StevenK" schreef:Tja, als je weinig wedstrijden rijdt is een eigen auto ook duur; als je voor meer wedstrijden een auto huurt, kun je soms voor een kleine wedstrijd heel aantrekkelijke condities bedingen.
oke
Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
StevenK" schreef:Tja, als je weinig wedstrijden rijdt is een eigen auto ook duur; als je voor meer wedstrijden een auto huurt, kun je soms voor een kleine wedstrijd heel aantrekkelijke condities bedingen.
Holkers schreef:Wat lees ik Steven, De EVO maar gekocht
Succes met de auto (en wel wat harder gaan rijden he, als je de auto door hebt)
Humphrey schreef:En eerlijk is eerlijk:
ik stond op de allerlaatste proef (Ypelo) bij het volgende punt:
Brug=REM, die kwam na de HPL onverhard->verhard vlak na de start van de proef.
Onze Stevo Kroesbergen ging daar (met het blote oog gezien) als laatste van alle Evo's in de remmen.*
Hulde!
DOEI, Humphrey
* Daar bedoel ik natuurlijk, voor al jullie slimkoppen, NIET mee dat Stevo de laatste Evo was die voorbijkwam en daardoor ook als laatste Evo remde, maar dat van alle Evo's de Stevo zijn rempunt het verst weglegde.
Jaap Sinke schreef:Je kan volgens mij beter iets eerder remmen met een Evo.
Het gaat erom wie het vroegste op het gas gaat.
'Steve O' denkt daar overigens heel anders over. Die remt volgens eigen zeggen tot aan de apex.
Correct me if... etc, etc...
StevenK schreef:Dan moet je er ook wel bij vertellen dat niet iedereen in het evo kamp datzelfde propageert. Volgens mij hoorde ik ook iemand vertellen dat de remsporen van de S1600 te vroeg begonnen in Duitsland ?
Jaap Sinke schreef:StevenK schreef:Dan moet je er ook wel bij vertellen dat niet iedereen in het evo kamp datzelfde propageert. Volgens mij hoorde ik ook iemand vertellen dat de remsporen van de S1600 te vroeg begonnen in Duitsland ?
Dat is inderdaad zo. Een naar bijverschijnsel van deze techniek is dan dat je aan het einde van de proef helemaal niet meer kan remmen.
Bovendien maakt deze persoon ook maximaal gebruik van de remmende werking van de Dog Box en het laatste deel van het traject voor de bocht wordt volledig side-ways afgelegd om vervolgens zo vroeg mogelijk over te gaan in een vierwieldrift op vermogen. (massa-drift into power-slide)
Als je deze techniek nog niet echt beheerst, (en dat zijn maar heel weinig Evo-rijders incl. mijzelf) dan zijn er andere veiligere manieren om de bocht te nemen.
Ik toevallig ook een aantal proeven gezien in de GTR waaronder 'Steve O'. Wat mij opviel is dat er inderdaad laat geremd werd waardoor de rest van de bocht nodig was om deze gecreeerde problemen (onrust) op te lossen. Daardoor kon aan het einde van de bocht pas echt gas gegeven worden. Vanuit de auto is dit allemaal erg spectaculair en spannend natuurlijk. Er is alleen weinig ruimte meer om sneller te gaan op deze manier.
Laat remmen kan altijd nog. Ik heb het overigens aan den lijve ondervonden... Dit eindigde over een dijk in een betonnen watergemaal
Jaccoooo schreef:De Ibiza kitcar van Haverkate staat te koop op de bekende site,of was dit al bekend?
Pierre Brouwer schreef:Jaccoooo schreef:De Ibiza kitcar van Haverkate staat te koop op de bekende site,of was dit al bekend?
Dat is zn ,,2e`` ibiza. Staat al een tijdje te koop. (na Euregio)
Niels van de Poll schreef:Pierre Brouwer schreef:Jaccoooo schreef:De Ibiza kitcar van Haverkate staat te koop op de bekende site,of was dit al bekend?
Dat is zn ,,2e`` ibiza. Staat al een tijdje te koop. (na Euregio)
Eerst stond een Seat te koop waarvan alle foto's van die van Abbring waren, en nu staat er weer een Seat te koop waarvan alle foto's van die van Haverkate zijn.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten