zonder officials geen rallysport in nederland

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor VRCS » vr dec 30, 2005 13:39

Turboboost schreef:Waarom maken rallyorganisaties op hun sites geen aanmeldmogelijkheid? Zodat je je kunt aanmelden zonder dat je driect lid hoeft te worden/ te zijn van een official club.
:?: :roll: Puur en alleen voor die specifieke rally zelf dus. 8)

Dit is bij de Internationale Historische Horneland Rally wel gedaan, en dat werkt prima. Ieder jaar dezelfde mensen op de posten die weten hoe de controles werken.

Maar is iets dergelijks er niet bij de moderne rallysport?
VRCS

Berichtdoor pipo » vr dec 30, 2005 13:51

hier in Belgie zit men met een nijpend tekort aan veiligheidsmensen !
Ik heb enorme bewondering voor deze mensen want inderdaad anders geen rally ,alleen de soms brutale aanpak wederzijds kan hier veel beter en dan nog het taalptobleem ...
pipo

Berichtdoor Amazone » vr dec 30, 2005 14:27

pipo schreef:hier in Belgie zit men met een nijpend tekort aan veiligheidsmensen !
Ik heb enorme bewondering voor deze mensen want inderdaad anders geen rally ,alleen de soms brutale aanpak wederzijds kan hier veel beter en dan nog het taalptobleem ...

Ja, vind dat deze mensen inderdaad een vette pluim verdienen!!!
Tegenwoordig is het gewoon niet leuk meer: het drankprobleem en inderdaad de mentaliteit van het publiek. Er gebeuren op dit moment dingen die écht niet kunnen! Officials die bijna omgereden worden door bewoners die kost wat het kost de proef op willen, dronken publiek waar echt niet mee te praten valt. Maar ook officials die van deelnemers de volle laag krijgen. Laat iedere deelnemers maar eens komen helpen bij de evenementen die ze niet rijden!

Gelukkig is het bij ons nog niet zo erg als bij jullie dat er KP's gecancelled worden omdat er geen bezetting genoeg is...

Maar ik denk dat wij ook bijna zover zijn...

Wat doen we hier aan?
Amazone

Berichtdoor briljant » za dec 31, 2005 18:52

Turboboost schreef:Waarom maken rallyorganisaties op hun sites geen aanmeldmogelijkheid? Zodat je je kunt aanmelden zonder dat je driect lid hoeft te worden/ te zijn van een official club.
:?: :roll: Puur en alleen voor die specifieke rally zelf dus. 8)

Officials die mee willen helpen kunnen zich melden bij info@vechtdalrally.nl
Dit zal binnenkort ook op onze site komen te staan.
Bastiaan van Lingen
briljant

2006

Berichtdoor Humphrey » za dec 31, 2005 23:55

Is het laatste berichtje van 2005 voor mij? ;)

Goede voornemen voor 2006:
Geen navi licentie halen, maar lekker veel als OFFICIAL langs de kant staan!

Gelukkig 2006 allemaal en tot volgend jaar!
Humphrey
Humphrey

Re: 2006

Berichtdoor Amazone » ma jan 02, 2006 9:38

Humphrey schreef:Is het laatste berichtje van 2005 voor mij? ;)

Goede voornemen voor 2006:
Geen navi licentie halen, maar lekker veel als OFFICIAL langs de kant staan!

Humphrey

KIJK: dat zijn de mensen!!! Je bent van harte welkom tijdens de eerste Nederlandse rallyafspraak van 2006!!!
Amazone

Berichtdoor Amazone » ma jan 02, 2006 9:46

Wout de Klerk schreef:
rallyfanaatje schreef:
SylviaBos schreef:Toch is er 3x een examen geweest begin dit jaar, met een mooi aantal geslaagden.

Misschien iets bedenken om de niet bij een club aan gesloten geslaagden toch te vragen voor een evenement?

Ander idee...meedenken in het RCH?
:o ja klopt wel wat je zegd sylvia., maar helaas werkt dat nu niet meer zo vroeger konden we als club de hele kp dicht krijgen maar heelaas allemaal eendags vliegen die dus zo fanatiek begonnen ene denken o leuk rallysport tot ze weten wat het allemaal in houd als official dus ja heb je nog een opsie

IK weet dat Sylvia bedoeld dat er mensen zijn die de officiallicentie hebben, maar niet bij een officialclub aangesloten zijn ( zoals veel rally rijders en navigatoren niet bij de Rallye Club Holland, maar dit terzijde), maar wel genegen zijn te helpen, maar dat er nooit contact met die mensen opgenomen wordt hierover.
Sylvia is er een van, maar zij wordt nooit gevraagd door iets of iemand die dat kan coordineren.
Misschien,en dit is ook een idee van Sylvia, kan iemand een lijst opvragen met alle betreffende licentiehouders, en denmensen die niet bij een club zitten zo af en toe eens om hulp vragen, zal je zien dat er wat meer beschikbaar zijn.

Nou heb ik die lijst met licentiehouders.....maar misschien zijn er ook licentiehouders genoeg die zich spontaan aanbieden op deze oproep???
Mochten er licentiehouders zijn die best eens een handje willen helpen tijdens de Tank S Rally, of zitting willen nemen in het organisatiecommiteé: laat wat van je horen!!!
(Ben benieuwd...)
Amazone

Berichtdoor SylviaVisser » ma jan 02, 2006 9:51

Met deze oproep bereik je alleen de forum lezers, zijn er zat...maar misschien niet de juiste.

Verder zal ik me nooit aanmelden om de simpele reden dat mijn hart het meest ligt bij navigeren. En na het aanmelden weer afmelden omdat ik met iemand de betreffende wedstrijd kan rijden is geen optie (weet ik uit ervaring).
Als de situatie het toelaat zal ik me zeker op een van de laatste dagen melden, geen probleem, maar ver van te voren....Nee zeker niet. :wink:
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor Amazone » ma jan 02, 2006 10:20

SylviaBos schreef:Met deze oproep bereik je alleen de forum lezers, zijn er zat...maar misschien niet de juiste.

Verder zal ik me nooit aanmelden om de simpele reden dat mijn hart het meest ligt bij navigeren. En na het aanmelden weer afmelden omdat ik met iemand de betreffende wedstrijd kan rijden is geen optie (weet ik uit ervaring).
Als de situatie het toelaat zal ik me zeker op een van de laatste dagen melden, geen probleem, maar ver van te voren....Nee zeker niet. :wink:

Ja, Sylvia, ik denk dat je gelijk hebt, maar je moet ergens beginnen. De optie om de officialcoördinator alle mensen van de lijst te laten bellen zal hem in de drukke tijd voor de rally ook niet echt aanspreken denk ik...
Maar als het een laatste poging om KP's te redden zul je wel moeten...

En aanmelden mag altijd: zodra je inschrijving binnen is schrap ik je wel weer van de lijst, hoef je verder niks voor te doen :wink:

Nee, ik hoop dat je het komend jaar veeeel te druk hebt om te helpen: het ziet er goed uit voor je!!!
Amazone

Berichtdoor SylviaVisser » ma jan 02, 2006 11:08

Ja de duitse kalender is redelijk vol. er blijven zo weinig NL evenementen over om te kunnen helpen.......

Maar een rijtje mensen bellen zou moeten kunnen :wink: .
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor Amazone » ma jan 02, 2006 11:19

SylviaBos schreef:Ja de duitse kalender is redelijk vol. er blijven zo weinig NL evenementen over om te kunnen helpen.......

Als je een idee hebt wie: laat het me even weten via e-mail of PB...

(En bedankt!!!)
Amazone

Berichtdoor StevenK » za jan 07, 2006 22:30

Geert Nijland schreef in een nieuw topic dat door mij van een slotje voorzien werd:
Het nieuwe rallyseizoen staat voor de deur.
In Nederland was en is een groot tekort aan officials.
De Nederlandse rallysport loopt een groot gevaar, door dit tekort.
Denk als lezer van dit forum eens na over dit probleem.
Informeer eens bij een rally-organisatie over de mogelijkheden om official te worden. De opleiding tot basis-official zijn vaak in de wintermaanden.
Op de site van de verschillende organisaties, staat vaak wel een link naar een officialclub.
Ook zijn er op dit forum genoeg mensen die wel mogelijkheden weten om in contact te komen met deze officialclubs.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Ned rally » zo jan 08, 2006 22:03

StevenK schreef:Geert Nijland schreef in een nieuw topic dat door mij van een slotje voorzien werd:
Informeer eens bij een rally-organisatie over de mogelijkheden om official te worden. De opleiding tot basis-official zijn vaak in de wintermaanden.
Op de site van de verschillende organisaties, staat vaak wel een link naar een officialclub.
Ook zijn er op dit forum genoeg mensen die wel mogelijkheden weten om in contact te komen met deze officialclubs.

Om als official in het rallyseizoen 2006 mee te kunnen draaien op klassementsproeven kun je je aanmelden bij de Officialclub Midden-Nederland (Vierhouten Pallets Nederland Rally) op officials@nederlandrally.nl. De coordinator zal dan binnekort contact met je opnemen.
Ned rally

Berichtdoor Ned rally » zo jan 08, 2006 22:03

StevenK schreef:Geert Nijland schreef in een nieuw topic dat door mij van een slotje voorzien werd:

Om als official in het rallyseizoen 2006 mee te kunnen draaien op klassementsproeven kun je je aanmelden bij de Officialclub Midden-Nederland (Vierhouten Pallets Nederland Rally) op officials@nederlandrally.nl. De coordinator zal dan binnekort contact met je opnemen.
Ned rally

Berichtdoor Amazone » zo jan 08, 2006 22:10

SylviaBos schreef:Ja de duitse kalender is redelijk vol. er blijven zo weinig NL evenementen over om te kunnen helpen.......

Sylvia: had je me geen mailtje beloofd?... :D
Amazone

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden