ADAC Eifel Rallye 2005

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor 1600hf » do jul 28, 2005 10:33

Guus, want een mooie schade! Op dit punt stonden 5 2cm grote uitroeptekens in het roadbook. Zeer verradelijk.
1600hf

Berichtdoor zpoint » do jul 28, 2005 10:44

Een bekend chinees spreekwoord luid: "de Dood of de Gladiolen".
Een beetje overtrokken maar het werd uiteindelijk een klavertjes veld…helaas geen klavertje vier! :(
zpoint

Berichtdoor Jaap Sinke » do jul 28, 2005 11:51

Guus, aan de sporen te zien (foto) zijn jullie er dwars af gegaan en daarna door een boompje recht getikt. Of zijn er meer mensen op dit punt van de baan gegaan. Ziet eruit als een 'Hairy Moment'

groeten Jaap
Jaap Sinke

Berichtdoor zpoint » do jul 28, 2005 12:44

Tijdens mijn aanwezigheid daar beneden vonden wij een stuk spiegel uit de VW fabrieken en afgebroken staalkabel dus ik zal zeker niet de eerste geweest zijn. Vandaar ook de uitroeptekens in het roadbook.

Wij hadden die bocht als L1??? maar dan moet je m wel snijden... Ik heb het note boek niet hier. In ieder geval de bocht overschat maar ja vanuit een BX diesel is het een andere wereld :) :)
We zijn wel degenlijk rechtdoor gegaan; te hard, op het grind geleden..... Ja Leon, ik weet het. Je hebt het me dikwijls genoeg gezegd :?
Vijf centimeter naar links en we hadden helemaal geen schade, het kan raar lopen. Het had ook een super dikke boom kunnen zijn. :shock:
zpoint

Berichtdoor admin » vr jul 29, 2005 20:51

ExTaxi schreef:Kijk, dat is leuk die verslagen!! Misschien kan Patrick er ook nog wat over vertellen, hoe hij het beleefd heeft?

Ik vond dat jullie goed reden, lekker dwars hier en daar!

Nou ff een stukje dan hoe ik het heb beleefd in de Eifel.

Zoals Jaap al zegt hij kwam voor de bochten en die heeft hij gekregen ook een voorbeeld uit een kleine stukje proef van zaterdag:

80 Offer + Rem L5 voor R2 eind snij + L2 beetje snij + Offer L3 voor R2 snij + L3 snel + L4
80 Offer R2 snij voor L2 + L5 -> R3 snij -> L4 -> R3 snij + Slinger voor L2 snel + L5 -> R5 -> ! Offer R2 snij voor L2 snel

Ik had nog nooit in een 4x4 een rally genavigeerd dus dat was voor mij een nieuwe uitdaging en dat in een super rally als de Eifel. Het tijdschema van de rally klopde precies en je hoefde voor geen enkele proef te wachten.

Een compliment voor Jaap dat hij op de proeven op sommige punten bevestigde dat ik op die plaatsen nog goed zat met de notes zodat je voor jezelf weet dat je nog op de juiste plaats zit omdat je bijna geen tijd hebt om voor je te kijken en er bijna geen herkenings punten zijn.

Ik vind de Eifel rallye absoluut een aanrader om te doen want je leert er erg veel. Tevens was ik onder de indruk van het perfecte werk van het team van Rally Rent die echt alles van A tot Z in de puntjes hadden geregeld zodat je je hoofd constant bij de wedstrijd en proeven kon houden zonder dat je maar ergens anders aan hoefde te denken.

Gr,

Patrick
admin
Site Admin

Berichtdoor zpoint » vr jul 29, 2005 22:21

admin schreef:80 Offer + Rem L5 voor R2 eind snij + L2 beetje snij + Offer L3 voor R2 snij + L3 snel + L4
80 Offer R2 snij voor L2 + L5 -> R3 snij -> L4 -> R3 snij + Slinger voor L2 snel + L5 -> R5 -> ! Offer R2 snij voor L2 snel

Een compliment voor Jaap dat hij op de proeven op sommige punten bevestigde dat ik op die plaatsen nog goed zat met de notes zodat je voor jezelf weet dat je nog op de juiste plaats zit omdat je bijna geen tijd hebt om voor je te kijken en er bijna geen herkenings punten zijn.

Gr,

Patrick

Patrick,
vraagje; kun je bovenstaand eens uitleggen naar een leek. Gebruik je de cijfers als een klok? Wat bedoel je met Offer?

Over het kwijt raken van de notes. Is het geen oplossing om met regelmaat de tripteller stand te noteren op de notes of wellicht het baanpost nummer?
zpoint

Berichtdoor Maarten » za jul 30, 2005 1:58

zpoint schreef:Over het kwijt raken van de notes. Is het geen oplossing om met regelmaat de tripteller stand te noteren op de notes of wellicht het baanpost nummer?

Das standaard voor ieder team (neem ik aan :roll: )
Maar als je in dergelijke situaties zit met dusdanig snel opvolgende bochten is het nog moeilijk terugzoeken en ben je pas een halve kilometer tot een kilometer verder voor je het teruggevonden hebt.
Gr. Maarten Ruijten
Maarten

Berichtdoor SylviaVisser » za jul 30, 2005 10:01

Ben ook wel nieuwsgierig naar het woord Offer....
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor Pierre Brouwer » za jul 30, 2005 12:03

SylviaBos schreef:Ben ook wel nieuwsgierig naar het woord Offer....

De ene bocht ,,opofferen`` voor de andere.
Pierre Brouwer

Berichtdoor Patmeister » za jul 30, 2005 15:30

Offeren :

De eerste bocht offer voor de komende bocht :

Voorbeeld : 150 Offer L3 voor R2 snijden.

Je houd rekening in de eerste bocht i.v.m. met de opvolgende bocht / je
rijdt dus een andere lijn dan normaal in de eerste bocht om de tweede
snel opvolgende bocht goed uit te komen en sneller te zijn in de gehele
combinatie van deze twee bochten.

Groet,

Patrick.
Patmeister

Berichtdoor Jaap Sinke » za jul 30, 2005 19:02

Patrick[/quote]
Patrick,
vraagje; kun je bovenstaand eens uitleggen naar een leek. Gebruik je de cijfers als een klok? Wat bedoel je met Offer?

Over het kwijt raken van de notes. Is het geen oplossing om met regelmaat de tripteller stand te noteren op de notes of wellicht het baanpost nummer?[/quote]

De cijfers die wij gebruiken zijn simpelweg de versnellingen.
Een L5 is een bocht in de vijfde versnelling.
Een L3 in de derde gang.
Een L3 snel is een derde versnellingsbocht maar dan in z'n vier.
Een L3 lang is een derde versnellingsbocht die heel lang duurt.
Een L3 lang knijpt naar L2 is een lange derdeversnellingsbocht die steeds scherper wordt naar het einde toe. Je moet dan terug naar twee. Dit kwam veel voor in de Eifel Rallye. Bijna alle bochten knepen aan het eind een beetje.
Verder hebben we dan nog L3 sec (droog) dat betekend absoluut niet snijden. Grappig is dat Patrick dit tijdens de verkenningen had opgeschreven en het tijdens de rally ook oplas. Hij wist alleen niet wat het betekende. Hij vroeg dit pas na afloop van de rally.

Dan is er nog L3 koord. Dat betekend dat je net tegen of over het randje van de weg kan rijden. In nederland heb je dan vaak van die ribbels (vandaar koord).

Als het zoveel korte bochtjes zijn die ik zo snel niet allemaal kan opnoemen maar wel kan zien dan noem ik het slingertje tot... en dan een herkenningspuntje.

Vervolgens hebben we dan nog de term 'laat in' of 'lang buiten'.

Beste term in de notes tot nu toe was in de BHV op de wouwse plantage. Namelijk: Rem na japanner. Dit is zo'n paal met een geel hoedje.

Normaal gesproken hebben we nog veel meer informatie in de notes maar in de Eifel hadden we daar niet echt tijd voor.

Tot zover,

Groeten Jaap Sinke
Jaap Sinke

Berichtdoor zpoint » za jul 30, 2005 20:34

Tijd voor een filmpje :)
zpoint

Berichtdoor Maarten » zo jul 31, 2005 2:14

Jaap Sinke schreef:Beste term in de notes tot nu toe was in de BHV op de wouwse plantage. Namelijk: Rem na japanner. Dit is zo'n paal met een geel hoedje.

Sec (lijkt op...): herken ik van onboard beelden Theunissen/Mombaerts
Ribbels? Grasstenen neem ik aan? :wink:
Japanner? Niet gezien 8)

Verder: interessant om andermans termen/systeem te zien :)
Gr. Maarten Ruijten
Maarten

Berichtdoor SylviaVisser » zo jul 31, 2005 14:48

Misschien deze ook interessant:

1. T rechts
2. Re erin
3. Re achteruit

Belgies van Snijers

1. Een Einde rechts met absoluut geen uitrem zone maar een hek, sloot of huis.
2. Een echte BHV note: een Haaks rechts de velden in op een doorgaande weg.
3. onze (AMAC) R4, dus verder dan haaks, minder dan hairpin.

Vooral de eerste zijn we zelf gaan gebruiken.
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Filmpje klaar

Berichtdoor 1600hf » ma aug 01, 2005 7:26

Cameraatje tijdens het rijden aan een vriendje gegeven en voila, een 192Mb versie van de eifel rally. Dus DSL of kabel gewenst. Maar dan wel met 037,131,240Z,504, 911,959,a110,a310, mk1 twincam,rs1800 bda,gta,GT/E, gtv,HF,jide,6R4,turboII,rs200,quattro S1,ascona A,stratos.

amateur video hier

Gr. Peter
1600hf

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden