LG Almere 2006

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Jan » zo apr 09, 2006 21:48

Rick D. schreef:
John B schreef:niet echt netjes van Steven om dit zo neer te zetten ,geeft wel duidelijk aan wie het onderhoud van z'n evo doet

Waar slaat deze opmerking op. Ja de auto is daar in onderhoud.

Maar wat Steven heeft geschreven wat er gebeurd is.
Vraag het de 4 officials en Michel Smeets, hij zat er naast bij Gert vd Heuvel.

Op zich was er zeker genoeg ruimte, maar van onze kant uit gezien leek het erop alsof van den Heuvel weer naar rechts stuurde om die platen die daar lagen te ontwijken.

En dit hebben we inderdaad al vaker meegemaakt, bij Euregio bijvoorbeeld waar Wevers een half rondje achter de Colt reed en er ook neit langs kwam.
Jan

re

Berichtdoor Franky » zo apr 09, 2006 21:52

Als je als 0 rijd heb je daar niks te zoeken.
Dan ga je er maar na 1 rondje af en voorkom je dit soort zaken.
iig gaat de nr 1 altijd voor en desnoods stop je.
Of je bereid het beter voor en vraagt meer tijd voor ze de nr 1 loslaten.
Afbeelding
Frank Cruts
Franky

Re: re

Berichtdoor StevenK » zo apr 09, 2006 21:55

Franky schreef:Als je als 0 rijd heb je daar niks te zoeken.

Ik heb ook altijd begrepen dat dat de regel was op een rondkoers ?
Of je plant het beter en vraagt meer tijd voor ze de nr 1 loslaten.

Dat zou ook mijn idee zijn.

Maar ik weet ook dat het vaak zat gebeurt wanneer het tijdschema een beetje klem zit dat de 0 op .00 gaat en de een 1 op .01 en daar wordt het allemaal niet makkelijker van.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Erik » zo apr 09, 2006 22:13

"Opmerking vd dag"

Het antwoord van de dame van de McDrive op mijn vraag of zij ook rallyinfopakketten verkopen:

"Helaas, die zijn al op, maar we krijgen deze week nieuwe....." :?
Erik

Berichtdoor HJD » zo apr 09, 2006 22:13

StevenK schreef:
Franky schreef:Als je als 0 rijd heb je daar niks te zoeken.

Ik heb ook altijd begrepen dat dat de regel was op een rondkoers ?
Of je plant het beter en vraagt meer tijd voor ze de nr 1 loslaten.

Dat zou ook mijn idee zijn.

Maar ik weet ook dat het vaak zat gebeurt wanneer het tijdschema een beetje klem zit dat de 0 op .00 gaat en de een 1 op .01 en daar wordt het allemaal niet makkelijker van.

Bij de proeven waar ik heb gestaan vandaag ging de 0-wagen er na 1 rondje ook weer af.
HJD

Berichtdoor StevenK » zo apr 09, 2006 22:14

Erik schreef:"Opmerking vd dag"

Het antwoord van de dame van de McDrive op mijn vraag of zij ook rallyinfopakketten verkopen:

Whahaha...
StevenK
Site Admin

Berichtdoor MartijnS » zo apr 09, 2006 22:15

:mrgreen: :mrgreen:
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor Rick D. » zo apr 09, 2006 22:15

Erik schreef:"Opmerking vd dag"

:roll: :roll: :roll: :lol: :lol: :lol: :roll: :roll: :D :D :? :? :?
Rick D.

Berichtdoor Jan » zo apr 09, 2006 22:19

HJD schreef:Bij de proeven waar ik heb gestaan vandaag ging de 0-wagen er na 1 rondje ook weer af.

Dat was waarschijnlijk na kp 8 of op een proef waar geen sprake was van een rondkoers :wink: want daarna hebben wij hem ook maar telkens 1 rondje zien rijden op de rondkoersen
Jan

Berichtdoor Biturbo » zo apr 09, 2006 22:36

Rick D. schreef:Ik wil toch ook nog even reageren.

Op dat punt stonden 4 officials. Gert heeft zeer veel ruimte gehouden zodat peter de binnennocht kon nemen.

Gert reed ongeveer 40 km, Peter kwam met een veel hogere snelheid aanzetten. Hij heeft de Colt op het voorwiel/scherm geraakt en daarna op 2 wielen.

Sorry, maar ik wil hier toch ook even op reageren.

Ik stond erbij en keek er ook naar. Zoals eerder al aangegeven was al van verre de claxon van Bijvelds te horen.( voor ons dan :? ) Die gaf dus al duidelijk aan dat hij werd opgehouden en er langs wilde. En de 0 sneed zelf de bocht af, niet Bijvelds. Die ging netjes buitenom maar kreeg geen ruimte.

Is het niet normaal dat Bijvelds met racesnelheid de 0 inhaalt? Lijkt me niet normaal dat een rallyrijder zich moet aanpassen aan de 0 terwijl die al zeker een volle ronde heeft gehad.

De schrik zal er wel in hebben gezeten maar het kwam ook raar over dat de 0 precies in de uitremzone werd stilgezet.

Oke, zoals op het fotoforum al gezegd; wij zijn niet diegene die er over zullen oordelen en achter het lint heb je altijd makkelijk praten maar je ziet het wel gebeuren voor je neus....
Biturbo

Berichtdoor Rick D. » zo apr 09, 2006 22:47

Biturbo schreef:De schrik zal er wel in hebben gezeten maar het kwam ook raar over dat de 0 precies in de uitremzone werd stilgezet.

Gert was toch even gestopt om te kijken wat er aan de hand was, meer niet.
Rick D.

Berichtdoor EvoV6 » zo apr 09, 2006 23:07

Ook ik was oog getuige vandaag van "de inhaalaktie". Wou toch even mijn verhaal kwijt.

Bijvelds zat al luid toeterend op de bumper van de Colt. Daarna stuurt v/d Heuvel binnendoor (die route reden de meeste rijders..). Goed te zien op een foto hier op de site. Waarnaar Bijvelds meteen rechts ernaast rijdt. Tot mijn grote verbazing (en meerdere naast mij) stuurt Gert de Colt de baan op waar op dat moment inmiddels Bijvelds rijd! Bijvelds kon niet verder naar rechts en aldus geschiede...

Wat verder erg opviel was dat Gert meteen stopte (in de uitremzone) en luid gebarend en wijzend naar de officials liep. En.....Bijvelds komt ook flink gebarend naar die zelfde officials de 2e ronde langsrijden....

De official vroeg aan 4 mensen die t op video hadden de gegevens enz. Dus t zal allemaal wel goed komen.

Wat mij op viel was dat de op de proeven daarna de tijd tussen de 0 en de rijders veel groter was, en op de rondkoers was de 0 eraf voordat de rijders van start gingen.

Enne een giga kuil op KP13 bij de start waar bijna iedereen z'n bumper of meer op stuk reed.

Verders Super Rally! Goed georganiseerd en super weer! Was vooraf niet voorspeld!
EvoV6

De 0 wagen!

Berichtdoor mr_nice_guy73 » ma apr 10, 2006 8:43

Ik ben het ook helemaal eens dat de 0 wagen geen colt moet zijn. Dan kun je wel zeggen dat het belangen zijn van de fabrikant maar dat is grote onzin. De enige reden dat de 0 wagen een colt is, is omdat v.d Heuvel de colt wil blijven promoten en ik persoonlijk dat geen goede zaak vind want vorig jaar reed hij ook al het hele jaar en er is nu zelfs een colt cup dus ze hebben er toch genoeg mee bereikt. Het wordt gewoon tijd dat er weer eens een "echte" 0 wagen komt want uiteindelijk is de 0 wagen het startsein van elke proef en zit iedereen daarop te wachten ! :D
mr_nice_guy73

lg

Berichtdoor TWENGELTJE » ma apr 10, 2006 9:31

Uit al deze verhalen over de oneenigheid tussen vdh en bijvelds maak ik op wat ik al vaker heb gezegd namelijk dat de ``0``auto van tegenwoordig zijn doel voorbij is geschoten namelijk als alle laatste de proef beoordelen of de proef veilig is net als de ``000`` en de ``00``
En als gert niet weet hoe hij als ``0`` moet rijden moet hij maar eens aan jan nijhof vragen hoe het moet want die deed het zatewrdag uiterst correct en ging op tijd aan de kant ( zelfs stil staan)
Ik was er zelf zondag niet bij op die proef, ik stond als official op een andere proef
TWENGELTJE

Berichtdoor Peer » ma apr 10, 2006 10:12

Ik kan mij nog meerdere nul-rijders herinneren in zeer capabele auto's die er vervolgens keihard af gaan op KP 1.

Daar is dus echt helemaal niemand bij gebaat.
Een nul-rijder zal altijd langzamer zijn (of horen te zijn) dan diezelfde rijder als deelnemer aan de wedstrijd.
Zijn taak is o.a. om het publiek te waarschuwen, minder om een laatste inspectie uit te voeren, daarvoor is het te laat. Maar zijn taak is ook om te zorgen dat hij dat tot op de laatste proef kan blijven doen, dus geen heldendaden. In dat opzicht deed Gert waarschijnlijk wat van hem verwacht werd, en met die auto is, ook als je ziet wat andere aan tijden neerzetten, helemaal niks mis.
Ik heb het uiteraard niet gezien, dus over dit specifieke voorval kan ik niet oordelen. Een nul hoort uiteraard nooit het verloop van de wedstrijd te beinvloeden en dat is hoe dan ook gebeurt.
Peer

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden