[POLL] Wie in wat in 2006!

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Wie gaat er met de Polo S1600 rijden ?

Poll eindigt op vr nov 18, 2005 12:10

Hans Weijs Jr
27
28%
Ronald Koops
25
26%
Edwin Abbring
19
20%
Jeroen Laarhuis
11
11%
Steven Kroesbergen
4
4%
Dirk Wiersma
11
11%

Totaal aantal stemmen : 97

Berichtdoor Niels van de Poll » wo dec 07, 2005 16:06

David Westenbrink schreef:http://rallycarsforsale.net/clas/index.php?ct=fsdiv&md=details&id=13743

Het is wel niet een echt WRC maar hij ziet er wel zeer goed uit voor een replica!!

Als ik wat ouder was zou ik hem wel willen hebben.............
Niels van de Poll

Berichtdoor Niels2 » wo dec 07, 2005 16:33

Ja, leuk een auto die er vet snel uit ziet en het dan niet kan waarmaken. Dan toch liever andersom.
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Niels2

Berichtdoor Niels van de Poll » wo dec 07, 2005 16:41

Niels2 schreef:Ja, leuk een auto die er vet snel uit ziet en het dan niet kan waarmaken. Dan toch liever andersom.

Daar heb je wel gelijk in maar je kunt toch beter leren rijden in een S1600 dan in een WRC denk ik.
Niels van de Poll

Berichtdoor gta » wo dec 07, 2005 17:03

zij hebben ook een Focus WRC 03 replica.
gta

Berichtdoor Holkers » wo dec 07, 2005 17:05

Niels2 schreef:Ja, leuk een auto die er vet snel uit ziet en het dan niet kan waarmaken. Dan toch liever andersom.

die hou je niet bij met een straat wagentje hoor.
Oke, het is geen WRC, maar daar is de prijs ook na ;)
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Niels2 » wo dec 07, 2005 17:30

Holkers schreef:

die hou je niet bij met een straat wagentje hoor.
Oke, het is geen WRC, maar daar is de prijs ook na ;)

Ben niet zo van de tupperware zeg maar. Moet ook altijd lachen om de "Corolla WRC's" van sommige Belgische rallyliefhebbers.

Auto zal best behoorlijk snel zijn, blijft niet mijn ding en een standaard uitziende auto met even veel snelheid blijft leuker :wink:
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Niels2

206

Berichtdoor Humphrey » wo dec 07, 2005 18:04

Het laatste nieuws over de 206 was volgens mij in het éénnalaatste nummer. Daar werd vermeld dat de auto bij VA Engineering een rolkooi kreeg ingelast. Tevens vermeldden Armand en co.rnuiten dat ze een originele motorkap van Grönholm (?) op de kop hadden getikt.
In het laatste nummer werd geloof ik nog wel in een zin een toespeling gemaakt naar het 206 project, geen concreet nieuws.

Lul ik hier uit mijn nek, spreek me dan even vermanend toe.

Groetjes,
Humphrey
Humphrey

Berichtdoor merijnaldewereld » wo dec 07, 2005 19:39

De hier bedoelde 206 wordt opgebouwd bij Autotaalmontfoort (het bedrijf van Michel Groenewoud, welke navigator van Mark van Eldik is en tevens een aantal race en rally auto's in onderhoud heeft, waaronder een aantal Kalossen).

De auto vordert wel, maar gestaag aangezien er zoals ook hier te lezen valt wel meer te doen is.

Groet,

Merijn
merijnaldewereld

Berichtdoor Armand » do dec 08, 2005 0:00

Even over die 206. Die wagen die op rallycarsforsale staat is een hele mooie, maar is van binnen standaard zoals een normale straatversie. Wel heeft hij een aantal Peugeot onderdelen zoals assen van een ss1600. Die van mij was eerst bedoeld als showcar, maar begint nu toch wel heel erg veel op een rallywagen te lijken.

Hopenlijk komt hij volgende week van Ad Verkuilen af met een gecertificeerde kooij erin, daarna doorlassen en afbouwen. Ja dat heeft even geduurd, maar die firma heeft het erg druk gehad met veel parijs dakar projecten. Hierdoor stond het project een beetje stil en viel er weinig te melden.

Ik gok een beetje op het nieuwe regelement wat er aan zou zitten te komen. Zou natuurlijk leuk zijn als je zou kunnen starten, maar als het niet doorgaat ook geen probleem. Ik vind het leuk om met het bouwen en nadenken over constructies bezig te zijn en zeker als deze klaar is heb ik wat om trots op te zijn (stal ik hem een jaartje of 18 en kan mijn zoontje Luuk ermee naar school).

Mijn rijcapaciteiten zijn zeker nog niet rallywaardig, maar ik heb nu eenmaal iets in mijn kop zitten en dat wil ik graag realiteit zien worden. Heeft ook een beetje te maken met mijn vader. We hadden ooit eens afgesproken om samen een wagen te bouwen. Helaas is de goede man er niet meer, maar ik wil de wens graag doorzetten. Ook een beetje ter ere van hem.

Maar goed, voor dat iedereen in tranen uitbarst, ondertussen zijn er carbon onderdelen zoals deurpanelen, midden console en lamppod in aantocht vanuit Engeland en nog wat Peugeot onderdelen. Heb nu ook een originele dakluchthapper van een WRC en spiegels. Hoop onderdelen afgestruind zoals een hydraulische handrem op de marktplaatsen en ebays zoals 4 splinternieuwe hella lampen. Dat is misschien nog wel het leukste, om net dat ene speciale onderdeel te vinden. Het is veel ritselen en dat is iets wat mij wel erg ligt..

Motor blijft in het begin standaard. Eerst maar eens even kijken hoe dat ding rijdt met 150 pk, daarna kunnen we altijd hoger. Wel een sportuitlaat natuurlijk en 305 mm Brenbo's om de handel te stoppen.
18 inch compomotive velgen met en nog nader te bepalen bandenmerk.

Het is gewoon lekker hobbyen en als er een keer een wedstrijdje mee gereden kan worden is dat helemaal te gek natuurlijk. Heb toch geen tijd om een heel seizoen te rijden. De wagen wordt volledig volgens de annexeJ opgebouwd, dus aan de veiligheid en dergelijke zal het niet liggen. We zullen zien.

Ondanks dat er nu niet zoveel te melden valt is er een website gelanceert. driemaalwpunt206wrcpuntnl. Hier is meer info te lezen over de gedachten en vorderingen achter de bouw...

Sportieve groet,
Armand
Armand

Berichtdoor David Westenbrink » do dec 08, 2005 17:11

Streep Weijs Junior maar definitief weg :)

Clemens mail me even :)
David Westenbrink

Berichtdoor Holkers » do dec 08, 2005 17:24

David Westenbrink schreef:Streep Weijs Junior maar definitief weg :)

Clemens mail me even :)

kan jij in de toekomst kijken?
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor David Westenbrink » do dec 08, 2005 18:17

Clemens.... je trucje werkt iig wel :P
David Westenbrink

Berichtdoor clemens » do dec 08, 2005 18:36

:lol: :lol:
clemens

Berichtdoor gta » do dec 08, 2005 20:30

ik heb altijd al gezegd dat je Weijs Jr uit de Poll kunt schrappen !!
gta

Berichtdoor supermario » za dec 10, 2005 10:45

gta schreef:ik heb altijd al gezegd dat je Weijs Jr uit de Poll kunt schrappen !!

Ja en zo zijn er zeker nog een paar.

Je kan beter afvragen in welke auto Jr wel gaat rijden.......??????????
supermario

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden