ADAC Eifel Rallye 2005

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Jaap Sinke » di jul 26, 2005 11:13

nkroeze schreef:
Jaap Sinke schreef:Aan het einde van dit filmpje zie je een Subaru en een Groene BMW eraf gaan. Op dit zelfde punt hebben wij ook de baan verlaten. Is dat nou Manta Loch?

Jaap,

mantaloch is een heel andere proef! Bij Mantaloch kwam je van een stuk gravel af (met jump halverwege), haaks rechts eraf, 400meter omhoog en dan haaks links naar beneden into haaks rechts. Daar stond ook zo veel publiek en dat is het befaamde Mant Loch.....

Helaas hebben wij daar alleen staan kijken omdat vrijdagavond in de proloog de auto al niet meer deed wat wij wilden...

Het leek mij een logische naam. Een soort groot meer (loch) waar allemaal Manta's in liggen.

Jammer dat de auto niet mee werkte. Wat was er precies aan de hand?
Jaap Sinke

Berichtdoor nkroeze » di jul 26, 2005 11:28

De logische beredenering die je er op loslaat klopt ook! Enkele jaren geleden gingen op dat punt 8 manta's van de weg, in een diep gat rechts van de weg. Dit was alleen tijdens de rally van Oberehe.

De motor liep onder de 4000 rpm op 3 cilinders en er zat iets goed mis in de stuurinrichting (af en toe sloeg het stuur bijna uit je handen). Nu maar hopen dat dat opgelost wordt voor de Deutschland...
nkroeze

Berichtdoor zpoint » di jul 26, 2005 11:39

Jaap Sinke schreef:Aan het einde van dit filmpje zie je een Subaru en een Groene BMW eraf gaan. Op dit zelfde punt hebben wij ook de baan verlaten. Is dat nou Manta Loch?

Zpoint (Guus): volgens mij hebben wij al eens achter elkaar aan gereden in de Horneland Rally. Ik reed toen in die andere '6-in-lijn' (Rode Austin Healey)

De plek van het filmpje, daarvoor werden wij door iedereen gewaarschuwd. Gelukkig werd ik net daarvoor ingehaald door Waldegard en had dus een mooi voorbeeld! Potverdrie, hoeveel mensen kunnen dat nu zeggen "ik werd ingehaald door Waldegard" :D 8)
Door mijn tijdelijk "rust' periode kwam, ik achteraan te staan. Dan voel je je niet prettig tussen al dat nieuwere geweld. Op een gegeven moment stonden we bij de start achter de Audi en we keken op tegen een muur van spoiler!!! :shock: Die Swartz, die gaat weg en dat een grote versnelling. Zelfs de starters hadden geen oog meer voor mij, iedereen draaiden z'n nek om!!!!
Jaap, heb jij die rode met wit dak met veel deelname stickers erop? Ik heb inderdaad de laatste middag opgereden met een Healey.
zpoint

Berichtdoor Jaap Sinke » di jul 26, 2005 12:39

zpoint schreef: Jaap, heb jij die rode met wit dak met veel deelname stickers erop? Ik heb inderdaad de laatste middag opgereden met een Healey.

Dat is inderdaad de auto. Hij is alleen niet van mij zelf. M'n vader is de eigenaar en normaal gesproken ben ik de navigator. Tijdens de Horneland was hij ziek dus mocht ik de auto uitlaten. Vandaar.
Jaap Sinke

Berichtdoor LeonM » di jul 26, 2005 19:07

nkroeze schreef:De logische beredenering die je er op loslaat klopt ook! Enkele jaren geleden gingen op dat punt 8 manta's van de weg, in een diep gat rechts van de weg. Dit was alleen tijdens de rally van Oberehe.

De motor liep onder de 4000 rpm op 3 cilinders en er zat iets goed mis in de stuurinrichting (af en toe sloeg het stuur bijna uit je handen). Nu maar hopen dat dat opgelost wordt voor de Deutschland...

Geen paniek! Na thuiskomst zondag ben ik begonnen. Maandag eerst de klantenautos gemaakt en daarna weer aan de Anglia. Het vordert......
Stuurhuis is reeds klaar, tank/leidingen liggen er nog uit, worden vervangen - er zit teveel rommel in de tank (het lijkt of er binnenin iets los heeft gelaten), en dat lusten Webers eenmaal niet.
Heb nu effe "pauze", ben aan het wachten op een mail met een voorbeeld van een stuurdemper.
LeonM

Berichtdoor 1600hf » wo jul 27, 2005 10:31

nkroeze schreef:Jaap,

mantaloch is een heel andere proef! Bij Mantaloch kwam je van een stuk gravel af (met jump halverwege), haaks rechts eraf, 400meter omhoog en dan haaks links naar beneden into haaks rechts. Daar stond ook zo veel publiek en dat is het befaamde Mant Loch.....

Helaas hebben wij daar alleen staan kijken omdat vrijdagavond in de proloog de auto al niet meer deed wat wij wilden...

Niels, Jaap. Dat gat voor Manta's (dus niet Mantaloch) was inderdaad super. Erg veel publiek met zelfs een speaker. Dan kun je eigenlijk weten dat er spektakel komt. Bocht is echter blind. En de proef heet Lehwald.

Hier de bocht. Let op remsporen en verremmende 131 aan het eind
1600hf

Berichtdoor Ascona » wo jul 27, 2005 13:23

Ik kan niet helemaal meer volgen wie wat bedoeld, maar "Loch" is Duits voor gat.............
Ascona

Berichtdoor LeonM » wo jul 27, 2005 16:07

1600hf schreef:
nkroeze schreef:Jaap,

Niels, Jaap. Dat gat voor Manta's (dus niet Mantaloch) was inderdaad super. Erg veel publiek met zelfs een speaker. Dan kun je eigenlijk weten dat er spektakel komt. Bocht is echter blind. En de proef heet Lehwald.
Hier de bocht. Let op remsporen en verremmende 131 aan het eind

Moet ik helaas effe rechtzetten.
Het beruchte/beroemde Mantaloch ligt toch echt op KP Mantaloch. En wel precies waar Niels zegt. Na die 400m omhoog volgt een T-Links omlaag, alwaar rechtdoor een gat is. Dit gat wordt het Mantaloch genoemd.
Wij hebben er staan kijken, er hangt ook een bordje met Manta Loch.
Eckhaus ging er bijna in, Jaap maakte een schijnbeweging in de richting van het gat, een Duitser ging er effe in, maar kwam er op eigen kracht uit. Als rijder zie je het gat niet, maar omdat ik er noodgedwongen als toeschouwer stond, heb ik het van dichtbij mogen meemaken.
Volgend jaar moeten jullie daar maar eens uitstappen bij het verkennen :wink:
LeonM

Berichtdoor 1600hf » wo jul 27, 2005 16:55

Je hebt gelijk Leon. Ik moet ook mijn mond houden als rookie!!

Als je rijdt zie je gaten inderdaad niet. Als je het niet in de notes loop je een aanzienlijk risico lijkt me. Vond het 's nachts rijden dan ook zeer prettig. Nog minder afleiding!
1600hf

Berichtdoor LeonM » wo jul 27, 2005 17:36

1600hf schreef:Je hebt gelijk Leon. Ik moet ook mijn mond houden als rookie!!

Als je rijdt zie je gaten inderdaad niet. Als je het niet in de notes loop je een aanzienlijk risico lijkt me. Vond het 's nachts rijden dan ook zeer prettig. Nog minder afleiding!

Moet je gewoon niet heen kijken en/of aan denken.
Lehwald is voor mij nog altijd DE proef, super gewoon, er zit eigenlijk alles in wat in een rallyproef moet. Maar daar moet je tijdens het verkennen eens goed om je heen kijken, daar zijn pas enkele "tricky" passages. Volgende keer gaan we er weer voor !
LeonM

Berichtdoor henk 400rr » do jul 28, 2005 1:34

Dat "Mantaloch" is daar niet ene ....Smeets? (gele A-ascona met drie-kleur op de zijkant) vorig jaar of het jaar ervoor eraf gegaan met een stuk prikkeldraad achter zich aan? 't komt me erg bekend voor moet ik zeggen.
henk 400rr

Berichtdoor Peer » do jul 28, 2005 4:08

zpoint schreef:Potverdrie, hoeveel mensen kunnen dat nu zeggen "ik werd ingehaald door Waldegard" :D 8)

Ik kon ooit de tijd van Kankkunen het dichtste benaderen (Ieper 1995) :lol:
Peer

Berichtdoor LeonM » do jul 28, 2005 9:36

henk 400rr schreef:Dat "Mantaloch" is daar niet ene ....Smeets? (gele A-ascona met drie-kleur op de zijkant) vorig jaar of het jaar ervoor eraf gegaan met een stuk prikkeldraad achter zich aan? 't komt me erg bekend voor moet ik zeggen.

Michel is er toen op Lehwald vanaf gegaan, op dezelfde plek als in het filmpje van 1600HF, maar dat is niet het MantaLoch.
LeonM

Berichtdoor 1600hf » do jul 28, 2005 9:59

[quote="LeonM]Michel is er toen op Lehwald vanaf gegaan, op dezelfde plek als in het filmpje van 1600HF, maar dat is niet het MantaLoch.[/quote]

Op die Lehwald proef snij ik hem redelijk goed aan zonder dat we dit in de notes hadden gezet. Reden: Bocht is blind en loopt naar beneden. Remmen betekende daar rechtdoor eraf, dus dan maar erin.

Vrienden van me hebben daar gefilmd en er gingen er zeker 7 rechtdoor. Met als winnaar de lada. Ik heb nog wel wat filmmateriaal wat ik dit weekend zal verwerken. Het publiek zit daar ook verdomd ver weg. Met een reden dus.....
1600hf

Slowly Off ways

Berichtdoor zpoint » do jul 28, 2005 10:02

Volgend jaar beter.... :oops:

Gezien wat had er kunnen gebeuren hebben we ongelooflijk mazzel gehad!
Afbeelding

Afbeelding
zpoint

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden