Twente Rally

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor briljant » vr nov 04, 2005 16:40

[quote="YellowLeonVT"] Diverse redenen ervoor,
geluid,voorwielaandrijving, het aantal EVO's wat al rondrijd

Geluid snap ik.:D

Voorwielaandrijving ? Geeft nog veel minder spektakel dan een Evo. :cry:

het aantal EVO's wat al rondrijd als je er 5 weghaalt voor 2 S1600 worden de startvelden nog leger :shock:
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor StevenK » vr nov 04, 2005 16:50

YellowLeonVT schreef:
StevenK schreef:En dan ? Gaan carpoolen op de proef ?

Van een "Site Admin" had ik wel een ander reply verwacht.

Dan kom je hier nog niet lang genoeg.
Ondanks dat je nu rijd met een EVO.. :? De Evo staat als straatauto op NR.1 bij mij maar op de rallypaden zie ik liever de S1600. Diverse redenen ervoor,
geluid,voorwielaandrijving, het aantal EVO's wat al rondrijd. Kan ook niet wachten tot de BMW Compact M3 Cup gaat beginnen.. Voor de neutrale supporter is dit een welkome toevoeging..Mischien is dat wel het verschil tussen ons. Ik zie het als een supporter en jij als tijder. Dus 2 compleet verschillende uitgangspunten..

Wanneer jij zegt dat je liever 2 S1600's ziet dan 5 Evo's, lijkt het net alsof het mogelijk is uit hetzelfde potje 2 ipv 5 auto's te bekostigen. En aangezien in Nederland elke auto uit z'n eigen potje bekostigd wordt, zul je dan toch echt moeten carpoolen.

Volgens ene meneer Tsjoen is rijden met een S1600 net zo duur als met een Corolla. En die is per wedstrijd een faktor 3 à 4 duurder als een Evo grN.

Ik zie ook veel liever meer kitcars en achterwielaandrijvers. Maar de eerste categorie is ontzettend duur om mee te rijden en nog steeds zijn er Nederlandse wedstrijden die voor die auto's niet echt geschikt zijn, van de tweede categorie is er maar heel weinig modern materiaal gehomologeerd.

Maar de 'liever 2 dan 5' opmerking, daar kan ik me niet echt in vinden. In België hebben ze dat momenteel, een Haspengauw met weliswaar WRC's aan de start, maar voor de rest maar 45 deelnemers ofzo.

Hoe zou je het vinden wanneer er in Barneveld ipv. 120 maar 48 deelnemers waren gestart ?
StevenK
Site Admin

Berichtdoor YellowLeonVT » vr nov 04, 2005 16:56

StevenK schreef:Maar de 'liever 2 dan 5' opmerking, daar kan ik me niet echt in vinden.

Heeft ook niets te maken met het budget wat er nodig zou zijn voor een S1600 of een EVO. Elk team kiest voor zichzelf een auto uit,waarvan zij denken de kosten te kunnen betalen.. Heel logisch lijkt me dat.. De opmerking liever 2 dan 5 heeft puur met aantallen te maken en verder niets.
YellowLeonVT

Berichtdoor antoine » vr nov 04, 2005 17:19

Ik ben het persoonlijk met YellowLeonVT eens. Niet dat ik niets aan de evo's vind, maar het komt meer door het grote aantal deelnemers met zo'n auto. Soms hoor ik langs de proeven mensen klagen over het deelnemers veld van bv de kalos cup. Ze zeggen dan ' komen er nu weer 10 van die zelfde auto's achter elkaar'. Maar over de evo's hoor je ze niet. :? Ik zie persoonlijk ook liever 1 zweedse volvo dan 10 evo's achter elkaar over de weg heen rijden.
Afbeelding
antoine

Berichtdoor HJD » vr nov 04, 2005 17:28

Ook ik ben zondag weer van de partij. Morgen eerst even een infopakketje scoren en een lensje huren, en dan komt het helemaal goed.

Ik wens iedereen veel succes bij de rally. :D
HJD

Berichtdoor erikjan » vr nov 04, 2005 22:05

vanmiddag 8) al m'n informatiepakket gehaald...

ik zeg met opzet pakket, ivm de gratis Conrad-catalogus die erin zit :shock:

een fraai overzicht van de proeven (3 van de 4), met daarbij ook nog de verbindingsroutes ingekleurd.. HULDE daarvoor.

met name de ZZR kan hier nog iets van leren :D

in het informatieboekje trouwens ook kaartjes van de proeven, nog gedetailleerder !!

vooral de Diamantstraatproef staat er keurig op ingetekend, compleet met oversteekplaatsen voor publiek, en het aantal doorkomsten van de rundkurs !!

dus allemaal een informatiepakketje scoren; vanmiddag bij de BIM-pomp in Bentelo gingen ze al snel van de hand.
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
erikjan

Infopakketten

Berichtdoor gschutten » vr nov 04, 2005 23:16

Idd, ik had hem gister al bij Autowas Twente gehaald, en ik vind die overzichtskaart plus verbindingroute's erg handig, zo kun je de snelste weg volgen naar een andere proef. En ook handig is idd dat je kunt zien hoeveel keer men langs je gaat komen op de industrie proef, kan handig zijn als je veel spektakel wilt zien.....

.... Dus tot a.s. zondag in Hengelo....

Gertjan
Going forward and backward like hell!!!
Last rally: Lausitz Rallye - www.gsautosport.nl - Next rally: Euregio Rally
gschutten

Berichtdoor erikjan » vr nov 04, 2005 23:53

nog even ter aanvulling op wat hierboven al gemeld is; hierbij het volledige artikel uit TC Tubantia van 4/11/2005:

Rally weert publiek van deel route over bedrijventerrein na overlast
HENGELO - Het publiek van de Twente Rally is zondag niet welkom op een deel van het parcours over bedrijventerrein Twentekanaal. Daartoe heeft de organisatie besloten, nadat bezoekers voorgaande jaren overlast hebben veroorzaakt bij bedrijven aan de Toermalijnstraat.

De bedrijven IGM Trading en HB Transport kondigden vorig jaar aan de rally in de toekomst te boycotten, nadat vernielingen waren gepleegd op hun terreinen. Zover komt het niet, laten de bedrijven weten.

Voorzitter J. Harmsen van de Stichting Rallysport Twente heeft met de gedupeerde bedrijven overeenstemming bereikt. De schade van vorig jaar is vergoed. Met bouwhekken worden de bedrijfsterreinen aan de Toermalijnstraat (tussen de Onyxstraat en de Opaalstraat) het komend weekeinde afgesloten voor publiek. ‘Voor het publiek wordt het niet beter’, zegt Harmsen. ‘Mensen kunnen geen rondje meer over het bedrijventerrein lopen. Jammer. Dit is het grootste gratis evenement van Hengelo. Bij mooi weer komen er 50.000 mensen. Een paar maakt het met vernielingen en het achterlaten van vuil kapot voor de rest. Er zijn zelfs hekken van bedrijven kapot geknipt, mensen nemen blijkbaar tangen mee naar zo’n race.’

Ook voor de ruim honderd deelnemers wordt het betreffende traject volgens Harmsen minder spectaculair. ‘In de buitenbocht zetten we een container en in de binnenbocht een waterbak. Dat haalt de snelheid eruit, zodat auto’s niet uit de bocht vliegen, maar voor de coureurs is het een stuk minder leuk.’

De Conrad Euregio Rally start zondag om 10.00 uur op de parkeerplaats van Thales. De coureurs rijden rondjes over het bedrijventerrein Twentekanaal, waarna ze het traject vervolgen richting Goor. Vanaf 15.00 uur is bij Thales de finish van de diverse klassen.

Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
erikjan

Berichtdoor ExTaxi » za nov 05, 2005 1:02

Goh dat is echt jammer zeg........maakt die proef een stuk minder aantrekkelijk dus. En bedankt he...........wat heb je er toch een debielen bij lopen met het IQ van een breinaald. :?
ExTaxi

Berichtdoor Maarten » za nov 05, 2005 2:35

briljant schreef:Geluid snap ik.:D

En dat is toch ook zeer eerlijk gezegd een van de weinige dingen... Als ik zie hoe sommige Evo-rijders met hun wagen omgaan... nou, daar kunnen zelfs sommige Mk 2 rijders of GT/E rijders moeilijk tegenop. Een Super1600 is wel een stukje prestige, wat meer 'fabrieks' en dat speelt voor veel liefhebbers ook een rol.

Maar het mooiste van de Nederlandse velden is: Diversiteit. En daar hoeven we naar mijn mening toch tegenwoordig niet over te klagen.
Gr. Maarten Ruijten
Maarten

Berichtdoor gertveurink » za nov 05, 2005 16:04

Rijdt van Eerd niet met de Corolla in Hengelo??

Wie weet er meer, want op de deelnemerslijst van de rally staat hij weer met de mitsubishi.

Met vriendelijke groet,

Gert Veurink
Ommen
gertveurink

Berichtdoor StevenK » za nov 05, 2005 16:36

gertveurink schreef:Rijdt van Eerd niet met de Corolla in Hengelo??

De Technische keuring is nu toch ongeveer ? Dan moet je ff gaan kijken.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Wolter » za nov 05, 2005 16:56

gertveurink schreef:Rijdt van Eerd niet met de Corolla in Hengelo??

Wie weet er meer, want op de deelnemerslijst van de rally staat hij weer met de mitsubishi.

Met vriendelijke groet,

Gert Veurink
Ommen

Ik zie het ook staan ja. Wel balen als het daadwerkelijk zo is (ik ga er even van uit dat de site, zo vlak voor de wedstrijd, geen onjuiste info geeft).
Had hem wel willen zien rijden in een WRC.
Wolter

Berichtdoor ExTaxi » za nov 05, 2005 18:50

ExTaxi

Berichtdoor Maarten » za nov 05, 2005 19:05

Voor het stuk op de vuilnisbelt is dat misschien maar beter ook 8) Was vorig zeeeeer glad.
Gr. Maarten Ruijten
Maarten

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden