Diverse (NL??) auto's te koop

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor David Westenbrink » vr sep 09, 2005 17:09

StevenK" schreef:Tja, als je weinig wedstrijden rijdt is een eigen auto ook duur; als je voor meer wedstrijden een auto huurt, kun je soms voor een kleine wedstrijd heel aantrekkelijke condities bedingen.

oke :) Dus EVO it will be? :P
David Westenbrink

Berichtdoor Jan » vr sep 09, 2005 17:47

Hier kan ik mooi even op in springen, Erik had het hier namelijk gisteren ook over, het verzekeren van een rallyauto.

Zoals steven al zei moet je bij een all-risk verzekering 10%van het bedrag betalen. Als je dus een Corolla hebt van pak weg 2 ton, tsjah reken dat dan maar uit per wedstrijd, volgens Erik was dit voor velen in Nederland niet betaalbaar en daarom zijn er velen die hun auto dus niet verzekerd hebben.

Of Erik hem nu wel of niet verzekerd had weet ik zo even niet meer...
Jan

Berichtdoor Holkers » wo okt 05, 2005 8:16

Wat lees ik Steven, De EVO maar gekocht ;)

Succes met de auto (en wel wat harder gaan rijden he, als je de auto door hebt 8) )
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor StevenK » wo okt 05, 2005 8:26

Holkers schreef:Wat lees ik Steven, De EVO maar gekocht ;)

Yep :)
Succes met de auto (en wel wat harder gaan rijden he, als je de auto door hebt 8) )

Op de laatste proeven van de GTR had ik al besloten niet meer naar de tijden te kijken, maar meer aandacht aan het 'lol' aspect te besteden :)
StevenK
Site Admin

Stevo

Berichtdoor Humphrey » wo okt 05, 2005 12:11

En eerlijk is eerlijk:
ik stond op de allerlaatste proef (Ypelo) bij het volgende punt:
Brug=REM, die kwam na de HPL onverhard->verhard vlak na de start van de proef.

Onze Stevo Kroesbergen ging daar (met het blote oog gezien) als laatste van alle Evo's in de remmen. 8)*

Hulde!

DOEI, Humphrey

* Daar bedoel ik natuurlijk, voor al jullie slimkoppen, NIET mee dat Stevo de laatste Evo was die voorbijkwam en daardoor ook als laatste Evo remde, maar dat van alle Evo's de Stevo zijn rempunt het verst weglegde.
Humphrey

Re: Stevo

Berichtdoor StevenK » wo okt 05, 2005 12:19

Humphrey schreef:En eerlijk is eerlijk:
ik stond op de allerlaatste proef (Ypelo) bij het volgende punt:
Brug=REM, die kwam na de HPL onverhard->verhard vlak na de start van de proef.

Onze Stevo Kroesbergen ging daar (met het blote oog gezien) als laatste van alle Evo's in de remmen. 8)*

Hulde!

DOEI, Humphrey

* Daar bedoel ik natuurlijk, voor al jullie slimkoppen, NIET mee dat Stevo de laatste Evo was die voorbijkwam en daardoor ook als laatste Evo remde, maar dat van alle Evo's de Stevo zijn rempunt het verst weglegde.

Ooh... <blush> dan had ik toch nog ergens een rempunt goed te pakken :)
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Jaap Sinke » wo okt 05, 2005 18:36

Je kan volgens mij beter iets eerder remmen met een Evo.
Het gaat erom wie het vroegste op het gas gaat.

'Steve O' denkt daar overigens heel anders over. Die remt volgens eigen zeggen tot aan de apex.

Correct me if... etc, etc...
Jaap Sinke

Berichtdoor StevenK » wo okt 05, 2005 18:45

Jaap Sinke schreef:Je kan volgens mij beter iets eerder remmen met een Evo.

Dan moet je er ook wel bij vertellen dat niet iedereen in het evo kamp datzelfde propageert. Volgens mij hoorde ik ook iemand vertellen dat de remsporen van de S1600 te vroeg begonnen in Duitsland ?
Het gaat erom wie het vroegste op het gas gaat.

Dat sowieso !
'Steve O' denkt daar overigens heel anders over. Die remt volgens eigen zeggen tot aan de apex.

Correct me if... etc, etc...

Nee, hij probeert de rem te gebruiken om de auto te zetten. Dat wil niet zeggen dat 'ie daarbij geen gas geeft en de nadruk in dit verhaal ligt voorlopig ook vooral nog bij het 'probeert'. , wat in het licht van zijn nog wat magere ervaringen met een evo ook niet zo vreemd is. Maar hij heeft in ieder geval al wel geleerd dat de auto forceren in zijn geval meer vertrouwen geeft dan proberen strakt te rijden. In de GTR probeerde hij de eerste proeven al die wijze adviezen, die overigens in Amsterdam uitstekend toepasbaar waren geweest, op te volgen, met als gevolg dat de Evo steeds met hem aan de haal ging in plaats van andersom, of in ieder geval bij hem dat gevoel deed ontstaan :(
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Jaap Sinke » wo okt 05, 2005 19:13

StevenK schreef:Dan moet je er ook wel bij vertellen dat niet iedereen in het evo kamp datzelfde propageert. Volgens mij hoorde ik ook iemand vertellen dat de remsporen van de S1600 te vroeg begonnen in Duitsland ?

Dat is inderdaad zo. Een naar bijverschijnsel van deze techniek is dan dat je aan het einde van de proef helemaal niet meer kan remmen.

Bovendien maakt deze persoon ook maximaal gebruik van de remmende werking van de Dog Box en het laatste deel van het traject voor de bocht wordt volledig side-ways afgelegd om vervolgens zo vroeg mogelijk over te gaan in een vierwieldrift op vermogen. (massa-drift into power-slide)

Als je deze techniek nog niet echt beheerst, (en dat zijn maar heel weinig Evo-rijders incl. mijzelf) dan zijn er andere veiligere manieren om de bocht te nemen.

Ik heb toevallig ook een aantal proeven gezien in de GTR waaronder 'Steve O'. Wat mij opviel is dat er inderdaad laat geremd werd waardoor de rest van de bocht nodig was om deze gecreeerde problemen (onrust) op te lossen. Daardoor kon aan het einde van de bocht pas echt gas gegeven worden. Vanuit de auto is dit allemaal erg spectaculair en spannend natuurlijk. Er is alleen weinig ruimte meer om sneller te gaan op deze manier.

Laat remmen kan altijd nog. Ik heb het overigens aan den lijve ondervonden... Dit eindigde over een dijk in een betonnen watergemaal ;-)
Jaap Sinke

Berichtdoor StevenK » wo okt 05, 2005 19:23

Jaap Sinke schreef:
StevenK schreef:Dan moet je er ook wel bij vertellen dat niet iedereen in het evo kamp datzelfde propageert. Volgens mij hoorde ik ook iemand vertellen dat de remsporen van de S1600 te vroeg begonnen in Duitsland ?

Dat is inderdaad zo. Een naar bijverschijnsel van deze techniek is dan dat je aan het einde van de proef helemaal niet meer kan remmen.

Dat heb ik ook begrepen; gelukkig zijn de proeven in Nederland wat korter en met iets minder verval :D
Bovendien maakt deze persoon ook maximaal gebruik van de remmende werking van de Dog Box en het laatste deel van het traject voor de bocht wordt volledig side-ways afgelegd om vervolgens zo vroeg mogelijk over te gaan in een vierwieldrift op vermogen. (massa-drift into power-slide)

Hm... Dat klinkt wel heel moeilijk :)
Als je deze techniek nog niet echt beheerst, (en dat zijn maar heel weinig Evo-rijders incl. mijzelf) dan zijn er andere veiligere manieren om de bocht te nemen.

Yep; ik weet ook dondersgoed dat de strakke manier waarop de meeste evo rijders rijden erg goed kan werken, maar om de één of andere reden voel ik de auto helemaal niet aan op die manier.
Ik toevallig ook een aantal proeven gezien in de GTR waaronder 'Steve O'. Wat mij opviel is dat er inderdaad laat geremd werd waardoor de rest van de bocht nodig was om deze gecreeerde problemen (onrust) op te lossen. Daardoor kon aan het einde van de bocht pas echt gas gegeven worden. Vanuit de auto is dit allemaal erg spectaculair en spannend natuurlijk. Er is alleen weinig ruimte meer om sneller te gaan op deze manier.

Had ik je al op dat woord 'probeert' gewezen hierboven ? Grootste probleem wat jij volgens mij hebt gezien was iemand die nog niet helemaal het lef had om het gas vast te houden vanaf het moment dat het objectief gezien redelijk verantwoord was gas te geven. En het gevolg daarvan is een wat nerveuze auto; voor het overige heb ik er wel degelijk van genoten. En als 't dan niet sneller gaat ? Ach, jammer, als ik maar lol heb. En ik had op het einde van de zaterdag veel meer lol in de auto dan op de vrijdagavond. Ik rij voor m'n lol, niet voor het klassement.
Laat remmen kan altijd nog. Ik heb het overigens aan den lijve ondervonden... Dit eindigde over een dijk in een betonnen watergemaal ;-)

:(

Ik heb overigens absoluut niet het idee dat ik laat rem: de meeste bochten ben te vroeg klaar *en* ligt m'n snelheid bij het insturen te laag. Het eerste komt onder andere omdat de auto veel beter (en vooral stabieler) remt dan ik tot nu toe gewend ben, het tweede is een indicatie dat ik daadwerkelijk te vroeg heb geremd.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor stefanjonas » vr nov 18, 2005 20:44

bmw van Van Woensel staat te koop? leuke auto, iets voor een Nederlander om hier het kampioenschap te rijden?

En de volvo van Thom de Jong ook te koop, dus als je graag een volvo 850 grpA wil hebben, en je hebt er 28000euro voor over.....
stefanjonas

Berichtdoor Jaccoooo » za dec 31, 2005 16:48

De Ibiza kitcar van Haverkate staat te koop op de bekende site,of was dit al bekend?
Jaccoooo

Berichtdoor Pierre Brouwer » za dec 31, 2005 17:19

Jaccoooo schreef:De Ibiza kitcar van Haverkate staat te koop op de bekende site,of was dit al bekend?

Dat is zn ,,2e`` ibiza. Staat al een tijdje te koop. (na Euregio)
Pierre Brouwer

Berichtdoor Niels van de Poll » za dec 31, 2005 17:42

Pierre Brouwer schreef:
Jaccoooo schreef:De Ibiza kitcar van Haverkate staat te koop op de bekende site,of was dit al bekend?

Eerst stond een Seat te koop waarvan alle foto's van die van Abbring waren, en nu staat er weer een Seat te koop waarvan alle foto's van die van Haverkate zijn.
Niels van de Poll

Berichtdoor StevenK » za dec 31, 2005 18:52

Niels van de Poll schreef:
Pierre Brouwer schreef:

Eerst stond een Seat te koop waarvan alle foto's van die van Abbring waren, en nu staat er weer een Seat te koop waarvan alle foto's van die van Haverkate zijn.

Yep; er schijnt een behoorlijke markt voor Ibiza's te zijn.
StevenK
Site Admin

VorigeVolgende

Keer terug naar Auto's