Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
jeroenski schreef:ik snap zowieso al niet waarom er niet met een transponder gewerkt kan worden.
de marktleider is volgens mij een nederlands bedrijf ,AMP of zoiets.
dat moet toch ook in de rallysport makkelijk in te voeren zijn.
in kopen door de rallypool en elke wedstrijd aan elke organisatie verhuren.we hebben geen 2 wedstrijden tegelijk dus dat is geen punt.
gr jeroen
Peer schreef:
Transponders is hier al vaak aan de orde geweest en zo ver ik weet worden die zelfs in het WK niet voor tijdwaarneming gebruikt hetgeen impliceert dat het technisch ongetwijfeld niet zo simpel is als hier voorgesteld wordt. Daarnaast dient men zich te realiseren dat bij een rally met laat ons zeggen 12 verschillende KP's en een service terrein en een hergroeperings locatie en een start en een finish al gauw 12x3+2+2+1+1 = 42 sets sensors nodig zullen zijn en dan zijn er nog geen reserve sensors. Stel dat we iets heel erg simpel op te bouwen hebben dat meermalen gebruikt kan worden tijdens de rally dan nog zullen er minimaal zo'n 25 sets nodig zijn.
Franky schreef:Toen ik nog NK Karting meedeed was het verplicht zo'n ding te kopen.
kosten waren zo'n 150€. huren voor een wedstrijd 25€ als nood voor buitenlandse equipes bv. Het stelt weinig voor verder. Fisieke controle is echter nog steeds noodzakelijk omdat het systeem kan falen.
Franky schreef:Peer schreef:
Transponders is hier al vaak aan de orde geweest en zo ver ik weet worden die zelfs in het WK niet voor tijdwaarneming gebruikt hetgeen impliceert dat het technisch ongetwijfeld niet zo simpel is als hier voorgesteld wordt. Daarnaast dient men zich te realiseren dat bij een rally met laat ons zeggen 12 verschillende KP's en een service terrein en een hergroeperings locatie en een start en een finish al gauw 12x3+2+2+1+1 = 42 sets sensors nodig zullen zijn en dan zijn er nog geen reserve sensors. Stel dat we iets heel erg simpel op te bouwen hebben dat meermalen gebruikt kan worden tijdens de rally dan nog zullen er minimaal zo'n 25 sets nodig zijn.
Toen ik nog NK Karting meedeed was het verplicht zo'n ding te kopen.
kosten waren zo'n 150€. huren voor een wedstrijd 25€ als nood voor buitenlandse equipes bv. Het stelt weinig voor verder. Fisieke controle is echter nog steeds noodzakelijk omdat het systeem kan falen.
Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.Peer schreef:Franky schreef:Toen ik nog NK Karting meedeed was het verplicht zo'n ding te kopen.
Bij karting heb je 1 gecombineerde start finishlijn op een permanent circuit waar de detectie lus in het asfalt geintegreerd is.
Zoals eerder gesteld heb je bij rally tot +/- 40 detectielussen nodig die bovendien niet in het asfalt ingebed kunnen worden.
Campos schreef:Werner schreef:Toivonen schreef:Misschien wel een goed idee om marshalls van blauwe vlaggen te voorzien op een rundkurs. Had ons bakken met tijd kunnen schelen de tweede en derde keer Perkpolder.
Amen, ik begrijp niet dat dat niet al lang gedaan wordt. Kan je er meteen straffen aan verbinden als je ze negeert.
Ik heb zelf het idee dat je dan te veel gaat verwachten van marshalls. Ze moet immers de situatie wel erg goed in kunnen schatten. Bijvoorbeeld vd Heuvel voor Bijvelds, beide met een potente auto, wie is sneller...groep N/A...Misschien technische problemen bij Bijvelds.. misschien heeft vd Heuvel zojuist Bijvelds ingehaald?
En wat dacht je van verder achterin het veld? Denk je dat iedereen/een marshall weet wie sneller is, Te Kampe in zijn 205 of Dautzenberg in eenzelfde auto die vlak bij elkaar zitten? (ik wist het zelf vaak niet eens!)
Bovendien komt er nog bij dat er op een rallyproef niet altijd zomaar aan de kant gegaan kan worden..
Peer schreef:Een aantal opmerkingen voor wat rundkursen betreft:
Er zijn vaak net zoveel officials nodig dan op een normale proef want de posten zijn dichter bij elkaar en er wordt meer publiek verwacht.
Peer schreef:Niet alle proeven lenen zich voor rundkurs, industrieterreinen zijn vaak wel geschikt, buiten proeven vaak een stuk minder. Luttenbergring daarentegen is uiteraard uitermate geschikt.
briljant schreef:Ik hoop dat de rondkurs bij ons goed ontvangen word.
Is wel een buiten proef
Franky schreef:Peer schreef:
Toen ik nog NK Karting meedeed was het verplicht zo'n ding te kopen.
Peer schreef:Franky schreef:Toen ik nog NK Karting meedeed was het verplicht zo'n ding te kopen.
Bij karting heb je 1 gecombineerde start finishlijn op een permanent circuit waar de detectie lus in het asfalt geintegreerd is.
Zoals eerder gesteld heb je bij rally tot +/- 40 detectielussen nodig die bovendien niet in het asfalt ingebed kunnen worden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten