Harde waren.

Foto's van evenementen etc

Moderators: admin, StevenK

Berichtdoor dennisrally » vr nov 18, 2005 15:28

Holkers schreef:
StevenK schreef:Zoals Maarten zegt: Canon levert goedkopere goede lenzen. En niet iets, maar zelfs behoorlijk goedkoper.

En zeker zo belangrijk: Canon levert lenzen; ik heb al sinds net na de BHV een Nikkor 70-200VR in bestelling staan :(

Dat is helaas hetzelfde met de 70-200 F4... maar ach..

Even opletten, beide fabrikanten hebben een CasBack actie (scheelt 150 euro op een 20D en 100 euro op een D70)

Klopt ja, in Zeist kost de 20D 1336 euro met lens en dan die Cashback nog he... Denk dat het de 20D ook wel wordt, alleen al door de 5 fps. En nee, ik staar me niet blind op MegaPixels. Sterker nog, 5.3 MP is eigenlijk voldoende... Mits je het onderwerp een beetje redelijk op de plaat hebt :wink:

Nog tips & trucs, behalve een extra accu en geheugen? (ja een externe flits, maar dat kijk ik nog even aan)
dennisrally

Berichtdoor StevenK » vr nov 18, 2005 15:31

dennisrally schreef:Klopt ja, in Zeist kost de 20D 1336 euro met lens en dan die Cashback nog he... Denk dat het de 20D ook wel wordt, alleen al door de 5 fps. En nee, ik staar me niet blind op MegaPixels. Sterker nog, 5.3 MP is eigenlijk voldoende... Mits je het onderwerp een beetje redelijk op de plaat hebt :wink:

Nog tips & trucs, behalve een extra accu en geheugen? (ja een externe flits, maar dat kijk ik nog even aan)

Ja, goede objectieven :)
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Holkers » vr nov 18, 2005 15:48

wat is je budget?

Grip erbij, is veel stabieler, 2 accu's dus, langere 'levensduur'

en wat heb je al?
waar ga je het voor gebruiken? alleen rally?
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Holkers » vr nov 18, 2005 15:56

Tip van de maand:
20D bij Konijnenberg voor 950 euro
(zie geengeld.nl en dan onder canon occasions)
Holkers

Berichtdoor dennisrally » vr nov 18, 2005 16:22

Holkers schreef:Tip van de maand:

Mmmm, dat zijn betere prijzen. Maar ik ben nogal impulsief met aankopen. En Zeist is om de hoek...

Heb net even gekeken, en het zal denk ik om een "showroom model" gaan? Met maar 6 maanden garantie... Die gok neem ik denk ik niet. Bovendien... Den Ham :? Wit oe wa hoe ver da hier weg is? :lol:

Ik denk toch dat dit 'm wordt:
http://www.topdeals.nl/catalog/product_ ... cts_id=986

Alhoewel die D70s natturlijk een prima camera is voor wel heel veel minder centjes... :roll:
dennisrally

Berichtdoor Holkers » vr nov 18, 2005 16:34

dennisrally schreef:
Holkers schreef:Tip van de maand:

Mmmm, dat zijn betere prijzen. Maar ik ben nogal impulsief met aankopen. En Zeist is om de hoek...

Heb net even gekeken, en het zal denk ik om een "showroom model" gaan? Met maar 6 maanden garantie... Die gok neem ik denk ik niet. Bovendien... Den Ham :? Wit oe wa hoe ver da hier weg is? :lol:

Ik denk toch dat dit 'm wordt:
http://www.topdeals.nl/catalog/product_ ... cts_id=986

Alhoewel die D70s natturlijk een prima camera is voor wel heel veel minder centjes... :roll:

showroom model betekend daar dat hij wel gebruikt is in de winkel, maar ik denk niet dat die slechter is. Juist andersom, hij is al getest....
Holkers

Berichtdoor dennisrally » vr nov 18, 2005 18:55

showroom model betekend daar dat hij wel gebruikt is in de winkel, maar ik denk niet dat die slechter is. Juist andersom, hij is al getest....

Koop jij toevallig ook liever een auto waar al mee gebotst is en die goedkoper is dan een nieuwe. De eerste eigenaar heeft 'm al getest en leeft nog... :lol:

Nee, doe mij maar de volle garantie en een nieuw apparaat.

ps: Ik fotografeer veel rallysport, maar ook de alledaagse dingen.
dennisrally

Berichtdoor Rallyphoto » vr nov 18, 2005 21:57

Eh, Dennis, over het algemeen is het grote verschil toch de voorsprong die Canon op technisch gebied heeft ten opzichte van Nikon.
Niets slechts over Nikon hoor, maar ik prefereer toch liever Canon, lenzen zijn vaak meer compatibel, en daarbij komt dan ook nog eens dat die 20D dan nog eens een half jaar garantie heeft, als je dan nog niet weet of die camera goed is, breekt mijn klomp (als ik ze al zou dragen).
Canon heeft trouwens een goed service center in Nederland, ik heb mijn camera's ook wel eens op moeten sturen (ja ja, zelfs ik) en heb altijd van een snelle en betrouwbare en vooral voordelige service mogen genieten.

Maar ja, het blijft toch jouw keuze...Succes, Jeroen
Life goes pretty fast, you could miss it! :twisted:

Afbeelding
Rallyphoto

Berichtdoor StevenK » vr nov 18, 2005 22:02

Rallyphoto schreef:Eh, Dennis, over het algemeen is het grote verschil toch de voorsprong die Canon op technisch gebied heeft ten opzichte van Nikon.

Ja, dat was ik helemaal vergeten. Wat was die technische voorsprong ook alweer ? Afgezien van de 1200/2.0 ? Of bedoel je dat Nikon één keer de plank goed mis heeft geslagen met de D2H ?
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Holkers » vr nov 18, 2005 22:38

Qua ontwikkeling staat Canon boven Nikon. Als Nikon met gelijk waardige apparatuur op de markt komt, heeft Canon binnen een maand een 'betere'(als je van beter mag spreken, iets wat al goed is beter maken...)

ETBASS (het service center van Canon) is nou niet de snelste hoor, er zijn er wat die sneller zijn

Ik zou de 20D occasion zo kopen. Je kunt het absoluut niet vergelijken met een auto. (appels en peren). Hele goede deal voor weinig geld.
(ik denk dat die trouwens al verkocht is, maar nog niet van de site gehaald is)
Holkers

Berichtdoor dennisrally » vr nov 18, 2005 23:28

:D
Heb 'm!
De Canon EOS 20D dus. Man wat een fantastisch ding! Ik heb er een 1GB CF kaartje en een extra accu bij gekocht. Van Canon ga ik nog een 256MB kaartje krijgen. De lichtgevoeligheid van de kitlens laat te wensen over, maar dat is bekend.

Gelukkig staan de Sint & Kerst voor de deur. Kom maar door met die accessoires. (UV filter, ander objectief, cameratas, cleaning setje en grip)

Oeioeioei, wat is hij snel! Waarom is het seizoen nou net voorbij?
Wanneer is de wintercup op Zolder? :wink:

Bedankt voor de snelle reakties en ik kan niet wachten om hier wat voorbeelden te plaatsen!

Dennis
dennisrally

Berichtdoor MartijnS » vr nov 18, 2005 23:43

Gefeliciteerd! :) Mooie aankoop. Wintercup gaat niet door dit jaar ;)
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor Rallyphoto » vr nov 18, 2005 23:44

StevenK schreef:
Rallyphoto schreef:Eh, Dennis, over het algemeen is het grote verschil toch de voorsprong die Canon op technisch gebied heeft ten opzichte van Nikon.

Ja, dat was ik helemaal vergeten. Wat was die technische voorsprong ook alweer ? Afgezien van de 1200/2.0 ? Of bedoel je dat Nikon één keer de plank goed mis heeft geslagen met de D2H ?

Ja, maar dan ook goed mis, ze zagen de plank gewoon niet :lol:
Rallyphoto

Berichtdoor dennisrally » vr nov 18, 2005 23:45

Holkers schreef:zow.... Handstrapje besteld.... lekkere zweethandjes krijgen, maar niet meer van die rode strepen in de nek ! 8)

...je kan ook de Canon nekstrap omdraaien, zodat het rode stiksel aan de buitenkant zit..

:mrgreen:
dennisrally

Berichtdoor dennisrally » vr nov 18, 2005 23:47

MartijnS schreef:Gefeliciteerd! :) Mooie aankoop. Wintercup gaat niet door dit jaar ;)

AARRRRGHH!

Is er iemand van plan ergens heel hard over een stuk onverhard te gaan raggen?
dennisrally

VorigeVolgende

Keer terug naar Foto's