door Peer » vr mei 12, 2006 7:18
Ik zal bij deze de informatie wereldkundig maken die ik deze week op gedaan bij DE leverancier van transponders en aanverwante apparatuur.
Ik had gehoopt nog wat wijzer te worden maar die informatie lijkt nog niet echt los te komen.
1. Detectielussen dienen onder de weg door te lopen of er overheen.
2. De afstand tussen de detectielus en de transponder moet minder dan 1 meter bedragen.
3. Een enkele detectielus compleet met interface kost ruim 5000 Euro.
4. Detectielussen voor races worden doorgaans in het asfalt ingefreesd en voor crosses in een plastic pijp begraven, +/- 35cm diep.
5. Voor zover bij hen bekend wordt het systeem nergens ter wereld toegepast voor tijdwaarneming bij rallies.
Peer's note 1. Het lijkt mij dat er iets te bouwen moet zijn met rechtopstaande lussen aan weerszijden van de weg. Dit zal het nodige geexperimenteer vragen en is waarschijnlijk vrij kwetsbaar.
Peer's note 2. Er vanuit gaande dat op die 1 meter wat marge zit en het systeem ook nog werkt bij 1,5m, dan nog is de maximale weg breedte die gecoverd kan worden slechts 3 meter. Dat is niet echt breed.
Peer's note 3. Zelfs als het systeem uiterst mobiel is en alleen gebruikt gaat worden voor de flying finish, dan nog zijn er minimaal 6 systemen benodigd of wellicht zelfs meer. Tel er per systeem ook nog een laptop bij op en we praten al over 6 x (5k+1k)= 36000 Euro voor een knap onvolwassen systeem. Want, TC's, start KP en rondkoers controle blijven allemaal handwerk.
Peer's note 4. In asfalt frezen is geen optie, begraven slechts waar de finish van een proef onverhard is.
Peer's note 5. In Griekenland is kennelijk een persoon actief die een programma ontwikkeld heeft voor tijdwaarneming van motor enduro races. Deze sport vertoond veel overeenkomsten met de rallysport, echter een groot verschil is dat detectielussen daar simpelweg ingegraven worden in een plastic pijp zoals aangehaald onder note 4.
Ik had gehoopt nog iets van deze Griekse meneer te vernemen, echter tot op heden houdt het hier op.