Le Dakar 2006

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor cellie » za dec 31, 2005 14:43

stefanjonas schreef:anders gezegd, flink klote!!
ik heb wel het idee dat de organisatie/jury beïnvloedbaar is, en ik vind het erg verdacht dat er altijd bepaalde landen/teams de problemen krijgen.
Kheb nog ff op de site van kamaz gekeken, www.kamazmaster.com maar aangezien ik geen russisch kan begrijpen kan ik ook niet lezen of er nu een vreugdekreet op staat ;)

groetn, Stefan

das toch simpel :wink: er staat dat ze nog voor dakar het geld overmaken naar
die kl........n in frankrijk :twisted:
cellie

Berichtdoor stefanjonas » za dec 31, 2005 14:47

dat lijkt mij ook niet, maar zover mij nu bekend is, was de homologatie van de trucks niet in orde... iedere deelnemer weet dat dat toch echt wel van belang is. Zo lang de organisatie die regels hanteerd, en elke keer op dezelfde manier interpreteerd (ofzoiets) dan hebben ze gelijk... Als er een homologatie niet klopt, dan kun je er nog zoveel geld tegenaan gooien, je bereikt niets!! En dan is het gewoon dom en stom van de daf-teams!!
stefanjonas

Berichtdoor Biturbo » za dec 31, 2005 15:05

Zoals ik ook al eerder heb gezegd; natuurlijk hebben de fransozen gelijk...... zwart op wit, ook nog waarschijnlijk.

Maar het gaat om de manier waarop, het is meer een "We hebben wel wat of we zoeken wel wat...." Geen "ja" zeggen en toch "nee" doen.

En daarmee doel ik niet alleen op dit jaar, en ook niet alleen op de Daf's.

Laat Daf eens een fout gemaakt hebben, waarom kan er niet een oplossing gevonden worden voor dit probleem? Het is tenslotte "HET" truckteam, de smaakmakers van hun klassement.

Je haalt Mitsubishi of VW toch ook niet opeens uit de strijd? (of in WRC termen Citroen en Peugeot)

En waarom worden alle "echt grote" overtredingen van andere fabrieksteams wel door de vingers gezien?
Biturbo

Berichtdoor stefanjonas » za dec 31, 2005 15:21

omdat de organisatie van geen kant deugt....

ze zouden de hele rally over de kop moeten gooien, laat ze een rally organiseren zonder overkoepelende organisaties, zonder beinvloedbare officials en weet ik veel wat nog meer...

kwas net nog aan het kijken op het tracking systeem van de organisatie, daar kun je heel leuk kijken waar de rijders zich bevinden, en bij alle trucks krijg je informatie, en dus ook de plaats, maar bij kabirov staat er: no information available... hmmmmmmmmmm........ er is dus niet duidelijk waar ie is.... of in ieder geval, het is voor ons niet duidelijk waar ie is....
hoeft nix te zijn, maar jah, je weet maar nooit...

http://tracking.dakar.com/ASO/iritrack_v7_us.html
stefanjonas

Berichtdoor stefanjonas » za dec 31, 2005 15:27

nog vreemder, kom ik net achter, bij het tracking systeem kun je ook foto's bekijken van de deelnemers, klik op de foto bij de truck van Anne Kies, en je ziet een foto van Kamaz... ????
stefanjonas

Berichtdoor Turboboost » za dec 31, 2005 17:50

Afgelopen seizoen is er een auto voorgekeurd op de kooi in Nederland.
Alles OK, maar bij de eerste wedstreid keurt men de auto af omdat de kooi niet aan de eisen voldoet.
dit soort ongein komt dus ook bij ons helaas voor.

Yep, je haalt me de woorden uit de mond. :wink:
Schijnbaar wordt een voorkeuring niet zo serieus genomen als de daadwerkelijk keuring. Zou niet mogelijk moeten zijn. 8)
Turboboost

Berichtdoor Ascona » zo jan 01, 2006 11:28

Dit komt van de Site van Bekx. Hier wordt meer op de inhoud ingegaan

30-12-2005 20:30 HANS BEKX TEAMSPORT NIET MEE IN LE DAKAR

Het ongelooflijke is gebeurd. Het team mag niet meerijden in Le dakar 2006. De rallyleiding heeft de rallytrucks niet toegelaten tot de rally omdat men stelt dat de homologatie niet in orde is. Tot op het laatste moment is er naar oplossingen gezocht met de FIA, FFSA en ASO. Ook de trucks van team De Rooij zijn naar huis gestuurd. Daarmee valt voor de tweede keer in één jaar het doek. Deze keer nog voordat de race zelfs maar begonnen is. ,,In feite is de ellende gewoon doorgegaan waar we in januari mee geëindigd zijn,’’ aldus een emotionele Hans Bekx direct na de beslissing.

Wat is er precies gebeurd?
Hans: ,,na het debacle van vorig jaar was ik op 10 februari zover dat ik weer een beetje helder kon denken en de gebeurtenissen van de afgelopen rally kon analyseren. Samen met Edwin ben ik toen begonnen om de hele papierwinkel minutieus door te nemen om zo alle punten boven water te krijgen waar we administratief de mist mee in zijn gegaan. In maart hadden we dat rond. Aansluitend zijn we met DAF om de tafel gaan zitten om te kijken hoe verder te gaan. We hebben van het begin af aan overal de FIA (de Internationale Autosport Bond) bij betrokken. Die adviseerde ons om een heel nieuwe homologatie te maken en in te dienen voor de auto’s.’’
Marcel van Vliet, voor wie het de eerste keer zou worden dat hij in het Bekxteam zou rijden, vult Hans verder aan: ,,we hebben die auto’s echt gebouwd met het FIA boek er naast in de werkplaats. We wilden tenslotte op een eerlijke manier te gaan rijden en wilden niet nog een keer zo’n debacle meemaken als afgelopen keer. Het gaat hier dan ook puur om een administratieve kwestie en niet op de manier waarop de auto’s geprepareerd zijn.’’

Alles leek goed te gaan en voor het team was er dus de hele zomer geen vuiltje aan de lucht. De auto"s werden voorgekeurd door FFSA (de Franse Autosport Bond).
Op 7 december en alles leek oké op wat kleine punten na die werden aangepast. Team Bekx is op geen enkele manier te kennen gegeven dat er iets niet in orde zou zijn met de homologatie van de nieuwe trucks. Zo ging het team opgewekt de introductie op 8 december jl. in. Er was immers geen vuiltje aan de lucht. Tot er op 23 december plotseling een fax kwam van de FFSA, dat de homologatie niet werd geaccepteerd. Er volgde koortsachtig overleg tussen DAF, De Rooij, Bekx en de organisatie. Uiteindelijk stelde de rally organisatie dat het met de nieuwe homologatie nooit goed zou komen en dus greep het team terug op de oude homologatie en diende die in. Dat betekende dat er weer een aantal dingen moesten worden terug gebouw. Hans: ,,daarbij gingen het om zaken als aandrijfassen, dakluiken en zo. Ook de intercooler, vorig jaar ook al punt van discussie, kwam weer ter sprake. Uiteindelijk meenden en menen wij nog steeds een auto te hebben die voldoet aan de FIA regels. Maar de organisatie zegt nu dat de auto volgens hen niet voldoet en dat we wel mochten rijden als de FIA zijn handtekening er onder zet. En dat kregen we zo vlak voor de rally niet meer voor elkaar. Dat betekent dus voor ons einde verhaal.’’
Het team gaat nu naar Nederland. Hans en Marcel: ,,dit is wel een heel zwarte dag"". Niet alleen voor het team dat de afgelopen maanden keihard heeft gewerkt aan de voorbereiding en soms zelfs nachten heeft doorgehaald om optimaal aan de start te komen. Ook onze de sponsors en fans hadden zich een heel andere afloop voorgesteld.
Ascona

Berichtdoor David Westenbrink » zo jan 01, 2006 12:25

Zeer vies spelletje gespeeld dus...

Eigenlijk zou Gauloises de sponsoring van alle franse rijders moeten intrekken.... Moet je kijken wat voor reclame ze nu missen.

Mijn franse klasgenoot zal het moeten ontgelden :twisted:
David Westenbrink

Berichtdoor erikjan » zo jan 01, 2006 12:43

oops...

ik schaam me er vandaag voor dat ik een Franse auto heb...
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
erikjan

Berichtdoor mmrizio » zo jan 01, 2006 14:58

Waar kan ik trouwens het reglement voor auto's mee vergelijken? Ik dacht dat proto's verboden waren, maar aan de VW's en Mitsubishi's te zien is het reglement toch behoorlijk vrij.

Heeft iemand een korte samenvatting?

Maurice

@Moderator: misschien even afsplitsen naar een apart Dakar topic?
mmrizio

Berichtdoor V.D.G Rally team » zo jan 01, 2006 19:17

erikjan schreef:oops...

Ik niet en regels zijn regels je moet gewoon alles volgen de regels doen .
Duur leer geld. Volgende keer beter opletten.
V.D.G Rally team

Dakar

Berichtdoor Erik de Wild » zo jan 01, 2006 22:09

He Hallo,

Niet erg leuk allemaal.
Ik denk niet dat de organisatie in deze iets te verwijten valt, het is meer de FIA de niet op tijd de homologatie heeft (goed)gekeurd. Of hebben zij de papieren te laat ontvangen???
De organisatie heeft niet met de nieuwe (ongekeurde) homologatie kunnen keuren, en met de oude klopten de auto's niet..... (misgegokt van de teams???)
Dat de FIA hier geen noodgreep voor wil/kan maken dat is natuurlijk wel vreemd (man van de stempels op vakantie???)

Nu maar hopen dat er andere Nederlandse teams de prijzen kunnen binnenhalen, de grootste kanshebbers zijn er helaas dus al uit.

Groet Erik
Erik de Wild

Berichtdoor SylviaVisser » ma jan 02, 2006 9:30

V.D.G Rally team schreef:
erikjan schreef:oops...

Ik niet en regels zijn regels je moet gewoon alles volgen de regels doen .
Duur leer geld. Volgende keer beter opletten.

Tot het jezelf overkomt....
Afz, Advocaat vd Duivel :wink:
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Re: Dakar

Berichtdoor David Westenbrink » ma jan 02, 2006 11:29

Erik de Wild schreef:He Hallo,

(man van de stempels op vakantie???)

Dat zou met een zo groots en jaarlijks evenement als deze, waar zoveel tijd en geld in is geinvesteerd en waarbij veel op het laatste moment moet gebeuren, eigenlijk niet mogen. Lijkt me sterk dat ze hiervoor slechts 1 mannetje hebben.
David Westenbrink

Berichtdoor StevenK » ma jan 02, 2006 11:31

Wat ik sowieso niet snap is dat ze zo'n team dan niet onder voorbehoud laten starten; van iemand de start weigeren wordt niemand beter, ook de organisatie niet.
StevenK
Site Admin

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden