Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
Toivonen schreef:Ik lees in het verslag van Weijs jr (wat een kanontijden weer!) dat de Colts met ABS rijden. Dit zal misschien op nat asfalt enig voordeel kunnen opleveren, maar in die natte modder van Almere kun je toch beter zonder rijden??! Mijn enige uitstapje en een paar narrow escapes (niet in rally's) de afgelopen jaren heb ik beleefd in een Golf 4 van de baas waar ABS opzat. In de modder of sneeuw bleef het ding gewoon doorrollen waar een auto zonder ABS zich lekker ingraaft en op tijd stilstaat. Sindsdien trek ik bij elke nieuwe auto eerst de stekker van de ABS eruit en rijden we weer vol vertrouwen door het bos. Is ABS verplicht in de Colt cup of zijn er rijders die er toch de voorkeur aan geven om hiermee te rijden.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties/ervaringen
groetjes, Martijn Braat
RallyeRichard schreef:Helaas is de ABs van de Colt ook verbonden met de electronische remkrachtverdeling. ABS uitschakelen betekent veel teveel remdruk naar de achterwielen.
Campos schreef:RallyeRichard schreef:Helaas is de ABs van de Colt ook verbonden met de electronische remkrachtverdeling. ABS uitschakelen betekent veel teveel remdruk naar de achterwielen.
Is bij de Colt een handmatige remdrukverdeler niet als VO gehomologeerd?
Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.Campos schreef:RallyeRichard schreef:Helaas is de ABs van de Colt ook verbonden met de electronische remkrachtverdeling. ABS uitschakelen betekent veel teveel remdruk naar de achterwielen.
David Westenbrink schreef:Campos schreef:RallyeRichard schreef:Helaas is de ABs van de Colt ook verbonden met de electronische remkrachtverdeling. ABS uitschakelen betekent veel teveel remdruk naar de achterwielen.
Is een fatsoenlijke uitlaat niet gehomologeerd? Hoor het verschil eens tussen de 0 en de cupversie... net stofzuigers... dat is een ding wat ik van heel veel mensen (vooral publiek) hoor.
Campos schreef:David Westenbrink schreef:Campos schreef:RallyeRichard schreef:Helaas is de ABs van de Colt ook verbonden met de electronische remkrachtverdeling. ABS uitschakelen betekent veel teveel remdruk naar de achterwielen.
Is een fatsoenlijke uitlaat niet gehomologeerd? Hoor het verschil eens tussen de 0 en de cupversie... net stofzuigers... dat is een ding wat ik van heel veel mensen (vooral publiek) hoor.
Klopt, al heb ik het idee dat het in Almere al wel beter was dan bij de Zuiderzee. Of het komt dat de uitlaten nu een beetje losgebrand zijn of dat ze iets veranderd hebben weet ik niet..
StevenK schreef:Franky schreef:De turbo dempt het geluid ook.
Zelfs een Evo of Impreza die genoeg lucht krijgt is heel stil...
Biturbo schreef:StevenK schreef:Franky schreef:De turbo dempt het geluid ook.
Zelfs een Evo of Impreza die genoeg lucht krijgt is heel stil...
Oh... Raar, mij is altijd geleerd dat turbo's juist luidruchtiger zijn omdat ze minder dempers in de uitlaat hebben. De turbine neemt al veel energie op en daarom zou het uitlaatgas een vrije aftocht nodig hebben.... Dat zie ik hier in de praktijk ook, nl geen dempers bij turbo motoren.
Zijn de huidige turbo's zo efficient geworden?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten