WK Sardinië/Italië

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

WK Sardinië/Italië

Berichtdoor Timpreza » do feb 02, 2006 19:02

Beste rally liefhebbers,

Ik weet dat het nog lang duurt, maar ik begin liever op tijd met plannen dan te laat. Volgens de officiële WRC kalender staat van 18-21 Mei de rally van Italië gepland, op het mooie eiland Sardinië.

Aangezien ik dit jaar (voor het eerst :( ) niet naar Duitsland kan omdat ik dan rond die periode papa wordt :D , ben ik van plan om naar een andere WK rally te gaan. Eigenlijk blijven er niet veel keuzes over als er een bepaald budget is, dus heb ik voorlopig gekozen voor Italië.

Mijn vraag nu, heeft iemand deze rally als eens bezocht en wat waren zijn/haar ervaringen? Is het de moeite waard, viel het tegen, liggen de proeven ver van elkaar.. etc. etc.

Ik zie de reacties wel komen 8)

Greetz Timpreza
Wanna play, catch me first..
Timpreza

Berichtdoor Paul » do feb 02, 2006 21:00

Er gaan al een aantal jaren officials van Autosportief die kant op. Zij kunnen je vast wat vertellen.

Aart ?? Yvette ??
Paul

Berichtdoor riesjaar » do feb 02, 2006 22:54

Ik dacht dat Extaxi er vorig jaar geweest is.
Ik zou hem ens een PM sturen
riesjaar

Berichtdoor John » vr feb 03, 2006 16:47

riesjaar schreef:Ik dacht dat Extaxi er vorig jaar geweest is.
Ik zou hem ens een PM sturen

Klopt Dick was er....
John

Berichtdoor ExTaxi » za feb 04, 2006 0:49

Yeps, wij waren afgelopen jaar in Sardinië en het was absoluut gaaf, maar je moet niet verwachten dat alles zo is als in Duitland. De proeven zijn slecht aangegeven, nergens een bordje met welke weg je moet inslaan en de kaarten zijn ook niet super. Het is gewoon zoals je het wacht van Italianen.

De rally daarentegen is gaaf, wel ERRUG stoffig en dan niet gewoon erg stoffig maar VRESELIJK stoffig. ;-))

Gewoon een vakantie van 8 dagen van maken, vliegen op Olbia vanuit Köln/Bonn met HLX en het is absoluut goed te doen. Weet nog wel een aardig adresje ook, niet de luxe die je in andere landen gewend bent maar dat is ook niet echt van belang.

Autootje huren en niet vergeten je eigen risico af te kopen, want wie kan er nou zeggen dat je een Punto flink in elkaar heeft gereden voor slechts 30 euro adminstratiekosten ;-) De wegen zijn daar slecht!! En de proeven onvoorstelbaar slecht.

Neem je een camera mee, zorg dan voor goede bescherming, in de vorm van een stofhoes of vriendin met handdoek.

Had ik al gezegd dat het stoffig was? ;-)

Meer vragen? Be my guest.
ExTaxi

Berichtdoor Aart » zo apr 16, 2006 18:42

Inderdaad zijn wij in 2005 met een aantal mensen die kant op geweest.

Vorig jaar hebben wij zelfs deels het serviceterrein ingedeeld en als contactpersonen tussen teams en organisatie gefungeerd. De Engelse taal blijkt wel heel moeilijk voor Italianen (eigenlijk alle talen behalve Italiaans).

Dit jaar gaan wij met 7 personen en vliegen met Easyjet vanaf Berlijn Schoenefeld, is wel paar uur rijden, maar met 7 man in 2 auto's scheelt het wel een hoop centen dan vanaf Keulen vliegen naar Olbia.

Onze basis is een cultura agrisol (soort B&B) vlakbij Olbia en de Service.
Aart

Keer terug naar Wedstrijden