Golden Tulip Rally 16 en 17 september 2005.

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Aart » do sep 08, 2005 20:41

Volgens inside information zal Vd Berg met de Evo 7 van Peter Bijvelds gaan rijden. Dan is startnummer 29 wel een beetje vreemd.

Wie weet trekt Theo zich terug wanneer zijn startvolgorde niet gewijzigd wordt?????
Aart

Berichtdoor Wolter » do sep 08, 2005 20:58

Aart schreef:Wie weet trekt Theo zich terug wanneer zijn startvolgorde niet gewijzigd wordt?????

Waarom? Het is voor de organisatie een hardere tik op hun vingers als Theo gewoon snoeihard naar voren rijdt en hoog eindigt, dan door te gaan bellen en zeuren.

Maargoed.. startvolgordes... Bij een rally kan dat nooit goed gedaan worden omdat het inschrijven vrij staat (dus niet verplicht een bepaald kampioenschap), en kwalificatie (á la F1) is ook niet te doen. Het zij zo zeg ik dan maar. :)

Ik heb er in ieder geval veel zin in! Ik hoop niet dat ik moet werken, en anders loop ik in de pauze wel de service op (werk bij kartplaza :wink:) Boers zal denk ik niet echt door kunnen trappen, maar dat geeft misschien nog leuke verrem-acties. Daarnaast hoop ik dat Arthurs z'n ALS op de hoogste stand heeft staan net zoals vorig jaar! :)
Wolter

Berichtdoor Jan » do sep 08, 2005 22:06

Zo, net weer van de vergadering van de rescue-teams. Daar komt nog wat bij kijken :shock: , erg leerzaam. Zeker ook het feit dat Erik Wevers aanwezig was, die helaas door het wegvallen van Jouter alleen een presentatie moest geven wat hem goed afging. In de pauze liet hij nog even zien hoe je het best je banden kan verslijten :P ( Donuts :roll: ) en helaas moesten net die foto's mislukken :x

Later op de avond kwam Gwendolyn nog met de Ibiza :oops: . Trok ook veel bekijks trouwens.

Ook waren er nog enkele uitspraken die me opvielen... :wink:

1 Erik: Als je van de corolla de carrosserie er af haalt, kun je er nog in rijden net als Fred Flinstone :mrgreen:

2 Na de proef van een rally is de turbo zo heet dat je er dwars door heen kunt kijken ( heel heet dus :o )

En als laatste maar zeker niet als onbelangrijkste, de proeven. Erg mooi voor mekaar alleen vertel ik ze nu nog niet, vindt Geert (Nijland) denk ik niet zo leuk :lol: De vrijdag wisten jullie trouwens allemaal al als je dit topic goed doorleest :wink: .

Heb er zin in :!:

Tot donderdag bij de verkenning :mrgreen:
Jan

Berichtdoor Jan » do sep 08, 2005 22:24

Hier nog even een paar foto's :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Jan

Berichtdoor EvoV6 » do sep 08, 2005 22:25

EvoV6 schreef:dan mijn rijtje:

1 Wevers (hij redt t NET voor Poulsen)
2 Poulsen dus, (redt t NET NIET op een paar seconden)
3 Arthurs (dikke Accent WRC en reed soms best aardig..)
4 V/d Heuvel (na Bijvelds gewoon de snelste NL rijder)
5 van Eerd, (A8 Evo en rijdt sterk dit jaar)
6 van Eldik ( als hij met de vertrouwde Evo rijdt anders????)
7 de Winkel (bij droog weer)
8 Vossen (rijdt altijd behoudzaam en daardoor eindigt ie hoog)
9 Abbring
10 Weijs (bij droog weer)

Outsider: v/d Berg met de Evo????

Gaaf dat die Ieren met dikke Impreza's enz. komen maar ze doen qua tijden absoluut niet mee, kijk maar naar vorig jaar.

Aangezien bekend is geworden dat Boers rijdt en v/d Heuvel niet vervang ik v/d Heuvel op plek 4 door Boers, sorry voor zijn fans maar verwacht toch dat Poulsen en Wevers DIK sneller zijn. En Arthurs misschien..
EvoV6

Berichtdoor Hermen » do sep 08, 2005 22:27

Boers zal denk ik niet echt door kunnen trappen, maar dat geeft misschien nog leuke verrem-acties.

Denk dat je je daar nog raar in zult vergissen. Boers heeft immers 3 volle dagen Bitburg achter de rug.

En ohja.. even over Theo-->
Als hij geen beter startnummer krijgt kunnen we er bijna zeker van zijn dat het feestje voor hem niet doorgaat. Bijvelds wil zijn auto dan namelijk niet beschikbaar stellen :( En wat al niet te zeggen over de sponsors, die zullen ook niet bepaald blij zijn!
Gewoon belachelijk van de organisatie vind ik dit! Iemand die 4e staat in het kampioenschap startnummer 29 toebedienen.
Hermen

Berichtdoor Humphrey » do sep 08, 2005 22:57

De vrijdag wisten jullie trouwens allemaal al als je dit topic goed doorleest :wink:
Tot donderdag bij de verkenning :mrgreen:[/quote]

It wasn't me.. :oops: 8)

Ook leuk: donderdag moet mijn zusje afrijden. Ik zal 'r zeggen welke kant ze i.i.g. niét moet opgaan. ;)

Vrijdagavond en startnummers:
Naast het sponsoringverhaal van V/D Berg enzo is het nadeel van een hoog startnummer op de vrijdagavond volgens mij aardig beperkt.
Geen onverhard (!), wél uitgereden bochten, maar in heel beperkte mate opgegooid zand en kiezel (mijns insziens). De tweede doorkomst zal dit nadeel meer gelijk zijn voor iedereen.
Kortom: gewoon goed gassen, die vrijdagavond! (net zoals altijd in Hellendoorn..)

DOEI, Humphrey
Humphrey

Berichtdoor Jan » vr sep 09, 2005 6:30

Mijn top 10:

1 Wevers
2 Poulsen
3 Boers
4 Arthurs
5 van Eerd
6 de Winkel
7 Holten
8 van Eldik
9 van de Berg
10 Vossen

Holten zal denk ik als het zonder problemen gaat nog wel 1 of 2 plaatsjes kunnen stijgen. Zat er nu al 2 jaar erg goed bij...
Jan

Berichtdoor rallyboy » vr sep 09, 2005 7:01

Subaru Rullezzz!!! schreef:Mijn top 10:

1 Wevers
2 Poulsen
3 Boers
4 Arthurs
5 van Eerd
6 de Winkel
7 Holten
8 van Eldik
9 van de Berg
10 Vossen

Holten zal denk ik als het zonder problemen gaat nog wel 1 of 2 plaatsjes kunnen stijgen. Zat er nu al 2 jaar erg goed bij...

Holten is een plaats in Nederland. Holton is een rallyrijder! :lol: :lol: :lol:
rallyboy

Berichtdoor Holkers » vr sep 09, 2005 7:37

@rallyboy, hij komt uit Vriezenveen, dat wist hij echt wel hoor ;)

Ik kan het helemaal eens zijn met Bijvelds. Hij verhuurt een auto met veel potentie aan een rijder die momenteel verdienstelijk 4de staat in het nederlands rally kampioenschap. Dan zou je verwachten dat hij een plek in de top 10 krijgt toegewezen. Nee, een 29 (!), ik verander het even in, een beschamende 29ste plaats. Uitgereden bochten is niet alleen het nadeel. Stel dat een nr in de 20 (dus voor 29) in een sloot rijdt en dwars op de weg komt. 4 wielen afgebroken en de auto kan dus niet weg. Krijgt vd Berg de tijd van de langzaamste op de proef tot dan toe. Laat die nou net alleen een 4de versnelling hebben gehad (puur een idee natuurlijk). Dan ben je dubbel zo genaaid.

En dan Boers. Niets ten nadele van hem, hij kan een beste pot sturen. Maar om iemand die in 2005 nog geen meter gereden heeft op nr 4 (!), ik verander het even in WAT? 4? te zetten. sorry, dan heb je niet opgelet bij het verdelen. En of hij nou uit Dn Ham, Markelo, Vriezenveen of Voorschoten komt, maakt keine flaus aus. Ik stel voor een ruil-actie tussen vd Berg en Boers. (en dan niet qua auto)

edit:
En de 205'jes achter de kalossen? Wie heeft dat bedacht...
205jes achter de volvo's wie heeft dat bedacht...
Laatst bijgewerkt door Holkers op vr sep 09, 2005 7:44, in totaal 1 keer bewerkt.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Holten WRC » vr sep 09, 2005 7:39

Holten zal denk ik als het zonder problemen gaat nog wel 1 of 2 plaatsjes kunnen stijgen. Zat er nu al 2 jaar erg goed bij...[/quote]

Holten is een plaats in Nederland. Holton is een rallyrijder! :lol: :lol: :lol:[/quote]

En wat voor plaats !!
En het is ook nog eens een KP van de GTR! (Beuseberg)
Trotse en waarschijnlijk enige Holtense bezitter van een WRC :D :!:
Holten WRC

Berichtdoor Franky » vr sep 09, 2005 7:47

Blijkt altijd weer moeilijk te zijn een goede startlijst te maken.
Als ik zie hoe ze theo vd bERG wegzetten.
De 205cup heeft het ook al niet makkelijk helemaal achterin.
Dan zie ik nog enkele equipes die zoveel druk op zich krijgen omdat ze veel te ver voorin staan.

Kortom zo'n rommeltje als dit heb ik nog nooit gezien.
Afbeelding
Frank Cruts
Franky

Berichtdoor Berto » vr sep 09, 2005 8:10

Franky schreef:Blijkt altijd weer moeilijk te zijn een goede startlijst te maken.
Als ik zie hoe ze theo vd bERG wegzetten.
De 205cup heeft het ook al niet makkelijk helemaal achterin.
Dan zie ik nog enkele equipes die zoveel druk op zich krijgen omdat ze veel te ver voorin staan.

Kortom zo'n rommeltje als dit heb ik nog nooit gezien.

Ik vind het ook op z'n zachtst gezegd zeer vreemd zoals deze startlijt is samengesteld.
Vrijdagavond een proef van 22 km !
Hoeveel mensen moeten langzamere deelnemers in gaan halen?
Moet je eens kijken hoeveel tijd dat kost.
Bovendien leent de proef zich ook niet echt voor inhaalakties, of de ingehaalde deelnemer moet heeeel erg aan de kant gaan, wat beide auto's weer tijd kost.
Hier hebben dan toch beide equipes nadeel van?
(niet dat ik de proef ken hoor, maar wel het soort weggetjes waar de proef ongeveer loopt :D :D )
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto

Berichtdoor Rallyphoto » vr sep 09, 2005 8:28

In navolging op de startvolgorde kan ik mij indenken dat deze een beetje te maken heeft met het publiek langer bij een proef te houden en zodoende masale verplaatsingen tegen te gaan. :idea:
Op deze manier komt er telkens een mix van A8, N4, A7 langs en kun je het publiek langer tevreden houden, echter moet ik wel zeggen dat met deze startlijst je dus 2 uur langs een proef moet staan wil je alle deelnemers langs zien komen, zelfs voor een fotograaf is dat een beetje overdone. :shock:
Life goes pretty fast, you could miss it! :twisted:

Afbeelding
Rallyphoto

Berichtdoor Gerrit Euverman » vr sep 09, 2005 9:09

Publiek? Hoop dat ze dit jaar rustiger zijn als voorgaande jaren. Elk jaar is er wel iets op de Luttenberg aan de hand.
Mbt de startvolgorde zal de organisatie eens moeten kijken naar het starten vlgs de stand in het klassement van het HRO. Dit gebeurt bij de cup-rijders ook en vind het geen verkeerde gedachte, zo leg je wel druk bij de rijders, ze moeten presteren om voorin te zitten.

Maar we kunnen er veel woorden over spreken, maar als de organisatie beslist zijn het toch de rijders die moeten reageren.
Gerrit Euverman

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden