stoppen met rondcours!!!

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Peer » di mei 09, 2006 10:41

Een aantal opmerkingen voor wat rundkursen betreft:
Er zijn vaak net zoveel officials nodig dan op een normale proef want de posten zijn dichter bij elkaar en er wordt meer publiek verwacht.
Niet alle proeven lenen zich voor rundkurs, industrieterreinen zijn vaak wel geschikt, buiten proeven vaak een stuk minder. Luttenbergring daarentegen is uiteraard uitermate geschikt.

Transponders is hier al vaak aan de orde geweest en zo ver ik weet worden die zelfs in het WK niet voor tijdwaarneming gebruikt hetgeen impliceert dat het technisch ongetwijfeld niet zo simpel is als hier voorgesteld wordt. Daarnaast dient men zich te realiseren dat bij een rally met laat ons zeggen 12 verschillende KP's en een service terrein en een hergroeperings locatie en een start en een finish al gauw 12x3+2+2+1+1 = 42 sets sensors nodig zullen zijn en dan zijn er nog geen reserve sensors. Stel dat we iets heel erg simpel op te bouwen hebben dat meermalen gebruikt kan worden tijdens de rally dan nog zullen er minimaal zo'n 25 sets nodig zijn.
Peer

Berichtdoor nkroeze » di mei 09, 2006 10:57

jeroenski schreef:ik snap zowieso al niet waarom er niet met een transponder gewerkt kan worden.

de marktleider is volgens mij een nederlands bedrijf ,AMP of zoiets.

dat moet toch ook in de rallysport makkelijk in te voeren zijn.
in kopen door de rallypool en elke wedstrijd aan elke organisatie verhuren.we hebben geen 2 wedstrijden tegelijk dus dat is geen punt.

gr jeroen :)

Aan de rallypoule? Liever niet! Die moet eerst goed met het materiaal omgaan etc. etc., waarom denk je dat er steeds meer organisaties zijn die proberen ergens anders ander materiaal te vinden? Rallypoule is zou de goedkoopste en makkelijkste oplossing moeten zijn.....
nkroeze

Berichtdoor jeroenski » di mei 09, 2006 11:14

oke niels .

daar heb ik geen ervaring mee.
jij wel neem ik aan.

ik dacht dat dat een prima opzet was.

ik zal me er niet meer mee bemoeien.

gr jeroen
jeroenski

Berichtdoor Franky » di mei 09, 2006 12:46

Peer schreef:
Transponders is hier al vaak aan de orde geweest en zo ver ik weet worden die zelfs in het WK niet voor tijdwaarneming gebruikt hetgeen impliceert dat het technisch ongetwijfeld niet zo simpel is als hier voorgesteld wordt. Daarnaast dient men zich te realiseren dat bij een rally met laat ons zeggen 12 verschillende KP's en een service terrein en een hergroeperings locatie en een start en een finish al gauw 12x3+2+2+1+1 = 42 sets sensors nodig zullen zijn en dan zijn er nog geen reserve sensors. Stel dat we iets heel erg simpel op te bouwen hebben dat meermalen gebruikt kan worden tijdens de rally dan nog zullen er minimaal zo'n 25 sets nodig zijn.

Toen ik nog NK Karting meedeed was het verplicht zo'n ding te kopen.
kosten waren zo'n 150€. huren voor een wedstrijd 25€ als nood voor buitenlandse equipes bv. Het stelt weinig voor verder. Fisieke controle is echter nog steeds noodzakelijk omdat het systeem kan falen.
Afbeelding
Frank Cruts
Franky

Berichtdoor Peer » di mei 09, 2006 13:00

Franky schreef:Toen ik nog NK Karting meedeed was het verplicht zo'n ding te kopen.
kosten waren zo'n 150€. huren voor een wedstrijd 25€ als nood voor buitenlandse equipes bv. Het stelt weinig voor verder. Fisieke controle is echter nog steeds noodzakelijk omdat het systeem kan falen.

Bij karting heb je 1 gecombineerde start finishlijn op een permanent circuit waar de detectie lus in het asfalt geintegreerd is.
Zoals eerder gesteld heb je bij rally tot +/- 40 detectielussen nodig die bovendien niet in het asfalt ingebed kunnen worden.
Peer

Berichtdoor Elies » di mei 09, 2006 13:03

Franky schreef:
Peer schreef:

In de kartsport faalt het systeem gelukkig niet vaak... Je moet alleen niet vergeten om de transponder op te laden...
Elies

Berichtdoor SylviaVisser » di mei 09, 2006 16:33

De tijdwaarneming kan niet moeilijk op te lossen zijn. Hoeft geen transponder of ander race spul aan te pas te komen.
Als ze het in Duitsland kunnen, waarom wij dan niet :shock: .
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor Niels2 » di mei 09, 2006 16:40

Peer schreef:
Franky schreef:Toen ik nog NK Karting meedeed was het verplicht zo'n ding te kopen.

Bij karting heb je 1 gecombineerde start finishlijn op een permanent circuit waar de detectie lus in het asfalt geintegreerd is.
Zoals eerder gesteld heb je bij rally tot +/- 40 detectielussen nodig die bovendien niet in het asfalt ingebed kunnen worden.

Je kan de lussen ook verticaal naast de weg zetten (links en rechts 1).
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Niels2

Berichtdoor Wolter » di mei 09, 2006 16:46

Campos schreef:
Werner schreef:
Toivonen schreef:Misschien wel een goed idee om marshalls van blauwe vlaggen te voorzien op een rundkurs. Had ons bakken met tijd kunnen schelen de tweede en derde keer Perkpolder.

Amen, ik begrijp niet dat dat niet al lang gedaan wordt. Kan je er meteen straffen aan verbinden als je ze negeert.

Ik heb zelf het idee dat je dan te veel gaat verwachten van marshalls. Ze moet immers de situatie wel erg goed in kunnen schatten. Bijvoorbeeld vd Heuvel voor Bijvelds, beide met een potente auto, wie is sneller...groep N/A...Misschien technische problemen bij Bijvelds.. misschien heeft vd Heuvel zojuist Bijvelds ingehaald?
En wat dacht je van verder achterin het veld? Denk je dat iedereen/een marshall weet wie sneller is, Te Kampe in zijn 205 of Dautzenberg in eenzelfde auto die vlak bij elkaar zitten? (ik wist het zelf vaak niet eens! :mrgreen: )

Bovendien komt er nog bij dat er op een rallyproef niet altijd zomaar aan de kant gegaan kan worden..

Combineer het verhaal over een blauwe vlag met het verhaal over de nul-auto. Een optie?
Wolter

Berichtdoor mmrizio » di mei 09, 2006 16:46

Peer schreef:Een aantal opmerkingen voor wat rundkursen betreft:
Er zijn vaak net zoveel officials nodig dan op een normale proef want de posten zijn dichter bij elkaar en er wordt meer publiek verwacht.

Zijn voor crowd control dezelfde 'gecertificeerde' marshalls nodig, of is dit ook met (andere) lokale vrijwilligers op te lossen? In dat geval lost het wel een deel van het schaarste probleem op.

Peer schreef:Niet alle proeven lenen zich voor rundkurs, industrieterreinen zijn vaak wel geschikt, buiten proeven vaak een stuk minder. Luttenbergring daarentegen is uiteraard uitermate geschikt.

Mee eens, zolang maar niet het beeld gaat heersen dat *alleen* industrieterreinen en circuits geschikt zijn voor rundkursen. Ik denk dat Perkpolder en de rundkursen in Almere dat wel bewezen hebben.

Maurice
mmrizio

Berichtdoor briljant » di mei 09, 2006 17:04

Ik hoop dat de rondkurs bij ons goed ontvangen word.
Is wel een buiten proef
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor official No. 27768 » wo mei 10, 2006 10:25

briljant schreef:Ik hoop dat de rondkurs bij ons goed ontvangen word.
Is wel een buiten proef

Door mij in ieder geval als we daar staan (Engelbert?), maar liever zonder blauwe vlaggen :wink:
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

Berichtdoor David Westenbrink » wo mei 10, 2006 11:43

Franky schreef:
Peer schreef:

frank welke klasse reed je ?
David Westenbrink

Berichtdoor Peer » wo mei 10, 2006 11:48

Peer schreef:

Ik ben inmiddels met een leverancier in gesprek, hoop binnenkort meer te kunnen melden. Echter alles wat ik zover gemeld heb lijkt te kloppen en het is stervensduur.
Peer

Berichtdoor Franky » wo mei 10, 2006 12:33

David Westenbrink schreef:
frank welke klasse reed je ?

Viertakt vrij nationaal
(subaru 350 cc twins automaat met 100 cc frame)
Afbeelding
Frank Cruts
Franky

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden