Bekers voor 1e, 2e en 3e

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Bekers voor 1e, 2e en 3e

Berichtdoor johanschop » wo apr 12, 2006 7:12

Goedemorgen,

Hierbij wil ik een discussie openen over de beker verdeling.

Ik heb nu al een tijdens twee evenementen meegemaakt dat er maar bijv voor de klasse N3 alleen een beker is voor de nr 1 en 2.

Nu weet ik wel dat dit te maken heeft met het aantal deelnemers in de klasse.

Maar zeg nou eerlijk, vindt iedereen het niet leuk om een beker mee naar huis te nemen ook al zijn ze derde. ( ik zit nog steeds te teren op de beker van 2 jaar geleden)

En met de huidige inschrijfgelden mogen er van mij wel voor iedere klasse bekers voor 1 t/m 3.

Graag hoor ik jullie mening.

mvg johan
johanschop

Re: Bekers voor 1e, 2e en 3e

Berichtdoor StevenK » wo apr 12, 2006 7:36

johanschop schreef:Goedemorgen,

Hierbij wil ik een discussie openen over de beker verdeling.

Ik heb nu al een tijdens twee evenementen meegemaakt dat er maar bijv voor de klasse N3 alleen een beker is voor de nr 1 en 2.

Nu weet ik wel dat dit te maken heeft met het aantal deelnemers in de klasse.

Maar zeg nou eerlijk, vindt iedereen het niet leuk om een beker mee naar huis te nemen ook al zijn ze derde. ( ik zit nog steeds te teren op de beker van 2 jaar geleden)

En met de huidige inschrijfgelden mogen er van mij wel voor iedere klasse bekers voor 1 t/m 3.

Graag hoor ik jullie mening.

mvg johan

Als je zo graag een beker wil hebben, kun je er toch één kopen ?

Ik vind 't juist wel goed dat er niet al te veel bekers zijn. Eén per vijf starters in een klasse vind ik netjes.

En soms kan dat zuur uitpakken; ik werd ooit in Rotterdam 5e, maar omdat er nog 3 kitcars voor me zaten kreeg ik geen beker.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor johanschop » wo apr 12, 2006 7:38

ik deel die mening niet met je.

ze kunnen toch wel als er vijf deelnemers in een klasse zijn bekers 1t/m 3 doen.
johanschop

Berichtdoor StevenK » wo apr 12, 2006 7:46

johanschop schreef:ik deel die mening niet met je.

ze kunnen toch wel als er vijf deelnemers in een klasse zijn bekers 1t/m 3 doen.

En als er 10 deelnemers ? 8 bekers ? Want een beker voor 2-na-laatste heeft toch een stuk minder waarde dan voor 3e van de 10 ?
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Campos » wo apr 12, 2006 7:49

johanschop schreef:ik deel die mening niet met je.

Alsof er al niet genoeg bekers uitgedeeld worden tijdens de prijsuitreiking ;)
Sorry maar dan krijgt echt iedereen die maar finisht een beker, dan moet je maar iets harder rijder en 2e van de 5 worden.. ;) (of in een klasse gaan rijden waar niemand in rijdt :mrgreen:)
Campos

Berichtdoor rallygirl » wo apr 12, 2006 8:19

Als je er steeds net langs grijpt is het natuurlijk wel zonde.. en snap ik wel dat je baalt.
Maar ben het met 'Campos' eens, dan maar ietsjes harder rijden zodat je tweede wordt.
Maar dan kan je idd aan de gang blijven met bekers uitdelen.
Enne hoe minder bekers je hebt, hoe blijer je bent als je er weer 1 wint! Ja toch ;)
Groetjes Yvonne Vogels
Rallyteam Breda
www.rallyteambreda.com
rallygirl

Berichtdoor Turboboost » wo apr 12, 2006 8:46

Die beker maakt me op zich niet zoveel uit, maar wij stonden mooi een uur voor nop te wachten. :? Zo goed lees ik de regelementen nou ik weer niet. :wink: Maar was wel gezellig.

Maar ik snap je punt wel Johan, die bekers kosten weinig tot niets, dus plaats 1 t/m 3 zou wel leuk zijn. 8)
Turboboost

Berichtdoor johanschop » wo apr 12, 2006 9:03

ik snap dat ik nu een hele discussie op me hals haal.

Maar ik vind dat er gewoon voor elke klasse drie bekers moeten zijn.

behalve als er maar twee in de klasse meedoen.

dus als er tien mee doen in de klasse moeten er ook maar 3 bekers zijn.

Met bijv voetbal kampioenschappen en zelfs tafeltennis hebben ze voor de eerste drie een beker.

Waarom ook gewoon niet in de rallysport, dat is ook een stuk duidelijker voor de mensen. ( rallyteams)
johanschop

Berichtdoor StevenK » wo apr 12, 2006 9:11

johanschop schreef:Waarom ook gewoon niet in de rallysport, dat is ook een stuk duidelijker voor de mensen. ( rallyteams)

Omdat een beker voor 3e van de 3 iets heel anders zegt dan 3e van de 15.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Sevius » wo apr 12, 2006 9:17

De verdeling van de bekers vind ik momenteel prima.

Wel heb ik meegemaakt dat er soms geen bekers zijn of dat er een beetje slordig mee wordt omgegaan.. Dat vind ik dan wel weer jammer...

Zo hadden wij vorig jara in Zestienhoven onze klasse gewonnen, maar er was gewoonweg geen beker.

In Amsterdam vorig jaar waren we ook klassewinnaar en zouden we een beker krijgen. Bij de prijsuitreiking waren ze ons echter vergeten omdat ze dachten dat we uitgevallen waren, terwijl we gewoon gefinished waren en in de definitieve einduitsalg stonden. Uiteindelijk kregen we de beker wel, maar net na de prijsuitreiking toen bijna iedereen al weg was.

Kortom; de verdeling is ok naar mijn mening, er meot altijd een beker zijn, en ze meoten soms iets zorgvuldiger omgaan met de bekers voor de equipes die wat verder achterin rijden.
Met vriendelijke groet,

Martin Nortier - NRT Rallyteam - www.nrtrally.nl

Afbeelding
Sevius

Berichtdoor TWENGELTJE » wo apr 12, 2006 9:21

Ik vind de verdeling zoals die nu word gehanteerd heel redelijk en ben het met steven eens
En je zegt wel zo`n beker kost niet wat maar zo`n hele tafel vol prijzen is toch een aardig kapitaaltje bij elkaar
TWENGELTJE

Berichtdoor Sevius » wo apr 12, 2006 9:28

Sevius schreef:De verdeling van de bekers vind ik momenteel prima.

Wel heb ik meegemaakt dat er soms geen bekers zijn of dat er een beetje slordig mee wordt omgegaan.. Dat vind ik dan wel weer jammer...

Zo hadden wij vorig jaar in Zestienhoven onze klasse gewonnen, maar er was gewoonweg geen beker.

In Amsterdam vorig jaar waren we ook klassewinnaar en zouden we een beker krijgen. Bij de prijsuitreiking waren ze ons echter vergeten omdat ze dachten dat we uitgevallen waren, terwijl we gewoon gefinished waren en in de definitieve einduitsalg stonden. Uiteindelijk kregen we de beker wel, maar net na de prijsuitreiking toen bijna iedereen al weg was.

Kortom; de verdeling is ok naar mijn mening, er moet altijd een beker zijn, en ze moeten soms iets zorgvuldiger omgaan met de bekers voor de equipes die wat verder achterin rijden.
Met vriendelijke groet,

Martin Nortier - NRT Rallyteam - www.nrtrally.nl

Afbeelding
Sevius

Berichtdoor Berto » wo apr 12, 2006 9:51

In heel veel sporten is het normaal dat er 1 beker is voor elke... deelnemers.

Zo ben ik afgelopen weekend 3e geworden bij de vierspannen met het aangespannen rijden, maar er was geen prijs voor omdat er voor elke 4 deelnemers in een klasse 1 prijs is.
Er waren 6 deelnemers, dus 2 prijzen.

Had ik maar harder moeten rijden.

Bovendien wat gebeurt er meestal met zo'n beker?
Bij mij liggen ze in dozen op zolder....

En ik ben het met Steven eens, als je derde wordt van de 3 is dat geen prestatie (het finishen op zich daar gelaten want dan heb je het natuurlijk al goed gedaan)
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto

Berichtdoor StevenK » wo apr 12, 2006 10:05

Berto schreef:In heel veel sporten is het normaal dat er 1 beker is voor elke... deelnemers.

Zo ben ik afgelopen weekend 3e geworden bij de vierspannen met het aangespannen rijden, maar er was geen prijs voor omdat er voor elke 4 deelnemers in een klasse 1 prijs is.
Er waren 6 deelnemers, dus 2 prijzen.

je had beter met die vierspan naar Almere kunnen komen :)
StevenK
Site Admin

Berichtdoor johanschop » wo apr 12, 2006 10:43

ja idd, dan had je wat beter door de modder kunnen ploegen :)

Ik wil in ieder geval iedereen bedanken voor hun reactie. Weet nu tenminste hoe men erover denkt.

Helaas voor mij kan het dus geen doorgang krijgen.

wat mij betreft mag dit topic op slot, voordat er straks allemaal onzin in voor komt
johanschop

Volgende

Keer terug naar Wedstrijden