stoppen met rondcours!!!

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor briljant » do mei 11, 2006 17:23

SylviaBos schreef:Tip: met 6 wagens om de 10 sec starten, hele serie uit laten rijden. Probleem: tijdswaarneming :wink: ? Tip; ieder start op papier in zelfde minuut, de 10 seconden registratie is immers al gedaan, oog registreerd flying, probleem lost op :D

Rallysport jaarboek :cry:
8.2 Interval tussen starttijden
8.2.1 Bij de start van het evenement en van iedere etappe zal het organisatiecomité het interval tussen de
start van de deelnemende auto's stellen op tenminste een minuut.

Het mag in Nederland dus niet (maar het is wel leuk)
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor StevenK » do mei 11, 2006 18:10

briljant schreef:
SylviaBos schreef:Tip: met 6 wagens om de 10 sec starten, hele serie uit laten rijden. Probleem: tijdswaarneming :wink: ? Tip; ieder start op papier in zelfde minuut, de 10 seconden registratie is immers al gedaan, oog registreerd flying, probleem lost op :D

Rallysport jaarboek :cry:
8.2 Interval tussen starttijden
8.2.1 Bij de start van het evenement en van iedere etappe zal het organisatiecomité het interval tussen de
start van de deelnemende auto's stellen op tenminste een minuut.

Het mag in Nederland dus niet (maar het is wel leuk)

Da's toch SRR ? Daar mag je van afwijken.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor F.van Aken » do mei 11, 2006 20:33

Om de 10 sec. starten werd al jaren gedaan in de ELE rally op het eurocircuit.

Gr Frans
F.van Aken

Berichtdoor Peer » do mei 11, 2006 23:12

StevenK schreef:Da's toch SRR ? Daar mag je van afwijken.

Correctie, je kan dispensatie aanvragen.
Peer

Berichtdoor StevenK » vr mei 12, 2006 5:18

Peer schreef:

Dank; ik formuleerde wat kort door de bocht.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Peer » vr mei 12, 2006 7:18

Ik zal bij deze de informatie wereldkundig maken die ik deze week op gedaan bij DE leverancier van transponders en aanverwante apparatuur.
Ik had gehoopt nog wat wijzer te worden maar die informatie lijkt nog niet echt los te komen.

1. Detectielussen dienen onder de weg door te lopen of er overheen.
2. De afstand tussen de detectielus en de transponder moet minder dan 1 meter bedragen.
3. Een enkele detectielus compleet met interface kost ruim 5000 Euro.
4. Detectielussen voor races worden doorgaans in het asfalt ingefreesd en voor crosses in een plastic pijp begraven, +/- 35cm diep.
5. Voor zover bij hen bekend wordt het systeem nergens ter wereld toegepast voor tijdwaarneming bij rallies.

Peer's note 1. Het lijkt mij dat er iets te bouwen moet zijn met rechtopstaande lussen aan weerszijden van de weg. Dit zal het nodige geexperimenteer vragen en is waarschijnlijk vrij kwetsbaar.
Peer's note 2. Er vanuit gaande dat op die 1 meter wat marge zit en het systeem ook nog werkt bij 1,5m, dan nog is de maximale weg breedte die gecoverd kan worden slechts 3 meter. Dat is niet echt breed.
Peer's note 3. Zelfs als het systeem uiterst mobiel is en alleen gebruikt gaat worden voor de flying finish, dan nog zijn er minimaal 6 systemen benodigd of wellicht zelfs meer. Tel er per systeem ook nog een laptop bij op en we praten al over 6 x (5k+1k)= 36000 Euro voor een knap onvolwassen systeem. Want, TC's, start KP en rondkoers controle blijven allemaal handwerk.
Peer's note 4. In asfalt frezen is geen optie, begraven slechts waar de finish van een proef onverhard is.
Peer's note 5. In Griekenland is kennelijk een persoon actief die een programma ontwikkeld heeft voor tijdwaarneming van motor enduro races. Deze sport vertoond veel overeenkomsten met de rallysport, echter een groot verschil is dat detectielussen daar simpelweg ingegraven worden in een plastic pijp zoals aangehaald onder note 4.

Ik had gehoopt nog iets van deze Griekse meneer te vernemen, echter tot op heden houdt het hier op.
Peer

Berichtdoor SylviaVisser » vr mei 12, 2006 8:52

Hoe interressant deze info ook is, het lijkt me overbodig zo ver te gaan.

Het werkt immers in Duitsland ook. Zonder bovenstaande.

En voor eventuele vergissingen bij de tijd waarneming klok je a) zelf mee, b) is er een contact persoonrijder om je bij problemen uit de brand te helpen.
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor Peer » vr mei 12, 2006 9:01

Rondkoersen werken in Nederland ook, het is echter zaak voor zowel officials op de proef, met name start en rondetellers, de rekenkamer en ook de deelnemer zelf extra alert te zijn. Ervaren officials op die posten is erg belangrijk bij een rondkoers, maar met Paul aan de start zat dat absoluut goed in Hulst.

Die transponders zijn een dermate hardnekkig terugkerend iets dat ik besloten heb mijn informatie eens te verifieren bij de mensen die het echt kunnen weten en deze informatie vervolgens te delen met dit forum.
Peer

Berichtdoor StevenK » vr mei 12, 2006 9:05

Ik vind 't heel goed dat Peter deze info heeft verzameld; nu weten we dat het op dit moment gewoon *niet* mogelijk is van dit soort technieken gebruik te maken, tenminste niet binnen de huidige budgetten.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Paul » vr mei 12, 2006 11:00

Peer schreef:Rondkoersen werken in Nederland ook, het is echter zaak voor zowel officials op de proef, met name start en rondetellers, de rekenkamer en ook de deelnemer zelf extra alert te zijn. Ervaren officials op die posten is erg belangrijk bij een rondkoers, maar met Paul aan de start zat dat absoluut goed in Hulst.

Die transponders zijn een dermate hardnekkig terugkerend iets dat ik besloten heb mijn informatie eens te verifieren bij de mensen die het echt kunnen weten en deze informatie vervolgens te delen met dit forum.
8) 'k doe mijn best

(en dat voor de 1e keer......)
Paul

Berichtdoor briljant » vr mei 12, 2006 17:03

StevenK schreef:
Peer schreef:

Dank; ik formuleerde wat kort door de bocht.

Geeft niet hoor :wink:
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor Peer » vr mei 12, 2006 23:52

Paul schreef:
Peer schreef:Rondkoersen werken in Nederland ook, het is echter zaak voor zowel officials op de proef, met name start en rondetellers, de rekenkamer en ook de deelnemer zelf extra alert te zijn. Ervaren officials op die posten is erg belangrijk bij een rondkoers, maar met Paul aan de start zat dat absoluut goed in Hulst.

8) 'k doe mijn best

Start voor de eerste keer wellicht, maar je maakt al jaren deel uit van de harde SAS kern en kent het spelletje van haver tot gort. Of niet soms.

En voor wat het waard is, starten (het feitelijke aftellen) is zowat de enige official functie die ikzelf in 20 jaar nooit uitgeoefend heb. Dus je bent mij een stap voor.
Peer

Berichtdoor Paul » za mei 13, 2006 20:39

Peer schreef:
Paul schreef:

8) 'k doe mijn best

Start voor de eerste keer wellicht, maar je maakt al jaren deel uit van de harde SAS kern en kent het spelletje van haver tot gort. Of niet soms.

En voor wat het waard is, starten (het feitelijke aftellen) is zowat de enige official functie die ikzelf in 20 jaar nooit uitgeoefend heb. Dus je bent mij een stap voor.

Ik draai inderdaad al 'even' mee :-).
Paul

Berichtdoor Peer » di mei 16, 2006 11:48

Om even terug te komen op het transponder verhaal.
Ik heb inmiddels contact met de eerder aangehaalde Griek, hij blijkt de verantwoordelijke voor de tijdwaarneming in de Acropolis rally en levert een kant en klaar systeem voor geinteresseerden. Hij heeft bovendien een aantal bruikbare tips zodat het mogelijk is om het systeem ook toe te passen bij asfalt rallies zonder daarvoor de weg op te moeten breken. Het systeem is al een aantal jaren gebruikt geweest bij de Acropolis rally, echter nu runt ISCT de zaak en hoe die het doen weet ik niet.
Ik heb even snel een rekensommetje gemaakt, reken op een investering van rondom 200.000 Euro om alle Nederlandse rallies te kunnen coveren. Ik ga er hierbij van uit dat niet meer dan 6 KP's gelijktijdig moeten "draaien". Kort gezegd, het is niet realistisch vrees ik.
Peer

Vorige

Keer terug naar Wedstrijden