Kan de topic over de hardware niet vinden dus toch maar hier. Heb bij mijn 350d vier zoom lenzen die elkaar overlappen van 18 tot 300 met het 1.5 factor van de processor kom ik dus op een bereik van 27 tot 450. Meestal heb ik trouwens de 35-70 er op staan wat over het algemeen het beste bereik levert. Slechts enkele keren heb ik een groter bereik nodig. Dus als je al een bereik hebt tot ongeveer 300 is een converter geldverspilling in mijn ogen. Mijn grootste lens met een zoombereik van 75-300 had ik al bij mijn analoge spiegelreflex, ik zou bij mijn digitale niet groter gekocht hebben dan 200. Heb bij mijn keuze voor de 350d van Canon wel sterk mee laten wegen dat ik erg tevreden was over mijn eerdere Canons en dat de lenzen uitwisselbaar zijn. Heb mijn oude Canon ook niet ingeruild, maar die zit ook in mijn tas als backup en extra mogelijkheden.
Even terug on topic. Ik heb op een keer in Ieper na altijd zonder hes staan fotograferen. De reactie van mijn broer Peer ergens in het begin over het opsturen van publicaties die het vergemakkelijken om een perskaart te krijgen, berust dus op eigen ervaringen in Ieper. Ik was namelijk de fotograaf die voor hem foto's maakte en de stukjes uit de krant werden daarna door hem naar Ieper gestuurd. Mijn foto's zijn altijd voor eigen gebruik geweest en nooit om er geld aan te verdienen. Heb wel een mooie en uitegebreidde fotobibliotheek van ongeveer 6000 foto's en dia's aangelegd. De laatste jaren was hetwel afgezwakt door andere drukke hobby's ed, maar wil het nu weer met deze digitale slr opnieuw op gaan pakken.