BHV Expogroep Rally 2006

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

BHV Expogroep Rally 2006

Berichtdoor Amazone » zo apr 02, 2006 12:28

ZOOO, de "Nacht van Achtmaal" weer terug bij de SAZWB!!!

Helemaal fantastisch nieuws na alle ellende van afgelopen editie!

Dit gaat weer de mooiste NL rally van het jaar worden!!!

SAZWB heel veel succes de komende maanden met de organisatie van dit rallyspektakel.

Hopelijk gaan er veel verrassende auto's aan de start verschijnen!!!
Amazone

Berichtdoor pipo » zo apr 02, 2006 13:26

organisatie mag er zeker zijn ..kop omhoog ..
pipo

Re: BHV Expo Groep Rally 2006

Berichtdoor Wout de Klerk » zo apr 02, 2006 19:03

Amazone schreef:ZOOO, de "Nacht van Achtmaal" weer terug bij de SAZWB!!!

Helemaal fantastisch nieuws na alle ellende van afgelopen editie!

Dit gaat weer de mooiste NL rally van het jaar worden!!!

SAZWB heel veel succes de komende maanden met de organisatie van dit rallyspektakel.

Hopelijk gaan er veel verrassende auto's aan de start verschijnen!!!

Dat het een mooie rally is weet ik, maar wat was dan " al die ellende "in alleen het afgelopen jaar ?, er is bij iedere organisatie altijd wel wat, maar de hoeveelheid die nu zo opvallend moet zijn geweest, is mij in die mate ontgaan. Kun je mij dit uitleggen ?
Wout de Klerk

Berichtdoor Amazone » zo apr 02, 2006 19:09

Wout de Klerk schreef:
Dat het een mooie rally is weet ik, maar wat was dan " al die ellende "in alleen het afgelopen jaar ?, er is bij iedere organisatie altijd wel wat, maar de hoeveelheid die nu zo opvallend moet zijn geweest, is mij in die mate ontgaan. Kun je mij dit uitleggen ?

Wout, weet niet wat je met "er is bij iedere organisatie altijd wel wat" bedoelt...

De problemen van de SAZWB zijn vorig jaar groot geweest. Naast de bekende problemen daar hebben ze een groot financieel probleem opgelopen. Gelukkig dat er binnen de organisatie nog vermogende ondernemers zitten, anders was het meer dan afgelopen geweest!

Natuurlijk zal dit gefinancierde stukje van vorig jaar dit jaar nog wel even terugverdiend moeten worden...
Amazone

Berichtdoor Wout de Klerk » zo apr 02, 2006 19:13

Amazone schreef:
Wout de Klerk schreef:

Wout, weet niet wat je met "er is bij iedere organisatie altijd wel wat" bedoelt...

De problemen van de SAZWB zijn vorig jaar groot geweest. Naast de bekende problemen daar hebben ze een groot financieel probleem opgelopen. Gelukkig dat er binnen de organisatie nog vermogende ondernemers zitten, anders was het meer dan afgelopen geweest!

Natuurlijk zal dit gefinancierde stukje van vorig dit jaar nog wel even terugverdiend moeten worden...

Altijd wel wat zijn de kleine oneffenheden waar een ieder wel eens last van heeft, van de grote financieele problemen heeft de uitgevoerde rally geen problemen van ondervonden ( op de organisatie dus na ), dus ik begrijp in dat opzicht de opluchting nog niet, dat de rally weer terug is bij enz....., zeker niet omdat jij het over dezelfde organisator hebt.
Wout de Klerk

Berichtdoor Amazone » zo apr 02, 2006 19:23

Wout de Klerk schreef:Altijd wel wat zijn de kleine oneffenheden waar een ieder wel eens last van heeft, van de grote financieele problemen heeft de uitgevoerde rally geen problemen van ondervonden ( op de organisatie dus na ), dus ik begrijp in dat opzicht de opluchting nog niet, dat de rally gelukkig weer terug is bij enz.....

Okee, Wout, ik begrijp het...tuurlijk zijn er altijd "kleine oneffenheden" geeft ook niet, is ook weer de uitdaging, toch?

Maar ik vind het heel tof voor de organisatie dat ze na vorig jaar dit jaar met frisse moed aan een heel aantrekkelijk evenement kunnen gaan werken:
-(waarschijnlijk) in Etten Leur waar ze meer dan welkom zijn
-met supergave proeven, waaronder de "ouderwets spannende" Nacht van Achtmaal.
Daar wil toch iedere deelnemer bij zijn?

En het is geen opluchting, maar meer enthousiasme over alle nieuwe ontwikkelingen omdat ik denk dat ze op de goede weg zijn!!! Hopelijk gaan ze het redden!
Amazone

Berichtdoor nkroeze » zo apr 02, 2006 19:27

Amazone schreef:
Wout de Klerk schreef:Altijd wel wat zijn de kleine oneffenheden waar een ieder wel eens last van heeft, van de grote financieele problemen heeft de uitgevoerde rally geen problemen van ondervonden ( op de organisatie dus na ), dus ik begrijp in dat opzicht de opluchting nog niet, dat de rally gelukkig weer terug is bij enz.....

Okee, Wout, ik begrijp het...tuurlijk zijn er altijd "kleine oneffenheden" geeft ook niet, is ook weer de uitdaging, toch?

Maar ik vind het heel tof voor de organisatie dat ze na vorig jaar dit jaar met frisse moed aan een heel aantrekkelijk evenement kunnen gaan werken:

En het is geen opluchting, maar meer enthousiasme over alle nieuwe ontwikkelingen omdat ik denk dat ze op de goede weg zijn!!! Hopelijk gaan ze het redden!

Ik snap niet waar dat enthousiasme dan echt vandaan komt. Ik vraag me net als Wout af waar daadwerkelijk die strop vandaan komt.

Immers, zij hebben vorig jaar dusdanige bedragen aan entree geheven om extra inkomsten te genereren....

Het publiek was niet bereid om het te betalen, dan laten we de deelnemers maar weer bloeden? Uiteraard is dat de makkelijkste groep slachtoffers.....
nkroeze

Berichtdoor Wout de Klerk » zo apr 02, 2006 19:28

Amazone schreef:

Ja prima, maar nu begrijp ik nog steeds niet waarom hij terug is bij de SAZWB, was hij weg dan ?

Mooi zou zijn als kp de Hel en Klein Zundert ? aan elkaar gekoppeld worden, dan krijg je met de nieuwe proef op Rijsbergen van vorig jaar een echte nacht van de lange messen, en dan wordt je weer interesant voor de buitenlaandse deelnememer, 4 proeven waar je uithoudingsvermogen voor nodig hebt, plus het andere leuke wat er is.
Wout de Klerk

Berichtdoor Hein » zo apr 02, 2006 19:40

John schreef:Waar haal je het bedrag vandaan Wea?

BN De Stem van 13 maart 2006

Rally verdwijnt mogelijk uit het centrum

Door Jos Hack

Maandag 13 maart 2006 - ROOSENDAAL – De BHV Expo Groep Rally vertrekt mogelijk uit het centrum van Roosendaal. Om verschillende redenen lijkt Etten-Leur als centraal middelpunt aantrekkelijker. Half april wil de organisatie weten waar ze deze zomer aan toe is. De volgende editie van de rally is op 7, 8 en 9 juli. Bij beide gemeenten is inmiddels een vergunning aangevraagd.

De afgelopen drie jaar was de start van het autosportevenement op de Markt in Roosendaal. Daar heeft de rally dit jaar op 9 juli onder meer concurrentie van de Nationale Jeugdronde. „Dat is een praktisch probleem. Maar daarnaast is Roosendaal ook een stuk duurder dan Etten-Leur. Vooral dit jaar moeten wij daar heel goed naar kijken, want de rally heeft ons vorig jaar veel geld gekost. Wij zijn zelfs helemaal door onze reserves heen“, zegt organisator John Elst.

Op de totale begroting van 270.000 euro heeft de organisatie vorig jaar 30.000 euro toegelegd. Daarvan heeft Elst tienduizend euro uit eigen zak bijgelapt. „Dat geld wil ik dit jaar natuurlijk graag terugzien. Na de vorige editie zijn we verrast met een forse heffing op de precariorechten. In Etten-Leur kunnen we dat veel beter opvangen, omdat we daar een breder draagvlak hebben bij de plaatselijke horeca. In Roosendaal is niet iedereen even enthousiast, in Etten-Leur wel. Ook dat weegt nu zwaar mee, gezien onze financiële positie. Vanaf 1988 wordt deze rally al gehouden. Ons evenement krijgt uitstekende beoordelingen, maar toch staan we dit jaar voor een examen. Het financiële resultaat van deze zomer wordt bepalend of het verantwoord is om in de toekomst door te gaan.“

De organisatie heeft al enkele maatregelen genomen die bij de komende editie meer geld moeten opleveren. Het inschrijfgeld voor de deelnemers is met 170 euro gestegen van 495 euro naar 665 euro.

„Dat levert zo’n 20.000 euro extra op. Ik verwacht niet dat de rijders daar een probleem van zullen maken. Wij moeten dit risico wel nemen, want we worden ook elk jaar geconfronteerd met kostenverhogingen. De kosten voor medische assistentie is vorig jaar al met vijftien procent omhoog gegaan en ook aan de huur van dranghekken hangt een hoger prijskaartje. Wij kunnen dat niet allemaal compenseren uit entreegelden“, aldus Elst.

Toch heeft hij Roosendaal als startplaats nog niet helemaal afgeschreven.

„Als het in Etten- Leur en op de Markt in Roosendaal niet kan, dan is een start bij de Zuidwesthallen misschien nog een optie. Daar zijn we in het verleden al vaker geweest. Maar eerst wachten we af wat de overheid doet. Dan kunnen we het verder invullen. Op dit moment werken we aan twee draaiboeken. Dat van Roosendaal ligt er nog, maar voor alle zekerheid maken we ook een concept voor Etten-Leur.“

Wanneer de organisatie in beide gemeenten welkom is, dan moet Elst kiezen. In dat geval lijkt Etten-Leur de beste vooruitzichten te hebben.

„Als dat voor ons financieel beter uitkomt, dan is het niet zo moeilijk meer om het plaatje verder in te vullen.“

Heeft ook op Walter's site gestaan en wij hebben zelf de eerste geruchten over een mogelijk vertrek uit Roosendaal geplaatst op 8 februari.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor Wout de Klerk » zo apr 02, 2006 19:56

Amazone schreef:Steven, hier baal ik dus echt van!!! :evil:

Dan haal je de discussie over de hoge inschrijfgelden er maar uit en plaats je die in een nieuw topic, maar ik ben deze echt gestart over de BHV Expo Groep Rally 2006!!!

Zou het heel fijn vinden om de naam van deze topic dan ook zo te laten!

Ik begon daar ook mee, maar nog steeds mijn vraag : weer terug ?
Wout de Klerk

Berichtdoor Amazone » zo apr 02, 2006 20:02

Wout de Klerk schreef:

Stukje uit het persbericht:

"1-4-2006 23:15-ZUNDERT - De organisatie van de BHV EXPO Groep rally, de Stichting Autosport Zuid-West Brabant (SAZWB), heeft dit jaar weer de ‘Nacht van Achtmaal’ in het programma van haar Internationale rally opgenomen. De klassementsproef ‘De Hel’ in de beruchte ‘Nacht’ rondom het kerkdorp Achtmaal, waar in het verleden al menig rally-equipe zijn tanden op stuk heeft gebeten, gaat tegen de klok van 00.30 uur gaat de laatste kp van start."

de "ouderwetse" Nacht van Achtmaal is weer terug in de BHV Expo Groep Rally editie 2006...
Amazone

Berichtdoor Wout de Klerk » zo apr 02, 2006 20:08

Amazone schreef:
Wout de Klerk schreef:

Stukje uit het persbericht:

"1-4-2006 23:15-ZUNDERT - De organisatie van de BHV EXPO Groep rally, de Stichting Autosport Zuid-West Brabant (SAZWB), heeft dit jaar weer de ‘Nacht van Achtmaal’ in het programma van haar Internationale rally opgenomen. De klassementsproef ‘De Hel’ in de beruchte ‘Nacht’ rondom het kerkdorp Achtmaal, waar in het verleden al menig rally-equipe zijn tanden op stuk heeft gebeten, gaat tegen de klok van 00.30 uur gaat de laatste kp van start."

de "ouderwetse" Nacht van Achtmaal is weer terug in de BHV Expo Groep Rally editie 2006...

Ah, het ging dus om de titel De nacht van Achtmaal, dan is het mij duidelijk.
Dus die naam is weer terug, en ik maar denken dat iemand anders de organisatie er 1,5 jaar geleden uit had gefl. en dat deze er door de oorspronkelijke organisatie er weer uitgezet was, wat een verwarring, want ik had al weinig verscil in de personele bezetting waargenomen.
Wout de Klerk

Berichtdoor Amazone » zo apr 02, 2006 20:34

Wout de Klerk schreef:Ah, het ging dus om de titel De nacht van Achtmaal, dan is het mij duidelijk.

Niet de titel, het "begrip" Nacht van Achtmaal is terug: een aantal beruchte proeven rond Achtmaal die 's nachts verreden worden net als vroeger!
Amazone

Berichtdoor Peer » wo mei 31, 2006 6:33

Heb zojuist het reglement van BHV eens bekeken, gek dat niemand hier nog melding gemaakt heeft van art 6.6
Peer

Berichtdoor StevenK » wo mei 31, 2006 6:46

Peer schreef:Heb zojuist het reglement van BHV eens bekeken, gek dat niemand hier nog melding gemaakt heeft van art 6.6

Het was me wel opgevallen, net zoals punt 16.8 waar deze auto's uitgesloten worden van de kampioenschapspunten.
StevenK
Site Admin

Volgende

Keer terug naar Wedstrijden