Een snellere 0 auto ??? Ja of nee

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Een snellere 0 auto ??? Ja of nee

Berichtdoor 2rallyman1 » ma mei 01, 2006 18:00

Mijn mening is nee! niet nodig

Maar wat naar mijn mening wel beter is is om bij de rondkoursen de 0 auto 1 ronde te laten rijden in plaats van de normale 2 of 3 rondjes. Hierdoor hebben de overige rijders er ook geen last meer van!

Arjan
2rallyman1

Berichtdoor MichSTI » ma mei 01, 2006 18:04

Inderdaad, gebeurde ook in de Rallye de Wallonie, de 0 reed maar 2 rondjes op Malonne, ipv 3. (al ging de 0 behoorlijk hard in z'n C2)
MichSTI

Berichtdoor stefanjonas » ma mei 01, 2006 18:07

vorig jaar gtr werd op proef Notter, ook rondkoers, de 0 auto (vdheuvel in een colt) ingehaald door wevers in de tweede ronde..
dus als de 0 auto gwoon een rondje minder rijdt ist probleem opgelost.
Wat is het doel van een 0 auto? een tijd stellen of veiligheid? als het veiligheid is, dan is één ronde genoeg, want daarna rijden de deelnemers over de proef....
stefanjonas

Berichtdoor Rallyfanaat » ma mei 01, 2006 18:20

op een rondkoers moet startnummer 1 pas starten als de 0 van de rond koers af is. en op een gewoone proef moet startnummer 1 pas 2 minuten na de 0 starten. dan is het probleem opgelost in mijn ogen.
Rallyfanaat

Berichtdoor Wim Salabim » ma mei 01, 2006 18:34

Rallyfanaat schreef:op een rondkoers moet startnummer 1 pas starten als de 0 van de rond koers af is. en op een gewoone proef moet startnummer 1 pas 2 minuten na de 0 starten. dan is het probleem opgelost in mijn ogen.

Lijkt me niet de goede oplossing, want dan duurt 't wel erg lang voordat de 1e deelnemer gaat starten. Dus gewoon rondje minder....

Op gewone proeven start de 1e deelnemer al 2 minuten na de 0-auto (zie tijdschema Hulst)
Wim Salabim

Berichtdoor StevenK » ma mei 01, 2006 18:47

Rallyfanaat schreef:op een rondkoers moet startnummer 1 pas starten als de 0 van de rond koers af is. en op een gewoone proef moet startnummer 1 pas 2 minuten na de 0 starten. dan is het probleem opgelost in mijn ogen.

Lees je eerst eens in wat de 0 nu eigenlijk is. De conclusie moet dan ook zijn dat de 0 een snelle auto moet zijn, want het is tenslotte de eerste deelnemer op wedstrijdsnelheid.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Brabo » ma mei 01, 2006 19:09

Het zou beter zijn om de 0 auto een grotere binnenspiegel te geven omdat het nu al te vaak gebeurt is naar mijn mening :idea:
Brabo

Berichtdoor 2rallyman1 » ma mei 01, 2006 19:10

0 auto is er voor de veiligheid van de touschouwers!

Dus daarom ben ik het ook eens met of wachten totdat de 0 auto van de rondkoers af is of maar 1 ronde rijden bij een rondkoers!!

Lijken me toch alle problemen opgelost!
2rallyman1

Berichtdoor StevenK » ma mei 01, 2006 19:25

2rallyman1 schreef:0 auto is er voor de veiligheid van de touschouwers!

Nee, daar is de veiligheidsauto voor.
Dus daarom ben ik het ook eens met of wachten totdat de 0 auto van de rondkoers af is of maar 1 ronde rijden bij een rondkoers!!

Ja, 'tuurlijk. En wat doe je dan met alle langzamere deelnemers die een snellere ophouden ? Ook maar wachten met starten tot ze van de proef af zijn ?

Ik heb een paar jaar geleden op een sprint van 3 proeven zeker 25 keer in moeten halen; het was een wonder dat het maar één keer fout ging.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor henk » ma mei 01, 2006 19:33

StevenK schreef:
2rallyman1 schreef:0 auto is er voor de veiligheid van de touschouwers!

Nee, daar is de veiligheidsauto voor.

Ja, 'tuurlijk. En wat doe je dan met alle langzamere deelnemers die een snellere ophouden ? Ook maar wachten met starten tot ze van de proef af zijn ?

laat het even duidelijk zijn dat de 0-auto geen deelnemer is en dus genoeg tijd heeft om zijn achteruitkijkspiegel te gebruiken!
henk

Berichtdoor StevenK » ma mei 01, 2006 19:37

henk schreef:laat het even duidelijk zijn dat de 0-auto geen deelnemer is en dus genoeg tijd heeft om zijn achteruitkijkspiegel te gebruiken!

Die theorie is aardig, maar wanneer je op wedstrijdsnelheid rijdt, dan is het niet zo éénvoudig om meer in je spiegel te kijken dan door je voorruit.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor 2rallyman1 » ma mei 01, 2006 19:42

een langzamere deelnemer rijd ook normaal met langzamere merk genoten dat er dan een enkele keer een snellere auto tussenrijd is niks aan te doen, maar wel bij de auto die om de algemen eindoverwinning rijden!
2rallyman1

Berichtdoor gertveurink » ma mei 01, 2006 19:42

Nee, een andere 0-auto is niet nodig. misschien is het verstandiger om wat grotere spiegels te monteren :lol: . Dat ze daar in kunnen kijken.

Misschien is het ook verstandig om de 0-auto in plaats van 4 minuten, 8 minuten voor de start van de rally te laten vertrekken. Zodat je er geen last van hebt.

Met vriendelijke groet,

Gert Veurink
Ommen
gertveurink

Berichtdoor Brabo » ma mei 01, 2006 19:48

de 0 auto mag niet op volle wedstrijdsnelheid rijden, dus kan de bestuurder best wel eens in zijn achteruitkijkspiegel kijken en zal de bestuurder ten alle tijden op moeten letten of hij/zij de nr 1 niet hinderd
en sportief gezien zal de 0 auto dus altijd zijn / haar spiegels in de gaten houden
Brabo

Berichtdoor Niels2 » ma mei 01, 2006 19:52

Brabo schreef:de 0 auto mag niet op volle wedstrijdsnelheid rijden, dus kan de bestuurder best wel eens in zijn achteruitkijkspiegel kijken en zal de bestuurder ten alle tijden op moeten letten of hij/zij de nr 1 niet hinderd
en sportief gezien zal de 0 auto dus altijd zijn / haar spiegels in de gaten houden

0 rijdt wel op westrijd snelheid.
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Niels2

Volgende

Keer terug naar Wedstrijden