LG Almere 2006

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

re

Berichtdoor Franky » ma apr 10, 2006 10:24

0 auto kan iedere rally auto zijn.
Belangrijk is dat de rijder niet op de volle 100% rijd.
Goed plant met de starttijd zodat ie niet ingehaald word en dat de auto geacht word de laatste proef ook nog te halen.
0 auto mag nooit een andere auto belemmeren en rijd met als enige doel het waarschuwen van het publiek dat de eerste auto op snelheid er aankomt. Of je dat met een colt doet of een evo is van geen enkel belang.
Hij moet herrie maken en hard rijden.
Afbeelding
Frank Cruts
Franky

Re: re

Berichtdoor HJD » ma apr 10, 2006 10:26

Jan schreef:
HJD schreef:Bij de proeven waar ik heb gestaan vandaag ging de 0-wagen er na 1 rondje ook weer af.

Dat was waarschijnlijk na kp 8 of op een proef waar geen sprake was van een rondkoers :wink: want daarna hebben wij hem ook maar telkens 1 rondje zien rijden op de rondkoersen

Ja, kan goed kloppen. Ik heb de 0-wagen op proef 10 en 13 beide keren maar 1 ronde zien maken, terwijl de 5-min wagen er soms 3 maakte in plaats van 2 :?

Muilwijk heb ik stil zien vallen op proef 1. Hij ging een beetje te dwars door de bocht, en raakte de stoeprand. Volgens mij zat zijn wiel er toen niet meer goed aan.

Daarnaast heb ik Hans Weijs niet langs zien komen. Ik hoorde wel een knal op het punt waar ik stond. Ik weet dat daar een chicane was. Is Hans Weijs soms op de eerst kilometer al op die chicane geknalt?
HJD

Berichtdoor TWENGELTJE » ma apr 10, 2006 10:31

Toch kan ik mij van vroeger herinneren dat de nul ook een controleauto was, dat hij dat nu niet meer is, is er langzaam ingeslopen en dat waarschuwen van het publiek hebben we tegenwoordig alweer iets nieuws voor uitgevonde ``de 5 min.auto`` en dat bedoel ik dus met voorbijgeschoten Maar ik ben het er mee eens dat ger volgende keer beter een evo kan pakken en op tijd aan de kant gaat
P.S mischien is een versterkte achteruitrijsensor iets voor hem
TWENGELTJE

Berichtdoor cvgn » ma apr 10, 2006 10:35

Peer schreef: Een nul hoort uiteraard nooit het verloop van de wedstrijd te beinvloeden en dat is hoe dan ook gebeurt.

Is niet de eerste keer dat dit met Van de Heuvel gebeurt. vorig jaar in Barneveld met Van Lagen precies hetzelfde. Het eerste dat wij hoorde na het incident was dat Peter Bijvelds het bijltje erbij neer wou leggen, wat begrijpelijk is. Toen hij na het incident aan de stop arriveerde kreeg Peter nog eens te horen dat hij zijn restrictor na de wedstrijd ter keuring moest brengen naar de nakeuring. Dit noem ik dus PESTEN.

Op KP 12 kregen wij te horen als officals dat EERST de 0 van de proef af moest zijn voordat de eerste deelnemer van start mocht gaan. Was wel de juiste oplosing om verdere problemen te voorkomen

Vond het een prima oplossing van de organisatie.
Hopelijk gaan andere organisaties hier mee door of kies anders een ander 0 rijder die wel wet hoe het moet.

groeten uit Roosendaal.
CVGN
cvgn

Berichtdoor MartijnS » ma apr 10, 2006 10:52

Was zeker niet de eerste keer. Barneveld met van Lagen, Hulst met vd Berg, Euregio met Wevers..
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor TWENGELTJE » ma apr 10, 2006 10:54

Ik dacht dat een ``0`` auto altijd op 3 minuten voor de eerste deelnemer moest zitten en dan zijn zulke problemen op normale proeven te vermijden ( tenzij de proef zo lang is als in hellendoorn). In het geval van almere word het moelijker omdat 3 van de 5 proeven rondkoersen waren en dan zeg ik een rondje en dan er uit helemaal als de proef voor de tweede of derde keer word gereden
TWENGELTJE

Re: De 0 wagen!

Berichtdoor kraats » ma apr 10, 2006 10:55

mr_nice_guy73 schreef:Ik ben het ook helemaal eens dat de 0 wagen geen colt moet zijn. Dan kun je wel zeggen dat het belangen zijn van de fabrikant maar dat is grote onzin. De enige reden dat de 0 wagen een colt is, is omdat v.d Heuvel de colt wil blijven promoten en ik persoonlijk dat geen goede zaak vind want vorig jaar reed hij ook al het hele jaar en er is nu zelfs een colt cup dus ze hebben er toch genoeg mee bereikt. Het wordt gewoon tijd dat er weer eens een "echte" 0 wagen komt want uiteindelijk is de 0 wagen het startsein van elke proef en zit iedereen daarop te wachten ! :D

Hey mr_Wice_guy73,
Ik denk dat je er weinig van snapt.
Een importeur die een aantal auto's beschikbaar stelt aan de KNAF en andere instellingen, daarbij de gelegenheid en volledig medewerking geeft om een cup met goede concepten in de rallysport neer te zetten heeft naar mijn uiterst bescheiden mening wel wat meer respect verdient.
Dat de rode Colt gebruikt wordt als "0" gaat de rallysport ten goede komen. De research uit die auto komt namelijk direct ten goede aan de Colt cup auto's. Vergelijk de Colt's van de Zuiderzee met die van Almere, en doe dat aan het eind van het jaar nog eens dan zul je me gelijk moeten geven.
En als jij van mening bent dat er een Evo als "0" moet rijden moet je niet zeiken maar er gewoon even 1 beschikbaar stellen aan bijvoorbeeld de KNAF. Doe maar een WRC, dan worden er gelijk weer een aantal kleuters bevredigd.

Ik wil nog wel even in het algemeen aangeven dat het grote aantal schades dat gereden is, en die veelal gerelateerd worden aan "een geslaagde rally" voor het publiek, door alle deelnemende teams anders worden ontvangen. En straks loopt datzelfde publiek te zeiken over de kortere startlijsten die weer ontstaan door de, door de toeschouwers zogenoemde geslaagde rally. Dit wordt benadrukt wanneer kinderlijk dom gejuich wordt gehoord bij het crashen van een deelnemer, door mensen die zich Rallyfan noemen.......
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor official No. 27768 » ma apr 10, 2006 11:05

Ik heb echt een machtig mooi official weekend gehad,...
2 heerlijke dagen met goede slaapaccomodatie (bedankt organisatie!)

Betreft de 0 wagen,
Volgens mij moet er ook een snellere auto komen maar ja, die moet dan wel beschikbaar zijn.
Het idee van de 0 is toch ook dat hij de rijomstandigheden voor iedereen hetzelfde houdt (stof van de weg rijden, onverhard inrijden e.d.) maar als hij anderen hinderd of zelfs wordt ingehaald is het een beetje zinloos.

Ik vond de 5-min auto van zaterdag echt geweldig!
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

Berichtdoor Holkers » ma apr 10, 2006 11:12

kraats schreef:
Ik wil nog wel even in het algemeen aangeven dat het grote aantal schades dat gereden is, en die veelal gerelateerd worden aan "een geslaagde rally" voor het publiek, door alle deelnemende teams anders worden ontvangen. En straks loopt datzelfde publiek te zeiken over de kortere startlijsten die weer ontstaan door de, door de toeschouwers zogenoemde geslaagde rally. Dit wordt benadrukt wanneer kinderlijk dom gejuich wordt gehoord bij het crashen van een deelnemer, door mensen die zich Rallyfan noemen.......

En dat slaat ook de plank volkomen mis. De juichende mensen zijn niet diegenen die hier op het forum rondhangen en 'echte rallyfans' zijn zoals je aangaf. Maar wat kan het publiek eraan doen als een rijder eraf gaat? Ajax kan zijn publiek er toch niet van gaan beschuldigen dat ze nu 5de staan in de competitie? Ik vond het ook een geslaagd evenement met veel uitvallers, maar daar kan ik niets aan doen (heb nog een gele megane uit het zand helpen drukken :)
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor kraats » ma apr 10, 2006 11:18

En dat slaat ook de plank volkomen mis. De juichende mensen zijn niet diegenen die hier op het forum rondhangen en 'echte rallyfans' zijn zoals je aangaf.

En dat heb jij weer mis..... Zo hebben we allebei wat. :lol:
In de loop van het seizoen zal ik aangeven aan de hand van reply's en topics dat het zo is.

edit: Dit is waar de opmerking op sloeg: En straks loopt datzelfde publiek te zeiken over de kortere startlijsten die weer ontstaan door de, door de toeschouwers zogenoemde, geslaagde rally.

Schijnbaar heeft men niet in de gaten dat wanneer er schade gereden wordt dit een aanslag doet op de budgetten en tijd van een aantal teams waardoor er minder ingeschreven kan worden.
Laatst bijgewerkt door kraats op ma apr 10, 2006 11:30, in totaal 1 keer bewerkt.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor Peer » ma apr 10, 2006 11:20

kraats schreef:
mr_nice_guy73 schreef:Ik ben het ook helemaal eens dat de 0 wagen geen colt moet zijn. Dan kun je wel zeggen dat het belangen zijn van de fabrikant maar dat is grote onzin. De enige reden dat de 0 wagen een colt is, is omdat v.d Heuvel de colt wil blijven promoten en ik persoonlijk dat geen goede zaak vind want vorig jaar reed hij ook al het hele jaar en er is nu zelfs een colt cup dus ze hebben er toch genoeg mee bereikt. Het wordt gewoon tijd dat er weer eens een "echte" 0 wagen komt want uiteindelijk is de 0 wagen het startsein van elke proef en zit iedereen daarop te wachten ! :D

Hey mr_Wice_guy73,
Een importeur die een aantal auto's beschikbaar stelt aan de KNAF en andere instellingen, daarbij de gelegenheid en volledig medewerking geeft om een cup met goede concepten in de rallysport neer te zetten heeft naar mijn uiterst bescheiden mening wel wat meer respect verdient.
Dat de rode Colt gebruikt wordt als "0" gaat de rallysport ten goede komen. De research uit die auto komt namelijk direct ten goede aan de Colt cup auto's. Vergelijk de Colt's van de Zuiderzee met die van Almere, en doe dat aan het eind van het jaar nog eens dan zul je me gelijk moeten geven.
En als jij van mening bent dat er een Evo als "0" moet rijden moet je niet zeiken maar er gewoon even 1 beschikbaar stellen aan bijvoorbeeld de KNAF. Doe maar een WRC, dan worden er gelijk weer een aantal kleuters bevredigd.

Amen

Theo, ik ben het niet vaak met je eens, maar deze keer op alle punten voor de volle 100%

Groeten Peer
Peer

Berichtdoor Jan » ma apr 10, 2006 11:26

kraats schreef:En dat slaat ook de plank volkomen mis. De juichende mensen zijn niet diegenen die hier op het forum rondhangen en 'echte rallyfans' zijn zoals je aangaf.

En dat heb jij weer mis.....
In de loop van het seizoen zal ik aangeven aan de hand van reply's en topics dat het zo is.

Succes met quoten dan Theo :wink:

Je hebt wel gelijk als je zegt dat vele toeschouwers helemaal uit hun dak gaan als er een auto crashed, van die mensen zitten er ook wat op het forum, maar om iedereen over 1 kam te scheren vind ik niet echt passend.

Ik heb wel een geweldige rally gehad, ten eerste omdat Almere voor mij de eerste keer was, ten tweede om dat het zulk lekker weer was, ten derde omdat het deelnemersveld top was, ten vierde dat er spectaculair gereden werd, en zo kan ik nog wel even door gaan :wink:

En voor de teams die zijn uitgevallen, sterkte met het opbouwen van de auto's en hopen dat ze optijd klaar zijn voor de volgende rally!
Jan

Berichtdoor Peer » ma apr 10, 2006 11:30

De 5 minuten heeft een andere functie dan de nul.
Na de 00 is de proef "geopend" en kan er dus op snelheid gereden worden, echter het doorgaans nog 20 tot 30 minuten voordat dat ook daadwerkelijk gebeurt.
5-minuten, X-auto's enz dienen het publiek scherp te houden en te voorkomen dat men over de proef gaat lopen.
Vooral bij rundkursen kan het dus gebeuren dat zo een auto eindeloos rondjes blijft draaien totdat de 0 start.

Persoonlijk heb ik als official ooit in Ieper over een proef gemoeten na de 0 en voor deelnemer 1, Fabrizio Tabaton in een Lancia Delta S4, je houdt het niet voor mogelijk hoeveel mensen er midden op de weg lopen. En mijn claxonnetje maakte op de meesten niet echt veel indruk.

Voor de critici onder ons:
Uiteraard zou Tabaton pas gestart worden nadat ik meldde op post te zijn.
Ik zou heel blij geweest zijn met de rode Colt daar :wink:
Peer

Berichtdoor mr_nice_guy73 » ma apr 10, 2006 11:30

Ik denk dat je mij niet moet vergelijken met een aantal aagegeven rallyfans door jou. Ik ben een echte rallyfan en ik weet toch wel cker en dat weet iedereen denk ik wel, dat als er geen fans zijn er niet gereden word. Dus hou dat kinderlijke grootpraat van jou maar eens voor je en hang zelf niet de wise guy uit. Als jij eens je ogen open doet heb ik niet gezegd dat er een EVO moet komen als 0 wagen maar een andere in het algemeen! En de rallyfans als kleuters bestempelen lijkt me ook niet juist door jouw reactie ga ik nu wel twijfelen of jij wel een persoon bent die van de rallysport houd. Om over je verstand nog maar te zwijgen. Ik ben een man van 33 die hart heeft voor de rallysport en geen kleuter. En als je niet eens de moeite neemt om het juist te lezen dat heb je toch echt een tekortkoming. Laat ieder zijn eigen mening geven en reageer dan zelf niet als een klein kind door zo te reageren!!!!!!
kraats schreef:

Hey mr_Wice_guy73,

mr_nice_guy73

Berichtdoor mr_nice_guy73 » ma apr 10, 2006 11:36

Toch wel vreemd dat iedereen er zo over denkt he met mr van den Heuvel. En verder wil ik nog even zeggen dat ik niet zo "rallyfan" ben die geilt op een crash ik heb er zelfs mijn leven voor gegeven vorig jaar dus hou aub dat domme gelul voor je en hang niet iedereen naast elkaar!!! Daarbij vind ik je echt heel erg kinderachtig reageren!!!
kraats schreef:

Hey mr_Wice_guy73,

mr_nice_guy73

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden