat een onzin, elk punt op iedere proef is bereikbaar....
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl