Golden Tulip Rally 16 en 17 september 2005.

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor MartijnS » zo aug 28, 2005 18:17

Geen idee :D Kan je dat ergens nakijken behalve in het echte boek, want ik neem aan dat dat er echt is? ;)
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor StevenK » zo aug 28, 2005 18:22

MartijnS schreef:Geen idee :D Kan je dat ergens nakijken behalve in het echte boek, want ik neem aan dat dat er echt is? ;)

Gezien de inhoud van de hele discussie zou het mij zeker niet verbazen wanneer dat boek alleen maar een archaïsche versie kent :)

www.handboeknederlandsepers.nl, maar je moet een abonnement hebben. Kost maar EUR 810,00 voor het eerste jaar, in plaats van de gebruikelijke EUR 910,00.

Die gasten zijn dus echt niet meer van deze tijd. Dit soort informatie moet, wanneer er aan die informatie rechten ontleend moeten kunnen worden, juist vrij toegankelijk zijn.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor MartijnS » zo aug 28, 2005 18:46

Hehe idd..maar met meer dan 130.000 oplages per week in een aantal regio's lijkt het me wel dat het geregistreerd staat.
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor gertveurink » zo aug 28, 2005 19:19

gertveurink schreef:het klopt dat de meeste mensen naar de 1e 15 auto's kijken maar dat wil niet zeggen dat er achter in het veld geen spektakel is, zoals bijvoorbeeld met een opel manta of een volvo.

met vriendelijke groet,

Gert Veurink
Ommen

ik heb gezegd dat de meeste mensen wel naar de 1e 15 kijken en dan weer weggaan maar dat wil dus niet zeggen dat er achter in het veld geen spektakel en strijd zal zijn.

met vriendelijke groet.

Gert Veurink
Ommen
gertveurink

Berichtdoor Turboboost » zo aug 28, 2005 19:28

:?:
Turboboost

Berichtdoor Gert » zo aug 28, 2005 19:34

Ton Van Spanje schreef:
Gert schreef:
Je moet niet vergeten dat het publiek over het algemeen alleen maar komt voor de grote namen en die moet je als organisatie ook hebben voor de vaste sponsors of om nieuwe sponsors over de streep te trekken
en laten we eerlijk zijn de fans kijken alleen maar de eerste 15 de rest is veldvulling en weinig spektakel op sportief gebied

Zo "Gert"

Leuke binnenkomer op dit forum!!!! :-(

De rest is dus "vullis"? Dat mag wel thuisblijven, dat mag niet starten? Ik denk dat je vooral respect moet hebben voor de mensen die achter in het veld rijden. Die vaak geen eigen bedrijf hebben, die vaak geen ruime financièle middelen hebben. Ja, okee, dan kun je misschien zeggen, "dan rijden ze maar niet". En daar zou dan nog een kern van waarheid in kunnen zitten. Maar aan één ding ga je echter voorbij. Je ziet bij iedere rally of sprint van de laatste tijd, dat op het moment de deelnemerslijsten bekend worden, iedereen klaagt dat het er te weinig zijn.

Hoi
Ik zeg niet dat ik de rest niet mag starten je hebt ook mindere rijders nodig om een rally te organiseren zoals in elke sport maar als een midden klasser bent moet je niet denken dat het om jou gaat en als je dan startgeld moet betalen en de rijders die worden gehaald hoefen dat niet is dat misschien zuur maar om die teams gaat het toch ook echt
want hierdoor komen er toch sponsoren op af die toch rekenen op een aantal tv minuten want alles draaid in auto en motorsport om het geld
(geen top teams geen TV )
maar waar het mij omging is dat er altijd word gezeurd door een aantal
over de hoogte van het startgeld bij bepaalde rally's dan moet je alleen nationaal gaan rijden of in de sprint
of proberen je financieele plaatje beter rond tekrijgen wat niet meevalt
maar ook niet voor een organisatie

Groetjes Gert
Gert

Berichtdoor gertveurink » zo aug 28, 2005 19:36

sorry dacht dat het stuk over mij ging maar het ging over een andere GERT!!

met vriendelijke groet,

Gert Veurink
Ommen
gertveurink

Berichtdoor StevenK » zo aug 28, 2005 19:49

Gert schreef:maar waar het mij omging is dat er altijd word gezeurd door een aantal
over de hoogte van het startgeld bij bepaalde rally's dan moet je alleen nationaal gaan rijden of in de sprint
of proberen je financieele plaatje beter rond tekrijgen wat niet meevalt
maar ook niet voor een organisatie

Inschrijfgeld is maar een fooi vergeleken met de rest van de kosten van deelname; je zult mij ook niet over de hoogte horen klagen, want als je het te hoog vindt, dan kun je er ook voor kiezen niet te rijden, niemand verplicht je te rijden.

Maar de rest van je verhaal klopt echt niet: TV publiciteit wordt bepaald, zoals je hier wel ergens kunt lezen, door wie ervoor betalen. En de vraag is: waar de draait de sport nu om ? Om die paar mensen die vooraan rijden of is de sport vooral een sport van de deelnemers ?

Als dit uitdrukt in de grootte van de budgetten van de deelnemers tov. die van die organisatoren, dan blijkt dat de deelnemers veel meer geld in de sport pompen, dan die paar sponsoren die zelf geen deelnemer zijn die geld in sommige wedstrijden stoppen. En vanuit die optiek ben ik sterk geneigd te zeggen dat de sport van de deelnemers is, niet van het publiek.

En voor de middenmoters gaat het niet 'denken dat de wedstrijd op hen draait' (als ze dat willen, weten zelf wel de weg te vinden naar FV), maar gaat het erom een wedstrijd te kunnen rijden waar je niet door de organisator als vuilnis wordt behandeld.

Want daar komt het bij sommige organisatoren op neer en in mijn optiek is er veel ruimte tussen 'in het middelpunt van de belangstelling' en 'geen enkele aandacht'.

Als je om ons heen kijkt, in België en Duitsland zie hoe het ook kan. Op rallye1 vind je informatie over elk niveau deelnemer, een Autonews gaat zelfs zover dat er bij de kleine wedstrijden zeker *geen* foto van de toppers geplaatst wordt, maar primair van de mindere goden.

In België weet je dat je zelfs in de allerlangzaamste auto nog voldoende aandacht kunt krijgen, wanneer je goed stuurt, in Nederland is het zo dat er mensen zijn die echt heel goed rijden, maar echt van niemand aandacht krijgen.

En over het financiële plaatje van een organisator: wanneer een organisator daadwerkelijk startgelden betaalt, terwijl ze eerst zeggen dat er een tekort is, dan lijkt het alsof de wedstrijd door een stel PvdA politici georganiseerd wordt. Ik zou bij een hobby-project juist snijden in de kosten, maar ik ben ook maar een simpele ziel die opgevoed is met het idee geen geld uit te geven dat er niet is.

Het is jammer dat er geen inzage in de financiën is, anders zou je daaruit kunnen (proberen te) beoordelen hoeveel geld er nodig zou zijn wanneer de organisator geen sponsoren had en alles door de deelnemers betaald zou moeten worden, want ik heb sterk het idee dat in de huidige structuur we in een sterke negatieve spiraal zitten.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor gertveurink » zo aug 28, 2005 20:03

Gert, je moet niet vergeten dat elke deelnemer zijn eigen rally rijdt en dat het startgeld redelijk hoog is, z'on 600 euro en daarnaast moet alles voor de rally nog verzorgd worden. en dat er ook voor de laatste rijders mensen aan de kant staan is ook leuk en ook als het dan geen familie is. het is best een keer leuk om ook de laatste deelnemers af te wachten want die gaan er steeds spectaculairder door dan de ''toprijders'' dus ik zou je aanraden gewoon alle auto's tijdens een proef af te wachten.

met vriendelijke groet,

Gert Veurink
Ommen
gertveurink

Berichtdoor gertveurink » ma aug 29, 2005 12:33

vooral de laatste auto's zijn ook spectaculair en mooi dus Gert blijf gerust een keer tot het einde van een proef, is voor de rijders ook leuk.

met vriendelijke groet,

Gert Veurink
Ommen
gertveurink

Berichtdoor gertveurink » ma aug 29, 2005 15:23

de deelnemerslijst is weer uitgebreid, nu staan er jan de winkel ook bij en gert jan Huetink.

voor meer informatie kijk op de site van goldentuliprally.com

met vriendelijke groet,

Gert Veurink
Ommen
gertveurink

Berichtdoor StevenK » ma aug 29, 2005 15:44

gertveurink schreef:de deelnemerslijst is weer uitgebreid, nu staan er jan de winkel ook bij en gert jan Huetink.

voor meer informatie kijk op de site van goldentuliprally.com

met vriendelijke groet,

Gert Veurink
Ommen

Wat het aantal deelnemers betreft, ziet het er nu in ieder geval al goed uit, vind ik !

(Mag ook wel, voor de mooiste wedstrijd van het jaar)
StevenK
Site Admin

Berichtdoor gertveurink » ma aug 29, 2005 15:45

vind ik ook, maar er zullen nog wel een aantal inschrijvingen bijkomen in de loop van de week denk ik.

met vriendelijke groet,

Gert Veurink
Ommen
gertveurink

Berichtdoor Holkers » ma aug 29, 2005 15:49

nr. 71 !!! dat wordt de winnaar !!!

8)
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor gertveurink » ma aug 29, 2005 16:04

dat kon nog wel eens weten ja.

met vriendelijke groet,

Gert Veurink
Ommen
gertveurink

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden